mario1980 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Witajcie KLUBOWICZE.Mam 1.8T i poruszam znow temat dymienia na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jaka moze byc tego przyczyna,podkresle ze gdy odpala czy zimy lub cieply nic sie nie dzieje jedynie jak postoji chwile to sie zaczyna,dym jest taki niebieski i czuc go troche olejem ale nic oleju nie ubylo po 3000 tys km.Prosze o pomoc bo nie wiem od czego zaczac.Pozdrawiam
Pawel_M Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Na 99% popuszcza u ciebie uszczelnienie turbiny od strony wydechowej, zapewne jak jeździsz nic nie dymi nawet przy mocnym upalaniu....
Pawel_M Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 turbinka umiera Nie koniecznie turbina umiera, może być tak że całe turbo jest ok a jedynie to uszczelnienie puściło...
bialy986 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 A nie będą to czasem usczelniacze lub pierścienie?Mario1980 a jak odkręcisz korek wlewu oleju to leci dym?Jeśli tak to czytałem,że są to przedmuchy do skrzyni korbowej czyli wyeksploatowane pierścienie i spalanie oleju.Jak się mylę to niech lepsi fachowcy mnie poprawią.
rafal9119 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 a myslisz ze jak olej osiagnie temperature 100 C to nie bedzie parował??? to raczej nie chodzi o przedmuchy.
mloody_s-line Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 ja bym stawiał na gumki zaworowe No i ewentualnie pierścienie. Sprawdź na każdym tłoku jakie masz ciśnienie na ciepłym i zimnym silniku. Ale też nie wykluczam że turbo się kończyc może.
mario1980 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 kolego Pawel M masz racje nawet jak dam jej w palnik to jest spokoj a wystarczy ze stane i zaczyna dymic a tak mniej wiecej jaki to kosz takiej naprawy?dodam ze nie ubyl mi ani gram oleju
mloody_s-line Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 kolego gumki zaworowe koszt ok 30zł pierścienie to nie wiem. Uszczelka pod głowice ok 100zł. Dochodzi do tego jeszcze robocizna, wypadało by dotrzeć zawory jak już tak daleko będzie rozebrana głowica. I ewentualnie szlif u mnie biorą ok 40zeta. Jeżeli się nie mylę to ok 6stów powinno starczyć na remont silnika. A co do turbo to się nie orientuje za bardzo. Ale najlepiej regeneracja bo nowe pociągnie ładnie za kieszeń. Chociaż mogę się mylić. Jeżeli coś nie tak napisałem proszę mnie poprawić. ---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:59 ---------- Ale kolega widzę że z bliska jest ok 50km odemnie
mario1980 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 dzieki mloody_s-line cos musze z tym zrobic bo mnie denerwuje tylko z tego co wiem to jak by byly pierscienie to po nocy tez by dymil chyba?a kolego skaddokladnie jestes?
mloody_s-line Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 a olej ci ubywa czy nic? Bo jeżeli tak to stawiam na gumki zaworowe. Ja Jestem z pepowa 25 km od krotoszyna
Pawel_M Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 kolego Pawel M masz racje nawet jak dam jej w palnik to jest spokoj a wystarczy ze stane i zaczyna dymic a tak mniej wiecej jaki to kosz takiej naprawy?dodam ze nie ubyl mi ani gram oleju Nie będę już pisał dlaczego to nie są pierścienie ( trochę mi się nie chce ) Jeżeli w turbinie poszło tylko uszczelnienie to orientacyjny koszt takiej roboty około 600zł, natomiast z przy założeniu że masz podtarte panewki i nie wiadomo co jeszcze to regeneracja wyniesie zapewne 1000-1200zł Powracając do dymienia jeżeli na postoju tylko czasami popuszcza ( np. w ciągu ostatnich 3dni puścił bucha kilka razy ) to nie jest jeszcze tak źle i jak musisz to możesz tak jeszcze chwilę pojeździć natomiast jak już puszcza bucha praktycznie za każdym razem jak pojazd stoi to turbo do wyjęcia...
roae Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 koleś mój ma taki problem że kopci na niebiesko-jak stoi i jak jedzie, ubywa mu sporo oleju, kopci tylko jak się nagrzeje, czyli prawdopodobnie pierścienie? Czy na pomiarze ciśnienia na cylindrach to wyjdzie?
mloody_s-line Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 albo gumki zaworowe kolego. Zrób najpierw na zimnym pomiar a potem na ciepłym silniku i porownaj wyniki.
tomaszstn Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Kolega mloody_s-line ma rację, gumki na zaworach do wymiany w obu przypadkach, przy czym w tym ostatnim sprawdź ciśnienie sprężania i turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się