Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Konserwacja ukladu klimatyzacji - co wymienić / czym nabić ? - ZROBIONE


baskecior
 Share

Recommended Posts

Tuż po zakupie (2 late temu) kolega z serwisu Seata odessał i nabił czynnikiem klimę.

Wszystko działa ok, ale wydaje mi się, że wydajność nie jest już tak wysoka jak na poczatku, kilka faktów:

1. Temp na wylocie w kratce 9,9 st C (mierzone multimetrem) , na panelu klimy , kod 61 pokazuje 9 st C.

2. Wydajnosc slabsza niz przed rokiem (kiedys wystarczyło 5 km w trasie, aby schłodzić wnętrze i wentylator pracował na 2 kreskach, teraz non-stop pracuje na 5-6 kreskach i nie czuć aby wiało tak zimnym powietrzem).

3. Błedów nie ma, sprawdzane VAG`iem i na kodach.

4. Poproszę łopatologicznie o napisanie jakim czynnikiem trzeba dziadostwo odessać/nabić, czy sprężarkę nabija się dodatkowo olejem (coś mi się obiło o uszy) i jaka temp ma się pojawić (i po jakim czasie) na wylocie kratki. Słyszałem kilka wersji, więc celowo nie piszę.

5. Czy w sprzedaży jest spray do odgrzybiania / odszczurzania ? :decayed:

Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

ad 2. może skraplacz zasyfiony ? karcherek w dłoń i wymyj :)

ad 4. głównie teraz ładują z automatów czynnikiem, który już zawiera olej (automat wyciąga i napełnia ponownie układ). Temperatura przy kratkach jest około 2 do 8 stopni

ad 5. oczywiście, nawet na forum wielokrotnie pisaliśmy ;) Polecany między innymi był specyfik Wurtha (jest też w warsztacie opis Ice'a i zdenia jak to "odszczurzyć" :D )

Link to comment
Share on other sites

chłodnicę klimy

tak to się popularnie własnie nazywa :) zaraz obok chłodnicy wody :)

mnóstwo robaczków po pewnym czasie, no i lekkich wgniotów od kamyczków,

które psują układ drobnych żeberek, a co za tym idzie najprawdopodobniej spada wydajność

tej "chłodnicy" (skraplacza)

Link to comment
Share on other sites

nie obok chlodnicy plynu chlodzacego tylko przed chlodnica.

moje rady

pkt 1 czysty skraplacz to raz. z karcherem to bym uwazal. woda pod cisnieniem uszkodzi listki radiatora.

raczej bym zdjal dolna oslne silnika, oslonil silnik folia, spsikal jakims srodkiem do owadow albo mycia silnika, pewnie jest jakis specyfik, i pkt 2 wtedy przeplukal woda, ale nie pod za duzym cisnieniem.patrz wyzej,

druga sprawa to wentylator skraplacza, ten drugi, trzeba sprawdzic czy sie zalacza, jego praca jest warunkiem prawidlowej pracy klimy,

punkt 3 to cisnienie w ukladzie czyli szczenosc. to juz do sprawdzenia u specow.

pkt 4 odpowiednie napiecie napinacza paska ( 25-30Nm - w zaleznosci od modelu), z tym ze tutaj pojawiaja sie dodatkowe efekty akustyczne w przypadku problemow

Link to comment
Share on other sites

nie obok chlodnicy plynu chlodzacego tylko przed chlodnica.

przecież to jest obok właśnie ? :cool1:

karchera używają firmy zajmujące się klimatyzacją.. można owszem uważać, ale nie sądzę

że zniszczy skraplacza. To takie papierowe też w końcu nie jest :)

Link to comment
Share on other sites

nie obok chlodnicy plynu chlodzacego tylko przed chlodnica.

przecież to jest obok właśnie ? :cool1:

karchera używają firmy zajmujące się klimatyzacją.. można owszem uważać, ale nie sądzę

że zniszczy skraplacza. To takie papierowe też w końcu nie jest :)

stojac z boku auta to obok :tongue4:

gdy mylem samochod przelecialem strumieniem po atrapie chlodnicy to nestety sie zgniotly listki

Link to comment
Share on other sites

gdy mylem samochod przelecialem strumieniem po atrapie chlodnicy to nestety sie zgniotly listki

uuu :confused4: , no to faktycznie dobra uwaga, żeby uważać...

Link to comment
Share on other sites

Tak, z karcherem ja tez radze uwazac...

Link to comment
Share on other sites

skraplacz szczelnosci nie straci, ale mniejsza sie powierzchnia radiacji,

mozna sie pozniej bawic w prostowanie, ale chyba bywaja przyjemniejsze zajecia :cool1:

Link to comment
Share on other sites

1. Oczyściłem skraplacz Karcherem (delikatnie) i niestety zero efektu :baseball:

2. Dziś pojechałem do warsztatu zajmującego się napełnianiem i obsługą klimatyzacji i ...

Przed wymianą min 9 st C z kratek wylotowych, po kilkunastu minutach jazdy, ciśnienie gazu słabiutkie (AUTO i LO) :takiego:.

Po odessaniu , nabiciu, odszczurzaniu (jakaś nowa metoda - ultradźwięki + jakichś Cyklon B rozpylany z czajnika - strach wsiadać , można stracić życie w czasie zabiegu) - tadaaaaaam 6 st C :th: :JC_fan:

Odessano 450 gramów czynnika + 17 ml oleju, nabito (tak jak literatura kazała ) 650 gramów 134a + 34 ml oleju (wsio razem wash & go).

W sumie:

650 gramów czynnika

34 ml oleju

odszczurzanie

filtr przeciwpyłkowy wymieniony wcześniej (50 zł)

Akcja kosztowała 170+50 PLN z VAT i fakturą (nabicie+odszczurzanie+filtr) :>

Czas ok 1 godziny.

Teraz po ok 3 minutach jazdy z kratek leci 6 st C (ustawienie na AUTO i LO).

:thumbup:

Teraz czas na :drinks:;)

Dziękuję wszystkim za porady :th:

Link to comment
Share on other sites

Czesc

panowie mam pytanie;orientuje sie ktos ile wchodzi czynnika klimatyzacji do :a4fan:takiej jak w profilu bo umnie wyssał 680 a nabił 700 i jak czytam te posty to mam obawy ze mam za duzo, ale klima chłodzi.

Czy mogą byc jakies problemy z powodu wiekszej ilosci czynnika w układzie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...