skalarx Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 jak jest normalna temeperatura oleju na trasie? mój licznik dzisiaj pokazał ze 110 stopni oczywiście dostał trochę w... Leciałem do przemyśla z CB i tylko chwilami schodziłem poniżej 140 km/h a momentami i ze 170km/h. Temperatura na zewnątrz ok 27 stopni. Auto jest na wirusie 145/320. Czy zastanawiał się ktoś nad dodatkową chlodnicą oleju? czy jest taka potrzeba?
Piotrek98igo Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 nie wiem nad czym sie zastanawiasz ,taka temp oleju jaka miales jest ok i nie jest wcale ona jakos specjalnie wysoka...
pre_pl Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 110 stopni to ok ? no ja bym raczej przyjrzał się termostatowi (no i jak stary płyn jest...)
kudalty66 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 jak jest normalna temeperatura oleju na trasie? mój licznik dzisiaj pokazał ze 110 stopni oczywiście dostał trochę w... Leciałem do przemyśla z CB i tylko chwilami schodziłem poniżej 140 km/h a momentami i ze 170km/h. Temperatura na zewnątrz ok 27 stopni. Auto jest na wirusie 145/320.Czy zastanawiał się ktoś nad dodatkową chlodnicą oleju? czy jest taka potrzeba? u mnie jak jade spokojnie mam 100-110 stopni, jak dam w palnik pokazuje nawet 130 przy ostrej jezdzie po miescie, takze 110 to dla ciebie raczej normalna temperatura, ja mam oryginalny wskaznik w liczniku i czerwone pole jest dopiero od okolo 170 stopni, pozdrawiam
Piotrek98igo Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 ja jak normalnie jezdze to mam ~100C ,jak deptam ~110C...
GILI Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje.
pre_pl Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje. nie no,... czekaj... To już szybciej to 110 jest lepiej, płyn schładza olej, więc jak możesz mieć temperaturę płynu 90 a olej 80 ? Z poprzednimi wypowiedziami, muszę przyznać, że jednak nie pamiętam dokładnie jaka powinna być temperatura oleju w R4 TDI. Skoro mówicie, że około 100,110 to może tak być.. Ja sądziłem, że będzie około 100, a nie zwróciłem uwagi, że to po deptaniu było.
Piotrek98igo Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje. jak ja jezdze na normalnych odcinkach bez jakiegos deptania to temp oleju jest 80-90C...wszytsko zalezy od temp w ciagu dnia ,od dlugosci trasy i od stylu jazdy... silnik osiaga prawidlowa temp kiedy temp plynu ma 90C, a oleju 80C wtedy mozna pociskac furke
spanky Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 110 przy deptaniu i cieplych dniach to normalna sprawa .... ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu]
pre_pl Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu] ano widzisz, tu utrafiłeś w istotę, dużo zależy od oleju. (nie to żebym wychwalał tego Motula, są pewno i lepsze ) Ale jak już piszemy o temperaturze, to może warto podać jaki olej i jak długo na nim się jeździ...
Dev Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 nie przejmuj sie taka temperaturą oleju przy obciążeniu temperatura może spokojnie osiągnąć 130 stopni wiec nie ma paniki ale jak chcesz to zmien olej na motul, tak jak radza Koledzy chłodnicę oleju i tak masz, tam gdzie jest przykręcony filtr oleju
GILI Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje. jak ja jezdze na normalnych odcinkach bez jakiegos deptania to temp oleju jest 80-90C...wszytsko zalezy od temp w ciagu dnia ,od dlugosci trasy i od stylu jazdy... silnik osiaga prawidlowa temp kiedy temp plynu ma 90C, a oleju 80C wtedy mozna pociskac furke 110 przy deptaniu i cieplych dniach to normalna sprawa .... ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu] dodam że(bez chipsa) mój kąpie się w Motul-u i raczej się nie wyżywam.RACZEJ
spanky Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ale jak już piszemy o temperaturze, to może warto podać jaki olej i jak długo na nim się jeździ... jezdzilem na Mobilu .. i czy mial przelatane 1000 km czy tez 10000 km to zawsze max temp to 110 stopni ....
Piotrek98igo Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 ja jezdze na mobilu i max temp jest 110C ale to przy dluzszej jezdzie i pociskaniu
zielony04 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 płyn schładza olej chłodnicę oleju i tak masz może warto sprawdzić :evil:Ostatnio dowiedziałem się od swojego mechanika że jest w modzie wycinanie tej chłodniczki ( podejście oszczędnościowe). Kosztuje ona chyba z 400zł ( moge się mylić) a lubi się psuć - przeciekać Więc warto zobaczyć czy się ją ma ( może poprzednikowi było szkoda kasy ) :polew: :polew: :polew:
Piotrek98igo Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 racja to dosc czesta przypadlosc ze te chlodniczki padaja
zielony04 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Właśnie a jak się jeżdzi na około słupa po wiosce ,to może ona i nie jest potrzebna. Ale na utostradzie (po mocnym depnięciu) to się można zdziwić :> :> :> :> :>
Norbi Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Jeżeli temp. oleju osiągnie 130 to już jest po oleju. Robi się z niego woda i silniczewk zatarty jak trezba. Pomaga zdjęcie osłony silnika, temp 10* w dół. lub chłodniczka oleju oczywiście.
adamooo Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 akcje zaczynają się od 120 w góre..niektórzy jeżdżą i w rajdach i mają po 150 stopni i silniki nie padają temperatura prawidłowa od 90 do 110st. (od 130 to olej do wymiany)
jaro4444 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Do AVG powinna podejść przejściówka od VR6 tego typu: http://www.allegro.pl/item408359187_podstawka_pod_filtr_oleju_mocal_nowka_od_re5pect.html Do tego przewody w oplocie i chłodnica oleju w miejscu SMIC (oczywiście macie już FMIC więc tam jest pusto ) Problem z chłodzeniem oleju znika na zawsze. W słabszych PD i VP z pompą oleju napędzaną łańcuszkiem (ASV, ALH, AHF, AGR i podobne) dajemy chlodnicę oleju od PD 130/150 KM (AWX, AVF, ASZ, ARL, BPX, BTB, BLT) wraz z wężami do wody i śrubą mocującą do podstawy filtra. Problem też jest skutecznie zażegnany tak do ok. 200 KM.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się