Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to termostat? Spadek temperatury podczas jazdy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, do niedawna miałem problem z czujnikiem temperatury (ten z tyłu bloku silnika), wskazania temp. były OK, ale wywalał mi bląd MIL. Po wymianie czujnika mam problem z nie trzymaniem temperatury (90 nigdy nie osiąga , a w trasie spada o ponad połowę) .Przypuszczam że mam walnięty termostat ,ktory jest cały czas otwarty. Czy mozna go jakos VAGiem sprawdzić, czy to napewno on? Termostat ma niecałe 2 lata więc coś szybko wysiadł.

Koszt nowego to ok 400PLN , a że będe miał tydzień wolnego zastanaiwiem sie czy nie wyjąc go z samochodu i nie sprawdzic czemu cały czas jest otwarty. Mało roboty nie jest ale moze warto?

Opublikowano

Sprawdzić chyba nie sprawdzisz, bo on jest jakiś zabudowany...

20120811511.jpg

20120811512.jpg

Fotki A4Niko

Opublikowano

Sprawdzić termostat można najprostszym sposobem odpalasz samochód i patrzysz czy chłodnica się będzie grzała czy będzie ciepła dopiero jak złapie temperaturę wtedy będziesz wiedział czy termostat zamyka czy nie ale raczej wątpię żeby ci termostat poszedł bo w tych modelach w termostacie nie ma się co zepsuć :) mój ma ok 10 lat i działa bez zarzutu :)

Opublikowano

u mnie jak kończył żywot było prawie tak samo z tą różnicą,że na wolnych obrotach dobijał do 90st a jak tylko ruszyłem to po kilku kilometrach 60-70st po wymianie ok.

Opublikowano

A jak on działa? Normalny termostat działa dzięki jakiejś substancji która sie rozszeża lub kurczy i to powoduje zamykanie obiegu lub jego otwarcie, a jak jest w tym przypadku, po h.. ten czujnik?

Opublikowano
A jak on działa? Normalny termostat działa dzięki jakiejś substancji która sie rozszeża lub kurczy i to powoduje zamykanie obiegu lub jego otwarcie, a jak jest w tym przypadku, po h.. ten czujnik?

To nie jest czujnik, to jest grzałka, dla dokładniejszego otwierania termostatu (mniejsza bezwładnośc)

Często w tych termostatach uszkadza się taki mały oring (zdj.powyżej nr.2) i płyn puszcza i ciężko zagrzać auto do 90stopni.

Wyjmij termostat z auta i posprawdzaj - trochę jest roboty ale warto sprawdzić a nie wydawać 400zł

Bywają też usterki grzałki, ale często uszkadza się połaczenie wtyczki, a grzałka dobra - naprawiałem taki.

Opublikowano
A jak on działa? Normalny termostat działa dzięki jakiejś substancji która sie rozszeża lub kurczy i to powoduje zamykanie obiegu lub jego otwarcie, a jak jest w tym przypadku, po h.. ten czujnik?

To nie jest czujnik, to jest grzałka, dla dokładniejszego otwierania termostatu (mniejsza bezwładnośc)

To nie jest grzałka tylko czujnik podający info o temperaturze do ECU. Po uszkodzeniu (częstym) gniazda wtyczki i braku sygnału, ECU zmienia skład mieszanki i spalanie podwyższa się o jakieś 1,5l. VAG pokazuje ten problem w sterowniku silnika.

Opublikowano
A jak on działa? Normalny termostat działa dzięki jakiejś substancji która sie rozszeża lub kurczy i to powoduje zamykanie obiegu lub jego otwarcie, a jak jest w tym przypadku, po h.. ten czujnik?

To nie jest czujnik, to jest grzałka, dla dokładniejszego otwierania termostatu (mniejsza bezwładnośc)

To nie jest grzałka tylko czujnik podający info o temperaturze do ECU. Po uszkodzeniu (częstym) gniazda wtyczki i braku sygnału, ECU zmienia skład mieszanki i spalanie podwyższa się o jakieś 1,5l. VAG pokazuje ten problem w sterowniku silnika.

