Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błędy w B5 1.9 TDi proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś miesiąc temu robiłam diagnostykę komp. mojego autka. Wyszły błędy 17978 - moduł sterujący silnika zablokowany i błąd 575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym. Niestety nie wytłumaczono mi wtedy z czym te błędy są związane i czym mogą skutkować. Od pewnego czasu mam problem z utratą mocy w moim autku, zachowuje się tak jakby podczas przyspieszania nagle następowało odcięcie, więc zastanawiam się czy te objawy mają związek z tymi błędami.

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

Możliwe przyczyny:

- uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania

- połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone)

Skutki:

- Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika.

Sposób usunięcia usterki:

- sprawdzić zawór magnetyczny N75

- sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.

Pewnie zawór N75 do wymiany...

Co do błędu 17978 znalazłem coś takiego: "17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17978 (P1570) Zablokowany komputer sterujący pracą silnika - sporadycznie

– dopasować komputer J220 (lub J361) sterujący pracą silnika do elektronicznej blokady zapłonu > sprawdzić połączenia cewki czytającej immo kluczyka > sprawdzić instalację do immobilisera. "

Poczytaj też ten wątek: nieznany błąd 17978 i 18263 na VAG

PS: uzupełnij może dane w profilu dotyczące auta :wink:

Opublikowano

Witaj Aniu

I tak jak napisal kolega powyzej, po pierwsze uzupelnij swoj profil. Gdyz nie wiadomo jakie masz dokładnie auto i skad jestes.

A dlaczego skad jestes. Gdyz zapewne jako kobiecie bedzie Tobie trudno w tym wszystkim sie zorientowac.

I nalezaloby skontaktowac Ciebie z ktoryms z kolegow z forum (mozliwe spotkanie na spocie), aby mogł Tobie pomóc.

Błedy nalezy skasowac programem VAG i nastepnie sprawdzic czy sie powtórza.

Oraz zrobci komplet logow, aby mozna bylo ocenic co dolega Twojemu autu.

Mozliwe ze jest w poblizu miejsca Twojego zamieszkania jakis dobry warsztat, polecany na forum.

Ale jak narazie nie wiemy skad jestes.

Pozdrawiam

Dana

Ps. Napisz jeszcze dlaczego byla robiona diagnostyka silnika, i kto to robil...?

Oraz czy bylo cos w aucie naprawiane kiedy robiony byl ostatni serwis... i ile kilometrow ma auto.

Cos musisz o aucie napisac inaczej to wrozenie z fusów.

Opublikowano

twój problem ze spadkiem mocy jest spowodowany błedem 575 i jest to spowodowane najprawdopodobniej zapieczona geometria w turbinie jesli masz turbine VNT zas jesli masz turbine WG (tylko silniki 1z i AHU )masz problem z n75

Opublikowano

Ania zrobi logi i wszystko się wyjasni :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi i pomoc. Wstyd mi za nieuzupełniony profil, ale już się poprawiłam:) Odpisuje dopiero teraz bo miałam problemy z otworzeniem strony, a potem praca. Jeżeli jeszcze ktoś to czyta to chętnie skorzystam z pomocy.

Dziękuję za wyjaśnienie błędów, chociaż Dana trafiłaś, że nie jest dla mnie to wszystko całkowicie klar, ale i tak bardzo mi to pomogło, coby nie dać się w warsztacie naciągnąć na robienie niepotrzebnych rzeczy. Z zaworem N75 miałam już wcześniej problem tak przynajmniej mi powiedziano, ale wtedy miałam się tym nie przejmować, natomiast samochód obecnie potrafi odmówić przyspieszania w trakcie wyprzedzania, co ani komfortowe nie jest, a już tym bardziej bezpieczne. Swoją drogą czy wymiana tego zaworu to dużo wymaga zachodu?

Co do diagnostyki to robiłam ją z groopona( przegląd+ diagnostyka). Autko ma na liczniku 270tyś, u mnie zrobione 60tyś. Odkąd je mam zrobiłam w nim sporo rzeczy.

