aron20000 Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Witam mam kłopot z samochodem jak w temacie. Problemem jest powracająca kontrolka check na desce. Powodem jest błąd P2196, więc dotyczy sondy a dokładniej sygnału o zbyt bogatej mieszance. Co moze powodować takie objawy w tym dziwnym i niewygodnym w użytkowaniu silniku. Dodam że regenerowana była turbina, wymieniana pokrywa zaworów na używkę... ale zawsze to coś. Poprawiło się "kopcenie" samochodu, wcześniej na biegu jałowym ostroo dawał na niebiesko czarno. Teraz jest ok., ale błąd nadal powraca, a powiedziałbym, że nawet częstotliwość się nasila. Wcześniej co ok. 200km teraz nawet co 20km. Ktoś się spotkał z taką usterką? Może znalazł przyczynę? Dodatkowo chciałbym spytać o jednostkę, nie do końca mi znaną w takim bloku w wartościach rzeczywistych, w ACom: Chodzi o zaznaczone stopnie KW, a dokładniej "-0,98 st.KW", --- co to za jednostka "st. KW" i czy ten "kat synchronizacji" dotyczy w tym przypadku wału i wałka rozrządu i ma wynosić teoretycznie 0? Jeśli tak jaka jest tolerancja wartość max i min w st. KW, w moim przypadku na jałowym jest to 0,98 i nie wiem czy mieści sie w tolerancji. Pozdrawiam
R Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 nie masz przypadkiem zaślepionego EGR ?
Biszczan Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Witam mam kłopot z samochodem jak w temacie. Problemem jest powracająca kontrolka check na desce. Powodem jest błąd P2196, więc dotyczy sondy a dokładniej sygnału o zbyt bogatej mieszance. Co moze powodować takie objawy w tym dziwnym i niewygodnym w użytkowaniu silniku. Dodam że regenerowana była turbina, wymieniana pokrywa zaworów na używkę... ale zawsze to coś. Poprawiło się "kopcenie" samochodu, wcześniej na biegu jałowym ostroo dawał na niebiesko czarno. Teraz jest ok., ale błąd nadal powraca, a powiedziałbym, że nawet częstotliwość się nasila. Wcześniej co ok. 200km teraz nawet co 20km. Ktoś się spotkał z taką usterką? Może znalazł przyczynę?Dodatkowo chciałbym spytać o jednostkę, nie do końca mi znaną w takim bloku w wartościach rzeczywistych, w ACom: http://www.picshot.pl/pthumbs/small/220685/Zdj%C4%99cie-0189.jpg Chodzi o zaznaczone stopnie KW, a dokładniej "-0,98 st.KW", --- co to za jednostka "st. KW" i czy ten "kat synchronizacji" dotyczy w tym przypadku wału i wałka rozrządu i ma wynosić teoretycznie 0? Jeśli tak jaka jest tolerancja wartość max i min w st. KW, w moim przypadku na jałowym jest to 0,98 i nie wiem czy mieści sie w tolerancji. Pozdrawiam Wrzuć loga 003 BS.
aron20000 Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 zdaje mi się że EGR działa poprawnie, bo w sumie w tym roczniku chyba powinien wyłapywać usterkę konkretnie EGR'a. Czy jest zaślepiony to nie mam pojęcia, spróbuje odkręcić i sprawdzić, może przeczyścić, jeśli można go przeczyścić. Spróbuję wrzycić tego loga bloku03 musi być w nastawach podstawowych?
R Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 jeżeli jest uszkodzony mechanicznie a nie elektrycznie to komputer nic nie pokaże, ja tak miałem, był ułamany grzybek ,który reguluje przepływ spalin a komp nic nie pokazywał, w takim samym silniku jak Twój.
aron20000 Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Więc rozkręciłem EGR i faktycznie był "zasyfiny" konkretnie, przycięty mechanicznie przez zanieczyszczenie. Teraz tylko poczekać na efekty. Na pewno się odezwe czy błąd powrócił. ---------- Post dopisany 16-10-2012 at 19:10 ---------- Poprzedni post napisany 13-10-2012 at 20:47 ---------- Niestety po ok. 20-30km znów kontrolka zaczęła razić w oczy. Więc to chyba raczej nie EGR. Co mogłoby jeszcze powodować ten błąd?
TomitO Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Witam, chciałbym odświeżyć ten temat błędu P2196 -dotyczącego sondy a dokładniej sygnału o zbyt bogatej mieszance, czy ktoś ma jakies pomysłu? EGR wyczyszczony a bład dalej sie pojawia.
Hezen Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Może by tak logi zrobić? Wyszłoby czy egr poprawnie pracuje. Wysłane z mojego GT-I9100
kluczekielce Opublikowano 21 Października 2017 Opublikowano 21 Października 2017 Gwarantuje ci ze masz wyłączone klapy wirow (swirl) dzieje się tak zawsze tj P2196, po usunięciu /wyłączeniu błędu aktywatora klap
kriters2 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 W dniu 15.03.2018 o 08:33, uram napisał: W dniu 21.10.2017 o 12:34, kluczekielce napisał: Gwarantuje ci ze masz wyłączone klapy wirow (swirl) dzieje się tak zawsze tj P2196, po usunięciu /wyłączeniu błędu aktywatora klap Jak sobie z tym radzić?
xxharryxx Opublikowano 4 Listopada 2023 Opublikowano 4 Listopada 2023 Mnie się pokazuje błąd p2100 , p2102 , p2108 błędy przepustnicy i właśnie od kilku dni zaczął wyświetlać p2196
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się