Jump to content
IGNORED

Proszę o analizę logów teraz dynamicznych


adasio13
 Share

Recommended Posts

witam. prosze o analize logów, ale najpierw napiszcie czy wogóle dobrze je zrobiłem ( mój pierwszy raz)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

i tu z grupy basic settings

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Link to comment
Share on other sites

Dobrze je zrobiłeś. Nie doczytałeś pewnie, że w silnikach na pompie wtryskowej nie loguje się grupy 018 i 023 (te są przeznaczone do sprawdzania wysterowania elektrozaworów pompowtryskiwaczy i czasu reakcji elektrozaworów na sygnał sterujący z ECU) i nie loguje się grupy 014 w silnikach czterocylindrowych (ta grupa jest przeznaczona dla silników o większej liczbie cylindrów, przykłądowo dla 2.5 TDI i 2,5 TDI V6).

Jeśli logujemy statycznie w trybie Meas. Blocks grupę 003 to starać się trzeba by log rozpocząć gdy wskazanie w ostatnim polu (wysterowanie elektrozaworu N18) wynosiło 4,8% (zawór EGR jest wtedy zamknięty) i w połowie logu na moment tylko należy wdepnąć na pedał gazu - po tym zabiegu % wysterowania N18 wzrośnie i otworzy zawór EGR). Logi w trybie Basic Settings wykonane prawidłowo. Ogólnie po logach widać, że zawór EGR albo jest celowo zaślepiony lub odłączone jest od niego podciśnienie albo też (niezamierzenie) masz nieszczelność pomiędzy N18 a siłownikiem zaworu EGR bo jest on cały czas zamknięty. Korekcje w grupie 013 dosyć wysokie, zwłaszcza na 1 cylindrze. W grupie 001 dawka paliwa (jak dla mnie) trochę mała ale jeśli masz niskie spalanie to bym ją zostawił. Poza tym cała reszta jest OK.

Link to comment
Share on other sites

wielkie dzięki kolego :) co do egr to zapomniałem napisać że jest zaślepiony tzn kulka jest wsadzona w ten cienki wężyk. a co do tego spalania to właśnie wrecz przeciwnie teraz wiecej pali i słabszy jest. jak go kupiłem to było na odwrót.

---------- Post dopisany 29-09-2012 at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany 21-09-2012 at 19:01 ----------

zeby nie rozpoczynac nowego tematu to pisze w tym samym. prosze o analize logów dynamicznych. z tym ze prosze o łaskawe spojrzenie na sposob logowania gdyż to też mój pierwszy raz :) jak coś nie tak to pisać

Grupy: 011,011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Link to comment
Share on other sites

nie stabilne doladowanie,pojezdzij dynamicznie,sprawdz i wymien wezyki podcisnienia.I zobacz czy nie ma gdzies mikro dziury w dolocie/podociskaj opaski

Link to comment
Share on other sites

wezyki podciśnienia wymienione na nowe. dziurki nie ma bo tez sprawdzone, opaski posprawdzane/dokrecone.................i nic to nie dało. była już czyszczona turbina dwukrotnie i na jakiś miesiac był spokoj, było lepiej dużo. i teraz znowu odczuwam spadek mocy i wzrost spalania. dlatego zainwestowałem w laptopa i kabel zeby zrobić logi :) co jeszcze na podstawie tych logów jestescie w stanie mi powiedzieć? przepływka ok?

---------- Post dopisany 02-10-2012 at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 21:39 ----------

to jak Panowie?

Link to comment
Share on other sites

wymien n75 na nowy i problem zniknie z niestabilnym doładowaniem i mogł bys porawic dawke paliwa na ok 4 mg .

Link to comment
Share on other sites

Niestabilne doładowanie prawdopodobnie wynika z przycinających się kierownic spalin w turbinie co zresztą by się zgadzało bo problem znika po czyszczeniu. Wtryski masz już kiepskie (dość duże korekcje) dlatego pewnie turbina szybko się zasyfia nagarem. Poza tym powiedz coś o stylu swoim jazdy, czy czasem nie uprawiasz PSJ?;)

Poza tym przepływka ok - nie tnie dawki.

