Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Bartek kiedyś mi mówił ze w MultiTronicku niestety Quattro jest chyba nie wykonalne z tego co dobrze pamiętam :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie - Q i CVT są nie kompatybilne. Aby coś takiego zrobić trzeba modzić na własną rękę - producent nie przewidział takiej opcji więc cała operacja jest raczej niewykonalna.

Do manuala już nie wrócę - jak tylko wsiadam do auta z ręczną skrzynią, już mi nie pasuje wahlowanie (zrobiłem się za wygodny). Myślałem o tipie w Q ale chyba lepszym wyjściem będzie DSG np. w 2.0TFSI (mam coraz mniejszą ochotę na diesla - DPF, masa, koszty eksploatacji, cena benz vs. diesel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie coś tchnęło w kierunku benzyniaka - po rozmowie z jarko4444 ;)

Z ciekawości - musiałbym poszukać jakiegoś porównania między tipem a s-tronikiem w spalaniu, przyśpieszeniu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie coś tchnęło w kierunku benzyniaka - po rozmowie z jarko4444 ;)

Z ciekawości - musiałbym poszukać jakiegoś porównania między tipem a s-tronikiem w spalaniu, przyśpieszeniu itd.

Tiptronic to zwykły automat, S-tronic jest jak skrzynia manualna tylko sterowana elektronicznie, dlatego jest nazywana zautomatyzowanym manualem. Jechałem skodą z tą skrzynią i powiem, że chętnie bym zamienił swojego tipa na DSG. Biegi zmienia dużo szybciej i płynniej, ma lepszą reakcja na gaz. S-tronic w przeciwieństwie do tipa ma mniejsze spalanie i lepsze przyśpieszenie 0-100 niż manual. Mój następny samochód to będzie doładowana benzyna Stronic+quattro. Nie bawi mnie już wachlowanie lewarkiem i wciskaniem sprzęgła w mieście, szczególnie w korkach. W nowym RS5 też już zrezygnowali z manuala. Autocar przewiduje śmierć manualnej skrzyni w przeciągu dekady.

Bart tu masz świetne porównanie DSG z manualem i pokazem wyższości DSG. Dwa identyczne mocne samochody, różniące się tylko skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie :decayed: Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji ;)Brysio pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI).

Sprawdziłem parametry 2.0 TFSI Avant 211KM Q ze skrzynią Stronic (vs. manual) - przyśpieszenie lepsze od manuala (6.6 a 6.7), spalanie w miejśce też (9.4 a 9.8) - o dziwo w trasie spalanie wypada nieco gorzej (6.5 a 6.1). Do 2.0 TFSI nie pakują tipa więc w zasadzie wszystko jasne :D

Tomek - dzięki za filmik, tylko utwierdził mnie w przekonaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie :decayed: Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji ;) Bryniek pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI).

Słabym punktem DSG jest wytrzymałość na wysoki moment obrotowy, ale to już zostało poprawione w nowych konstrukcjach. Są dwa rodzaje DSG z podwójnym mokrym sprzęgłem i z suchym. Te suche są stosowane w małych silnikach jak VW Polo itp. - są lżejsze ale słabsze. Te z mokrym stosuje się do mocniejszych silników. Nowe RS5 ma DSG i moment 430Nm, wiem że, doładowane TT RS ma być tez dostępne z tą przekładnią i musiało minąć trochę czasu zanim przystosowaną ją do dużego momnetu. Te skrzynie można wzmacniać. Firmy, które zakładają "big turbo" do R32 modyfikują również skrzynie DSG. Aha skrzynie są inne do wzdłużnych i poprzecznych, najpierw stworzono dla poprzecznych, parę lat temu. Pierwszym autem z DSG był golf 4 R32. Tyle co pamiętam na szybko.

Co do punktu dla TFSI, to hmm cieszę się, że mam 1.8T bez FSI: :gwizdanie:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy jeszcze - Stronic w Audi i DSG w VW to to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy jeszcze - Stronic w Audi i DSG w VW to to samo?

Tak, tylko inne są do poprzecznych i wzdłużnych ale S-tronic i DSG różnią się tylko nazwą - marketing.

Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie :decayed: Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji ;) Bryniek pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI).

