witjacrf Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Witam panowie. Mam pytanie odnośnie rozrządu bo zbliża się czasy wymiany. Jakie są koszty wymiany? Dodam że nie wiem który rodzaj rozrządu jest dla mojego silnika bo ostatnio dzwoniąc do hurtowni moto powiedziano mi że są 2 typy rozrządu do B6, jeden jakiś z napinaczem hydraulicznym (koszt całości 960zł) a drugi jakiś bez napinacza i koszt 600zł. Dodam że silnik to 1.9 TDI, lecze nie stety nie wiem który rozrząd jest dla mojego silnika,a nie chcę by mechanik kupował części i do ceny doliczył %. Z góry dzięki za pomoc.
spetsnaz Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Po pierwsze, mechanik będzie miał lepsze ceny na części niż Ty z hurtowni. Po drugie, najlepiej jeżeli mechanik kupi części bo wtedy w przypadku usterki łatwiej jest dochodzić swoich praw. Po trzecie, po zdemontowaniu osłon będzie wiedział jakie części ma zamówić. Po czwarte zakładam, że pojedziesz do dobrego mechanika, które wie co robi i jakie części montować. Koszt wymiany waha się w zależności od lokalizacji i warsztatu. Możesz założyć około 300zł jako koszty robocizny.
SotoM Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 na dole masz strone sklepu kolegi od nas z forum - dzik (marcin). biore od niego czesci juz od 1,5roku w bardzo dobrych cenach i nigdy chłopaki nie zawiedli. podajesz im numer budy i chłopaki elegancko wszystko dobieraja wycenia... zajmują sie takze wysylka czesci... co do rozrzadu to zalezy jaki masz numer silnika. bo AWX od numeru do jakiegos numeru był taki rozrzad a od kolejnego do jakiegos tam numeru silnika był inny rozrzad. osobiscie widziałem cos takiego ze koles w swoim aucie wywalił napinacz ten hydrauliczny i włozył rozrzad ten tańszy i wszystko pasowało P&P. zlozył i hula... ceny wymiany rozrzadu wszystko zalezy od miescowosci warsztatu itd... sa desperaci którzybiora za to 200zł. a tak jak kolega wyzej pisze od 300zł w góre nawet potrafia brac do 800zł za robocizne.
Weso Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 na dole masz strone sklepu kolegi od nas z forum - dzik (marcin). biore od niego czesci juz od 1,5roku w bardzo dobrych cenach i nigdy chłopaki nie zawiedli. podajesz im numer budy i chłopaki elegancko wszystko dobieraja wycenia... zajmują sie takze wysylka czesci...co do rozrzadu to zalezy jaki masz numer silnika. bo AWX od numeru do jakiegos numeru był taki rozrzad a od kolejnego do jakiegos tam numeru silnika był inny rozrzad. osobiscie widziałem cos takiego ze koles w swoim aucie wywalił napinacz ten hydrauliczny i włozył rozrzad ten tańszy i wszystko pasowało P&P. zlozył i hula... ceny wymiany rozrzadu wszystko zalezy od miescowosci warsztatu itd... sa desperaci którzybiora za to 200zł. a tak jak kolega wyzej pisze od 300zł w góre nawet potrafia brac do 800zł za robocizne. Grzesiek 800 to nawet ASO nie bierze:) pytałem ostatnio w VW o mi 500 pare złoty powiedzieli, a rozrządzik dobiera się po vin, mniej więcej czerwiec/lipiec była zmiana
witjacrf Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Ze co? Ze w aso powiedzieli za robocizne 500zl? Sent from my iPhone using Tapatalk
Spidan Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Tu masz oryginalne rozrządy http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/all-kompletny-rozrzad-oryginal-220985/ , szkoda się bawić w zamienniki. Jeśli masz AWX 2002 rok to zestaw za 330zł plus 150zł pompa wody jest dla Ciebie.Trzebe jeszcze kupić płyn do chłodnicy G++ oraz zmienić jeśli trzeba od razu pasek wielorowkowy z napinaczem Koszt roboty to okolice 300zł.
