Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silne kopcenie na biało przy podgrzewaniu szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szczerze wątpię i trochę to śmieszne jak ktoś tam powiedział, że przelewanie w nagrzewnicy to wina uszczelki pod głowicą - niby czemu?

Jakby uszczelka była by już bardzo słaba (czyli gdzieś by już mieszał się płyn z olejem albo szło by ciśnienie w układ chłodzenia) to objawy są trochę inne a nie przelewanie w nagrzewnicy... Jak dla mnie kwestia odpowietrzenia - u mnie ostatnio nasłuchiwałem i jest cichutko po wymianie termostatu czyli jak komuś to bardzo przeszkadza to radzę zainwestować w dobry termostat (Wahler, Gates) i dobry płyn dedykowany do naszych aut (G12) i porządnie odpowietrzyć - przelewanie powinno ustać.

A EGR nie ma nic do zagrzewania się auta. No chyba że weźmiemy pod uwagę to, że jeżeli jest zaślepiony to delikatnie poprawia się sprawność silnika i niby powinien się delikatnie szybciej zagrzewać. Ale to moja teoria więc nic pewnego :grin:

@up, ile zagrzewa Ci się 1,9TDI? One ogólnie dość długo się zagrzewają, oczywiście w zależności od tego, jak kto jeździ... Jak widzę jak ludzie z pracy czy znajomi wsiadają do auta, nie poczekają aż kontrolki zgasną tylko od razu odpalają i dawaj gooo do odciny, po co czekać aż przemiesza olej i się trochę zagrzeje, od razu but, bo przecież zimno na dworze i d*py im marzną w samochodach.

Ja wsiadam do zimnego auta, czekam z minutkę żeby sobie pochodził na wolnych obrotach i dopiero ruszam, i zanim wskazówka od temperatury płynu chłodzącego nie wstanie powyżej 60* to nie przekraczam 2k rpm. I w ten sposób 1,9 TDI zagrzewa się do 90* po jakichś 10 km w temp. 10*C. Dziś będę jechał do pracy to dokładnie zobaczę temp. zewnętrzną i w ile się zagrzeje to może coś porównamy :wink:

Opublikowano

Jak widzę jak ludzie z pracy czy znajomi wsiadają do auta, nie poczekają aż kontrolki zgasną tylko od razu odpalają i dawaj gooo do odciny, po co czekać aż przemiesza olej i się trochę zagrzeje, od razu but, bo przecież zimno na dworze i d*py im marzną w samochodach.

Ja wsiadam do zimnego auta, czekam z minutkę żeby sobie pochodził na wolnych obrotach i dopiero ruszam, i zanim wskazówka od temperatury płynu chłodzącego nie wstanie powyżej 60* to nie przekraczam 2k rpm. I w ten sposób 1,9 TDI zagrzewa się do 90* po jakichś 10 km w temp. 10*C. Dziś będę jechał do pracy to dokładnie zobaczę temp. zewnętrzną i w ile się zagrzeje to może coś porównamy

......................Kolego ja to sie w pracy klucilem z deklami i kluce a uwazaja mnie za dziwaka bo jak wsiadam tez czekam az swiece chociaz pstrykna i przestana grzac a w dm do i z 10 min wczesniej w mrozy odpale i niech chodzi i to samo jak gasze a oni to jeb na parking dojedzie i juz w locie gasza ale na 4 ech ktozy dieslem jazdza 2 juz sobie turbinki regenerowali

A grzanie to tak z 10 km i lapie 90

Odpowietrzalem kilka razy na rozne juz sposoby myslalem ze po roku jazdy nie moze byc zapowietrzony ale jednak wodocznie jest

Co zauwazylem ....po zdjeciu przewodu z nagrzewnicy na wyjsciowym na wolnych obrotach ledwo cieknie tak jak by sily tloczyc nie miala pompa po dodaniu lekko gazu wali calym przewodem juz nie wiem mam g12 koncentrat do -38 rozrobilem tak wyszlo

ja juz nie wiem co z tym zrobic

Opublikowano

Po zgaśnięciu kontrolki od świec należy od razu uruchomić silnik; Jeżeli EGR jest zaślepiony silnik dłużej się nagrzewa, ale to już wszystko było na forum...

