kettler102 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Witam Panowie, przyszedł czas że sprzedałem poczciwe audi a4 b5 i kupiłem nowsze b7 3.0Tdi quattro i niestety tiptronic, zawsze byłem przeciwny automatom, ale mniejsza z tym. Sprzedający auto dał mi na skrzynię roczną gwarancję w serwisie Syltom we Wrocławiu, wymieniali tam między innymi jakieś tarczki, coś z elektroniką i regenerowali konwenter jakoś tak jest wpisane w gwarancji, gość włożył w skrzynię bez mała prawie 5tyś złotych. Problem polega na tym ,że są jakieś dziwne szarpnięcia podczas zatrzymywania się auta, auto praktycznie już zatrzymuje się i jest takie szarpnięcie jakby chciało ruszać, dzieje się to niezależnie czy olej w skrzyni jest rozgrzany czy też zimny, choć zauważyłem,że na zimnym oleju tak jakby to szarpnięcie było mniej wyczuwalne. Co to może być ? Kolejny bardzo dziwne zjawisko które zauważyłem podczas tylko i wyłącznie dynamicznej jazdy, tiptronic wariuje redukuje sam biegi obojętnie czy w trybie drive czy sport, nawet na tiptronicu przerzuca skrzynię w tryb awaryjny. Jak rozpędzam auto , jest 1,2,3,4 bieg wszystko działa super, kolejno włącza się piąty bieg i teraz jest loteria, albo wlączy się szóstka, albo skrzynia sama zredukuje do czwórki a czasami jest tak jakby włączał się na chwilę bieg neutralny, obroty skoczą po czym włącza się tryb awaryjny, czasem też automat włączy szóstkę wszystko jest super po czym sam redukuje na piątke, czwórke i tryb awaryjny. Przy normalnej jeździe spokojnej skrzynia pracuje według mnie prawidłowo, oprócz tego szarpnięcia przy ruszaniu. Kolejną obsługę wg gwarancji mam za jakieś 30tyś km , wymiana oleju itd. Panowie czy mógłby mi ktoś z Was ewentualnie podpowiedzieć co to może być, może ktoś z Was miał podobne problemy, oczywiście auto odstawię do serwisu niestety zrobić to mogę za jakiś tydzień ponieważ jestem teraz w pracy , pracuję jako kierowca i nie za bardzo mam czas. Chciałbym na koniec jeszcze dodać,że auto ma podniesioną moc, sprzedający dołączył mi wykresy z hamowni , nie wiem jak i kto chipował to auto , ale z wykresu wynika,że ma teraz 245 koni, może ta zwiększona moc silnika ma zły wpływ na skrzynię biegów? Skrzynia nie wyrabia, albo nie wytrzymuję Nm i wariuje? Jestem laikiem w tych sprawach, także proszę mi wybaczyć jeśli coś mało dokładnie opisałem. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
jesper74 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Kolego asb jaka masz zamontowana to multitronic. Kazda skrzynia biegow manual jak i automat jest wrazliwa na dodatkowy moment jaki musi obsluzyc. Automat nie taki straszny tylko trzeba wiedziec jak prawidlowo uzytkowac auto z asb. Oddaj auto niech naprawiaja
marecki.b Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 to nie jest multitronic tylko zwykły tiptronic, w 3.0tdi w B7 i quatro nie było multi
smoku666 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Kolego asb jaka masz zamontowana to multitronic.Kazda skrzynia biegow manual jak i automat jest wrazliwa na dodatkowy moment jaki musi obsluzyc. Automat nie taki straszny tylko trzeba wiedziec jak prawidlowo uzytkowac auto z asb. Oddaj auto niech naprawiaja kolego co ty za bzdury wypisujesz ? :facepalm: multitronic nie występuje w B7 w 3.0TDI a tym bardziej nigdy z napędem quattro. kolega kettler102 ma zwykłego Tiptronica, a skoro ma na niego gwarancje to czym prędzej śmigaj do serwisu gdzie niby robili tą skrzynie. nie ma na co czekać skoro masz takie niepokojące objawy.
jesper74 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 A ja myslalem ze od 2002 juz nie ma Tych skrzynek.....oj ale niewiedza
kubson Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 jesper zapamiętaj sobie Quattro to zawsze tiptronic a fwd multi, najprościej
kettler102 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Dzięki Panowie za odpowiedzi, ale tak czy inaczej może odpowiedziałby mi ktoś czy to że ta skrzynia tak wariuje to może być przyczyna tego ,że jest podniesiona moc silnika? Jeśli tak to może podjechałbym gdzieś do fachowca,żeby wgrali mi normalną mapę 204ps, Pozdrawiam.
Jericho Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Dzięki Panowie za odpowiedzi, ale tak czy inaczej może odpowiedziałby mi ktoś czy to że ta skrzynia tak wariuje to może być przyczyna tego ,że jest podniesiona moc silnika? Jeśli tak to może podjechałbym gdzieś do fachowca,żeby wgrali mi normalną mapę 204ps, Pozdrawiam. Skrzynia naprawiona?
radekkotlinski Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Dzięki Panowie za odpowiedzi, ale tak czy inaczej może odpowiedziałby mi ktoś czy to że ta skrzynia tak wariuje to może być przyczyna tego ,że jest podniesiona moc silnika? Jeśli tak to może podjechałbym gdzieś do fachowca,żeby wgrali mi normalną mapę 204ps, Pozdrawiam. Skrzynia naprawiona? co było z skrzynią? mam tez problem z szarpnieciem po zatrzymaniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się