Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polerka lakieru - bardzo ogólnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mógłby ktoś napisać czego użyć (pasta polerska, wosk) aby odnowić lakier, pozbyć się części rys itd. ?

Szukałem, ale tych kosmetyków jest od groma. Lakier granatowa -perła ( niemam pojęcia jaki to jest kod).

Chciałbym pozbyć się większości rys, ogólnie, żeby lakier odmłodniał: ) Potem na to jakiś wosk oczywiście.

:wink:

Opublikowano

kolego a posiadasz maszynę polerska?

Opublikowano

Właśnie nie - zresztą nie mam umiejętności, więc nie ryzykowałbym używania mechanicznych urządzeń.

Wyczytałem troche rzeczy ( prawdziwych i nie ) i z tego co się dowiedziałem są jakieś środki, pasty, którymi po umyciu samochodu mógbłym spróbować pozbyć się rys i innych uszkodzeń lakieru.

Dotychczas po umyciu robiłem tylko woskowanie. Są podobno jakieś specyfiki marki Maugiers ( czy jakos tak).

Utworzyłem wątek, ponieważ pomimo, że jest od groma info na ten temat - nigdzie nie znalazłem konkretnych i wyczerpujących odpowiedzi.

Opublikowano

Właśnie czytałem - aczkolwiek ciężko przelecieć ponad 100 stron rozmowy, a niestety odsyłacze z 1szego posta nie działają.

---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:44 ----------

Powtarza się tam sporo różych specyfików, do ręcznej, mechanicznej polerki.

Nie jestem specjalistą, maniakiem, który chce mieć lakier jak nowy.

Po prostu nie zadowala mnie mleczko z woskiem, którego dotychczxas używałem po umyciu - efekt wizualny całkiem ładny, ale bardzo krótkotrwały. No i rysy dalej widać.

Chce czymś przywrócić ładny wygląd lakieru i potem sobie dbać o auto woskiem.

Ewentualnie mógłym się zdecydować oddać autko do specjalisty, co by mi to mechanicznie wypolerował, ale nie mam nikogo zaufanego. Pytanie też ile by mnie to miało kosztować

Opublikowano

to przeczytaj te 100 stron. To rozwieje Twoje wszystkie wątpliwości na temat detailingu oraz kosmetyki aut. Nie da się tego od tak wytłumaczyć. zajrzyj jeszcze na Kosmetyka aut :: Strona Główna

Opublikowano

albo oddaj w profesjonalne ręce , jak nigdy tego nie robiłeś to możesz zrobić więcej bałaganu sobie niż pożytku

koszt zabiegu nie taki aż wielki a efekt super !

Opublikowano

tak jak koledzy piszą, lepiej nie bierz sie za to bo później trzeba będzie jechać do lakierni malować...

Opublikowano
tak jak koledzy piszą, lepiej nie bierz sie za to bo później trzeba będzie jechać do lakierni malować...

Mit rodem z PRL :grin:

Opublikowano
tak jak koledzy piszą, lepiej nie bierz sie za to bo później trzeba będzie jechać do lakierni malować...

Mit rodem z PRL :grin:

nie wiem z czego ha?> jak kolega Wjot1 nie ma pojecia o polerowaniu, zalatwi sobie maszyna i zacznie strugać profesjonalistę to przepali lakier i bedzie trzeba malowac!! no chyba ze się mylę wiec oświeć mnie !?

Opublikowano

Panowie, pisałem wcześniej, że biorę tylko pod uwagę ręczną polerkę. Nie mam umiejętnośći, żeby brać się za takie sprawy z ryzykiem zniszczenia lakieru.

Polerka mechaniczna - jak najbardziej, ale przez kogos ogarniętego w tym temacie, i najlepiej zaufanego.

Opublikowano

ja kupiłem jakas zwykłą, ale nie najtańszą pastę polerską, nie pamiętam dokkładnie co to było, całą furkę ogarnąłem w jakies 3h i można się było dosłownie przeglądać. Efekt mega!! Ale następnym razem bym nie oszczędzał i kupił coś lepszego. Może coś z Meguiar's :)

Opublikowano
tak jak koledzy piszą, lepiej nie bierz sie za to bo później trzeba będzie jechać do lakierni malować...

