alvaro Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Jaki masz gateway i z którego roku auto bo wszystko śmigać będzie może być tylko problem z rozładowywującym się akku przez to że Gateway nie będzie wprowadzał 510-tki w "głębokie uśpienie"
wojtek123 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 sorki ale nie wiem co to jest gateway auto jest z 2007 .09.r
Bart-S Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Bart- S , moje radio nazywa się RCD 300 tak pisze w książce obsługi od radia radio jest z mp3 Bez większych problemów - potrzebny RNS510, GPS oraz adapter do anteny. Oprócz tego normalnie trzeba jeszcze swapnąć gateway-a ale lepiej będzie pogmerać w sofcie navi i przerobić go tak aby prawidłowo odczytywał sygnał rozłączający radio ze starszego protokołu komunikacyjnego magistrali CAN infotainment. ---------- Post dopisany at 02:30 ---------- Poprzedni post napisany at 02:11 ---------- Pasek w końcu ogarnięty - przed chwilą skończyłem... Odpalanie i gaszenie jak marzenie - nie czuć nic. Zarówno skrzynia jak i sprzęgło pracują teraz bez zarzutu Oprócz tego: - podłączona elektyka grzanej szyby (serwisantom w ASO nie chciało się podłączyć taśmy masy do punktu na suficie, poprowadziłem też brakujące wiązki sygnałowe do bordnetza oraz podłączyłem i zamocowałem przekaźnik sterujący całym systemem). Na koniec kodowanie modułu mocy i wszystko ładnie śmiga - skoro już przewalałem kable ze ściany grodziowej do środka auta - od razu przygotowałem wiązkę pod brakujące światła przeciwmgielne (będą zamontowane w nowym zderzaku R line). ...teraz tylko znaleźć grill i można lakierować
Bart-S Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Jaki masz gateway i z którego roku auto bo wszystko śmigać będzie może być tylko problem z rozładowywującym się akku przez to że Gateway nie będzie wprowadzał 510-tki w "głębokie uśpienie" Łukasz - wrzuciłem gateway-a Q i nadal rozładowywał mi aku. W końcu sprawa została ogarnięta softem dzięki czemu navi pracuje teraz bez problemu ze starym gatewayem w wersji C (biorąc pod uwagę jak ciężko trafić bramkę CAN Q i to w dobrych pieniądzach, to naprawdę fajne wyjście).
dziadek Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Bartek bo zaczniemy cię podejżewać o większą sympatie do paska
Bart-S Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Bartek bo zaczniemy cię podejżewać o większą sympatie do paska ...nie ma szans
alvaro Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Softy widiałem ale nie stosowałem bo montowałem w autach 07r i w górę i nie było tego problemu/potrzeby
Fr0styyy. Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 http://i626.photobucket.com/albums/tt349/gblackb6/dc28d1bd.jpg Przód wygląda jak cieszący się retard...
Młody_drog Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Auto kolegi, zdjecie robione na zlocie Dubshed w Polnocnej Irlandii. Zderzak tragedia, spasowanie jak w ms design w b6, na szczescie poszedl po rozum do glowy i teraz auto siedzi ze zderzakiem r36 tapatalk
slo Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Pierwsze wrażenie po zobaczeniu tamtego paska:
rafalekx Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Bart-S dużo jeb@nia z tą szybą? Ile nowa szyba z grzaniem itp.? Bo wczoraj było pierdylnięcie kamyka, ale nie patrzyłem jeszcze czy są "szkody" pierwsze co pomyślałem to zagadanie do Ciebie na podpięcie nowej szyby pod grzanie Dużo roboty? I jaki koszt mniej więcej ze wszystkimi pierdołami?