Nieprawda.Jest to tłoczek a w nim olej(silikon) który się wysuwa.

Jak sprawdzić?

12V podłaczając do wtyczki i termostat ma się otwierać.

Owszem błąd bedzie w ECU ale dlatego że jest przerwa w obwodzie lub b.duża rezystancja.

Bedzie więcej palił bo wejdzie w tryb awaryjny no i wiadomo auto nie dogrzane.

Opublikowano

Aż z ciekawości sprawdzę, bo będę to wymieniał jutro :decayed:

Opublikowano

No to dzis h... mnie strzelił, rano oczywiście po krótkiej jeździe silnik niedogrzany, ale jak postałem w korku (przez kretynów od metra) to sie zagotował. Tempreratura na zagrach nie przekroczyła 90st. Zawinołem sie do warszatu po nowy termostat i po wymianie ZONK, nadal to samo, czyli jak stoi to osiagnie 90st, ale po krótkiej jeździe znów wskazówka na w spada...

Na VASie temp przy wylocie silnika ok 90st, a przy chlodnicy 105 do 130st. Wywaliłem 700pln i nic nie pomogło, samochód znów do warsztatu i użeranie sie z nim i warsztatem....

Opublikowano

Robiłeś test zegarów VAGiem?

Opublikowano

dziś nie, kojarzysz ktora to grupa?

(mam VAG-COM 3.11)

Opublikowano

17-Instruments -> 10 Outputs test

Opublikowano

może to czujnik temperatury.

Skoro Ci się zagotował to daje do myślenia dlaczego pokazuje 90st, czujnik albo zegary.

U mnie czujnik jak się zagrzał to pokazywał 90st ale po dłuższej jeździe czasem wskazówka opadała na 60st.

sprawdz czujnik, np wyjmij go z auta i miernik w rękę a czujnik do czajnika z wodą zagotowaną

wartociczujnikatemperatqe0.jpg

nadal to samo, czyli jak stoi to osiagnie 90st, ale po krótkiej jeździe znów wskazówka na w spada...

Wygląda na termostat, ale przecież nowy.Jak stoisz i zagrzejesz auto do 90st sprawdz chłodnicę czy jest ciepła u góry.

Coś jest nie halo, raz się zagotował potem znowu niedogrzany, może pompa wody.

Aby się zagotował to musi słabo dawać pompa lub termostat zatkany, ale nie słyszałem aby tak się termostat uszkodził-przeważnie przepuszcza.

Szkoda 700zł bo on może jest dobry.Jego bardzo prosto sprawdzić.Najczęściej nie ma rezystancji grzałka lub tak jak u mnie brakowało oringu - koszt 50gr naprawa 0zł no oprócz browaru:drinks:

mogłeś jeszcze porównać temp.silnika i zegarów Vagiem różnica około 3st jest ok.

---------- Post dopisany at 08:56 ---------- Poprzedni post napisany at 08:27 ----------

Sprawdzić chyba nie sprawdzisz, bo on jest jakiś zabudowany...

http://img39.imageshack.us/img39/2961/20120811511.jpg

http://img651.imageshack.us/img651/5968/20120811512.jpg

Fotki A4Niko

Sprawdzisz ta wtyczka co jest urwana, trzeba tam wydłubać klej czy co tam jest aż się dostanie do kabelków.Podłączyć (przedłużyć kablami ) gniazdo i termostat bedzie działać.

Pierwsze sprawdzić oporność czy jest kilka ohm.

Może ktoś ma uszkodzone termostaty właśnie w taki sposób.