Jesli chodzi o turbine, to skróć sztangę troszkę, żeby uzyskać wypełnienie na poziomie 62-65% - masz troche za niskie, to też może powodować niestabilność doładowania lekką.

Link to comment
Share on other sites

co oznacza PSJ? :) jezdze z reguły nie za szybko czasami troche pocisne na każdym biegu ale rzadko bo warunków nie ma za bardzo a poza tym staram się oszczednie jezdzic. sugerujesz ze czas wymienic wtryski? i w jaki sposób skrócic sztange?

---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ----------

wymien n75 na nowy i problem zniknie z niestabilnym doładowaniem i mogł bys porawic dawke paliwa na ok 4 mg .

kolego german jesteś pewny że to wina n75? a jak ta dawkę poprawić?

Link to comment
Share on other sites

tak jestem pewien ze to n75 bo twoje turbo wstaje jak słon . zacznij od wymiany n75 i nieruszaj narazie nic przy długosci sztangi dam se reke obciac ze masz jeszcze n75 orginalny i nie ma cudów zeby po tylu latach jeszcze był sprawny .dawke mozesz porawic przez przestawienie nastawnika lub zmiany w adaptaciach w vagu . a co do geometri to po miesiacu nie ma opcji zeby sie znowu geometria zasyfiła no chyba ze silnik pali wiecej oleju niz ropy .

Link to comment
Share on other sites

to powiem jeszcze że ten zaworek n 75 czyściłem z kolega kiedys tylko nie wiem czy to coś dało bo właściwie nie był zasyfiony. dalej sadzisz ze wymiana dużo zmieni?? co do spalania wiecej oleju niz ropy to powiem ze ubywa mi olej ale to bardziej z drobnych wycieków niż ze spalania oleju bo wgl nie widać by samochód kopcił na czarno. ostatnio to jeszcze sprawdzałem, przygazowywałem na maksa na luzie pare razy a kopcenia zero... i dodam jeszcze ze jadac, przyspieszajac słychac taki jakby swist, syczenie od 2 tys obrotów do 3 tys i wtedy przestaje i auto lepiej ciągnie

Link to comment
Share on other sites

problem nie jest w tym ze zaworek jest brudny tylko tłoczek jest juz wytarty z raci wieku i sie zacina w cewce . jak chcesz to mozesz jeszce zrobic mały test .podłacz bezposrednio podcisnienie pomijajac n75 i zrób log dynamimiczy max do 2500 obr .zobaczysz ze turbo osiagnie juz wartosc zadana ok 1600-1700 obr .

Link to comment
Share on other sites

też na trzecim biegu logować? a ten świst,syczenie to może mieć związek z tym zaworkiem?

i jak byś mógł kolego german to polec mi jaki zaworek n75 mam kupic. podaj linka jesli mozesz

Link to comment
Share on other sites

mozesz kupic zaworek z tej aukcji Zawór ciśnienia turbiny EGR N75 VW AUDI TDI org6 (2619433772) - motoAllegro tylko muszisz podjechac do ASO i kupic wtyczke nowego typu za 10 pln .dokładnie taki sam zaworek jaki masz teraz jest drozszy o ok. 100 pln a róznia sie tylko wtyczka .tak logi rób na 3 biegu .a syczenie moze swiadczyc o nieszczelnosci w układzie turbo , sprawdz czy nie masz oleistych wycieków nałaczeniach przewodów i z IC.

Link to comment
Share on other sites

ok dzieki spróbuje zrobic najpierw te logi dynamiczne pomijajac n75 i wkleje je to porównasz i wtedy bedzie wiadomo na sto procent. tylko takie małe pyt, czy wystarcza te logi tylko dla grupy 004 i 011? czy wszystkie znowu musze?

Link to comment
Share on other sites

wystarczy tylko log z bloku 11 i nic wiecej tylko pamietaj zeby logowac max do 2500 obr bo geometria bedzie ustawina połrzeniu maxymalnego dołądowania .

