SVD Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Nie ma takiej opcji, układ jest pod ciśnieniem. Gdyby dostawała się tam wilgoć to powietrze tym bardziej. Nawet gdyby była malutka nieszczelność i freon by uchodził pomału np. na jakimś zaworze to musiałoby wpierw wyrównać się ciśnienie, wtedy powietrze mogło by się dostać do układu i pod wpływem temperatur mogło by dojść do skraplania, w efekcie wilgoć w układzie. Ale wpierw klima przestała by działać. Twix_18 dlaczego sądzisz że przez przewody dostaję się wilgoć? Przeważnie są one mokre w szczególności rurka ssąca z powodu różnicy temperatur. Ale nie jest to możliwe żeby dostała się tam wilgoć!!!
twix_18 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Do SVD: Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury materiału przewodów elastycznych. Odnośnie czynnika w układzie: normalnym jest ubytek do 10% w skali roku. I dokładnie tak samo jak już wczesniej pisałem jest z układem hamulcowym. Na prosty rozum skąd się może dostac wilgoć do układu hamulcowego skoro układ jest wypełniony płynem??, a jednak dostaje się w takim sam sposób, ponieważ są zastosowane przewody gumowe i temperatura wrzenia płynu spada!!!
alarec Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Dobrałem i zamówiłem zawór, na poniedziałek jestem juz umówiony do majstra, dam wam znać jak to się dalej potoczyło.
adadur Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Miałbym prośbę ... jak byś mógł zrobić logi przed wymianą i po wymianie. Logi należy wykonać następująco: KROK - I Warunki: 1. Temp. zew. >15 st.C 2. Silnik na biegu jałowym 3. Klimatyzacja WYłączona (ECON - OFF) 4. Nawiew w trybie Auto 5. Należy przejechać 4-7 km z powyższymi warunkami i zatrzymać w zacienionym miejscu a silnik pozostawić pracujący Diagnostyka: 1. Uruchomić VCDS (VAG-COM) > 08 - Auto HVAC > Meas.Blocks - 08 2. Uruchamiamy grupe: 001 3. Obserwujemy: 001.2 - powinna być wartość: 0 001.4 - sprawdzamy niskie ciśnienie - jego wartość minimalna zależy od temp. zewnętrznej: [TABLE=width: 500, align: left] Temp. zewnętrzna [st.C] Wartość ciśnienia [bar abs.] *) [TD=align: center]15[/TD] [TD=align: center]4,7[/TD] [TD=align: center]20[/TD] [TD=align: center]5,6[/TD] [TD=align: center]25[/TD] [TD=align: center]6,5[/TD] [TD=align: center]30[/TD] [TD=align: center]7,6[/TD] [TD=align: center]35[/TD] [TD=align: center]8,8[/TD] [/TABLE] *) prawdopodobnie wartość ciśnienia VCDS wyświetla tylko w jednościach (brak wartości po przecinku) - wiec należy obserwować czy nie skacze np. między 7 a 8. KROK - II Warunki: 1. Temp. zew. >15 st.C 2. Sprawdzamy na postoju - silnik na biegu jałowym 3. Klimatyzacja Włączona (ECON - ON) - temp. nastawiona: LO, nadmuch: na kratki środkowe, siła nadmuchu: ok. 3/4, włączony obieg wewnętrzny 4. Szyby zamknięte 5. Podnosimy obroty na postoju do 2000 obr/min Diagnostyka: 1. Uruchomić VCDS (VAG-COM) > 08 - Auto HVAC > Meas.Blocks - 08 2. Uruchamiamy grupy: 001, 009, 010 3. Obserwujemy: 001.1 - powinna być wartość: > 0,3 A 001.2 - wartość: >30% 001.4 - sprawdzamy wysokie ciśnienie - jego wartość na biegu jałowym powinna oscylować w okolicy 17-18 bar abs. (max to 29 bar abs.) 009.3 - lewa strona 009.4 - prawa strona 010.1 - temp. na skraplaczu 4. Podnosimy obrotu na 2000 obr. min na czas ok. 5 min. 5. Obserwujemy cały czas wartośći jak powyżej: 001.1 - powinna być wartość: > 0,3 A 001.2 - wartość: >30% 001.4 - sprawdzamy wysokie ciśnienie - jego wartość na obrotach powinna oscylować w okolicy 25-29 bar abs. (max to 29 bar abs.) 009.3 - lewa strona - po 5 min. maksymalnie o 3 st. C więcej niż w grupie 010.1 009.4 - prawa strona - po 5 min. maksymalnie o 3 st. C więcej niż w grupie 010.1 010.1 - temp. na parowniku - G263 - powinna ustabilizować się w granicach jak na diagramie: gdzie: A - temp. na parowniku B - temp. zew. G263 steruje pracą zaworem N280 (tym przy kompresorze) Analiza wyników: A) ciś. zbyt niskie po obu stronach - za mało czynnika ciś. zbyt wysokie po obu stronach - za dużo czynnika C) ciś. niskie jest OK, ciś. wysokie za duże - układ zapowietrzony D) temp. w grupach 009.3 i 009.4 powinny być tożsame - jeżeli nie są istniej możliwość uszkodzenie sterownika klimatyzacji E) w przypadku gdy temp. na parowniku - G263 - nie mieści się w polu oznaczonym na diagramie to należy wykonać pomiar temp. miernikiem i porównać wartości - gdy warości różnią się w niewielkim stopni należy szukać kolejnych usterek - gdy G263 mierzy wartość wyższą niż miernik należy sprawdzić jego zamocowanie i sprawdzić sam czujnik elektrycznie (czujnik półprzewodnikowy typu NTC - ze spadkiem temp. rośnie rezystancja)
