Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bartek, a jak sprawdza się ogrzewana przednia szyba w praktyce?

Warto było?

Pytam, bo mam odpryski i do wymiany, więc się zastanawiam :wink:

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wzorowa, ale po co tyle kasy ładować ? to tylko auto w serii też była ładna

Wszystko zależy od tego co lubisz... Dla Ciebie to tylko auto, dla mnie sposób na oderwanie się od codzienności (z reguły tak już jest, że w hobby pakuje się kasę). Poza tym wiedzy, którą zdobyłem pracując przy tym aucie nie da się już wycenić :wink:

:good:

Opublikowano
Bartek, a jak sprawdza się ogrzewana przednia szyba w praktyce?

Warto było?

Pytam, bo mam odpryski i do wymiany, więc się zastanawiam :wink:

Sama przednia szyba sprawuje się bardzo dobrze - jednak gdybym miał wybierać między webasto a ogrzewaną przednią szybą, pod względem ilości walorów uważam, że jednak lepiej zainwestować w ogrzewanie postojowe. Nie fabryczne systemy są instalowane już za kwoty rzędu 3000zł. Zyskujemy dzięki temu więcej plusów (dogrzany motor i całe wnętrze, wszystkie szybki odmrożone). Niestety wymaga to troszkę czasu (idealnie spisuje się przy zaplanowanych wypadach jak wyjazd/przyjazd do pracy) i tutaj przewagą przedniej ogrzewanej szyby jest możliwość uruchomienia grzania od razu - 1 minuta i szybka czysta (niestety tylko jedna, względnie dwie jeśli uruchomiliśmy też tylną :wink:).

...no ale jak są pieniążki to można zrobić zarówno grzaną szybę jak i webasto (i dylemat z głowy :decayed:).

Opublikowano

webasto to jest to , niewiem Barti na co czekasz z tym modem:decayed:

Opublikowano
webasto to jest to , niewiem Barti na co czekasz z tym modem:decayed:

Kupiłem zyebany piec Domi... Teraz znów trzeba szukać gratów a wiesz jak to u mnie wygląda - najbardziej lubię ori instalacje :decayed:

Z Mario zacząłem się umawiać ale znów roboty mnóstwo wpadło i tak się przymierzam cały czas - w każdym bądź razie ogrzewanie postojowe na pewno będzie (wiązka elektryczna jest już przygotowana). To ostatni punkt na liście modów - czyli mod ostateczny :grin:

Opublikowano

Pomijając zwrot z PZU...

Ile trzeba uszykować siana na: klamoty + robocizna, przy przedniej ogrzewanej?

Opublikowano
Pomijając zwrot z PZU...

Ile trzeba uszykować siana na: klamoty + robocizna, przy przedniej ogrzewanej?

Szyba 3250zł, przetwornik napięcia na allegro 200zł (ASO odpada bo to już tysiące PLN) + kostki, kable i piny. Montaż szyby w firmie się tym zajmującej to wydatek rzędu 100zł. Elektryki też nie ma za dużo - szyba ma podłączoną wiązkę, wystarczy spiąć jej kostki z tymi od przetwornika. To co zostaje to podłączenie jednego kabelka do panelu klimatyzacji (trzeba go przeciągać z podszybia do środka) dlatego jak widzisz, ogarnięcie tego elektrycznie też nie powinno pochłonąć wielu kokosów.

Tutaj masz tutorial przygotowany przez Grześka: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-montaz-dzialanie-przedniej-szyby-podgrzewanej-126049/

...zalecam przeczytać go od dechy do dechy.

Opublikowano

Dzięki za link.

Przeoczyłem go wcześniej...

