adasio13 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 witam. prosze o analize logów, ale najpierw napiszcie czy wogóle dobrze je zrobiłem ( mój pierwszy raz) VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM i tu z grupy basic settings Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Sztomel Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 Dobrze je zrobiłeś. Nie doczytałeś pewnie, że w silnikach na pompie wtryskowej nie loguje się grupy 018 i 023 (te są przeznaczone do sprawdzania wysterowania elektrozaworów pompowtryskiwaczy i czasu reakcji elektrozaworów na sygnał sterujący z ECU) i nie loguje się grupy 014 w silnikach czterocylindrowych (ta grupa jest przeznaczona dla silników o większej liczbie cylindrów, przykłądowo dla 2.5 TDI i 2,5 TDI V6). Jeśli logujemy statycznie w trybie Meas. Blocks grupę 003 to starać się trzeba by log rozpocząć gdy wskazanie w ostatnim polu (wysterowanie elektrozaworu N18) wynosiło 4,8% (zawór EGR jest wtedy zamknięty) i w połowie logu na moment tylko należy wdepnąć na pedał gazu - po tym zabiegu % wysterowania N18 wzrośnie i otworzy zawór EGR). Logi w trybie Basic Settings wykonane prawidłowo. Ogólnie po logach widać, że zawór EGR albo jest celowo zaślepiony lub odłączone jest od niego podciśnienie albo też (niezamierzenie) masz nieszczelność pomiędzy N18 a siłownikiem zaworu EGR bo jest on cały czas zamknięty. Korekcje w grupie 013 dosyć wysokie, zwłaszcza na 1 cylindrze. W grupie 001 dawka paliwa (jak dla mnie) trochę mała ale jeśli masz niskie spalanie to bym ją zostawił. Poza tym cała reszta jest OK.
adasio13 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 wielkie dzięki kolego co do egr to zapomniałem napisać że jest zaślepiony tzn kulka jest wsadzona w ten cienki wężyk. a co do tego spalania to właśnie wrecz przeciwnie teraz wiecej pali i słabszy jest. jak go kupiłem to było na odwrót. ---------- Post dopisany 29-09-2012 at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany 21-09-2012 at 19:01 ---------- zeby nie rozpoczynac nowego tematu to pisze w tym samym. prosze o analize logów dynamicznych. z tym ze prosze o łaskawe spojrzenie na sposob logowania gdyż to też mój pierwszy raz jak coś nie tak to pisać Grupy: 011,011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
vauxhall95 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 nie stabilne doladowanie,pojezdzij dynamicznie,sprawdz i wymien wezyki podcisnienia.I zobacz czy nie ma gdzies mikro dziury w dolocie/podociskaj opaski
adasio13 Opublikowano 2 Października 2012 Autor Opublikowano 2 Października 2012 wezyki podciśnienia wymienione na nowe. dziurki nie ma bo tez sprawdzone, opaski posprawdzane/dokrecone.................i nic to nie dało. była już czyszczona turbina dwukrotnie i na jakiś miesiac był spokoj, było lepiej dużo. i teraz znowu odczuwam spadek mocy i wzrost spalania. dlatego zainwestowałem w laptopa i kabel zeby zrobić logi co jeszcze na podstawie tych logów jestescie w stanie mi powiedzieć? przepływka ok? ---------- Post dopisany 02-10-2012 at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 21:39 ---------- to jak Panowie?
german81 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 wymien n75 na nowy i problem zniknie z niestabilnym doładowaniem i mogł bys porawic dawke paliwa na ok 4 mg .
bigu888 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Niestabilne doładowanie prawdopodobnie wynika z przycinających się kierownic spalin w turbinie co zresztą by się zgadzało bo problem znika po czyszczeniu. Wtryski masz już kiepskie (dość duże korekcje) dlatego pewnie turbina szybko się zasyfia nagarem. Poza tym powiedz coś o stylu swoim jazdy, czy czasem nie uprawiasz PSJ? Poza tym przepływka ok - nie tnie dawki. Jesli chodzi o turbine, to skróć sztangę troszkę, żeby uzyskać wypełnienie na poziomie 62-65% - masz troche za niskie, to też może powodować niestabilność doładowania lekką.
adasio13 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 co oznacza PSJ? jezdze z reguły nie za szybko czasami troche pocisne na każdym biegu ale rzadko bo warunków nie ma za bardzo a poza tym staram się oszczednie jezdzic. sugerujesz ze czas wymienic wtryski? i w jaki sposób skrócic sztange? ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ---------- wymien n75 na nowy i problem zniknie z niestabilnym doładowaniem i mogł bys porawic dawke paliwa na ok 4 mg . kolego german jesteś pewny że to wina n75? a jak ta dawkę poprawić?