SVD Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 D o SVD: Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury materiału przewodów elastycznych. Kto ci takich głupot naopowiadał ??? Jeżeli klima jest szczelna nie ma prawa dostać się tam wilgoć. Przewody gumowe z czasem faktycznie się utleniają ale to prowadzi do ich pękania. Nie przenika przez gumę wilgoć!!! Oleje nie wiążą się z wodą!!! Preparaty higroskopijne trudne słowo. Odsyłam do lektury z 6 podstawówki z "Fizyką przez świat" o substancjach jednorodnych i niejednorodnych. Wilgoć może dostać się przy napełnianie klimy lub przy robieniu próżni, "napełniacze klimy" nie znają się na tym. Zdarza się że freon jest niewiadomego pochodzenia i często jest z rynku wtórnego. Syfy biorą się z niedokładności przy napełnianiu. Czasem ktoś długo jeździ na rozszczelnionej stąd syf u układzie. Jest taki "filterek" który się przekręca i wyjmuje trzeba go oczyścić i włożyć z powrotem i jest git. Nie można porównywać reakcji zachodzących w układzie chłodniczym z układem hamulcowym tam zachodzą zupełnie inne reakcje. Nie znam się na układach hamulcowych więc po prostu nie wiem. Sądzę że przeczytałeś to w jakimś poradniku zrobiłeś kopiuj/wklej i to cała twoja wiedza na ten temat:) Ja u siebie zrobiłem przegląd klimy i wtłoczyłem gaz R22 nie jest już dostępny na rynku. Ma dużo lepsze właściwości. I mam spokój:). alarec: No ciekawy jestem co tam dolegało obstawiałem E/Z albo Jonson
waldmar1971 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witajcie Panowie, mam podobny jak nie taki sam problem z audicą silnik BLB 2.0. Klima działa tylko podczas jazdy, na postoju już nie, wymieniony: kompresor, skraplacz, osusacz, czujniki, sprawdzony climatronik, inne pierdoły, płukanie całego układu i nic!!! został jeszcze moduł, który też wymieniłem ( ale był używany więc prawo serii zepsucia) wentylator spięty na krótko z aku działa jak szalony natomiast gdy jest podłączony to kreci się dość wolno i jak mi się wydaje kręci się on w drugą stronę tzn. aby było jaśniej powinien dmuchać na chłodnicę a dmucha na silnik. Pytanie dotyczy samego modułu, czy moduł jest jakoś sparowany wentylatorem? bo miałem komplet a wymieniłem tylko moduł.
alarec Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Odebrałem auto od majstra no i Klima działa ale dopiero jak się doda gazu, wiec wracam znowu do początku. Majster twierdzi ze to cos w elektronice musi się dziać, skoro chodzi nie tak jak powinno.
adadur Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witajcie Panowie, mam podobny jak nie taki sam problem z audicą silnik BLB 2.0. Klima działa tylko podczas jazdy, na postoju już nie, wymieniony: kompresor, skraplacz, osusacz, czujniki, sprawdzony climatronik, inne pierdoły, płukanie całego układu i nic!!! został jeszcze moduł, który też wymieniłem ( ale był używany więc prawo serii zepsucia) wentylator spięty na krótko z aku działa jak szalony natomiast gdy jest podłączony to kreci się dość wolno i jak mi się wydaje kręci się on w drugą stronę tzn. aby było jaśniej powinien dmuchać na chłodnicę a dmucha na silnik. Pytanie dotyczy samego modułu, czy moduł jest jakoś sparowany wentylatorem? bo miałem komplet a wymieniłem tylko moduł. Wentylator zawsze i w każdym A4 wciąga - czyli jak piszesz ... dmucha na silnik Odebrałem auto od majstra no i Klima działa ale dopiero jak się doda gazu, wiec wracam znowu do początku.Majster twierdzi ze to cos w elektronice musi się dziać, skoro chodzi nie tak jak powinno. A jak tam logi dasz radę zrobić wg powyższego?