Nie mam za dużo odwagi żeby prosić o pomoc, ale nie ukrywam żeby się przydała, więc jeżeli jest ktoś w Trójmieście kto mógłby mi troszkę pomóc to byłabym bardzo wdzięczna:):)

Opublikowano

Co do diagnostyki to robiłam ją z groopona( przegląd+ diagnostyka). Autko ma na liczniku 270tyś, u mnie zrobione 60tyś. Odkąd je mam zrobiłam w nim sporo rzeczy.

Nie mam za dużo odwagi żeby prosić o pomoc, ale nie ukrywam żeby się przydała, więc jeżeli jest ktoś w Trójmieście kto mógłby mi troszkę pomóc to byłabym bardzo wdzięczna:):)

Witaj Aniu, czy lepiej Kingo...?

No i tak wlasnie sie domyslałam, ze po pierwsze sama nie dasz rady. A po drugie ze ta diagnostyka byla gdzies na "ksiezycu" robiona. Dla mnie serwisy z groopona... to jakas inna planeta.

Kolega moderator Przemek, napisała "Ania zrobi logi i wszystko sie wyjasni"

A niestety, Ania logow nie umie zrobic i mamy problem.

Mysle ze musisz Aniu znalezc jakiegos przystojnego (wszyscy sa przystojni) kolege z forum.

I poprosic zeby zrobił Tobie LOGI... na nic wiecej Mu nie pozwalaj... :whistling:

Chyba ze bylby wyjatkowo przystojny... :wink:

Zapewne wkrotce ktos chetny sie tu odezwie.

Albo zaglądniesz pod ten adres...

Chip tuning gdask podnoszenie mocy TDI TSI TFSI - Tune-up.pl

Lub pozagladaj na forum w dziale gdzie sa spoty...

http://a4-klub.pl/pomorskie-90/spoty-3m-kazda-sroda-godz-19-00-az-autoserwis-www-az-gda-pl-292/index768.html

Pozdrawiam

Dana

PS. I nic sama, bez konkretnej diagnozy z forum lub od kogos zaufanego nie wymieniaj.

Opublikowano

Anka vel Kinga,co środe mamy spoty trójmiejskie,spotykamy się u naszego klubowego mechanika,u niego w warsztacie,tu masz info http://a4-klub.pl/pomorskie-90/spoty-3m-kazda-sroda-godz-19-00-az-autoserwis-www-az-gda-pl-292/index960.html ,zdiagnozuje auto i naprawi:smiley:

Opublikowano
Wielkie dzięki, na pewno się pojawię

Witaj Kingo

I jak po wizycie. Czy autko juz jest OK?

Opublikowano

troszkę to trwało, ponieważ nie bardzo miałam ostatnio czas na cokolwiek. W autku wyszedł problem z turbiną, zacina się. Trzeba wyczyścić i jest szansa że będzie ok. Jeszcze tego nie zrobiłam. Jak zrobię to napiszę czy problem się skończył.

Dziękuję chłopakom z AZ AutoSerwis za super obsługę i pomoc.

Opublikowano

Co do profilu to brakuje jeszcze oznaczenia (kodu) silnika np. AFN, AVG, AWX itp. a to istotna informacja.

PS.

Co to jest za nadwozie ?

Opublikowano

Jeżeli chodzi o moje autko to AFN, i jest to kombi.

PS. W profilu nie brakuje już niczego ważnego, co można tam umieścić.

Opublikowano

Faktycznie, zapomniałem że kod silnika umieszcza się w prefiksie przy temacie :facepalm:

Opublikowano

pewnie to że wiadomo o jaki silnik chodzi :)

Opublikowano
No dobrze mniejsza z tym gdzie ten kod, ale co on wnosi do tematu??

Wnosi to, że przynajmniej wiemy o jaką turbosprężarkę chodzi a prędzej czy później będziesz miała z nią problemy - uwierz mi.

Są dwa typy turbo - ze zmieną geometrią i z zaworem upustowym. Ty masz tę pierwszą, która niestety sprawia wiele problemów ich właścicielom i prędzej czy później będziesz ją musiała z silnika wygrzebać by ją wyczyścić czyli skutki błędów 00575, 17964 i 17965 wraz z 00519. Te kody błędów sugerują to co napisałem wcześniej.

Opublikowano

Temat uwazam za wyczerpany

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...