Opublikowano

Po zgaśnięciu kontrolki od świec należy od razu uruchomić silnik; poprosze w wyjasnienie dlaczego i jaki to ma wplyw

egr tak wlasnie gdzies czytalem ale to przezyje ze sie dluzej grzeje

Opublikowano

Hej, należy odpalać po zgaśnięciu kontrolki zanim się wyłączą i będzie słychać PSTRYK żeby był jak najbardziej łatwy rozruch, wtedy po rozruchu jeszcze chwile grzeją żeby uzyskać temperaturę roboczą jak najszybciej. Jak skończą grzać to temperatura spada i trudniejszy będzie rozruch.

Po zaślepieniu EGR dłużej może się grzać ponieważ temperatura w cylindrach jest mniejsza jak nie daje spalin do dolotu.

Opublikowano

Faktycznie racja z tym EGRem, nie pomyślałem o tym :wink:

Wczoraj jak jechałem do pracy to było 2*C na dworze i co? 14 km jazdy do 2k rpm i złapał ledwo 80* :grin: Masakra

Opublikowano

Haha a będzie na razie tylko gorzej:facepalm:

Opublikowano

Z egr to tak pewnie jest ale wole lepszy dol niz grzanko

Z tym grzaniem to tak .... swiece tak czy inaczej grzeja ok.2-3min i na to nie ma wplywu to tylko kontrolka na desce gasnie wiec nie kumam o co chodzi z tym szybkim odpalaniu a po 2 to z bloku na wyjsciu ja np.mam sa 3 swiece do podgrzewania plynu i tu dalej masz racje grzeje zeby silnik mial lepsza i szybsza prace rozgrzania sie i tu moze odparowuje jakas czesc plynu i przelewa ale to nie bardzo .

Ja juz jestem sklonny uwierzyc w ta uszczelke czaszki ale jeszcze to mnie meczy ze na wolnych obr.slabo leje z wyjsciowego z nagrzewnicy

Opublikowano

Powiem Ci kolego TheA4, że też zaczynam myśleć nad tą uszczelką ale nie bierze mi ani oleju ani płynu więc jeszcze będę kombinował:decayed:

Opublikowano
Z egr to tak pewnie jest ale wole lepszy dol niz grzanko

Z tym grzaniem to tak .... swiece tak czy inaczej grzeja ok.2-3min i na to nie ma wplywu to tylko kontrolka na desce gasnie wiec nie kumam o co chodzi z tym szybkim odpalaniu a po 2 to z bloku na wyjsciu ja np.mam sa 3 swiece do podgrzewania plynu i tu dalej masz racje grzeje zeby silnik mial lepsza i szybsza prace rozgrzania sie i tu moze odparowuje jakas czesc plynu i przelewa ale to nie bardzo .

Ja juz jestem sklonny uwierzyc w ta uszczelke czaszki ale jeszcze to mnie meczy ze na wolnych obr.slabo leje z wyjsciowego z nagrzewnicy

Kolego tu się troszkę mylisz :)

Masz rację że po odpaleniu auta świece jeszcze grzeją żeby szybciej uzyskać temperaturę roboczą silnika (nie mylić z temperaturą 90*C :P)

Jednak zauważ że jeżeli po zgaśnięciu lampki od świec odczekasz około 5s to usłyszysz wyłączenie świec poprzez przekaźnik (109 chyba) i powinieneś zobaczyć skok napięcia na + na voltomierzu. Jeżeli wtedy odpalisz auto to świece nie będą już grzały!

Co do EGR to ma on tylko wpływ na dogrzewanie auta na POSTOJU, ponieważ podczas jazdy EGR powinien być szczelnie zamknięty :)

Jednak każdy z forumowiczów powinien wiedzieć że absolutnie nie grzeje się auta na postoju, tylko trzeba od razu ruszać.