alarec Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Naradzie jeszcze nie miałem czasu na robienie logów, ale jeśli to cos pomoże to muszę się wziąć za to w końcu.
SVD Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Nic mi nie przychodzi do głowy. Spróbuj przeczyścić skraplacz wodą. Pomyślę jutro i napisze jakie są przyczyny takiego zachowania klimatyzacji. Jak wszystko w układzie oki to szukaj przyczyny w elektryce. Ale jeszcze podumam. ---------- Post dopisany 25-06-2013 at 22:22 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2013 at 22:15 ---------- Wentylator chodzi na postoju?
l3l0 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Miałem ostatnio taki przypadek z mietkiem C-klasa gdzie dopiero po dodaniu gazu i około 3 tys klima działała zmiana sterownika klimatyzacji poskutkowała i wszystko działa
waldmar1971 Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Szanowni koledzy, wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie naszego problemu, Po kilkunastu dniach męczarni, prób itd. problem leży po stronie wentylatora. Już tłumaczę. By klima działała potrzebuje chłodzenia, Jeżeli to chłodzenie jest za słabe a tak było w moim przypadku ( wentylator działa ale miałem wrażenie, że za słabo dmucha) zrobiłem bezpośrednie zasilanie wentylatora efekt?! klima działa na postoju. Na razie jest to prowizorka ale działa. Kilku "spec" męczyło się z tematem nawet główny elektryk s serwisu Audi i nic. Dla przypomnienia dodam, że wymienione było i sprawdzone było wszystko od a do zet owszem komputer pokazywał błędy, których fizycznie nie było ! Pozdrawiam
adadur Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 W logach wyszla by predkosc wentylatora... ale nie zrobiles ich do tej pory... Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
SVD Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Pisałeś że coś wentylator muli na postoju, jeżeli spięty na krótko i działa jak szalony to coś ze sterownikiem musi być nie tak. W nowszych autach szybkość wentylatora zależy od ciśnienia HP. Tylko śmiać mi się z tych "speców" że nie doszli od razu . Ale dobrze że w końcu się udało się znaleźć przyczynę.
waldmar1971 Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Tak, tylko że to jest prowizorka, faktycznie nie miałem jak zrobić "logów" a mechanikowi nie patrzyłem na ręce. Jeżeli chodzi o sterownik hmm tutaj zaczyna się inna bajka bo moduł wentylatora był wymieniony a dla pewności od innej audicy był przepięty, efekt ten sam. Teraz czy moduł to sterownik? różnie ludzie mówią. Wszystko fajnie, tylko nie po to wydawałem te kilka zł aby mieć prowizorki w aucie. ---------- Post dopisany 08-07-2013 at 17:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-07-2013 at 23:28 ---------- Witam, problem całkowicie rozwiązany. Banał... zastały zamienione kable od czujnika poduszki silnika z kablem od sprężarki. Działa jak miodzio. Pozdrawiam
alarec Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Opublikowano 10 Lipca 2013 U mnie nic nie rozwiązane. To kolega waldmar się podłączył do tematu. Nie miałem czasu zrobić logów - u mnie w pracy teraz kongo jest bo wszyscy chcą jak najszybciej mieć robotę skończoną. Ale robi się luźniej i prawdopodobnie pod koniec tygodnia będę miał czas zrobić te logi o których mi mówiliście ostatnio. Sam jestem ciekawy czy coś wykaże. Dam znać
adadur Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 No czekam na te logi;) Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
misiek95 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 podbijam- jak logować wentylator?
piwoszek28 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 u mnie nie włacza sie wiatrak po wlaczeniu klimy i wogole nie chlodzi, econ da sie wylaczyc czyli klima sie wlacza. sprzegielko dobre bo sprawdzalem, prad dochodzi do zaworu po wlaczeniu klimy tez sprawdzone. myslalem ze wiatrak spalony ale po wypieciu wtyczki z czujnika temperatury wiatrak chodzi jak wsciekły a itak z nawiewów leci cieple powietrze . co jest nie tak pomoze ktos ?????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się