Bart-S Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Bart-S dużo jeb@nia z tą szybą? Ile nowa szyba z grzaniem itp.? Bo wczoraj było pierdylnięcie kamyka, ale nie patrzyłem jeszcze czy są "szkody" pierwsze co pomyślałem to zagadanie do Ciebie na podpięcie nowej szyby pod grzanie Dużo roboty? I jaki koszt mniej więcej ze wszystkimi pierdołami? No to sam chciałeś Montaż ogrzewanej przedniej szyby (4GX) LISTA POTRZEBNYCH CZĘŚCI: 3C0 845 011 BT – szyba (wariant bez czujnika deszczu) // 2220zł w ASO 3C0 845 011 BR – szyba (wariant z czujnikiem deszczu) // 2220zł w ASO 3C0 907 044 BC – panel klimatyzacji // 100-200zł allegro 3B0 951 253 – przekaźnik // 69zł w ASO 3C0 973 721 - gniazdo przekaźnika // 23zł w ASO 000 979 027 – pin przekaźnika // 16zł w ASO 000 979 417 - pin przekaźnika // 41zł w ASO N 102 519 02 - bezpiecznik 60A // 10zł w ASO 000 979 406 E - pin bezpiecznika // 40zł w ASO 3C1 971 890 - uchwyt lewej kostki (przy silniczku wycieraczek) // 7zł w ASO 071 973 851 - wtyczka zasilania szyby // 18zł w ASO (x2) 000 979 307 E - pin do wtyczki zasilania szyby // 40zł w ASO 000 979 025 E - pin do wtyczki B w module bordnetz // 25zł w ASO 3C1 971 303 - uchwyt taśmy przy szybie (strona kierowcy) // 3zł w ASO 3C2 971 303 - uchwyt taśmy przy szybie (strona kierowcy) // 3zł w ASO Zanim przystąpimy do prac – wypadałoby sprawdzić czy nasz bordnetz (moduł mocy) obsługuje ogrzewaną przednią szybę. Poniżej lista kompatybilnych sterowników: - 3C0 937 049 B - 3C0 937 049 C - 3C0 937 049 F - 3C0 937 049 G - 3C0 937 049 K - 3C0 937 049 L - 3C0 937 049 R - 3C0 937 049 S - 3C0 937 049 AB - 3C0 937 049 AC - 3C0 937 049 AF - 3C0 937 049 AG - 3C0 937 049 AK - 3C0 937 049 AL - 3C8 937 049 C - 3C8 937 049 F - 3C8 937 049 G - 3C8 937 049 H - 3C8 937 049 M - 3C8 937 049 P - 3C8 937 049 Q - 3C8 937 049 S - 3C8 937 049 AA - 3C8 937 049 AB - 3C8 937 049 AC Weryfikacji dokonujemy podłączając się do adresu 9 czyli „Cent.Elect”. Na głównym ekranie sterownika pod pozycją „VAG Number” możemy sprawdzić co siedzi w naszym aucie (u mnie zamontowano fabrycznie wersję J – zastąpiłem ją modelem AG). Sęk w tym, że moduły nie obsługujące grzania przedniej szyby również dadzą się zakodować – jednak system nie będzie działał (po prawidłowym montażu instalacji przy próbie uruchomienia systemu, w buforze błędów bordnetza pojawi się błąd 01593 - Ogrzewana szyba przednia: zwarcie do masy). Kodowanie wykonujemy na 17-tym bajcie (bit 2). Wstępnie zakładam, że wklejeniem szyby zajmie się specjalistyczny zakład (zostaje nam do ogarnięcia elektryka). Przy tej okazji nie zapomnijcie poprosić „szybiarzy” aby przy wklejaniu od razu ustawili wiązkę masy tak aby była gotowa do montażu – wtedy wystarczy tylko wykręcić lampkę w podsufitce, i na śrubowy punky masy wcisnąć tasiemkę) SCHEMAT POŁACZEŃ: Żadnych cudów tutaj nie ma – przekaźnik jest zasilany bezpiecznikiem 60A a za jego sterowanie odpowiada moduł mocy czyli popularny bordnetz. Szyba ma przygotowane fabrycznie 3 przewody do podłączenia (jeden z nich to masa a dwa pozostałe to obwód ogrzewania). Na schemacie nie ująłem magistrali CAN (połączenie między sterownikiem klimatyzacji a bordnetzem) ponieważ tą część instalacji nasze Passaty dostały w prezencie od fabryki MONTAŻ: Zaczynamy od demontażu osłon podszybia (jak dla mnie – najbardziej wkurzająca część grzebania). Ściągamy uszczelkę i wyciągamy 4 klipsy. Odkręcamy i demontujemy wycieraczki: Z wyciąganiem osłony podszybia trzeba będzie się pomęczyć – to zajęcie nie należy do przyjemnych, trzeba uważać przy demontażu aby nie przesadzić z dociskaniem (w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia przedniej szyby). Poniżej rysunek przedstawiający profil – dzięki niemu będziecie wiedzieć jak chwycić