alarec Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2013 Nie wiem czy to majies znaczenie, ale zrobiłem test wentylatorów VAGiem w grupie 8 I działają obydwa. Szukałem też tych przewodów sterownika , żółtego i zielonego ale niestety nie ma takich kolorów Jak widać jest brązowy, czerwony, pomarańczowy, fioletowy... i zgłupiałem.
Duch^ Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Jak załączyło Vagiem wentylator to raczej jest ok. Sprawdź czy jak dasz gazu więcej wtedy kiedy się załącza klima czy startuje wentylator. Może to naprawdę sprzęgło klimatyzacji gumki zerwało są do kupienia w razie czego same gumki. Miałem przypadek że gumki były spalone w środku i nie działała klima po wymianie gumek klima chodzi cacy już kilka miesięcy oczywiście po sprawdzeniu wcześniej czy nie ma opiłków na dławiku. Żeby sprawdzić sprzęgło dobrze by było opuścić kompresor i zdjąć sprzęgło jest przykręcone na śrubkę z przodu jak dobrze pamiętam i wyciągnąć środek i wyjdzie co tam się dzieje.
alarec Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2013 Klima w ogóle się nie włącza, nawet jak podnosze obroty. Na starym czujniku zalączała się przy ok 1100rpm, teraz nic. Aby sprawdzić sprzęgło i wyjąć ten kompresor to chyba trzeba juz zderzak przedni zdejmować? Czynnik przed tym zabiegiem tez trzeba spuszczac, czy nic się nie ucieknie?
Duch^ Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Nic nie trzeba.. luzujesz napinacz 2 imbusy zdejmujesz pasek i odkręcasz 4 śruby które trzymają kompresor i jedną czy tam 2 opaski na przewodach i opuszczasz aha zobacz może uda się Tobie odkręcić bez wyciągania na tyle aby odkręcić te sprzęgło. Po tych wszystkich zabiegach będziesz zaraz specem od klimy
adadur Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-1-9-tdi-naprawa-wymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji-181920/
alarec Opublikowano 17 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2013 Dzisiaj miałem trochę czasu w południe i podjechałem do kilku lepszych warsztatów w okolicy. Niestety nikt nie zajmuje się elektroniką, ale mechaniką już tak. Majster który mi coś powiedział (też polecany przez innych fachowców od klimy) to że najprawdopodobniej jest do wymiany zawór elektromagnetyczny (dobrze pamiętam nazwę czy mi się coś walnęło?). Gumki sprzęgła wykluczył, bo sprawdził czy sprężarka w ogóle kręci się. Mówił że gdyby to były gumy to by się nie kręciła. I teraz mam pytanie do was, czy może to być ten zawór o którym on mówi? I gdzie on się znajduje? (szukam w etce i w "audi b6 sam naprawiam" i nie ma nic oprócz całokształtu sprężarki. Dał bym rade sprawdzić jakoś ten zawór we własnym zakresie, czy trzeba spuszczać czynnik i testować elektronicznie (podmiana?) I jeszcze jedno pytanie: jak dokładnie się nazywa ta część, bo nie mogę jej znaleźć w necie nigdzie.
Lars_ZG Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Dzisiaj miałem trochę czasu w południe i podjechałem do kilku lepszych warsztatów w okolicy.Niestety nikt nie zajmuje się elektroniką, ale mechaniką już tak. Majster który mi coś powiedział (też polecany przez innych fachowców od klimy) to że najprawdopodobniej jest do wymiany zawór elektromagnetyczny (dobrze pamiętam nazwę czy mi się coś walnęło?). Gumki sprzęgła wykluczył, bo sprawdził czy sprężarka w ogóle kręci się. Mówił że gdyby to były gumy to by się nie kręciła. I teraz mam pytanie do was, czy może to być ten zawór o którym on mówi? I gdzie on się znajduje? (szukam w etce i w "audi b6 sam naprawiam" i nie ma nic oprócz całokształtu sprężarki. Dał bym rade sprawdzić jakoś ten zawór we własnym zakresie, czy trzeba spuszczać czynnik i testować elektronicznie (podmiana?) I jeszcze jedno pytanie: jak dokładnie się nazywa ta część, bo nie mogę jej znaleźć w necie nigdzie. Tak, elektro-zawór steruje sprężarką, można miernikiem sprawdzić oporność cewki elektrozaworu. W sieci powinieneś znaleźć jakie wartości powinna mieć ale myśle, że gdzieś koło 10-14 ohm w sprezarkach denso ktore chyba sa montowane w B6. Niestety demontaz elektro zaworu wiaze sie z odessaniem czynnika.
