Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.8 125 koni-problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do wszystkich posiadaczy samochodów z tym silniczkiem:

Zmienna geometria kolektora była po tzw. 1-wszym lifcie (były kolektory tego typu zarówno metalowe jak i później plastikowe) czyli w egzemplarzach

z rocznikiem modelowo od 1998 r.

Trochę kłopotliwy element jak padnie ale bardzo dużo daje w równomiernym rozkładzie momentu w funkcji rpm.

variablemanifold.jpg

<br /><br />

Opublikowano
Do wszystkich posiadaczy samochodów z tym silniczkiem:

Zmienna geometria kolektora była po tzw. 1-wszym lifcie (były kolektory tego typu zarówno metalowe jak i później stalowe) czyli w egzemplarzach

z rocznikiem modelowo od 1998 r.

Trochę kłopotliwy element jak padnie ale bardzo dużo daje w równomiernym rozkładzie momentu w funkcji rpm.

http://s9.postimage.org/7euxpxs97/variablemanifold.jpg

<br /><br />

no ja miałem wymieniany kolektor ale na koszt kolesia :D

Opublikowano

Tak jak napisał MOTOR144 ten element dużo daję. Użytkownicy posiadający ten silniczek od 1999 roku sprawdźcie czy nie macie u siebie ułamanego tego plastiku który oznaczyłem na pierwszym zdjęciu. A może ktoś ma na sprzedaż ten element?

Opublikowano

Tak dokładnie, to jak napisałem wcześniej od modelowo rocznika 1998 czyli w nr VIN jest literka W( oznaczająca ten rocznik) i jak najbardziej są

ADR-y (kolektor metalowy) ze zmienną geometrią kolektora . Praktycznie ADR-y od roku produkcji 1997 (gdzieś od lipca) miały już taki

kolektor.

Na tej aukcji jest to o czym mówię:AUDI A4 A6 PASSAT B5 1.8 20V KOLEKTOR SSĄCY ADR (2617671696) - motoAllegro

Potem kolektor był już plastikowy i nie wiem co tam za oznaczenie czy nadal ADR czy np APT ( to chyba passat).

Swoją drogą ciekawe czy w razie potrzeby do ADR-a pasowałby kolektor plastikowy z APT ( obydwa z klapkami zmiennej geometrii).

Tyle co kiedyś sprawdziłem to same kierownice razem z siłownikiem podciśnieniowym nie pasują zamiennie .

Opublikowano

Silniki ADR mają seryjnie ok 170Nm momentu obrotowego a zakres obrotów w jakim osiągają te parametry to 3200-5500obr/min powyzej jest juz tendencja spadkowa mocy jak widac zakres obrotów jest duzy co daje duzą elastycznośc silnika przy czym nie czyc tego przyspieszenia co nie znaczy ze jest małe osobiscie jak jade na 5 biegu rownym tempem (tak od 100km/h) to nie potrzeba nawet redukowac do wyprzedzania

Opublikowano

u mnie też jest takie kolektor Ale plastikowy. I walczę co jest przyczyną że auto ma muła. Jutro to sprawdze za dnia. I Napisze co i jak.

Opublikowano
Tak dokładnie, to jak napisałem wcześniej od modelowo rocznika 1998 czyli w nr VIN jest literka W( oznaczająca ten rocznik) i jak najbardziej są

ADR-y (kolektor metalowy) ze zmienną geometrią kolektora . Praktycznie ADR-y od roku produkcji 1997 (gdzieś od lipca) miały już taki

kolektor.

Na tej aukcji jest to o czym mówię:AUDI A4 A6 PASSAT B5 1.8 20V KOLEKTOR SSĄCY ADR (2617671696) - motoAllegro

Potem kolektor był już plastikowy i nie wiem co tam za oznaczenie czy nadal ADR czy np APT ( to chyba passat).

Swoją drogą ciekawe czy w razie potrzeby do ADR-a pasowałby kolektor plastikowy z APT ( obydwa z klapkami zmiennej geometrii).

