Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz zmieniając nieco temat... Czas zacząć zbierać siano :jerk::naughty:

03-audi-rs4-avant-geneva.jpg

02-audi-rs4-avant-geneva.jpg

13-audi-rs4-avant-geneva.jpg

14-audi-rs4-avant-geneva.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak tam u Ciebie z amortyzatorami? jaki setup teraz siedzi? jaki siedział? ja muszę przód a docelowo komplet wymienić :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak tam u Ciebie z amortyzatorami? jaki setup teraz siedzi? jaki siedział? ja muszę przód a docelowo komplet wymienić :wallbash:

Z tyłu mam Monroe Reflex w wersji dla sportowego zawieszenia... Wcześniej miałem oryginalne amortyzatory dla 1BE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak tam u Ciebie z amortyzatorami? jaki setup teraz siedzi? jaki siedział? ja muszę przód a docelowo komplet wymienić :wallbash:

Z tyłu mam Monroe Reflex w wersji dla sportowego zawieszenia... Wcześniej miałem oryginalne amortyzatory dla 1BE.

a przód 1BE?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak tam u Ciebie z amortyzatorami? jaki setup teraz siedzi? jaki siedział? ja muszę przód a docelowo komplet wymienić :wallbash:

Z tyłu mam Monroe Reflex w wersji dla sportowego zawieszenia... Wcześniej miałem oryginalne amortyzatory dla 1BE.

a przód 1BE?

Nie - też Monroe. Wymieniałem komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikromogitanie jest spowodowane albo zarnikiem znaczy wzbudzaczem zarnika albo sterownikiem xenona niektore w b7 maja taka wade moja prawa lampa juz mi tak zajechala 2 zarniki rozgladam sie za sterownikiem xenona o koncowce 41 do skretnych lamp i musze to wymienic moze sie wreszcie uspokoi to wyniszczanie palnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, ciekawe... ja mam chyba wlasnie taki problem po zmianie przetwornicy na nowa. Xenon "mikromigocze" (dzizas, co za slowo!) od czasu do czasu. Widze to jak staje za innym autem i na jego lakierze sie odbija... zarniki mam juz kilkuletnie, wiec to moze jego wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Grzesia jest to wina przetwornicy. Trudno to będzie zdiagnozować skoro usterka występuje od czasu do czasu... Może w ramach dojścia do sedna problemu wystarczy podmienić sam przetwornik - lewa/prawa :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień/podmień palniki, u mnie po wymianie na nowe palniki migotanie ustało, a też nie zawsze się objawiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko działa poprawnie - smoku666 ma problem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, ciekawe... ja mam chyba wlasnie taki problem po zmianie przetwornicy na nowa. Xenon "mikromigocze" (dzizas, co za slowo!) od czasu do czasu. Widze to jak staje za innym autem i na jego lakierze sie odbija... zarniki mam juz kilkuletnie, wiec to moze jego wina?

no wlasnie u mnie padly tak 2 palniki ja mam D1S one maja wzbudzacze razem z palnikiem i palnik nie zdazy pasc bo wykonczy go przetwornica (sterownik xenona) i na poczatku migocze delikatnie potem mocniej pozniej ma zwiechy od czasu do czasu ze sie wylacza i wlacza sam albo wylacza i trzeba swiatla wylaczyc i wlaczyc i dziala a ostatnia faza gasnie i sie nie odpala wiecej ... tak bylo u mnie z 2 ma juz pytalem w AL Lighting i polecono mi wymiane przetowrnicy z 014 jaka mam teraz na poprawiona 041 i takich 2och szukam bo kupilem nowe zarniki 5000k philipsy z homologacja (2sztuki 50€) i nie chce zeby mi przetowrnica zajechala po roku

---------- Post added at 11:08 ---------- Previous post was at 11:05 ----------

w nowych modelach sa inne xenony inny model ktore maja wzbudzacze w przetwornicy i dostaja tylko sygnal odpalenia

niestety d1s ma wzbudzacz przy palniku a steruje tym przetwornica znaczysie sterownik i te sa walniete do roku 2006 potem poprawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z tym twoim zimowym setupem chodzi mi o felgunek 17 i moje pytanie jaki masz rant opon 45 czy 50 i na tym zdjeciu masz tylko h&r -35mm tył i przod oraz dystanse tył - 15mm czy cos jeszcze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z tym twoim zimowym setupem chodzi mi o felgunek 17 i moje pytanie jaki masz rant opon 45 czy 50 i na tym zdjeciu masz tylko h&r -35mm tył i przod oraz dystanse tył - 15mm czy cos jeszcze??

