maniek990 Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam, W A4 B5 1.8 APT 2000r kasuje się licznik dzienny, data i godz. Nie jest to systematyczne. Czasami raz na tydzień lub częściej. Kasuje się na postoju. W samochodzie wymieniłem akumulator, brak alarmu i innych bajerów zakłócających pracę układu elektrycznego. Gdzie może być problem. Proszę o pomoc.
Dev Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 musisz sprawdzic działanie alternatora ale to tylko na stole probierczym
maniek990 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Opublikowano 29 Lipca 2012 alternator? nie dopisałem że kasuje się przy wyłączonym zapłonie, zamkniętym samochodzie
Dev Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 czyli masz gdzieś przerwe po kluczyku na zegary zle zamontowany alarm albo cos innego
maniek990 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Opublikowano 29 Lipca 2012 kolego devastation "brak alarmu i innych bajerów zakłócających pracę układu elektrycznego" jakiś pomysł jeszcze?
alest Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 ...co prawda nie w audi ale podobny przypadek miałem kiedyś w swojej vectra B, gdzie nie wiadomo z jakiego powodu z częstotliwością zupełnie przypadkową (czasem nawet przez miesiąc było ok a czasem dwa razy dziennie) zerował się przebieg dzienny - po jakimś czasie kiedy jako powód takich objawów wyeliminowany został cały osprzęt podejrzenie padło na zegary - po ich demontażu, bardzo dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu udało się znaleźć usterkę - ktoś wcześniej uszkodził połączenie zasilania podczas gdy cofał licznik ....
Fr0styyy. Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 I to będzie najbardziej prawdopodobna przyczyna Jak odłączasz zegary to resetuje się licznik dzienny i godzina
Danek75 Opublikowano 29 Lipca 2012 Opublikowano 29 Lipca 2012 Może z tyłu wtyczka przy liczniku jest luźna.
maniek990 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Licznik odkręciłem i wszystko wygląda gołym okiem na ok. Wtyczki z tyłu twardo siedzą i nie mają jak się wysunąć ponieważ są z zabezpieczeniem. Podłączyłem się pod komputer aby sprawdzić błędy ale nic nie było w błędach licznika. Może jeszcze jakieś sugestie?
drozdziu2 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Odświeżam temat. Mam dokładnie to samo. Licznik resetuje mi się przy 90% uruchomień silnika. Zauważyłem też że te 10% przypadków kiedy licznik nie resetuje się następuje raczej wtedy kiedy auto przebiegnie dalszy dystans, choć nie jest to reguła. Czasem reset licznika zdarza mi się jeszcze przy okazji użycia manetki wycieraczek (pociągnięcie manetki w dół -tzn manualne uruchomienie 1 cyklu wycieraczek). Jakieś sugestie?
alest Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Odświeżam temat. Mam dokładnie to samo. Jakieś sugestie? ....jeżeli vag nie pokazuje błędów proponuję wymontować zegary i bardzo dokładnie przyjrzeć się czy ktoś w nich nie gmerał - dla odmiany jakiś czas temu z podobnego powodu naprawiałem zegary od focusa ściagniętego przez kolegę osobiscie z Niemiec, gdzie niestety jak się okazało przyczyną przypadkowego wariowania wskazań drogomierza i paru kontrolek było nieumiejetne "podlutowywanie" do płytki zapewne celem korekty licznika (auto kupione z placu )....
maniek990 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Opublikowano 20 Października 2012 Rozbierałem liczniki i wszystko wygląda na ok. Nikt tam nie grzebał a elementy elektryczne licznika na "oko" wyglądają ok. Po podłączeniu komputera Vag zwraca jedynie błąd silnika - konkretnie czujnika płynu chłodzącego G62. Czy to może być przyczyną?
PyRaS Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Miałem ten sam problem z 1/2 fis jaegar. Problem występował razem z wskazówką baku paliwa ( działała odwortnie ). Diagnoza była taka, że walnięty procesor. Co ja się z tym licznikiem nakombinowałem, ani żadne punkty masowe, ani rozbieranie, czyszczenie, patrzenie, czarowanie, ani bezpośrednie 12V na licznik ani nawet proszenie żeby zaczął działać, nic nie pomogło. W końcu wymieniłem na pełen fis i spokój.
maniek990 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 Więc być może u mnie jest to samo. Powiedz mi czy przy wymianie licznika wymieniałeś manetki itd? Czy wskazuje ci średnie spalanie oraz pozostałe rzeczy? Jaki może być orientacyjny koszt całej imprezy?
PyRaS Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 U mnie wyglądało to tak, że manetke musiałem zmienić bo na manetce masz sterowanie do licznika (góra, dół i reset). Pociągnięcie nie stanowi większych problemów. Licznik kupiłem anglikowego disla VDO od kolegi z forum, manetkę i wtyczkę zresztą też. Kabel do licznika VAG TACHO 3.1. Koszty to 150 za licznik, 70 zł za manetke z kostką i kabel nie pamiętam ile. Pokazuje wszystkie dane z kompa włącznie z temperaturą oleju P.S. Jak masz PINy do obu liczników to immo zaadoptujesz VAGiem opis na forum w temacie z FISem (dość obszernie wszystkie problemy są tam zawarte i z tego tematu korzystałem montując u siebie FIS)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się