michail55 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 zagadaj do H4mm3R kupisz ori zestaw za dobre pieniadze
witjacrf Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Dzisiaj dojrzałem i mam silnik o oznaczeniu AVF. Występuje w nim ten drogi napinacz hydrauliczny?
michail55 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 nie wiem czy drogi ale jesli mowisz o napinaczu paska wielorowkowego to tak nie nalezy do najtanszych
darcun 007 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Mam pytanie ,czy przy każdej wymianie paska wymieniać napinacz hydrauliczny?
witjacrf Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Odnosnie napinacza ponoc co druga wymiana rozrzadu powinien byc zmienianh napinacz... Jesli sie myle poprawcie mnie Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany 01-10-2012 at 15:01 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 21:31 ---------- Dzwoniłem dzisiaj do ASO Magro Rybnik. Za wymianę + ORi części zawołali 1800zł. Czas robocizny (zostawiam auto o 8.00 odbieram o godzinie 15.00) + 2 letnia gwarancja na części...
Spidan Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Zapytaj czy to cena z paskiem wielorowkowymi i napinaczem hydraulicznym,bo same części komplet rozrządu,pompa wody,pasek wielorowkowy,napinacz paska,simmeringi wałka rozrządu i wału oraz płyn chłodniczy kosztują w ASO nieco ponad 1500zł. Z tego co wiem wymiana samego rozrządu z pompą i simmeringami kosztuje 1800zł,a z paskiem wielorowkowym i napinaczem 2400zł.
witjacrf Opublikowano 2 Października 2012 Autor Opublikowano 2 Października 2012 Temat ogólnie już nie aktualny jeżeli mowa o ASO. Fakt faktem 2 lata gwarancji ale nie za taką kasę. Mój mechanik zawołał na częściach i pasklach z Contitech'a 1050zł części + robocizna (500zł) łącznie 1550zł. Wydaje się to być rozsądniejszą ceną.
marekg Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Odnosnie napinacza ponoc co druga wymiana rozrzadu powinien byc zmienianh napinacz... Jesli sie myle poprawcie mnie Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany 01-10-2012 at 15:01 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 21:31 ---------- Dzwoniłem dzisiaj do ASO Magro Rybnik. Za wymianę + ORi części zawołali 1800zł. Czas robocizny (zostawiam auto o 8.00 odbieram o godzinie 15.00) + 2 letnia gwarancja na części... Zadzwoń do SSerwis w Rydułtowach i zapytaj o koszta. W Magro to zapytaj czy wymagają w trakcie gwarancji żeby przegląd robić, bo się potem mogą wyłgać. 1550 to rozsądna cena a 1800 już nie? Co nie zmienia faktu że w ASO bym auta nie zostawił.
sygnet Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Mam taki napinacz do sprzedania, został mi od silnika AVF 1, tdi 131KM (Passat) tak wygląda na przykładowej aukcji: NAPINACZ PASKA WIELOROWKOWEGO AUDI VW SKODA (2624221527) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Weso Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Temat ogólnie już nie aktualny jeżeli mowa o ASO. Fakt faktem 2 lata gwarancji ale nie za taką kasę.Mój mechanik zawołał na częściach i pasklach z Contitech'a 1050zł części + robocizna (500zł) łącznie 1550zł. Wydaje się to być rozsądniejszą ceną. ta cena to rozumiemm z napinaczem paska PK??
carbonek Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Ja Wam Panowie powiem tak . Nie ma co oszczedzac. Ja trafilem na partacza i do rozrzadu dolozylem kasy , bo pompa wody okazala sie jakas wielka kupa i tak samo pasek. A zapewnial ze mialo byc oryginalne itd. Generalnie batalie wkoncu wygralem ale co sie nadenerwowalem to moje. Takze albo bardzo sprawdzony warsztat (tak jak przy poprawkach ktore robilem), albo ASO.