Dystansów używam tylko do letniego felunku czyli 8.5 x 19" z ET48 i oponą 235/45 (15mm przód i 17mm tył). Używałem ich do moich starych 17" z ET45 ale od czasu przesiadki na obecne zimówki nie jest to już konieczne :wink: (szczegóły poniżej).

Zimowe koła to 7.5 x 17" z ET28 z oponą 225/50 - z uwagi na tak małe ET (które w fabrycznych felgach 17" przewidzianych dla A4 B6/B7 wynosi 45) nie trzeba tu stosować dystansu. Przy ET28 i szerokości felgi równej 7,5" koło jest wypchnięte prawie pod sam rant błotnika.

Poprzednie zimówki miałem ustawione tak samo a wynika to z prostego rachunku...

ET45 (dla felgi 7.5") - 17mm (dystans) = ET28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z tym twoim zimowym setupem chodzi mi o felgunek 17 i moje pytanie jaki masz rant opon 45 czy 50 i na tym zdjeciu masz tylko h&r -35mm tył i przod oraz dystanse tył - 15mm czy cos jeszcze??

Dystansów używam tylko do letniego felunku czyli 8.5 x 19" z ET48 i oponą 235/45 (15mm przód i 17mm tył). Używałem ich do moich starych 17" z ET45 ale od czasu przesiadki na obecne zimówki nie jest to już konieczne :wink: (szczegóły poniżej).

Zimowe koła to 7.5 x 17" z ET28 z oponą 225/50 - z uwagi na tak małe ET (które w fabrycznych felgach 17" przewidzianych dla A4 B6/B7 wynosi 45) nie trzeba tu stosować dystansu. Przy ET28 i szerokości felgi równej 7,5" koło jest wypchnięte prawie pod sam rant błotnika.

Poprzednie zimówki miałem ustawione tak samo a wynika to z prostego rachunku...

ET45 (dla felgi 7.5") - 17mm (dystans) = ET28

fajnie się składa że trafiłem na Waszą rozmowę, włożyłem dystans do moich 17" ET45 7,5" 225/45 - 15mm dystans - na tył, ale wydaje mi się to odrobinę mało. Wkładałem ten dystans na przód i wtedy moim zdaniem idealnie koło wygląda, Bart czy przy setupie 15mm (dystansu) na przód i 17mm na tył koła idą równo ? czy przednie jednak troszkę bardziej jest zrównane z krawędzią błotnika ?

Postanowiłem właśnie wrzucić 15mm na przód, ale nie wiem co będzie optymalne na tył, myślałem nawet nad 20mm ale to zbyt dużo chyba, a więc uważasz że 17mm na tyle siedzi idealnie ??? masz jakieś fotosy ??? z tego setupu ???

---------- Post added at 16:46 ---------- Previous post was at 16:45 ----------

http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/mod/kola/dystanslook1.jpg

to jest to foto z dystansami 17mm ???

myślisz że można jeszcze bardziej koło wyprowadzić ??? czy to max ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie się składa że trafiłem na Waszą rozmowę, włożyłem dystans do moich 17" ET45 7,5" 225/45 - 15mm dystans - na tył, ale wydaje mi się to odrobinę mało. Wkładałem ten dystans na przód i wtedy moim zdaniem idealnie koło wygląda, Bart czy przy setupie 15mm (dystansu) na przód i 17mm na tył koła idą równo ? czy przednie jednak troszkę bardziej jest zrównane z krawędzią błotnika ?

Postanowiłem właśnie wrzucić 15mm na przód, ale nie wiem co będzie optymalne na tył, myślałem nawet nad 20mm ale to zbyt dużo chyba, a więc uważasz że 17mm na tyle siedzi idealnie ??? masz jakieś fotosy ??? z tego setupu ???