Opublikowano

Dziś jadąć do pracy nie osiągnełem 90st, tylko 60-70. Po dojechaniu na miejsce chłodnica gorąca jak cholera. Jestem Ciekaw skąd bierze on temp do zegarów. Czy tylko z górnego czujnuka, czy z obu. Na VASie pokazywał spora róznice, czyli ok 90 na bloku silnika, a do 130 na chłodnicy.

Opublikowano
Dziś jadąć do pracy nie osiągnełem 90st, tylko 60-70. Po dojechaniu na miejsce chłodnica gorąca jak cholera. Jestem Ciekaw skąd bierze on temp do zegarów. Czy tylko z górnego czujnuka, czy z obu. Na VASie pokazywał spora róznice, czyli ok 90 na bloku silnika, a do 130 na chłodnicy.

Na chłodnicy ma tylko czujnik do załączania wentylatora

Ten podwójny czujnik wkręcony z tyłu silnika ma dwa obwody, jeden do sterownika drugi do zegarów.

ale czemu tak Ci się grzeje, wentylator chodził?

Opublikowano

Wentylator sie właczył, gdy na bloku silnika miałem 90st ,a na chłodnicy 130 (choć nie krecił sie na najwyższym biegu) i schłodził do 105st.

Co pokazuje grupa 004? Są tam w 3 i 4 bloku 2 odczyty temp. u mnie miałem 31 i 39st. po postoju parugodzinnym. Po właczniu silnika po 5 min miałem 53 i 39, no i wąż ten co idzie do chłodnicy na górze był juz ciepły.

----EDIT---

-po 8min na postoju miałem na 3 bloku 80 a wskazówka od temp pokazywala zimny silnik.

-po drodze do domu 85 stopni , a na zegarach ok 60 stopni.

-w garazu jak sie zatrzyamłem w domu i dałem na 2000obr to temp wzrosła do 100 a potem sukcesywnie do 110 i na zegarach zrobiło sie 90. Chłodnica wtedy miała ponad 100 stopni bo woda na niej wrze.

rece opadają...

Opublikowano

W 004 pierwsza temp. to jest temp. cieczy a druga to paliwa, albo zasysanego powietrza.

Opublikowano

moim zdaniem jest walniety czujnik temperatury (ten dolny przy chłodnicy) pompa wody sprawna ponieważ jadąc powyżej 100Km wskaźnik na Zegarkach pokazał by wartość większą niż 90stopni. a koledze udało się rozgrzać go do 90 a więc pewnie gazu nie żałował:-P (z mojego doświadczenia- walnieta pompa prędkość pow. 100km/h wrzatek na zegarkach- do 90 km nic nie wskazywało na uszkodzenie)( padł mi czujnik na termostacie- ciągłą praca wentylatora ) sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzące.

Opublikowano
Wentylator sie właczył, gdy na bloku silnika miałem 90st ,a na chłodnicy 130 (choć nie krecił sie na najwyższym biegu) i schłodził do 105st.

Co pokazuje grupa 004? Są tam w 3 i 4 bloku 2 odczyty temp. u mnie miałem 31 i 39st. po postoju parugodzinnym. Po właczniu silnika po 5 min miałem 53 i 39, no i wąż ten co idzie do chłodnicy na górze był juz ciepły.

----EDIT---

-po 8min na postoju miałem na 3 bloku 80 a wskazówka od temp pokazywala zimny silnik.

-po drodze do domu 85 stopni , a na zegarach ok 60 stopni.

-w garazu jak sie zatrzyamłem w domu i dałem na 2000obr to temp wzrosła do 100 a potem sukcesywnie do 110 i na zegarach zrobiło sie 90. Chłodnica wtedy miała ponad 100 stopni bo woda na niej wrze.

rece opadają...

czy dobrze sprawdzasz?

sprawdź temp w bloku silnik (nie pamietam który adres)

i temp na zegarach

Jak chłodnica ma 100st napewno nie gotuje się płyn, to nie garnek z wodą, dopiero coś około 130st.Naczynia zamknięte i wyższe ciśnienie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...