robertma Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 [AVF 2004 r.]komplet gatesa do rozrządu + plus pompa wody rouville, pasek wielorowkowy + napinacz +rolka prowadząca (żadnej chińszczyzny) = 700 zł + robocizna 500 zł. Razem 1200 zł w Poznaniu. Znajomy mechanik sam kupował części bo ma upusty i od ręki. Sama wymiana naprawdę jest banalnie prosta, nawet sam pokusiłbym się teraz o taką wymianę tylko narzędzi brak :-). ---------- Post added 14-10-2012 at 00:19 ---------- Previous post was 08-10-2012 at 22:53 ---------- no i chyba zbyt optymistycznie oceniłem pracę mechanika. Samochód trochę mniej dynamiczny i bardziej głośny po tej wymianie rozrządu.Jak sprawdziłem z filmami instruktażowymi i książką "Sam naprawiam Audi A4" to mechanik po pierwsze zablokował tylko koło wałka rozrządu a koło wałku korbowego sobie oznaczył bez blokowania go zalecanym przyrządem, potem wogóle nie odkręcał trzech śrub na kole wałka rozrządu (odpowiadają za ustawienie kąta rozrządu), potem ewidentnie nowego paska nie mógł założyć od strony pompy wody (ta część jest powiedzmy nieelastyczna w przeciwienstwie do strony z napinaczem) więc delikatnie przesunął wał korbowy i już pasek wszedł (zapewne nowy pasek był minimalnie krótszy od zużytego wyrobionego-gdyby poluzował te trzy śruby na kole rozrządu to koło by sie dopasowało do rozrządu). I po tym delikatnym przesunięciu wału korbowego przesunął nieświadomie kąt wtrysku. Na moje późniejsze uwagi mówił, że przecież pasek się nie rozciąga więc nie ma rozbieżności w rozmiarach starego i nowego i że nigdy takiej regulacji nie robił i zawsze było git i wogóle o co mi chodzi przecież żaden ząbek na pasku nie przeskoczył to musi być dobrze. Podjechałem do kolejnego serwisu Boscha co by mi na kompie odczytali kąt wtrysku, ale niestety sprzęt aktualizowali i umówiliśmy sie po weekendzie. Zrobili jednak diagnozę jakimś uniwersalnym sprzętem, który nie wykazał żadnych błędów komputera ale kątów wtrysku nie doczytali. Rozmawiałem z ich mechanikami i też twierdzili , że to prosty silnik (AVF) więc nie ma potrzeby odkręcać tych trzech śrub na kole wałka rozrządu (nigdy tak nie robią). I tu zdębiałem bo po lekturze wydaje mi się że jest to niezbędne dla prawidłowego wyregulowania kąta wtrysku. Czy jednak sie mylę i nikt tak nie wymienia rozrządu. Jutro jadę na odczyt Vagiem, to się okaże czy to moje odczucia są błędne czy też faktycznie kąt jest niewłąściwy.
danu44 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Jutro jadę na odczyt Vagiem, to się okaże czy to moje odczucia są błędne czy też faktycznie kąt jest niewłąściwy. Robert zmien "mechanika" bo zaden z niego super fachowiec, a jesli juz to od Fiatow i Polonezów. Po wymianie rozrzadu nalezałoby skontrolowc (chocby z ciekawosci) tzw. kat synchronizacji.... VAG grupa 004 blok 4 to ten kąt. Wedlug ksiazki powinnien on wynosic okolo 0... +/- 3 Dobrze jest zrobic probe jak auto zapala i jakie ma przyspieszenia i ewentualnie skorygowac lekko na plus lub na minus. Jedni sa zadowoleni z +1 do +2, inni z -1 do -2. Pozdrawiam Sama wymiana naprawdę jest banalnie prosta, nawet sam pokusiłbym się teraz o taką wymianę tylko narzędzi brak : I dałes za to 500 zł... no to troszke za drogo mechanik Cie podliczył... Zeby chociasz ten kat synchronizacji sprawdził.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się