Tyle co kiedyś sprawdziłem to same kierownice razem z siłownikiem podciśnieniowym nie pasują zamiennie .

ciekawe właśnie ale zobaczymy jutro wejdę i obczaje :D

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:51 ----------

u mnie też jest takie kolektor Ale plastikowy. I walczę co jest przyczyną że auto ma muła. Jutro to sprawdze za dnia. I Napisze co i jak.

u mnie jakoś tak muła nie widać przy avancie

Opublikowano

Jak dochodzi do pęknięcia tego kolektora? Sam z siebie? Znowu samochód nie lubi mułowatej jazdy. Silnik w mojej Audi 1.8 125KM ADR jak na przebieg ponad 222 tyś km chodzi bardzo dobrze. Zobaczę czy mam metalowy czy plastikowy ten kolektor :wink:.

Opublikowano
Jak dochodzi do pęknięcia tego kolektora? Sam z siebie? Znowu samochód nie lubi mułowatej jazdy. Silnik w mojej Audi 1.8 125KM ADR jak na przebieg ponad 222 tyś km chodzi bardzo dobrze. Zobaczę czy mam metalowy czy plastikowy ten kolektor :wink:.

mi dzisiaj pykło 171 tyś km :D

Opublikowano

A mi ostanimi czasy pykło 430tyś ; )

Opublikowano
A mi ostanimi czasy pykło 430tyś ; )

no to gruby przebieg ;D

mi mechanik mówił że (ale nie wiem czy dobrze to nazwię) że kolektor przy układzie wydechowym co jest spawane czy coś jak on jest rozgrzany i pojedzie się na myjnie i umyjemy samochód z myciem podwozia to on szybciej pęknie....

Opublikowano

Ja mam metalowy ten kolektor :wink:.

Opublikowano

No i wyjaśniło się mam pęknięte te cięgno co otwiera te łopatki w kolektorze. Narazie to przymocowalem drucikiem i się otwiera. I auto zaraz dostało ducha:)

Opublikowano
No i wyjaśniło się mam pęknięte te cięgno co otwiera te łopatki w kolektorze. Narazie to przymocowalem drucikiem i się otwiera. I auto zaraz dostało ducha:)

no i od razu widać efekty :D

Opublikowano

Szkoda że nie można tego normalnie dokupić w sklepie;/ Ja odwiedziłem kilka szrotów i pisałem do kilkunastu sprzedawców na Allegro którzy sprzedawali cale kolektory ale wszędzie są połamane te cięgna.

Opublikowano
Szkoda że nie można tego normalnie dokupić w sklepie;/ Ja odwiedziłem kilka szrotów i pisałem do kilkunastu sprzedawców na Allegro którzy sprzedawali cale kolektory ale wszędzie są połamane te cięgna.

na szrotach to w ogóle to lipa jest ;/ ja byłem poszukać jakieś części do naszych fur i taka lipa że szok ;/

Opublikowano

wy naprawde wiezycie w te przebiegi????

Opublikowano

na szrotach to typowo złomy stoją przynajmniej w moich okolicach. No fakt ciężko znalez jakieś części do naszych furek. Ponoć b5 mają drogie części w porównąniu do innych aut

Opublikowano
wy naprawde wiezycie w te przebiegi????

zależy o które chodzi Ci przebiegi bo ja akurat mam oryginalny bo mam wpisane w książce serwisowej audi wpisane że został dostęp zablokowany

---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ----------

na szrotach to typowo złomy stoją przynajmniej w moich okolicach. No fakt ciężko znalez jakieś części do naszych furek. Ponoć b5 mają drogie części w porównąniu do innych aut

no na szrotach ogólnie jest lipa do b5. Nawet białych kierunków czy drążka zmiany biegów na polift czy kratki w zderzaku nie mają ;/ u mnie mieli jedną lampę poliftową prawą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...