alarec Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 No to znowu dzięki wam jestem bogatszy o nową wiedzę Znalazłem między innymi takie zawory: 1) Zawór sterujący do kompresorów klimatyzacji typu: DENSO 6SEU, 7SEU Audi, BMW, Mercedes 2) Zawór sterujący kompresora klimatyzacji DENSO 3) ZAWÓR STERUJĄCY SPRĘŻARKI DENSO AUDI / VW 4) ZAWÓR STERUJĄCY DENSO AUDI / BMW / MERCEDES-BENZ Czy któryś z nich się nadaje czy lepiej przed zamówieniem sprawdzić oznaczenie sprężarki? Gdzie dokładnie jest to oznaczenie sprężarki? Myślałem że od dołu, ale wsadziłem wczoraj rękę z aparatem od góry i zacząłem pstrykać zdjęcia, ale ze 30 ani razu mi się nie udało zrobić zdjęcia naklejki Jak ściągnę dolną pokrywę silnika to zobaczę od razu ta naklejkę czy jest gdzieś głębiej? I jeszcze jedno pytanie: Czy warto przy okazji wymienić jakieś części? łożysko kompresora? albo wspomniane wcześniej gumy sprzęgła? jakieś o-ringi?
Lars_ZG Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 No to znowu dzięki wam jestem bogatszy o nową wiedzę Znalazłem między innymi takie zawory: 1) Zawór sterujący do kompresorów klimatyzacji typu: DENSO 6SEU, 7SEU Audi, BMW, Mercedes 2) Zawór sterujący kompresora klimatyzacji DENSO 3) ZAWÓR STERUJĄCY SPRĘŻARKI DENSO AUDI / VW 4) ZAWÓR STERUJĄCY DENSO AUDI / BMW / MERCEDES-BENZ Czy któryś z nich się nadaje czy lepiej przed zamówieniem sprawdzić oznaczenie sprężarki? Gdzie dokładnie jest to oznaczenie sprężarki? Myślałem że od dołu, ale wsadziłem wczoraj rękę z aparatem od góry i zacząłem pstrykać zdjęcia, ale ze 30 ani razu mi się nie udało zrobić zdjęcia naklejki Jak ściągnę dolną pokrywę silnika to zobaczę od razu ta naklejkę czy jest gdzieś głębiej? I jeszcze jedno pytanie: Czy warto przy okazji wymienić jakieś części? łożysko kompresora? albo wspomniane wcześniej gumy sprzęgła? jakieś o-ringi? Oczywiscie lepiej sie upewnic jaki typ sprezarki masz. Nie kombinuj tylko zdejmij te oslone gdzies bedzie napisany typ A co do tego co wymienic przy okazji to zalezy kiedy byl ostatni wiekszy serwis klimy.
alarec Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 W książce nic nie mam, więc domyślam się że od 170tys km sprężarka nie była ruszana. Nie chciałbym aby po rozebraniu okazało się że trzeba wymienić jakieś o-ringi które można tylko w ASO dostać.
Lars_ZG Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie
alarec Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 akurat osuszacz i dławik wymieniałem 8ms-cy temu.
Lars_ZG Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 W takim razie ja ze swojej strony nie moge juz chyba nic wiecej podpowiedziec
adadur Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Lars_ZG Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Oczywiście jak klima działa w 100%. Niemniej jednak osuszacz sie wymienia tak jak napisałem co 3 lata. Dlaczego? Bo materiał którym jest wypełniony staje się zwykłymi 'kamyczkami' które trąc o siebie przepuszczają do układu idealny materiał ścierny dla sprężarki.
SVD Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Oczywiście jak klima działa w 100%. Niemniej jednak osuszacz sie wymienia tak jak napisałem co 3 lata. Dlaczego? Bo materiał którym jest wypełniony staje się zwykłymi 'kamyczkami' które trąc o siebie przepuszczają do układu idealny materiał ścierny dla sprężarki. Jeżeli układ jest szczelny to wymiana osuszacza jest bezsensowna. Samo montowanie go jest bezsensu. Chyba że układ był przez jakiś czas nie szczelny to tak osuszacz jak zarówno filtr trzeba wymienić. Kolega adadur ma rację. obstawiam u ciebie E/Z lub "jonson" czujnik sterujący wiatrakiem.