Mit rodem z PRL :grin:

nie wiem z czego ha?> jak kolega Wjot1 nie ma pojecia o polerowaniu, zalatwi sobie maszyna i zacznie strugać profesjonalistę to przepali lakier i bedzie trzeba malowac!! no chyba ze się mylę wiec oświeć mnie !?

Trzeba mieć naprawdę dwie lewe rece:decayed:

Ja pierwszą maszynę dostałem w prezencie.

Zaczynalem jako totalny laik:whistling:

Wypolerowałem już wiele aut i jakoś nikomu krzywda się nie stała.

Opublikowano
tak jak koledzy piszą, lepiej nie bierz sie za to bo później trzeba będzie jechać do lakierni malować...

Mit rodem z PRL :grin:

nie wiem z czego ha?> jak kolega Wjot1 nie ma pojecia o polerowaniu, zalatwi sobie maszyna i zacznie strugać profesjonalistę to przepali lakier i bedzie trzeba malowac!! no chyba ze się mylę wiec oświeć mnie !?

Bo żeby coś spieprzyć przy polerce trzeba mieć 2 lewe ręce :wink:

Panowie, pisałem wcześniej, że biorę tylko pod uwagę ręczną polerkę. Nie mam umiejętnośći, żeby brać się za takie sprawy z ryzykiem zniszczenia lakieru.

Polerka mechaniczna - jak najbardziej, ale przez kogos ogarniętego w tym temacie, i najlepiej zaufanego.

To odpuść, bo ręczni nic nie zrobisz przy VAGu :) Więcej się namachasz tricolorem a efekt żaden.

Opublikowano

hmmm, kolega zapytal i zadnej odpowiedzi jedynie zwodzenie od tego, a ja wytlumacze, musisz zaczac od sprawdzeia grubosci lakieru, jesli masz powyzej 100mironów to spokojnie mozesz działa, musisz zaopatrzyć sie w papier wodny 2tys oraz paste polerska g3, tasme klejaca papierowa, gabke do polerowania, matujesz cale auto na mokro, pozniej oklejasz tasma wszystki gumowe, plastikowe elementy zeby nie przypalic, nastpenie na wieksza szlifierke z regulacja obrotów nakladasz troszke pasty i rozsmarowywujesz na kawalku elemntu do polerowania i jedziesz nawilzajac to miejsce spryskiwcaczem, pamietaj obroty najlepiej ok 1,5 tys, powyzej porobisz smugi ktore dopiero po 2-3 woskowaniu zejda, to tak w wielkim skrucie :) mam nadzieje ze pomoglem

Opublikowano

Jakiś czas temu miałem podobne rozterki tzn czy i jak zacząc przygode z polerka tez chcialem recznie ale uwierz ,szkoda nerwów.

Po przeczytaniu kilkunastu tematów tu: Kosmetyka aut :: Strona Główna

zamówiłem na amazonie polerke ,kupiłem pasty manzerny , pady i z drżacym sercem wzialem sie za a3 matki:)

na początku idzie ciężko ale jak zlapiesz troche wprawy to jest całkiem przyjemnie. Od tego czasu zrobilem 3 auta w tym swoje i efekty może nie są profesjonalne ale i tak dość spektakularne.

Reasumując wg mnie każdy rozsądny czlowiek ogarnie polerke mechaniczną, na początku trzeba troche zainwestować i jęzeli chcesz robic tylko jedno auto to może lepiej oddać fure do speca ,będzie może drożej ale efekt na pewno lepszy.

Opublikowano
hmmm, kolega zapytal i zadnej odpowiedzi jedynie zwodzenie od tego, a ja wytlumacze, musisz zaczac od sprawdzeia grubosci lakieru, jesli masz powyzej 100mironów to spokojnie mozesz działa, musisz zaopatrzyć sie w papier wodny 2tys oraz paste polerska g3, tasme klejaca papierowa, gabke do polerowania, matujesz cale auto na mokro, pozniej oklejasz tasma wszystki gumowe, plastikowe elementy zeby nie przypalic, nastpenie na wieksza szlifierke z regulacja obrotów nakladasz troszke pasty i rozsmarowywujesz na kawalku elemntu do polerowania i jedziesz nawilzajac to miejsce spryskiwcaczem, pamietaj obroty najlepiej ok 1,5 tys, powyzej porobisz smugi ktore dopiero po 2-3 woskowaniu zejda, to tak w wielkim skrucie :) mam nadzieje ze pomoglem

:facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...