motor144 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Do wszystkich posiadaczy samochodów z tym silniczkiem: Zmienna geometria kolektora była po tzw. 1-wszym lifcie (były kolektory tego typu zarówno metalowe jak i później plastikowe) czyli w egzemplarzach z rocznikiem modelowo od 1998 r. Trochę kłopotliwy element jak padnie ale bardzo dużo daje w równomiernym rozkładzie momentu w funkcji rpm. <br /><br />
Arkadiush Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 Do wszystkich posiadaczy samochodów z tym silniczkiem: Zmienna geometria kolektora była po tzw. 1-wszym lifcie (były kolektory tego typu zarówno metalowe jak i później stalowe) czyli w egzemplarzach z rocznikiem modelowo od 1998 r. Trochę kłopotliwy element jak padnie ale bardzo dużo daje w równomiernym rozkładzie momentu w funkcji rpm. http://s9.postimage.org/7euxpxs97/variablemanifold.jpg <br /><br /> no ja miałem wymieniany kolektor ale na koszt kolesia
Zbyszek_7 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Tak jak napisał MOTOR144 ten element dużo daję. Użytkownicy posiadający ten silniczek od 1999 roku sprawdźcie czy nie macie u siebie ułamanego tego plastiku który oznaczyłem na pierwszym zdjęciu. A może ktoś ma na sprzedaż ten element?
motor144 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Tak dokładnie, to jak napisałem wcześniej od modelowo rocznika 1998 czyli w nr VIN jest literka W( oznaczająca ten rocznik) i jak najbardziej są ADR-y (kolektor metalowy) ze zmienną geometrią kolektora . Praktycznie ADR-y od roku produkcji 1997 (gdzieś od lipca) miały już taki kolektor. Na tej aukcji jest to o czym mówię:AUDI A4 A6 PASSAT B5 1.8 20V KOLEKTOR SSĄCY ADR (2617671696) - motoAllegro Potem kolektor był już plastikowy i nie wiem co tam za oznaczenie czy nadal ADR czy np APT ( to chyba passat). Swoją drogą ciekawe czy w razie potrzeby do ADR-a pasowałby kolektor plastikowy z APT ( obydwa z klapkami zmiennej geometrii). Tyle co kiedyś sprawdziłem to same kierownice razem z siłownikiem podciśnieniowym nie pasują zamiennie .
paluch125p Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Silniki ADR mają seryjnie ok 170Nm momentu obrotowego a zakres obrotów w jakim osiągają te parametry to 3200-5500obr/min powyzej jest juz tendencja spadkowa mocy jak widac zakres obrotów jest duzy co daje duzą elastycznośc silnika przy czym nie czyc tego przyspieszenia co nie znaczy ze jest małe osobiscie jak jade na 5 biegu rownym tempem (tak od 100km/h) to nie potrzeba nawet redukowac do wyprzedzania
Woyciech13 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Mam coś takiego w moim ADR produkcja 11/1997 modelowo 1998. Jak to rozebrać aby czegoś nie uszkodzić?
mloody_s-line Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 u mnie też jest takie kolektor Ale plastikowy. I walczę co jest przyczyną że auto ma muła. Jutro to sprawdze za dnia. I Napisze co i jak.