Link to comment
Share on other sites

dobra ok

---------- Post dopisany 08-10-2012 at 08:15 ---------- Poprzedni post napisany 04-10-2012 at 22:33 ----------

Kolego german81 wstawilem inny oryginalny uzywany zaworek n75 ale powien szczerze nie widze roznicy. Zrobie jeszcze logi dla gr 011 i wstawie zebys porownal czy cos sie zmienilo

Link to comment
Share on other sites

gdzie sa logi .no własnie jak jest urzywany to nie koniecznie musi byc w lepszej kondyci od twojego .

Link to comment
Share on other sites

german81 ma racje zaworki po tylu latach wymienia sie na nowe i wtedy nie ma problemów z podnoszeniem sie turbiny -wtyczke mozna kupić ale nie koniecznie mozna same piny wyjąc ze starej i włożyć w ten zaworek co ma połokragła wtyczke i zaciagnąc gumke co jest orginalnie ,zaworek n75 rzeczywiscie do audi jest 100pln droższy a rózni sie tylko wtyczką (chyba za prestiż auta trzeba bulic hehehe)

Link to comment
Share on other sites

zrób logi tak jak ci pisałem wczesniej z pominientym n75 i podłaczonym podcisnieniem bezposrednio .

Link to comment
Share on other sites

no ok tylko to juz nie dzisiaj bo kolega który mi w tym pomagał jest w pracy. a jak pominąć ten zaworek? i czy z tych logów co teraz wkleiłem wyczytałeś jakaś poprawe?

Link to comment
Share on other sites

naj lepiej jak bys miał taki przewód 3,2 mm zeby go dac bezposrednio od trójnika do gruchy .a wtych logach dalej jest lipa .

Link to comment
Share on other sites

ok jak tylko zrobie te logi od razu wrzucam do oceny

---------- Post dopisany at 23:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:50 ----------

tak wgl to ciagle pojawia i sie bład o nr 65535 gdzies znalazłem opis 'uszkodzony sterownik ecu'. jak go skasuje to i tak sie pojawi

Link to comment
Share on other sites

[/size]

[/color]tak wgl to ciagle pojawia i sie bład o nr 65535 gdzies znalazłem opis 'uszkodzony sterownik ecu'. jak go skasuje to i tak sie pojawi

a nie masz tak ze po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie mozesz uruchomic auta ,bo czesto ten blad sie pojawia jak pada kostka w stacyjce i sygnał ktory powinien isc na ecu nie idzie i taki bład wyskakuje w nim wtedy
Link to comment
Share on other sites

Nie nie mam tak. Zauwazylem ze po skasowaniu jak jezdze powoli maks chyba 2500 obrotow to blad sie nie pojawi dopiero jak zaczne cisnac powyzej 3000 obrotow wtedy znowu blad sie pojawia.

Link to comment
Share on other sites

Przemek ma racie ze problem jest w uszkodzonym czujniku cisnienia barometrycznego ,dlatego auto zaczyna kopcic i wywalaci ci bład .jakos musiałem pominac ten log przy analizie ,ale nie zmienia to faktu ze turbo nie wstaje tak jak powino .zacznij najpierw od naprawy czujnika barometrycznego .

Link to comment
Share on other sites

Rozbierz kompa , wyczysc z oleju , wymien gumowy przewod w ECU oraz sprawdz szczelnosc gumowego przewodu idacego do ECU

Link to comment
Share on other sites

Rozbierz kompa , wyczysc z oleju , wymien gumowy przewod w ECU oraz sprawdz szczelnosc gumowego przewodu idacego do ECU

a potem bedziesz smigal jak ta lala...... :)

Link to comment
Share on other sites

Ok Panowie zrobie jak napisaliscie tylko powiedzcie mi czy ten czujnik jest w kompie? :) I jeszcze jedno tak jak kolega german napisal blad wywala ale kopcic nie kopci auto. :]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...