Bierze się to stąd że zimny motor szczególnie w zimie, jest bardzo słabo smarowany i minuta pracy na postoju zużywa silnik bardziej niż 1000km pracy rozgrzanego motoru.

Tak że ruszamy od razu i jedziemy delikatnie :)

Co do świec do podgrzewania płynu to ja chociaż mam auto przeznaczone na niemcy to ich fabrycznie nie posiadam, odlew jest cały bez gwintów itp.

Na szczęście posiadam Webasto które jest o niebo lepsze :P aczkolwiek świece dobrze było by mieć.

Jednak aby motor szybciej się nagrzewał to mam 2 rady, sprawdzić stan wiskozy czy aby na pewno wentylator nie chodzi za szybko, a drugi to po uruchomieniu auta, jeżeli nie są szyby zaparowane to wyłączyć całkiem nawiew, albo dać jak najmniejszy, u mnie różnica była ogromna w zimne dni.

Opublikowano

Kolega Lishoo przedstawil wszystko dokladnie takim jest :hi:

Jesli ktos ma watpliwosci to niech sie 3x zastanowi i pozna troche dzialanie silnika Diesla.

Opublikowano
Z egr to tak pewnie jest ale wole lepszy dol niz grzanko

Z tym grzaniem to tak .... swiece tak czy inaczej grzeja ok.2-3min i na to nie ma wplywu to tylko kontrolka na desce gasnie wiec nie kumam o co chodzi z tym szybkim odpalaniu a po 2 to z bloku na wyjsciu ja np.mam sa 3 swiece do podgrzewania plynu i tu dalej masz racje grzeje zeby silnik mial lepsza i szybsza prace rozgrzania sie i tu moze odparowuje jakas czesc plynu i przelewa ale to nie bardzo .

Ja juz jestem sklonny uwierzyc w ta uszczelke czaszki ale jeszcze to mnie meczy ze na wolnych obr.slabo leje z wyjsciowego z nagrzewnicy

Kolego tu się troszkę mylisz :)

Masz rację że po odpaleniu auta świece jeszcze grzeją żeby szybciej uzyskać temperaturę roboczą silnika (nie mylić z temperaturą 90*C :P)

Jednak zauważ że jeżeli po zgaśnięciu lampki od świec odczekasz około 5s to usłyszysz wyłączenie świec poprzez przekaźnik (109 chyba) i powinieneś zobaczyć skok napięcia na + na voltomierzu. Jeżeli wtedy odpalisz auto to świece nie będą już grzały!

Co do EGR to ma on tylko wpływ na dogrzewanie auta na POSTOJU, ponieważ podczas jazdy EGR powinien być szczelnie zamknięty :)

Jednak każdy z forumowiczów powinien wiedzieć że absolutnie nie grzeje się auta na postoju, tylko trzeba od razu ruszać.

Bierze się to stąd że zimny motor szczególnie w zimie, jest bardzo słabo smarowany i minuta pracy na postoju zużywa silnik bardziej niż 1000km pracy rozgrzanego motoru.

Tak że ruszamy od razu i jedziemy delikatnie :)

Co do świec do podgrzewania płynu to ja chociaż mam auto przeznaczone na niemcy to ich fabrycznie nie posiadam, odlew jest cały bez gwintów itp.

Na szczęście posiadam Webasto które jest o niebo lepsze :P aczkolwiek świece dobrze było by mieć.

Jednak aby motor szybciej się nagrzewał to mam 2 rady, sprawdzić stan wiskozy czy aby na pewno wentylator nie chodzi za szybko, a drugi to po uruchomieniu auta, jeżeli nie są szyby zaparowane to wyłączyć całkiem nawiew, albo dać jak najmniejszy, u mnie różnica była ogromna w zimne dni.