german81 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 tak jestem pewien ze to n75 bo twoje turbo wstaje jak słon . zacznij od wymiany n75 i nieruszaj narazie nic przy długosci sztangi dam se reke obciac ze masz jeszcze n75 orginalny i nie ma cudów zeby po tylu latach jeszcze był sprawny .dawke mozesz porawic przez przestawienie nastawnika lub zmiany w adaptaciach w vagu . a co do geometri to po miesiacu nie ma opcji zeby sie znowu geometria zasyfiła no chyba ze silnik pali wiecej oleju niz ropy .
adasio13 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 to powiem jeszcze że ten zaworek n 75 czyściłem z kolega kiedys tylko nie wiem czy to coś dało bo właściwie nie był zasyfiony. dalej sadzisz ze wymiana dużo zmieni?? co do spalania wiecej oleju niz ropy to powiem ze ubywa mi olej ale to bardziej z drobnych wycieków niż ze spalania oleju bo wgl nie widać by samochód kopcił na czarno. ostatnio to jeszcze sprawdzałem, przygazowywałem na maksa na luzie pare razy a kopcenia zero... i dodam jeszcze ze jadac, przyspieszajac słychac taki jakby swist, syczenie od 2 tys obrotów do 3 tys i wtedy przestaje i auto lepiej ciągnie
german81 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 problem nie jest w tym ze zaworek jest brudny tylko tłoczek jest juz wytarty z raci wieku i sie zacina w cewce . jak chcesz to mozesz jeszce zrobic mały test .podłacz bezposrednio podcisnienie pomijajac n75 i zrób log dynamimiczy max do 2500 obr .zobaczysz ze turbo osiagnie juz wartosc zadana ok 1600-1700 obr .
adasio13 Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 też na trzecim biegu logować? a ten świst,syczenie to może mieć związek z tym zaworkiem? i jak byś mógł kolego german to polec mi jaki zaworek n75 mam kupic. podaj linka jesli mozesz
german81 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 mozesz kupic zaworek z tej aukcji Zawór ciśnienia turbiny EGR N75 VW AUDI TDI org6 (2619433772) - motoAllegro tylko muszisz podjechac do ASO i kupic wtyczke nowego typu za 10 pln .dokładnie taki sam zaworek jaki masz teraz jest drozszy o ok. 100 pln a róznia sie tylko wtyczka .tak logi rób na 3 biegu .a syczenie moze swiadczyc o nieszczelnosci w układzie turbo , sprawdz czy nie masz oleistych wycieków nałaczeniach przewodów i z IC.
adasio13 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 ok dzieki spróbuje zrobic najpierw te logi dynamiczne pomijajac n75 i wkleje je to porównasz i wtedy bedzie wiadomo na sto procent. tylko takie małe pyt, czy wystarcza te logi tylko dla grupy 004 i 011? czy wszystkie znowu musze?
german81 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 wystarczy tylko log z bloku 11 i nic wiecej tylko pamietaj zeby logowac max do 2500 obr bo geometria bedzie ustawina połrzeniu maxymalnego dołądowania .
adasio13 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 dobra ok ---------- Post dopisany 08-10-2012 at 08:15 ---------- Poprzedni post napisany 04-10-2012 at 22:33 ---------- Kolego german81 wstawilem inny oryginalny uzywany zaworek n75 ale powien szczerze nie widze roznicy. Zrobie jeszcze logi dla gr 011 i wstawie zebys porownal czy cos sie zmienilo
german81 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 gdzie sa logi .no własnie jak jest urzywany to nie koniecznie musi byc w lepszej kondyci od twojego .
odzim Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 german81 ma racje zaworki po tylu latach wymienia sie na nowe i wtedy nie ma problemów z podnoszeniem sie turbiny -wtyczke mozna kupić ale nie koniecznie mozna same piny wyjąc ze starej i włożyć w ten zaworek co ma połokragła wtyczke i zaciagnąc gumke co jest orginalnie ,zaworek n75 rzeczywiscie do audi jest 100pln droższy a rózni sie tylko wtyczką (chyba za prestiż auta trzeba bulic hehehe)
adasio13 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 tutaj sa logi gr 011 po zmianie zaworka Grupy: 011,011,011,011,011,011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
german81 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 zrób logi tak jak ci pisałem wczesniej z pominientym n75 i podłaczonym podcisnieniem bezposrednio .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się