osłonę i pod jakim kątem ją ustawić aby łatwiej było ją wyciągnąć/włożyć. Demontujemy osłony akumulatora (nie zapominając o śrubie na klucz 13, którą najprawdopodobniej jest zamocowany do karoserii) i po odkręceniu klem wywalamy go z auta. Aby łatwiej się nam pracowało sugeruję też aby zdemontować obudowę filtra powietrza oraz podstawę akumulatora (nie jest to jednak konieczne – osoby zaznajomione nieco z pracami w przedziale silnika, poradzą sobie z brakiem miejsca na manewry ). Teraz czas na skrzynkę bezpieczników i przekaźników Aby uzupełnić braki w instalacji elektrycznej – musimy dostać się do gniazda pod E-boxem. Do tej operacji nie musimy demontować bezpieczników na jego górnej ściance. Będzie jednak trzeba poluzować i wykręcić kilka przewodów podłączonych do śrub na pierwszej ścianie – wystarczy, że odkręcimy nasadką 10 pierwsze dwa przewody od lewej strony. Natomiast celem podniesienia całego zespołu koniecznie trzeba otworzyć uchwyty i wyciągnąć wszystkie przewody z prowadnic (zaznaczone na fotce poniżej). Teraz wystarczy już tylko kręcić torxem 45 znajdującym się w profilu górnej ściany (moduł sam zacznie się podnosić) Jeśli kable prężą za mocno – możemy sobie poradzić np. śrubokrętem. Interesuje nas gniazdo znajdujące się poniżej – brakuje w nim pinów dla bezpiecznika zasilającego przekaźnik (górna część jest już fabrycznie wyposażona w piny – braki uzupełniamy tylko w dolnej części E-boxa). Po zwolnieniu zaczepów wysuwamy gniazdo w kierunku miejsca gdzie normalnie znajduje się akumulator (tutaj pójdzie łatwiej, jeśli zdjęliście podstawę akumulatora – jednak i bez jej demontażu da się wyciągnąć w/w gniazdo) W tej strefie jest gęsto od przewodów – montaż brakującego pinu 000 979 406 E będzie troszkę utrudniony. Zaczynamy od wypchnięcia gumowego zabezpieczenia (pilnik nadaje się idealnie) Poniżej efekt naszych działań „na górze” Przesuwamy blokadę zaznaczoną na foto aby można było włożyć pin na swoje miejsce Robimy otwór we wcześniej wyciągniętej gumce i zakładamy na zamontowany przed chwilą kabelek po (dopychamy ją do końca zabezpieczając pin w gniazdku) Kabelek zabezpieczamy i wraz z pozostałymi przewodami prowadzimy na podszybie E-box można poskładać – zakończyliśmy prace w tej strefie (montaż w dokładnie odwrotnej kolejności). Na koniec mocujemy nasz nowy bezpiecznik Teraz zajmiemy się poprowadzeniem przewodu sygnałowego z modułu mocy – do przełożenia przewodu wykorzystamy gumę na ścianie grodziowej (ucinamy jeden z cycków i przeciągamy kabelek o przekroju 0.5mm w okolice bordnetza). Do przeciągnięcia przewodów najlepiej nada się jakiś drut – mocujemy go z wiązką przy pomocy taśmy teflonowej. Efekt końcowy – pin w kabinie pilota. Na fotce pokazałem też, którą kostkę należy wypiąć (czarna 12-pin, gniazdo . Aby móc odłączyć kostkę B – trzeba jeszcze zwolnić blokadę (maksymalnie przesunięta w lewo = zablokowana, odchylona w prawo = można wyciągać kostki). Po zwolnieniu blokady (przesuwamy różowy plastik na zewnątrz kostki – jeden klik) i montujemy 000 979 025 E w pustym miejscu przeznaczonym na pin 2. Można poskładać i ten obszar – koniec prac w tej strefie Przeciągnięty z bordnetza kabelek prowadzimy razem z fabryczną wiązką na podszybie Teraz zajmiemy się przewodami zasilania obwodu grzejącego (2 kable po lewej i prawej stronie szyby). Szyba jest już fabrycznie wyposażona w przewody zakończone wtyczkami. Na fotkach poniżej założyłem już gniazda 071 973 851 z pinem 000 979 307 E Łączymy w/w kostki ze sobą przewodem o przekroju 4mm zostawiając kawałek nie owinięty szmatą – po ściągnięciu izolacji tutaj podłączymy się przewodem 6mm do przekaźnika ogrzewania szyby. Konektor szyby po stronie kierowcy można przymocować do wtyczki silniczka wycieraczek za