Kolego Lishoo bardzo ładnie wyłożyłeś ten temat jednak na forum są podzielone opinie na temat jazdy zaraz po odpaleniu. Wiele osób sugeruje odczekanie tej owej minuty aby olej się wszędzie dobrze rozszedł przed jazdą:decayed:

Opublikowano

ja tez mysle ze ta minuta powinna byc od zdania prawo jazdy tak robie z kazdym autem czy benzyna czy disel i nic sie nie dzieje nie lubie zaraz po uruchomieniu jechac nawet jak mialem komara za dzieciaka przed ruszeniem czekalem az cylindrer zrobi sie cieply

Opublikowano

Minutę można odczekać, no i od razu nie deptać, tylko spokojnie jechać.

Opublikowano

Czytaj to:

Włączenie ogrzewania szyby (zwiększony pobór energii elektrycznej) wiąże się ze zwiększeniem obciążenia silnika. Jeśli włączasz ogrzewanie to automatycznie zwiększa się ilość wtryskiwanego paliwa (wzbogacenie mieszanki). A skoro mieszanka bogata, na postoju, do tego zimny motor to i dziwne kopcenie (zależne od szyby). Jeżeli włączasz ogrzewanie to obserwuj obrotomierz, na pewno zauważysz chwilowy (prawie nie zauważalny) spadek obrotów. To jest korekta ilości wtryskiwanego paliwa. Jeśli nie widzisz tego "wahnięcia" wskazówki obrotomierza, to spróbuj włączyć na jałowym: światła mijania, światła drogowe oraz podgrzewanie szyby jednocześnie, wtedy zobaczysz duże wahnięcie (ok 500 obr/min mniej).

Dlaczego zaślepiony EGR spowalnia nagrzewanie się silnika?

PS. Tak samo jak turbinę się studzi, to tak samo się ją "grzeje" (doprowadza smarowanie).

Opublikowano

.... Lishoo.....Jednak zauważ że jeżeli po zgaśnięciu lampki od świec odczekasz około 5s to usłyszysz wyłączenie świec poprzez przekaźnik (109 chyba) i powinieneś zobaczyć skok napięcia na + na voltomierzu. Jeżeli wtedy odpalisz auto to świece nie będą już grzały!......

Mysle ze kazdy wie jak dzialaja swiece zarowe i kiedy odpalac auto jak zgasnie kontr,chyba nikt nie czeka 2min po i odpala ?

CO DO ODPALENIA I ODRAZU JACHAC TO ...Ja dziekuje postoje paru kolegow tak zalowalo ropki oszczedzali a po h...go grzac po co studzic a teraz ty gdzie turbo regeneruja ? ??? trzeba grzac BO TO KUR...DIESEL Tak samo jak turbinę się studzi, to tak samo się ją "grzeje" (doprowadza smarowanie). I TU RACJA

a wogole to np.ponizej tych -10 20 ..to przeciez samo ruszenie nie rozgrzanym dieslem to jak jazda ursusem przeciez on az sie prosi zeby go zagrzac takim zimnym to mul i az serce sie kraje jak to zelastwo rechocze

A tam kluccie sie ja wole odpalic wlaczyc grzana dupe isc otworzyc brame poczekac i jechac a oszczedzac to gas w kuchenkach bo w ten sposob to sie nie oszczedzi w zime i tak ponad 6 spali

Proste i logiczne jesli wlaczasz ogrzewanie na max to sciagasz temp.z silnika i dlugo grzeja

Dzis z obserwacj powiem tak ....bylo na plusie 8 st.i nawet raz nie chlupnelo w nagrzewnicy jutro sprawdze i powiem wam czemu jak bede pewny

Opublikowano

Aż sam jestem ciekawy co przyuważyłeś:decayed:

Opublikowano

Problem jest z przelewaniem podczas temp ponizej 5 st na plus narazie jak na zlosc jest 7 8 st i nie moge sprawdzic ale jak przetestuje dam cyne obstawiam na 3 swiece dogrzewajace ale musze sprawdzic zeby mitow nie obalac

Pozdro ziomki

Opublikowano

No nie wiem bo u mnie ten problem pojawia się nawet przy +15 stopniach...:facepalm::facepalm:

Opublikowano

UUUUU Cholera to moze byc cos innego niz u mnie ale poczekaj sie nie poddamy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...