Opublikowano
Trochę się ostatnio działo :grin: Po ostatniej korekcie zbieżności we Wrześni przy obecnej pogodzie auto prowadziło się tragicznie - non stop korekta bo d*pę zarzucało... Jadąc 70km/h czułem się jak na torze. I tak mając już dość okolicznych i Poznańskich mechaników zdecydowałem się (z polecenia) na serwis VW Staszak w Dusznikach. Auto zaprowadziłem we wtorek tuż przed zamknięciem warsztatu - następnego dnia rano już dostałem diagnozę i wstępny kosztorys napraw:

- uszkodzone gniazdo górnego tylnego wahacza przedniego (całkiem spory luz) uniemożliwiało prawidłowe wykonanie zbieżności. Do wymiany zwrotnica + wahacz który już niestety oberwał (jest po raz kolejny Lemforder 1BV dostarczony przez Tomka77).

Po podaniu zielonego światła - przyszedł czwartek a wraz z nim wszystkie potrzebne części. Auto około południa było gotowe (znów dostałem telefoniczny raport :wink:). Wykonano wszystkie pomiary, dokonano korekt i w końcu auto odzyskało swoją geometrię. Zadowolony z wyników prac zleciłem jeszcze przegląd (akurat wyskoczył) wraz z wymianą oleju (dostarczyłem Motula) i kompletu filtrów (tym razem ori zestaw). Do tego parę pierdółek tj. regulacja ustawienia linki ręcznego, wymiana osłon przegubów czy spasowanie i prawidłowy montaż przedniego zderzaka po ostatnich naprawach w ASO.

Za wszystko wyszło 2600zł (w tym 750zł robocizny) - nie ma tragedii tylko cena ori zwrotnicy zabija (1300zł).

Jedyne zastrzeżenia mam co do spasowania zderzaka - w końcu jest prawidłowo skręcony ale nie spasowano go dokładnie tak jak chciałem. Obiecano mi korektę przy następnej wizycie więc jest OK. Generalnie jestem bardzo zadowolony - auto znów prowadzi się świetnie i nie słychać już zawieszenia (po montażu zestawu od Tomka77 nie mogłem uwieżyć, że po wymianie kompletu wahaczy, końcówek drążków i łączników stabilizatora coś jeszcze tam słychać :facepalm:).

Jeśli ktoś chce skorzystać i nie boi się troszkę wyższych cen (chociaż nie jest tak źle jak na autoryzowany serwis - kasują 130zł/1h) to szczerze polecam. Arki i miczek.mk - dzięki za namiary :thumbup1:

Nie obyło się też bez dodatkowych atrakcji - odwożąc auto do serwisu w Dusznikach, autem transportującym mnie do domu miał być Passat... któremu wysrało się sprzęgło tuż po zjeździe na A2. I tak od wtorku do dziś napierdzielałem pieszo - jak się człowiek przyzwyczai, że ma czym tyłek wozić to jest masakra :facepalm: Tutaj jeszce raz dzięki dla Madasa za transport z Dusznik do domu i dla slo, który dziś zawiózł mnie po odbiór auta (na Was ludziska z forum zawsze można liczyć :notworthy:).

Bartek, jakbyś powiedział, że będziesz chodził pieszo, to pożyczyłbym Ci któreś z moich aut..., wystarczyło tylko słowo. Moja Corolla właśnie nudziła się właśnie w VW Staszak w serwisie - schła po czyszczeniu wnętrza, właściwie to nie miał kto jej odebrać, a wnętrze było wyschnięte...

Mogłeś ją wziąć - jedno słowo, a u mnie każdy samochód ma pełen zbiornik PB lub ON, więc nie ma problemów z pożyczaniem dobrym ludziom. Pełny bierzesz, pełny oddajesz i wszystko.