pomocą uchwyty 3C1 971 890 Poniżej gniazdo przekaźnika z zamontowanymi pinami 000 979 027 i 000 979 417 Masę podłączamy w punkcie śrubowym obok silniczka wycieraczek (kabelek 0,5mm). Po podłączeniu wcześniej przeciągniętych przewodów z bezpiecznika i bordnetza zabezpieczamy wiązkę i montujemy przekaźnik w gniazdku. W autach fabrycznie wyposażonych w ogrzewaną przednią szybę przy stelażu sterownika silnika jest specjalny uchwyt dla przekaźnika – próbowałem odnaleźć tą część w ETCE ale niestety nie udało się. Dlatego w zastępstwie wystarczy, że przykręcimy uchwyt do stelaża ECU – otwory są już nawiercone a sam przekaźnik ma fabryczny uchwyt (zatem wystarczy nam śruba M4 + dwie podkładki i nakrętka). Na koniec zostawiłem panel klimatyzacji – który również musimy wymienić na wersję obsługującą ogrzewanie przedniej szyby… Standardowy panel klimatyzacji: Panel obsługujący ogrzewanie przedniej szyby: Zaczynamy od ściągnięca ramki radia/navi (podważamy palcami od dołu) Jeśli macie wyłącznik poduszki pasażera to w ramce będzie wtyczka Zostaje nam już tylko osłona sterownika klimatyzacji – szarpiemy i wyskoczy ze spinek (na fotce poniżej już po demontażu – widać miejsca mocowań, będzie łatwiej ściągać ). Panel trzymają 4 śruby torx 20. Po odkręceniu śrubek, zwalniamy blokady wtyczek (tak jak na zdjęciu) i można je wyciągać. Podłączamy nowy panel, wciskamy zabezpieczenia i montujemy w odwrotnej kolejności. W związku z tym, że wymagana do komunikacji magistrala CAN jest już fabrycznie podłączona – jesteśmy gotowi do uruchomienia nowego ogrzewania INSTRUKCJA OBSŁUGI: Tutaj bez zawiłości – jeśli chcemy uruchomić ogrzewanie przedniej szyby, wystarczy nacisnąć nasz nowy przycisk na panelu klimatyzacji (zaznaczony na fotce powyżej). Działanie tego systemu jest ograniczone czasowo (jeśli sami go nie wyłączymy – sam deaktywuje się po 10 minutach). DIAGNOSTYKA: Kodowanie zostało opisane już na początku tej instrukcji. Wszelkie błędy dot. działania systemu ogrzewania przedniej szyby będą zapisywać się w module mocy (9 – Cent. Elect) lub sterowniku klimatyzacji (8 – Auto HVAC). Korzystając z bloków pomiarowych bordnetz-a możemy sprawdzić czy grzana szyba rzeczywiście działa – wystarczy odpalić grupę 22. Druga kolumna pokazuje czy przekaźnik ogrzewania przedniej szyby uruchomił ogrzewanie: - Not Oper jeśli ogrzewanie szyby nie jest włączone - Activated jeśli przekaźnik podaje napięcie na szybę Trzecia kolumna wskazuje uruchomienie przekaźnika przez moduł mocy (jest to tożsame z wciśnięciem przycisku i aktywacją wskaźnika LED ogrzewania przedniej szyby na panelu klimatyzacji) - ON (tryb ogrzewania włączony, przekaźnik zasilony) - OFF (tryb ogrzewania przedniej szyby wyłączony, przekaźnik wyłączony) Powodzena!
Bart-S Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Odpowiedział od niechcenia Chciał, to ma
rafalekx Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Odpowiedział od niechcenia Chciał, to ma kirie elejson niech Ci bozia w niutonach wynagrodzi ale szybunek ori z ASO chyba mnie nie interere poza tym u mnie jest inny panel i gdzie to całe grzanie szyby powinno być, muszę poszukać. Opis pierwsza klasa dzięki
Bart-S Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Odpowiedział od niechcenia Chciał, to ma kirie elejson niech Ci bozia w niutonach wynagrodzi ale szybunek ori z ASO chyba mnie nie interere poza tym u mnie jest inny panel i gdzie to całe grzanie szyby powinno być, muszę poszukać. Opis pierwsza klasa dzięki Z tego co widzę, graty są te same - tylko inna szyba i inny panel klimy. Sposób podłączenia jest identyczny. BTW - wczorajsze zakupy Tył R line: ...upragniona atrapa (ponoć igła): Jeszcze progi i malujemy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się