Jump to content
IGNORED

[B5 AFB] Przepływomierz do 2,5 tdi


ojek
 Share

Recommended Posts

Witam, wiem że ten temat był już poruszany ale mam problem: przepływomierz wskazywał błędne dane więc większość pisze że trzeba go wymienić na nowy oryginalny.Z ciekawości wyjąłem go i wyczyściłem po montażu jest wszystko O.K.Moje pytanie jest następujące: czy jest to na krótką metę czy jeszcze pojeździ.Być może ktoś już to przećwiczył to proszę o info.Dla zainteresowanych użyłem do tego środka czyszczącego tarcze hamulcowe w sprayu.Pozdrawiam

prosze uzywac prefiksu przy zakladaniu tematu.poprawione

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś wyczyściłem w AR 156 i smigałem ponad rok aż sprzedałem i było OK. Czytałem tez opinie że te kupowane w ASO na wymiane (do V6) tez szybko padają. Ja osobiście bym jeździł jak działa OK.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja kupiłem najtańszą podrubę do 2.5 tdi..Firma Hart..Niby oryginał niezastąpiony ale skusiłem się na tańszy odpowiednik..Śmigam już na nim ładnych pare miesięcy i wszystko jest ok-chodzi jak Bosch :) A cena 120zł. Polecam bo działa

Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja kupiłem najtańszą podrubę do 2.5 tdi..Firma Hart..Niby oryginał niezastąpiony ale skusiłem się na tańszy odpowiednik..Śmigam już na nim ładnych pare miesięcy i wszystko jest ok-chodzi jak Bosch :) A cena 120zł. Polecam bo działa

no działa, znalazłem kiedyś pomiar zrobiony dla chińszczyzny i ori (porównanie)

leistungsmessungdieseldyv3.gif

Te żółte i zielone linie to wynik pomiarów z chińskim LMM ...

Wniosek, auto może słabsze być :przebiegly:

Link to comment
Share on other sites

no działa, znalazłem kiedyś pomiar zrobiony dla chińszczyzny i ori (porównanie)

leistungsmessungdieseldyv3.gif

Te żółte i zielone linie to wynik pomiarów z chińskim LMM ...

Wniosek, auto może słabsze być :przebiegly:

pre_pl napewno jest coś w tym prawdy..Ale dla porównania jechałem takim samym a4 i żadnej różnicy nie było czuć :) Myślę że jedynie hamownia "wykryje" jakieś spadki mocy porównując chińszczyzne z ori :) A wogóle HART to made in deutschland jest :):polew: heh Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witam, zakupiłem oryginalny przepływomierz i jest spora różnica oczywiście na lepsze ale przy ruszaniu wrzucając drugi bieg czasami odczuwa się lekkie szarpnięcia tzn przyspiesza z przerwami a na zimnym silniku leci jak burza co może być jeszcze przyczyną.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

panowie a ja mam pytanko :naughty: czy samochod na odpietej przeplywce moze chodzic lepiej niz podpietej? :shocked: bo gdy mam podpieta to auto nawet nie ma sily zabuksowac :confused4:

Link to comment
Share on other sites

panowie a ja mam pytanko :naughty: czy samochod na odpietej przeplywce moze chodzic lepiej niz podpietej? :shocked: bo gdy mam podpieta to auto nawet nie ma sily zabuksowac :confused4:

Jeżeli wypniesz przepływke to powinieneś odczuć różnice na plus zakładając że Twoja jest padnięta(a napewno). Komputer pracuje wtedy w trybie awaryjnym. Ale nie licz na cuda poprostu kup nowy a różnica będzie i to duża

Link to comment
Share on other sites

U mnie była taka sytuacja, ze po odpieciu starej przepływki auto jeździło lepiej. Lecz dopiero po zamontowaniu nowej zauwazylem, ze AFB jednak cos jedzie :naughty: Nawiasem mowiac, kupiłem zamiennik Mitron'a i musze przyznac, ze robi dobra robote.

Link to comment
Share on other sites

U mnie była taka sytuacja, ze po odpieciu starej przepływki auto jeździło lepiej. Lecz dopiero po zamontowaniu nowej zauwazylem, ze AFB jednak cos jedzie :naughty: Nawiasem mowiac, kupiłem zamiennik Mitron'a i musze przyznac, ze robi dobra robote.

a ile kolego dales za ten zamienik? a jak wrazenia? bardzo duza roznica miedzy zamiennikiem a odpieta przeplywka? bo musze przyznac ze u mnie na odpietej przeplywce tez nie ma tak najgorzej :wink4:
Link to comment
Share on other sites

Ja ze tego mitrona dalem 190 zl (za boscha powiedzieli mi 430 zl). A rożnica pomiedzy odpietą przepływka a tym mitronem jest kolosalna! Na odpietej przepływce auto tez niby wkrecalo sie na obroty, ale nie bylo takiego "wgniatania w fotel", a teraz jak tylko obroty dochodza do 2 tys jest taki fajny ciąg :>

Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem na Allegro magneti marelli za 200 zł + przesyłka 8 zł i wszystko gra (2 lata gwarancji i bez oddawania starej). kultura pracy silnika zupełnie inna niż na "zawieszonej" przepływce... lepiej rusza, lepiej reaguje na pedał gazu i w końcu czuć kiedy turbo zmienia geometrie... :) zaślepiłem tez podciśnienie od EGR żeby tylko świeżym o2 oddychały moje konie... ;)

mam jednak pytanie: czy z pedałem w podłodze po przekroczeniu 2500 - 3000 rpm normalna jest ta salwa czarnego dymu?? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

kolego napewno na 1,2,3 biegu przy pelnym ogniu pusci lekkiego baka... :evil: ale jesli tak dzieje sie na wszystkich biegach i dym jest stanowczo duzo to zalecam dokladne sprawdzenie dolotu :gwizdanie: mala dziurka a dymu ze looooooooo :gwizdanie: :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

dymu nie ma dużo lecz jednak go widać... i tak jak piszesz na 1, 2, 3 biegu i tylko na wysokich obrotach... zauważyłem wyciek oleju z lewego coolera. przy okazji robienia rozrządu mam zamiar wyczyścić cały dolot i może uda mi sie zapodać większe coolery bo przy temp. powietrza 30st Punto 1.1 chyba mnie porobi... :confused4: często mam też wrażenie jakby słabo reagował na pedał gazu podczas ruszania...

Link to comment
Share on other sites

dymu nie ma dużo lecz jednak go widać... i tak jak piszesz na 1, 2, 3 biegu i tylko na wysokich obrotach... zauważyłem wyciek oleju z lewego coolera. przy okazji robienia rozrządu mam zamiar wyczyścić cały dolot i może uda mi sie zapodać większe coolery bo przy temp. powietrza 30st Punto 1.1 chyba mnie porobi... :confused4: często mam też wrażenie jakby słabo reagował na pedał gazu podczas ruszania...

Oj bracie przerabiamy ten sam temat..Daj znać co Ci pomoglo jak zrobisz. Może być na PW. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam panowie,temat już trochę stary,ale nie chcę zakładać nowego tematu.Prawdopodobnie muszę wymienić przepływkę,autko od 3200 obr/min łapie strasznego muła,nie może dobić do 4000 obr/min,ale jak odepnę przepływkę to ciągnie ładnie do 5000 więcej nie deptałem.Vag-a nie posiadam więc pomiarów nie zrobię.Podpowiedzcie teraz czy to raczej ta przepływka padła,czy może być to coś innego?

Link to comment
Share on other sites

w klekotach rola przeplywomierza to pomiar powietrza dla:

- sterowania EGRem

- sterowania poziomem dymienia (obcinaniem dawki)

To pierwsze przy bucie nie ma wiekszego znaczenia (EGR w momencie buta jest i tak "zamkniety") a co do "dymienia" to jest to

ustalenia maksymalnej dawki paliwa przy danym rejestrowanym przeplywie (dla danych obrotow)... jezeli wartosci "życzonej" dawki paliwa (w uproszczeniu to przyporzadkowanue dawki "życzonej" do poziomu wcisniecia gazu+dane obroty) jest wieksza od maksymalnej odczytanej z mapy ogranicznika dymienia to wtedy ta jest "przycinana"

Do momentu gdy ogranicznik dymienia "nie tnie" dawki nie ma najmniejszego znaczenia dla mocy czy przeplywomierz jest chiński, czyszczony, oszukany czy składany z 3 innych

Gdy z jakiegos powodu przeplywomierz rejestruje przeplyw dla ktorego ogranicznik dymienia "leży" poniżej "życzonej dawki" bedzie spadek dawki a wiec i mocy

Male uproszczenie zastosowalem - "zyczona" dawka i tak jest cieta ogr momentu wiec przeplywomierz tnie gdy lezy ponizej ogr momentu (jest bardziej rygorystyczny) - nie dotyczy czuptuningow maderfaker bo ogranicznik dymienia /miedzy innymi/ wysylany jest w kosmos bo klient na czipa chce mocy (czyli koksu ma bie zabraknac:) )

Proste... hamowni do tego nie trzeba.. wystarczy wiedziec jak sterowany jest diesel przez edc15 + kabelek vagcom

Wiecej w "[TDI VP, PD...] Analizujemy Logi - przepływomierz"

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=103371

Pozdrawiam,

Przemek

Link to comment
Share on other sites

przemek4net nie wiem czy dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź,ale odbieram to jako fakt że przepływkę mam padniętą tak?

Link to comment
Share on other sites

@matekg

bez podlaczenie vagcoma i zrobienia logow 003D, 011D nie polecam niczeo kupowac.... jezeli nalezysz do "opornych" i po prostu nie zrobisz logow (nie umiesz, nie chcesz, nie masz czasu sie uczyc) to polecam podmienic przepl na inna

Osobiscie uwazam ze do 2.5 v6tdi powinno sie posiadac kabelek podobnie jak ma sie apteczke czy kolo zapasowe aby nie plynac na jakby co za naprawy robione w ciemno bo 90% mechanikow ma pojecie o diagnostyce zerowe lub do poziomu "odczytac bledy"... ale to juz poza tematem

Przemek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...