exc Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Witam! Najprawdopodobniej mam walnięta membranę przepustnicy w EGR a dokładnie niesprawny element zaznaczony na foto. Moje pytanie czy jest możliwość kupienia samej tej "przepustnicy" lub jej naprawa czy czeka mnie zakup nowego EGR? Nadmienię że mechanior powiedział iż owa część przepuszcza i w ten sposób nie steruje klapą w EGR-e Dzięki z góry za odpowiedzi. <br /><br />
bobikos Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 to czarne to siłownik klapy gaszącej. Na allegro po 60 zł. Pytanie tylko czy nie przepuszcza Ci EGR i jeśli tak to lepiej cały wymienić. Jeśli jest ok to możesz na razie jeździć bez siłownika, a klapkę w pozycji otwartej zablokować np. opaską. Auto będzie troszkę bardziej trzęsło przy gaszeniu. Musisz też wtedy zaślepić rurkę do sterowania.
exc Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Ok. Tylko czy jak zostawię otwarta klapę to wzrośnie spalanie i będzie kopcił?
bobikos Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 nie, ta klapka jest odpowiedzialna za gaszenia auta. Po wyłączeniu silnika po prostu się zamyka. Tak przy okazji to egrem steruje ten metalowy grzybek u góry.
exc Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Zamówiłem nowy EGR WAHLER ( 7372D ) 430 zł. Już jakiś czas się zbierałem żeby zrobić z nim porządek. Dzięki za zmobilizowanie bo suma summarum jak znam mojego farta to by na wymianie samego siłownika się nie skończyło. Pozdrawiam
hidden22 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Witam u mnie to samo caly EGR juz zalany...na ile taki EGR wystarczy jak sie wymieni? jak sie sprawuja te wahlery? chce wymienic plecionke tez bo jest cala powypalana az sie dziura zrobila w niej...ale najpeirw musze ogarnac EGR
exc Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 ...na ile taki EGR wystarczy jak sie wymieni? jak sie sprawuja te wahlery? powiem Ci jak mój się spartoli :-p , jest gwarancja na 12 miechów.
Musashi Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Lepiej szukac EGR-a f-my Pierbugr. To firma z tradycjami, ktora od zawsze produkuje gazniki. Produkowala na 1wszy montaz, oraz obecnie do sieci ASO.
exc Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Już po jabłkach, EGR właśnie się montuje. Następnym razem będzie Pierburg, oby nie prędko!
exc Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Moim powodem do zainteresowania się EGR-em były logi: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-pomoc-analizie-pelnych-logow-silnika-avf-dymienie-trzesie-buda-241195/ oraz opisane w tym poście obserwacje i zbliżający się wyjazd na wakacje. W moim przypadku po wymianie EGR na pierwszy rzut oka i ucha rzuca się troszkę lepsza kultura silnika (tylko nie wiem czy do końca to zasługa zaworu czy poduszki pod skrzynią która została też wymieniona) ponad to już nie zostawia chmury przy przyspieszaniu a to mnie najbardziej irytowało więc już jest dobrze. Następnym efektem wymiany zaworu jest brak telepania przy wyłączaniu silnika, co do spalania to nie zauważyłem dzisiaj zmian ( może dlatego że sprawdzałem dymienie przy przyspieszaniu :-) ) ale już za dwa tygodnie going to CROATIA więc sie okarze ( zeszły wyjazd średnia 6.3 l/100 przy jeździe 130-150 km/h). W przyszłym tygodniu zrobię logi po wymianie to wrzucę dla porównania. ---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ---------- Po wymianie EGR zrobiłem logi, czy ktoś mógł by spojrzeć i ocenić. Dlaczego w grupie 003 BS wartości EGR duty cycle wskazują 19,9 i 64,5 a z tego co mi się wydaje powinno być 0 i 100. No i ta sama grupa zwykła wartość MAF (actual) jest wyższa niż wymagana. Dziękuję za podpowiedzi. VAGLOG - 003 i 003BS
julo23 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Lepiej szukac EGR-a f-my Pierbugr. To firma z tradycjami, ktora od zawsze produkuje gazniki. Produkowala na 1wszy montaz, oraz obecnie do sieci ASO. Który to będzie do naszych AVF , AWX ? ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR VW AUDI SEAT SKODA 1.9TDI, 2.0TDI ORYGINAŁ PIERBURG KOLMOT auto elektronika ZAWÓR EGR VW, AUDI, SEAT, SKODA 1.9TDI KOLMOT auto elektronika
turzol Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 do AVF idzie 038 131 501 AL , zamiennik Pierburg ma nr 7.24809.20.0
raffik Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Zamówiłem nowy EGR WAHLER ( 7372D ) 430 zł. Już jakiś czas się zbierałem żeby zrobić z nim porządek. Dzięki za zmobilizowanie bo suma summarum jak znam mojego farta to by na wymianie samego siłownika się nie skończyło. Pozdrawiam A tyle się tutaj pisze na ten temat: "wystarczyło tylko stary EGR po zaślepiać i było by jak po włożeniu nowego lub lepiej-koszta praktycznie zerowe"
exc Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Zamówiłem nowy EGR WAHLER ( 7372D ) 430 zł. Już jakiś czas się zbierałem żeby zrobić z nim porządek. Dzięki za zmobilizowanie bo suma summarum jak znam mojego farta to by na wymianie samego siłownika się nie skończyło. Pozdrawiam A tyle się tutaj pisze na ten temat: "wystarczyło tylko stary EGR po zaślepiać i było by jak po włożeniu nowego lub lepiej-koszta praktycznie zerowe" Opinie na temat zaślepiania są różne a ja chyba raczej jestem za tym żeby wymieniać jak coś się popsuje :-)
bobikos Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 zaślepienie nie zniweluje problemu lania się oleju z zaworu EGR, tak więc dobrze kolego że wymieniłeś.
julo23 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Tylko że ten olej skąd sie tam bierze.... a nie powinien... Wcześniej czy później nowy też przepuści. Sam mam ten sam problem i jeszcze go nie rozwiązałem ale wydaje mi sie że jak robi ci sie grzyb w mieszkaniu to nie wystarczy go zamalować - tak samo tu... szczelnijeszy EGR nie zniweluje tego że są przemuchy oleju z dolotu. Bo wcześniej czy później i tak cały będzie zawalony olejem i zacznie wkoncu przepuszczać. Może lepiej przeczyścić dolot ?
bobikos Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 To prawda, ale sam dobrze wiesz że w dolocie będzie zbierał się olej zawsze i tego zupełnie nie wyeliminujesz bo się nie da. Stary EGR przepuszcza na trzpieniu bo się najzwyczajniej w życiu uszczelnienie wyrobiło od ciągłej pracy. Przeczyszczenie dolotu to dodatkowa zabawa, by przez chwilę mieć czysto wewnątrz. Tą czynnością nie naprawisz uszczelnień EGR.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się