Słabym punktem DSG jest wytrzymałość na wysoki moment obrotowy, ale to już zostało poprawione w nowych konstrukcjach. Są dwa rodzaje DSG z podwójnym mokrym sprzęgłem i z suchym. Te suche są stosowane w małych silnikach jak VW Polo itp. - są lżejsze ale słabsze. Te z mokrym stosuje się do mocniejszych silników. Nowe RS5 ma DSG i moment 430Nm, wiem że, doładowane TT RS ma być tez dostępne z tą przekładnią i musiało minąć trochę czasu zanim przystosowaną ją do dużego momnetu. Te skrzynie można wzmacniać. Firmy, które zakładają "big turbo" do R32 modyfikują również skrzynie DSG. Aha skrzynie są inne do wzdłużnych i poprzecznych, najpierw stworzono dla poprzecznych, parę lat temu. Pierwszym autem z DSG był golf 4 R32. Tyle co pamiętam na szybko.

Co do punktu dla TFSI, to hmm cieszę się, że mam 1.8T bez FSI: :gwizdanie:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606

Chociaż to bardziej przypadłość wolnossących mimo wszystko RS4 z 320KM to trochę przesada. Mam nadzieję że nowe RS5 nie będzie miało tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali tam, że w TFSI tego problemu nie ma - lub jeśli rozumieć dosłownie, jest lepiej niż w FSI. Chociaż pamiętam, że rozmawiałem na ten temat z lagadulą i wspominał coś o tym problemie na przykładzie S4 B8 3.0TFSI. Cholera wie jak to rzeczywiście jest - potrzeba więcej info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali tam, że w TFSI tego problemu nie ma - lub jeśli rozumieć dosłownie, jest lepiej niż w FSI. Chociaż pamiętam, że rozmawiałem na ten temat z lagadulą i wspominał coś o tym problemie na przykładzie S4 B8 3.0TFSI. Cholera wie jak to rzeczywiście jest - potrzeba więcej info ;)

no wiec panowie jest tak spotkalem kolesia na myjni posiada piekny wozek b8 a4 2009 - 3.0 czy 3.2 fsi (nie dopytalem wiem ze powiedzual 3 litry) przebieg 28 tys zagadalem bo mi sie bialy wyrypiscie spodobal s-line na full wypasie quattro ale w manualu i koles mi mowi autem smiga sie super pieknie sie zbiera wiec mowie no 28tys to musi sie pieknie smigac a on na to tak zgadza sie na 2 gim silniku i 3 ciej skrzyni w tym aucie! no to mnie scielo z nog mowie jak to silnik to rozumiem nie byl dobrze dotarty gosc mu dal ostro po pale bo jest gdzie to zajechal

ale manualna skrzynie!!! on mowi ze cos w skrzyni sie pier... i przy wkladaniu biegow przeskakuja na inne czyli np zamiast wstecznego ma 1 zamaist 2 ma 4 ke i nikt nie wie co jest juz go 3 razy audi z garazu wycigalo! -- po stresie przez prawinika zaproponowali wymiane auta na nowe!

ja pier.... audi schodzi na psy i to na maxa ostatni moj audik a mialem ich kilka najlepszy byl b5 2.6 litra piekna maszyna kupilem ze 100tyskm i dosmigalem do 250 tys sprzedalem a kosz exploatacji zamykal sie 1x wymiana paska hamulce pare razy i co 15 tys full syntetic i paliwko autko bylo bezstresowe

a teraz z innej bajki mialem pozyczaka firmowego eosa 1,4 tfsi 170 ps auto fajnie sie zbiera kopa ma dobrego z tym ze powyzej 4000obr aleee przy ponad 180kmh chcialo silnik wyrwac z ramy i spalanie bylo kosmos bak 50 litrow starczyl mi na 230km jazdy!!!! i wpitolil pol litry oleju do tego

ale but byl non stop obrotomierz na czerwonym i jak go oddawalem silnik jakby cos inaczej brzmial lekko dzwonilo cos w nim no ale coz

nie pisza ze nie wolno butowac wiec nie bylo sprawy oddalem nikt sie nie meldowal i spokoj :))) zreszta kazdy kto go mial to tak zapewne butowal bo inaczej sie slabo zbiera no i mialem dsg a teraz wyobrazcie sobie ktos takie auto sobie potem kupi i jak sie bedzie cieszyl!

