tomiiq1 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 witam czy bedzie ktos udzielic pomocy, audi a4 b7 1.9tdi , przy obrotach od 2000tys do 2500tys zaczynaja sie dziwne szarpniecia, dlawienia przy czym towarzyszy dziwny metaliczny dzwiek na ok 3,4 sekundy dodam ze ten sam obiaw powtarza sie na karzdym biegu.z góry dzieki za pomoc
tomiiq1 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 wszystkie filtry wymienione wraz z olejem Castrol edge 5W40 3tys km temu
Przemek_89 Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Podbijam temat.Kupiłem audi a3 1.9 tdi 105 konne+DPF z 2007 roku ,auto powypadkowe (tył) dzisiaj odebrałem od blacharza.Problem zaczyna się pojawiać na rozgrzanym silniku ,obroty kręci max 2,5tyś przy czym od 2 tys zaczyna coś terkotać w silniku i auto strasznie kopci na czarno ,ogólnie strasznie mułowato reaguje na dodawanie gazu.Najciekawsze w tym wszystkim jest to ,że problem ten nie pojawia się zawsze można powiedzieć ,że dzieje się tak pół na pół motogodziny. Problem ten ustaje sam ,auto ładnie wchodzi na obroty jest dynamicznie ,zero dymku po czym po 5 minutowej jezdzie zamienia się w kopcącego i grzechoczącego muła. Tak czy siak w poniedziałek samochód zaprowadzam do mechanika ale jeśli ktoś ma jakieś pomysły ,doświadczenia to prosiłbym o jakieś odpowiedzi może przynajmniej będzie mi się chociaż troche spokojniej spało
tomiiq1 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 czy mial ktos podobny Problem?????????
martin26110 Opublikowano 25 Lipca 2012 Opublikowano 25 Lipca 2012 diagnostyka komputerowa zalecana:banan: może sie przełącza w tryb awaryjny i dymi ale jedzie:shock3:
Przemek_89 Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 U mnie temat wyjasniony ,co prawda czarny scenariusz no ale coz płać i płacz....Do wymiany wałek z panewkami ,szklanki i popychacze hydrauliczne.Ogólnie to kupiłem całą głowice za 800zł i będziemy przekładać. Fakt faktem jestem bardzo rozczarowany ,bo auto ma 140 tyś. przebiegu potwierdzonego ksiązką serwisowa i żeby takie rzeczy sie działy....porażka dosłownie. A najlepsze w tym wszystkim jest to ,że uparczywie szukałem właśnie 1.9 TDI ,bo podobno takie dobre silniki no ale trudno nic się nie zrobi tak miało być
lutas Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Fakt faktem jestem bardzo rozczarowany ,bo auto ma 140 tyś. przebiegu potwierdzonego ksiązką serwisowa i żeby takie rzeczy sie działy....porażka dosłownie. Jestem przekonany że twoje Audi ma przebieg znacznie większy niż 140 tysie, co do książki serwisowej - nie takie rzeczy się preparuje. Praktycznie niemożliwym jest takie zużycie silnika o jakim piszesz (1.9 TDI) przy tak niskim przebiegu. Ale to jest tak, jak się kupuje patrząc na przebieg i książkę serwisową a nie na stan techniczny. lepiej kupić auto z przebiegiem 350 tysięcy, jeśli jego stan jest dobry, niż fikcyjny przebieg 140 tysięcy, który w rzeczywistości okazuje się zgrabnie sfingowanym.
greg2505 Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 przebieg masz mocno cofnięty lub auto dostawało dobrze w pi... ,to że 1.9tdi jest porządny nie znaczy że nie można go zajeździć w krótkim czasie ,braciak jeździ fabią 1.9 od nowości przebieg bliski 300 tyś i nic się z nią nie dzieje, wracając do tematu do sprawdzenia egr u mnie pomogło
Przemek_89 Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Akurat co do przebiegu to jestem pewien na 100% auto sam osobiście ściągłem z Belgii prosto z ubezpieczalni gdzie odbywa się licytacja aut ,poprzez mojego dobrego znajomego ,który ma możliwość licytacji.Trudno ,mechanik powiedział ,że miałem poprostu pecha ,wadliwe części ,przemęczenie metalu.. To jest moje drugie auto stamtąd ,przedtem miałem a4 2.5 tdi ake i przez pełne 2 lata użytkowania nawet nie dotknąłem się silnika oprócz wymiany oleju ,a przecież to takie złe i niedobre silniki ;p
tomiiq1 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Opublikowano 29 Lipca 2012 sprawdzenia egr u mnie pomogło jak mam go sprawdzic??