Lars_ZG Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Oczywiście jak klima działa w 100%. Niemniej jednak osuszacz sie wymienia tak jak napisałem co 3 lata. Dlaczego? Bo materiał którym jest wypełniony staje się zwykłymi 'kamyczkami' które trąc o siebie przepuszczają do układu idealny materiał ścierny dla sprężarki. Jeżeli układ jest szczelny to wymiana osuszacza jest bezsensowna. Samo montowanie go jest bezsensu. Chyba że układ był przez jakiś czas nie szczelny to tak osuszacz jak zarówno filtr trzeba wymienić. Kolega adadur ma rację. obstawiam u ciebie E/Z lub "jonson" czujnik sterujący wiatrakiem. Bez sensu uważam gadanie bez podania konkretnych argumentów. Szczelnosc ukladu nie ma nic do tego bo material z ktorego jest zbudowany filtr który łapie wilgoć jest w tym ukladzie z tym że z czasem w postaci bezużytecznych kulek przypominajacych kamienie. Ja podałem swoje argumenty, a do wymiany nikogo nie zmuszam:wink:
SVD Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Oczywiście jak klima działa w 100%. Niemniej jednak osuszacz sie wymienia tak jak napisałem co 3 lata. Dlaczego? Bo materiał którym jest wypełniony staje się zwykłymi 'kamyczkami' które trąc o siebie przepuszczają do układu idealny materiał ścierny dla sprężarki. Jeżeli układ jest szczelny to wymiana osuszacza jest bezsensowna. Samo montowanie go jest bezsensu. Chyba że układ był przez jakiś czas nie szczelny to tak osuszacz jak zarówno filtr trzeba wymienić. Kolega adadur ma rację. obstawiam u ciebie E/Z lub "jonson" czujnik sterujący wiatrakiem. Bez sensu uważam gadanie bez podania konkretnych argumentów. Szczelnosc ukladu nie ma nic do tego bo material z ktorego jest zbudowany filtr który łapie wilgoć jest w tym ukladzie z tym że z czasem w postaci bezużytecznych kulek przypominajacych kamienie. Ja podałem swoje argumenty, a do wymiany nikogo nie zmuszam:wink: Jest to bardzo mały układ gdyby było choć troszeczkę wilgoci, powietrza w nim to nie byłoby wydajności. Klima by nie chłodziła. Osuszacze się montuje w dużych freonowych układach do przemysłu. W samochodzie jest bezsensowny choć montowany w każdym. Tam nie może się dostać wilgoć niby jak? Z powietrza? Jeżeli układ jest szczelny nic się nie dzieje z filtrami w osuszaczu, chyba że układ się rozszczelnił i dostała się tam wilgoć . Wówczas jest do wymiany. Te kamyczki o których mówisz jest to zapewne pochłaniacz wilgoci on jest obłożony mikrofiltrem, spokojnie nic się z nim nie dzieje. Nawet po długim użytkowaniu:) przypominam że jest to układ hermetyczny a tam zachodzą inne reakcji.
alarec Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Temat z wymiana osuszacza juz się przewijał przez forum nie raz. Ja akurat należe do tej grupy która wymienia osuszacz i dławik co 2lata. Jak ostatnio koleś od Klimy wyjał mi stary ori osuszacz to był ciężki jak kamień a nowy prawie nic nie waży, no ale każdy robi co uważa. Dziś zwalilem dolna osłonę silnika i w końcu mam symbol sprężarki.
twix_18 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Bardziej mialem na myśli np osuszacz który po 3 latach użytkowania nie spełnia już swojej roli ewentualnie sprawdzenie co plynie w tym ukladzie Daj spokuj z osuszaczem. Jak klima sprawna czyli dziala wszystko ok i jest od czasu do czasu serwisowana to osuszacza sie nie wymienia. Nalezy go wymienic w momencie rozszczelnienia ukladu. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Oczywiście jak klima działa w 100%. Niemniej jednak osuszacz sie wymienia tak jak napisałem co 3 lata. Dlaczego? Bo materiał którym jest wypełniony staje się zwykłymi 'kamyczkami' które trąc o siebie przepuszczają do układu idealny materiał ścierny dla sprężarki. Jeżeli układ jest szczelny to wymiana osuszacza jest bezsensowna. Samo montowanie go jest bezsensu. Chyba że układ był przez jakiś czas nie szczelny to tak osuszacz jak zarówno filtr trzeba wymienić. Kolega adadur ma rację. obstawiam u ciebie E/Z lub "jonson" czujnik sterujący wiatrakiem. Bez sensu uważam gadanie bez podania konkretnych argumentów. Szczelnosc ukladu nie ma nic do tego bo material z ktorego jest zbudowany filtr który łapie wilgoć jest w tym ukladzie z tym że z czasem w postaci bezużytecznych kulek przypominajacych kamienie. Ja podałem swoje argumenty, a do wymiany nikogo nie zmuszam:wink: Jest to bardzo mały układ gdyby było choć troszeczkę wilgoci, powietrza w nim to nie byłoby wydajności. Klima by nie chłodziła. Osuszacze się montuje w dużych freonowych układach do przemysłu. W samochodzie jest bezsensowny choć montowany w każdym. Tam nie może się dostać wilgoć niby jak? Z powietrza? Jeżeli układ jest szczelny nic się nie dzieje z filtrami w osuszaczu, chyba że układ się rozszczelnił i dostała się tam wilgoć . Wówczas jest do wymiany. Te kamyczki o których mówisz jest to zapewne pochłaniacz wilgoci on jest obłożony mikrofiltrem, spokojnie nic się z nim nie dzieje. Nawet po długim użytkowaniu:) przypominam że jest to układ hermetyczny a tam zachodzą inne reakcji. Kolego wilgoć może dostać się do układu poprzez przewody gumowe!!! Tak jak w układzie hamulcowym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się