to by bylo na tyle jesli chodzi o male 1,2 i 1,4 silniki z doladowaniem

jak to mowi moj kolega z pracy jest tylko jedna rzecz ktora jest lepsza od pojemnosci -- jeszcze wieksza pojemnosc :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec panowie jest tak spotkalem kolesia na myjni posiada piekny wozek b8 a4 2009 - 3.0 czy 3.2 fsi (nie dopytalem wiem ze powiedzual 3 litry) przebieg 28 tys zagadalem bo mi sie bialy wyrypiscie spodobal s-line na full wypasie quattro ale w manualu i koles mi mowi autem smiga sie super pieknie sie zbiera wiec mowie no 28tys to musi sie pieknie smigac a on na to tak zgadza sie na 2 gim silniku i 3 ciej skrzyni w tym aucie! no to mnie scielo z nog mowie jak to silnik to rozumiem nie byl dobrze dotarty gosc mu dal ostro po pale bo jest gdzie to zajechal

ale manualna skrzynie!!! on mowi ze cos w skrzyni sie pier... i przy wkladaniu biegow przeskakuja na inne czyli np zamiast wstecznego ma 1 zamaist 2 ma 4 ke i nikt nie wie co jest juz go 3 razy audi z garazu wycigalo! -- po stresie przez prawinika zaproponowali wymiane auta na nowe!

TFSI a FSI to inna bajka... Jeśli koleś miał 3.2 FSI - to całkiem możliwe, że miał problemy. Jeśli to nie było S4 czyli 3.0 TFSI (a raczej nie było skoro zauważyłeś pakiet S-Line) to miałeś do czynienia z FSI...

a teraz z innej bajki mialem pozyczaka firmowego eosa 1,4 tfsi 170 ps auto fajnie sie zbiera kopa ma dobrego z tym ze powyzej 4000obr aleee przy ponad 180kmh chcialo silnik wyrwac z ramy i spalanie bylo kosmos bak 50 litrow starczyl mi na 230km jazdy!!!! i wpitolil pol litry oleju do tego

ale but byl non stop obrotomierz na czerwonym i jak go oddawalem silnik jakby cos inaczej brzmial lekko dzwonilo cos w nim no ale coz

nie pisza ze nie wolno butowac wiec nie bylo sprawy oddalem nikt sie nie meldowal i spokoj :))) zreszta kazdy kto go mial to tak zapewne butowal bo inaczej sie slabo zbiera no i mialem dsg a teraz wyobrazcie sobie ktos takie auto sobie potem kupi i jak sie bedzie cieszyl!

to by bylo na tyle jesli chodzi o male 1,2 i 1,4 silniki z doladowaniem

Z tym Seatem coś chyba było nie tak ;) 230km na 50L to S-ka spokojnie pyknie i to na niezłym obciążeniu…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie wiem bo nie dopytalem o ten silnik dokladnie bo moje pudlo sie umylo i koles swoje wladowal i glupio mi bylo dalej go meczyc ale to byl sline nie s4 wiec chyba ten 3.2 fsi no ale jaki by nie byl 28tys km !!!!!!!

a ten pasc ktorym jechaelm to byl vw eos a nie seat :)) kurde masakra mial spalanie moja stara 2,6 mniej palila na full kopycie

a ten motorek chce miec

jRUR9.jpg

a to moja nastepna furka :)

wTHD9.jpg

i tutaj ciekawostka zobacz na moc i pojemnosc

jU2xS.jpg

silnik z roku 1985

v6

pojemnosc 1.5litra

moc 800ps!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten pasc ktorym jechaelm to byl vw eos a nie seat :)) kurde masakra mial spalanie moja stara 2,6 mniej palila na full kopycie

Heeeh a mnie się coś zwidziało, że Ty Seat napisałeś a nie Eos - za szybko czytam ;) Naturalnie VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tam rezanie homelinka ?

bart juz tak przerezal ze otwiera wszystkie okoliczne bramy i niektore sejfy w okolicy :))))) :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaki22'usiowe, ale niestety zwykła, a nie z łopatkami :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...