Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z autem. Pacjent 1.8t AEB ośka. Zaraz po uruchomieniu silnik chodzi równo, po chwili zaczyna nim telepać.I tak na zmiane. Pracuje równo i po chwili wachnięcia obrotami (nieregularne).

Podczas ostrego przyspieszania silnik sprawia wrażenie jakby miał wyskoczyć spod maski najbardziej koło 2000-3000rpm

Podczas pomiarów:

3 bieg, 40-50km/h, pedał w podłoge, silnikiem zaczyna ostro szarpać.

70-100km/h silnik sie w miare wkręca

100km/h znowu szarpnięcie i auto rozpędza się jak głupie

Podczas spokojnej jazdy najbardziej czuć szarnięcia właśnie między 2000-3000rpm

logi dynamiczne (poprawione)

Log (0 - 013)

Log (1 - 002)

Log (2 - 007)

Log (3 - 025)

Proszę o pomoc :)

Błędów na VAGu nie ma

Opublikowano

zrółb logi dynamiczne z bloków 2 7 13 25 bo te bloki co pologowałes loguje sie dla diesla nie nie dla 1.8 t

Opublikowano

logi poprawione

Opublikowano

cos sie dzieje na 4 cylindrze bo bardzo mocno ci cofa zapłon sprawdz swiece i cewki i ewentualnie zamien miejscami i powtórz logi z bloku 13 . masz małom nieszczelnosc miedzy kolektorem a turbina .sonda lamda tez nie jest w najlepszej kondyci . przydało by sie zebys zmierzył cisnienie doładowania w kolektorze ssacym w próbie dynamicznej bo w twoim aucie nie ma cujnika doładowania .

Opublikowano

Cewki zamieniłem miejscami czwartą z pierwszą. Na logach na pierwszym cylindrze te same "kwiatki", na czwartym same 0.

Cewka zamówiona. Powinno się chyba 4 wymienić od razu ale to troche za duży koszt :kwasny:

Turbo chyba było po regeneracji i chyba dali starą uszczelkę którą wydmuchało.

Co dokładnie się dzieje z tą sondą? To przez tę nieszczelność? Jaki to ma wpływ na zużycie paliwa?

Jeżeli dobrze poszukałem to ciśnienie muszę zmierzyć manometrem wpinając się do wężyka upustu DV. Max. ciśnienie 0,55-0,6 bara dla serii. Od ilu obrotów powinno pompować turbo? Kiedy max. ciśnienie i jakie powinno być pod 6500rpm? :wink:

---------- Post dopisany at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany at 00:22 ----------

Auto lata jak wcześniej.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

i co pomogla wymiana cewki pewnie mialem ten sam objaw zamienialem cewki miejscami ale mialem o tyle dobrze ze z gazem poprostu zaciskalem weze od gazu co ida w kolektor i jeden nie reagowal wiadomo bylo juz co jest grane. wymienilem jedna i smiga. nie jest powiedziane ze trzeba wszystkie wymieniac ale mozna powoli sobie zbierac na kolejne bo jak jedna padla to za jakis czas nastepne beda sie sypac

Opublikowano

Witam

Znowu mam problemy :kwasny:

Objawy takie same jak 3 miesiące temu. Szarpie 2000-3000 obrotów, brak mocy.

Wtedy padła cewka, po wymianie było ok.

Sondy lambda jeszcze nie wymieniłem. Poczytałem troche forum i być może padł N75, DV. Powinienem zmierzyć ile turbo pompuje ale nie mam jak. Może ktoś znajdzie w tych logach :wink:

Log (0 - 007)

Log (1 - 002)

Log (2 - 025)

Log (3 - 013,013)

Opublikowano

zrób normalne logi dynamiczne do 6500 obr.

Opublikowano

wedłuk wskazan z bloku 25 sterownik przechodzi w tryb awaryjny a mimo to przepływkia widzi wiekcej powietrza sa dwie mozliwosci albo padnieta przepływka albo padniety n75 .przydało by sie zmierzyc cisnienie doładowania .

Opublikowano

Log (0 - 002,013)

Log (1 - 002,007)

Log (2 - 002,025)

... i ciągle szarpie :)

Podmieniłem przepływke i bez zmian chociaż była z AEB który jeżdzi jak wolnossący :kwasny: więc mało wiarygodne

Założyłem nowy N75 jest jeszcze gorzej. Przy próbach dynamicznych auto "szło bez turbo", wcześniej coś szarpnęło i było czuć że dmucha a teraz porażka.

Na VAGu zero błędów.

Nie mam jak zmierzyć ciśnienia turbo.

Jest nowa lambda i G62.

Zamówie jeszcze nowy przepływomierz dla pewności.

Opublikowano

Spróbuj odpiąc wtyczke od przpływomierza i sie przejedz jesli nie bedzie szarpał to masz winowajce.

Opublikowano

Witam

Problemy bez zmian :) nie znalazłem usterki.

Szarpie przy dodawaniu gazu. Na zimnym silniku auto pracuje równo i lepiej przyśpiesza.

Silnik rozgrzany - autem telepie na wolnych obrotach, szarpie przy przyśpieszaniu.

Jak odepne przepływke to auto idzie jak wolnossące. Równo na wolnych obrotach.

Jak założyłem nową przepływke (zamiennik) to auto szło jak wolnossące.

Przepływka z innego AEB - to samo się dzieje co na mojej.

Brak błędów na VAGu.

Podczas przyspieszania gdy trzymam mało gazu auto idzie lepiej niż z gazem do oporu.

Jak już pisałem mam nowy n75, lambde i g62.

Kolega german81 wcześniej pisał o nieszczelności między kolektorem a turbo - nie poprawione.

Dzisiaj zauważyłem że odma oleju wygląda jakby popękała i troche żyga olejem :)

Zostało mi posprawdzać przewody ciśnieniowe.

Jakieś pomysły?

Opublikowano

Sprawdz dokladnie odme

Opublikowano

Witam

Wymieniłem odme a to co z niej zostało:

imag0178am.jpg

:facepalm::facepalm::facepalm:

Problemów sama wymiana nie rozwiązała ale mam kolejny trop. Prawdopodobnie poleciał DV. Z okolic turba słychać metaliczny dźwięk a po odpuszczeniu gazu słychać "tfuu tfuu tfuu" a powinno być chyba "pssss" :wink: Wyjąłem DV i wydaje mi się że za ciężko pracuje. A jak palcem zatkam najmniejszy kruciec to go nie zasysa. Jutro wymiana DV to napisze jakie tego będą efekty i czy wogóle będą :kwasny:

---------- Post dopisany 12-05-2013 at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2013 at 15:56 ----------

DV wymieniony, porobiłem logi.

Na bloku 13 na trzech cylindrach wartości dochodziły do 9 :facepalm:

No i świece i cewki do wymiany.

Auto lata jak powinno :banan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...