Pozdrawiam - miczek.mk

Opublikowano
wzorowa, ale po co tyle kasy ładować ? to tylko auto w serii też była ładna

tylko auto ? to filozofia życia i szybsze bicie serca po przekręceniu kluczyka :decayed: jak się kocha to kasy nie szkoda , mnie powstrzymuje jedynie brak owej kasy :grin::grin: Bartek dobiegam 220 tysi także odezwe sie do wymiany oleju i przeglądu skrzyni , pozdrówka :decayed:

Opublikowano
wzorowa, ale po co tyle kasy ładować ? to tylko auto w serii też była ładna

tylko auto ? to filozofia życia i szybsze bicie serca po przekręceniu kluczyka :decayed: jak się kocha to kasy nie szkoda , mnie powstrzymuje jedynie brak owej kasy :grin::grin: Bartek dobiegam 220 tysi także odezwe sie do wymiany oleju i przeglądu skrzyni , pozdrówka :decayed:

Madzia - Twoja następna wizyta = demontaż skrzyni i kapitalny remont. Niestety... Ale postaram się, żeby nie bolało :wink:

..."filozofia życia" - bardzo dobrze oddaje mój stosunek do tego auta i marki :thumbup1:

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:53 ----------

BTW - po prawidłowym ustawieniu geometrii w końcu spalanie jest na prawidłowym poziomie dla AVF. Mimo wszystko szykuje się wymiana EGR (myślę, też nad MAF sensorem - niby wskazania w normie ale chciałbym zobaczyć co się zmieni po podmiance na nowy).

Opublikowano

Bartek o jakiej geometrii mówisz??

memory five-wladi i wszystko jasne:)

Opublikowano

Już kumam więc zbieżność ma duże znaczenie jeżeli chodzi o spalanie tak? Dobrze wiedzieć chociaż problemów nie mam to wiedza się przyda;)

memory five-wladi i wszystko jasne:)

Opublikowano
Już kumam więc zbieżność ma duże znaczenie jeżeli chodzi o spalanie tak? Dobrze wiedzieć chociaż problemów nie mam to wiedza się przyda;)

memory five-wladi i wszystko jasne:)

U mnie po ostatniej zbieżności koło LT było przestawione - w zwrotnicy LP gniazdo górnego tylnego wahacza było wyrobione. W takich warunkach nie da się prawidłowo ustawić zbieżności (pan który wcześniej ją wykonywał pominął ten "drobiazg").

Opublikowano

Bartek a na jakim poziomie było i jest spalanie??

Opublikowano
Bartek a na jakim poziomie było i jest spalanie??

Od jakiegoś czasu 700km na baku - w chwili obecnej zasięg wzrósł do 900/1000km :wink:. W sensie bak liczę 60-62l bo tyle zawsze zalewam (za każdym razem przy rezerwie tankowania na full).

Opublikowano

Ja też mam nie ustawionej zbieżności momentalnie i pali koło 8-8.5 więc może coś w tym jest.

Opublikowano
wzorowa, ale po co tyle kasy ładować ? to tylko auto w serii też była ładna

tylko auto ? to filozofia życia i szybsze bicie serca po przekręceniu kluczyka :decayed: jak się kocha to kasy nie szkoda , mnie powstrzymuje jedynie brak owej kasy :grin::grin: Bartek dobiegam 220 tysi także odezwe sie do wymiany oleju i przeglądu skrzyni , pozdrówka :decayed:

Madzia - Twoja następna wizyta = demontaż skrzyni i kapitalny remont. Niestety... Ale postaram się, żeby nie bolało :wink:

..."filozofia życia" - bardzo dobrze oddaje mój stosunek do tego auta i marki :thumbup1:

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:53 ----------

BTW - po prawidłowym ustawieniu geometrii w końcu spalanie jest na prawidłowym poziomie dla AVF. Mimo wszystko szykuje się wymiana EGR (myślę, też nad MAF sensorem - niby wskazania w normie ale chciałbym zobaczyć co się zmieni po podmiance na nowy).

No to teraz trochę dłużej zejdzie :D ciężko będzie przeżyć bez auta.......ale czego się nie robi :decayed:

Opublikowano
Bartek a na jakim poziomie było i jest spalanie??

Od jakiegoś czasu 700km na baku - w chwili obecnej zasięg wzrósł do 900/1000km :wink:. W sensie bak liczę 60-62l bo tyle zawsze zalewam (za każdym razem przy rezerwie tankowania na full).

To mi od jakiegoś czasu ponad 800 w mieście pokazuje :shock3:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...