greg2505 Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 sprawdzenia egr u mnie pomogło jak mam go sprawdzic?? odepnij wężyk ciśnieniowy i zaślep go śrubą ,tylko jak masz auto powyżej 2002 r wywali błąd na desce ,u mnie po odpięciu egr szarpanie ustało teraz będę go zaślepiał na stałe
guccio Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam, mam podobny problem z silnikiem w Audi A4 1.9 tdi 98r. AFN, a mianowicie traci moc pow 2tys obrotów i bardzo ciężko odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku i na dodatek na wolnych obrotach faluje od 870 do 970 obr. Dodam iż wymieniłem już przepływomierz, wszystkie filtry, podgrzewacz na filtrze paliwa, sprawdziłem egr niby jest sprawny turbina także bo wytwarza ciśnienie w przewodach nie kopci, Pomocy bo już pomysły mi się skończyły czy to może być objaw pompy wtryskowej, że akurat przy takich obrotach moc zanika
greg2505 Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam, mam podobny problem z silnikiem w Audi A4 1.9 tdi 98r. AFN, a mianowicie traci moc pow 2tys obrotów i bardzo ciężko odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku i na dodatek na wolnych obrotach faluje od 870 do 970 obr. Dodam iż wymieniłem już przepływomierz, wszystkie filtry, podgrzewacz na filtrze paliwa, sprawdziłem egr niby jest sprawny turbina także bo wytwarza ciśnienie w przewodach nie kopci, Pomocy bo już pomysły mi się skończyły czy to może być objaw pompy wtryskowej, że akurat przy takich obrotach moc zanika do sprawdzenia ,ewentualnie wyczyszczenia nastawnik pompy
guccio Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Widzę że za dużo odp nie ma . A co do tego nastawnika można to samemu zrobić jeżeli tak to w jaki sposób? Dziękuje za pomoc.
danu44 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Widzę że za dużo odp nie ma . A co do tego nastawnika można to samemu zrobić jeżeli tak to w jaki sposób? Dziękuje za pomoc. Oczywiscie logi sa zrobione i z nich wynika... ze wszystko jest w porzadku...?
mariuszsal Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Akurat co do przebiegu to jestem pewien na 100% auto sam osobiście ściągłem z Belgii prosto z ubezpieczalni gdzie odbywa się licytacja aut ,poprzez mojego dobrego znajomego ,który ma możliwość licytacji.Trudno ,mechanik powiedział ,że miałem poprostu pecha ,wadliwe części ,przemęczenie metalu..To jest moje drugie auto stamtąd ,przedtem miałem a4 2.5 tdi ake i przez pełne 2 lata użytkowania nawet nie dotknąłem się silnika oprócz wymiany oleju ,a przecież to takie złe i niedobre silniki ;p Przemęczony mógł być ten kto to cudo licytował. Ubezpieczalnie sprzedają wraki z zaliczoną szkodą calkowita czyli takie których naprawa przekracza wartość pojazdu. Hydraulika i wałki nie padają z dnia na dzien. Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
Przemek_89 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Kolego Tomiiq ,rozwiązałeś ten problem?? Kurcze u mnie wałek wymieniony i nadal jest to samo ,auto jest już u trzeciego mechanika ,zostały wymienione wszystkie wtryskiwacze ,bo to grechotanie w silniku jak stwierdzili mechanicy występuje od walącego wtryskiwacza ,dostaje za dużo paliwa. Kolejny punkt to jak się okazało ktoś w Belgii wywalił DPF-a ,poszliśmy tym sladem i wgraliśmy nowy program ,bo było podejrzenie że może ktoś go tylko usunął mechanicznie. Tak czy siak auto tak jak robiło tak robi i w sumie nawet nie można nim jezdzić ,dodam tylko ,że jak takie coś występuje ,zgasze i odpale auto i wszystko wraca do normy po czym po krótkiej jezdzie nadal występuje to samo. Szczerze to już ręce mi opadają ,najgorsze jest to że dużo pieniędzy zostało utopione ,a nadal nie wiadomo co to może być . Obecny mechanik stawia na zacinającą się turbine i to jutro będzie sprawdzal ,co według mnie to nie będzie przyczyną noo ale zobaczymy... lub punkt drugi to komputer.. Panowie mógłby ktoś coś doradzić w tym temacie?
kkam Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 w jakim stanie masz gniazda pompowtryskiwaczy?
Przemek_89 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Hmm szczerze to nie wiem ,wiem tylko że jak mechanik zakładał te inne pompowtryskiwacze to były też zakładane nowe jakieś podkładki czy coś w tym rodzaju. Dodam ,że komputer nie pokazuje jakichkolwiek błędów.
ŁukaszA4 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Wątpię żeby to była wina lejącego wtryskiwacza. U mnie jeden też jest wykończony ale takich objawów nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się