Arkadiush Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Tak dokładnie, to jak napisałem wcześniej od modelowo rocznika 1998 czyli w nr VIN jest literka W( oznaczająca ten rocznik) i jak najbardziej sąADR-y (kolektor metalowy) ze zmienną geometrią kolektora . Praktycznie ADR-y od roku produkcji 1997 (gdzieś od lipca) miały już taki kolektor. Na tej aukcji jest to o czym mówię:AUDI A4 A6 PASSAT B5 1.8 20V KOLEKTOR SSĄCY ADR (2617671696) - motoAllegro Potem kolektor był już plastikowy i nie wiem co tam za oznaczenie czy nadal ADR czy np APT ( to chyba passat). Swoją drogą ciekawe czy w razie potrzeby do ADR-a pasowałby kolektor plastikowy z APT ( obydwa z klapkami zmiennej geometrii). Tyle co kiedyś sprawdziłem to same kierownice razem z siłownikiem podciśnieniowym nie pasują zamiennie . ciekawe właśnie ale zobaczymy jutro wejdę i obczaje ---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:51 ---------- u mnie też jest takie kolektor Ale plastikowy. I walczę co jest przyczyną że auto ma muła. Jutro to sprawdze za dnia. I Napisze co i jak. u mnie jakoś tak muła nie widać przy avancie
Skyliner89 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Jak dochodzi do pęknięcia tego kolektora? Sam z siebie? Znowu samochód nie lubi mułowatej jazdy. Silnik w mojej Audi 1.8 125KM ADR jak na przebieg ponad 222 tyś km chodzi bardzo dobrze. Zobaczę czy mam metalowy czy plastikowy ten kolektor .
Arkadiush Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Jak dochodzi do pęknięcia tego kolektora? Sam z siebie? Znowu samochód nie lubi mułowatej jazdy. Silnik w mojej Audi 1.8 125KM ADR jak na przebieg ponad 222 tyś km chodzi bardzo dobrze. Zobaczę czy mam metalowy czy plastikowy ten kolektor . mi dzisiaj pykło 171 tyś km
Prezes870 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 A mi ostanimi czasy pykło 430tyś ; )
Arkadiush Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 A mi ostanimi czasy pykło 430tyś ; ) no to gruby przebieg ;D mi mechanik mówił że (ale nie wiem czy dobrze to nazwię) że kolektor przy układzie wydechowym co jest spawane czy coś jak on jest rozgrzany i pojedzie się na myjnie i umyjemy samochód z myciem podwozia to on szybciej pęknie....
Skyliner89 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Ja mam metalowy ten kolektor .
mloody_s-line Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 No i wyjaśniło się mam pęknięte te cięgno co otwiera te łopatki w kolektorze. Narazie to przymocowalem drucikiem i się otwiera. I auto zaraz dostało ducha:)
Arkadiush Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 No i wyjaśniło się mam pęknięte te cięgno co otwiera te łopatki w kolektorze. Narazie to przymocowalem drucikiem i się otwiera. I auto zaraz dostało ducha:) no i od razu widać efekty
Zbyszek_7 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Szkoda że nie można tego normalnie dokupić w sklepie;/ Ja odwiedziłem kilka szrotów i pisałem do kilkunastu sprzedawców na Allegro którzy sprzedawali cale kolektory ale wszędzie są połamane te cięgna.
Arkadiush Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 Szkoda że nie można tego normalnie dokupić w sklepie;/ Ja odwiedziłem kilka szrotów i pisałem do kilkunastu sprzedawców na Allegro którzy sprzedawali cale kolektory ale wszędzie są połamane te cięgna. na szrotach to w ogóle to lipa jest ;/ ja byłem poszukać jakieś części do naszych fur i taka lipa że szok ;/
rafal9119 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 wy naprawde wiezycie w te przebiegi????
mloody_s-line Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 na szrotach to typowo złomy stoją przynajmniej w moich okolicach. No fakt ciężko znalez jakieś części do naszych furek. Ponoć b5 mają drogie części w porównąniu do innych aut
Arkadiush Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 wy naprawde wiezycie w te przebiegi???? zależy o które chodzi Ci przebiegi bo ja akurat mam oryginalny bo mam wpisane w książce serwisowej audi wpisane że został dostęp zablokowany ---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ---------- na szrotach to typowo złomy stoją przynajmniej w moich okolicach. No fakt ciężko znalez jakieś części do naszych furek. Ponoć b5 mają drogie części w porównąniu do innych aut no na szrotach ogólnie jest lipa do b5. Nawet białych kierunków czy drążka zmiany biegów na polift czy kratki w zderzaku nie mają ;/ u mnie mieli jedną lampę poliftową prawą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się