---------- Post added at 16:46 ---------- Previous post was at 16:45 ----------

http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/mod/kola/dystanslook1.jpg

to jest to foto z dystansami 17mm ???

myślisz że można jeszcze bardziej koło wyprowadzić ??? czy to max ?

Wszystko zależy od tego jak nisko masz zawieszenie - obecnie mam koło tuż przed krawędzią błotnika (2mm dalej i obcierałoby przy mocniejszych skokach zawieszenia). Dlatego IMO 17mm na tył dla 7.5 x 17" z ET45 jest optymalne (ale jeszcze raz zaznaczę - dla mojego zawieszenia czyli -45mm).

Tak wygląda 7.5 x 17" z ET45 bez dystansu i z dystansem 17mm na zawieszeniu 1BE (czyli -20mm).

withoutdystanslook1.jpg

dystanslook1.jpg

Z kolei przy 8.5 x 19" z ET48 zastosowanie dystansu 17mm na tylnej osi (zawieszenie -45mm) wypchnęło koło jeszcze bardziej na zewnątrz (tutaj miałem efekt równo z rantem błotnika). Tak wyglądało auto na zlocie w Jarosławcu...

Jarozaw.JPG

Z przodu stosując ten sam dystans nie uzyskasz identycznego efektu jak z tyłu (na dupce minimalnie jeszcze brakuje - stąd decyzja na F=15mm + R=17mm).

---------- Post added at 17:11 ---------- Previous post was at 17:05 ----------

Odpowiadając jednak jednoznacznie na Twoje pytanie - można jeszcze wypchnąć ale zależnie od wysokości zawieszenia, ryzykujesz, że jednak będzie obcierać. Ja poszedłem na kompromis - zachowałem resztki komfortu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart chodzi o to, iż pokonuję większość dystansu sam bądź w dwójkę więc może zaryzykować więcej aniżeli 17mm...? mój zawias to -30mm (sprężyny Eibach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart chodzi o to, iż pokonuję większość dystansu sam bądź w dwójkę więc może zaryzykować więcej aniżeli 17mm...? mój zawias to -30mm (sprężyny Eibach).

Można zaryzykować ale nie więcej niż 20mm (nie wiem czy i tak nie będzie to za dużo).

---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 18:45 ----------

Nie wiem czy to dobra teoria ale odpowiednie ET obliczyłbym w następujący sposób…

Punktem wyjściowym obliczeń jest 8.5 x 19” z ET48, które siedzi idealnie pod rantem błotnika przy zastosowaniu dystansu 17mm. Porównuję ten config z 7.5 x 17” z ET45 gdzie widać, że do rantu jeszcze trochę brakuje…

Zatem skoro przy 19” jest OK – to należy obliczyć różnicę między szerokością w/w dwóch felg aby móc określić wymiar prawidłowego dystansu dla 17”.

8.5 – 7.5 = 1 cal = 25,4mm

Do obliczeń przyjąłem sobie (nie mam pojęcia czy słusznie), że felga jest szersza symetrycznie od środka - czyli w kierunku błotnika przybywa jej o 12,7mm (25,4mm / 2).

Te 12,7mm to to co nam brakuje w stosunku do konfiguracji z 17” – zatem do 17mm dystansu dodajemy 12,7mm = 29,7mm.

Teraz do walki wkracza ET, które w 19” wynosi 48 (a w 17” 45) to znaczy, że w przypadku 19” felga jest głębiej osadzona zatem od 29,7mm musimy odjąć różnicę w ET czyli 3mm – wychodzi nam 26,7mm.

W związku z tym prawidłowy dystans wyciągający felgę 7.5 x 17” ET45 idealnie pod rant to 27mm.

To może jeszcze jeden przykład (Avus 8 x 18” ET 45 specjalnie dla pablo_ua4 :wink:).

8.5" – 8.0" = 0.5" = 12,7mm (/2 = 6,35mm)

17mm + 6,35mm = 23,35mm

23,35mm – 3mm = 20,35mm

Czyli idealny dystans dla 8J z ET45 to 20mm…

UWAGA!!! Nie bierzcie tego za pewnik - po prostu zachęciliście mnie do dokładniejszej analizy - potrzebni ochotnicy na testy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...