Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i fajnie, dzisiaj zamówiłem termostat wahlera. Wiekszosc mowi zeby kupowac ori, ale moim zdaniem niema sensu na kupowanie wahlera ze znaczkiem OOOO i przepłacania ...

matys dobrze ze jest po problemie.

Opublikowano

wkoncu odebrałem swoje auto.robił najlepszy mechanik na moim terenie niestety poddał się

-termostat nowy

-pompa wody

-nagrzewnica

-układ odpowietrzony

-klapy działają

dalej na wolnych obrotach leci zimno

nagrzewnica ogólnie gorąca ale to nic nie zmienia

powiedział zezostaje tylko jedno rozwiązanie uszczelka pod głowicą ale on tego na siebie nie bierze zalezy odemnie no i koszta ok 2000-25000.chyba czeka mnie sprzedaz i kupienie b4

Opublikowano

Napisz dokładnie co jest nowe , a co sprawdzone przez mechanika , bo jak nagrzewnica jest gorąca to problem leży po stronie klimatronika , czujników temp. w kabinie i mieszaniu powietrza zimnego z ciepłym.

Opublikowano

termostat nowy osobiście kupywałem w servisie koszt 420 zł

rozrząd z pompą wody wymieniony

nagrzewnica nowa sam przy tym byłem jak montował

odpowietrzanie w raz z klapami działa oboje byliśmy podczas tego zabiegu

nagrzewnica tak po 8 min gorąca ale na nawiew idzie aby aby oczywiście jak wolne obroty jak jadę tak 2000obr to leci ciepło.

w sumie mógłbym sprawdzic klimatronic(jesli oczywiscie chodzi o panel sterujący tym wszystkim,bo mogę od kumpla na chwilę wymontowac do siebie tylko ze on ma diesla niewiem czy to wszystko jedno).

kolega waskivw przypuszcza ze czujnik mógłby miec coś wspulnego z tym wszystkim.ok ale jakim sposobem

to mój gg 3336828 choc niezawsze jestem dostępny.przeważnie w sobotę i niedziele

Opublikowano
nagrzewnica tak po 8 min gorąca ale na nawiew idzie aby aby

Skoro nagrzewnica gorąca to pozostają klapy, może ta od zimnego powietrza się nie domyka

Tyle rzeczy wymienione a to może być jakaś pierdoła

Może klimatronik, możesz podmienić od diesla ale chyba trzeba dopisywać vin

Opublikowano

przepraszam bład mój rury przy nagrzewnicy gorące ale nagrzewnica zimna(oczywiście przy wolnych obrotach na postoju)tak jakby obiegu nie było.

sprawdzę te klapy ale jak wciskam - widac jak cięgna idą tak samo +idą w drugą strone

mozliwe ze jakas pierdoła ale ciężko ją zdjagnozowac

Opublikowano

przeczyśćcie wszystkie rury i węże wchodzące i wychodzące z nagrzewnicy i kabiny, u mnie podziałało. Pod ciśnieniem z węza ogrodowego pękł jeden wężyk ale się dało dorobić. Teraz działa dobrze po tym jak wyleciał sam syf (rdza itp)

Opublikowano

miałem ten sam problem jak już pisałem wcześniej ( pare postów wyżej) układ bardzo dobrze odpowietrzyłem i wszystko już jest OK i na wolnych obrotach leci gorące tak samo jak na wyższych obrotach. Przy wlocie do nagrzewnicy jest na górnym wężu dziurka i trzeba odpowietrzyć układ właśnie przez nią.

Opublikowano

rozumiem że trzeba ten wąż wysunąc do momentu kiedy zobaczymy dziurkę i nagrzać auto do 90 stopni i przytrzymac troche na 2000 tys obrotów... czekając aż płyn zacznie wyciekac ?

Opublikowano

tak dokładnie tak ja u siebie miałem dużo powietrza w tym miejscu.

Można odpalić silnik niech się powoli rozgrzewa w tym momencie trzeba ściągnąć ten wężyk nie całkiem tylko do momentu w którym będzie leciało powietrze niech trochę już wyleci na wstępie. potem trzeba z powrotem tego węża założyć następnie czekać jak będzie 90 stopni ( termostat otworzy na duży obieg czyli na chłodnice) i wtedy należy odpowietrzać tylko przez tą dziurkę aż pojawi się duża fontanna :)

Opublikowano
termostat nowy osobiście kupywałem w servisie koszt 420 zł

rozrząd z pompą wody wymieniony

nagrzewnica nowa sam przy tym byłem jak montował

odpowietrzanie w raz z klapami działa oboje byliśmy podczas tego zabiegu

nagrzewnica tak po 8 min gorąca ale na nawiew idzie aby aby oczywiście jak wolne obroty jak jadę tak 2000obr to leci ciepło.

w sumie mógłbym sprawdzic klimatronic(jesli oczywiscie chodzi o panel sterujący tym wszystkim,bo mogę od kumpla na chwilę wymontowac do siebie tylko ze on ma diesla niewiem czy to wszystko jedno).

kolega waskivw przypuszcza ze czujnik mógłby miec coś wspulnego z tym wszystkim.ok ale jakim sposobem

to mój gg 3336828 choc niezawsze jestem dostępny.przeważnie w sobotę i niedziele

Kolego klimatronik działa wedłóg pomiaru temp.silnika,temp.zewnętrznej,temp.wewnątrz samochodu w różnych jego strefach i na podstawie tych odczytów zmienia odpowiednio położenie klap (robi to za Ciebie). Zrób porządną diagnostykę kimatronika łącznie z nastawami podstawowymi i wtedy zobaczysz czy klapy pracują w pełnym zakresie ( to że się poruszają nie oznacza że są sprawne).

Jeżeli piszesz że oba węże są gorące , a ciepło leci dopiero jak podniesiesz obroty silnika to ewidentnie nagrzewnica jest zapowietrzona.

Co do GG nie używam.

Opublikowano

Jak nie sprawdzisz ,to się nie przekonasz , auto bez CAN powinno dać radę ,ja używam VAG COM 311.2 do starszych VAG-ów .

Odczytaj błędy ,jak są jakieś to zapisz, skasuj, (skasuj nawet jak ich nie będzie), zrób test el . wykonawczych i znowu odczytaj błędy,wejdź w boki pomiarowe i odczytaj temp. (najlepiej po długim postoju , wszystkie powinny być podobne +-5 stopni ,jak wszystko jest ok. to zrób nastawy podstawowe i jak przejdzie to znowu odczytaj błędy .:wink:

Opublikowano
Dodam tylko od siebie że jak miałem termostat niesprawny ( brakowało oringu przepuszczał na duży obieg) to i tak ogrzewanie było.

W tamtą zimę grzało super tylko temp. silnika 90st łapał po około 20km( chłodnica zasłonięta)

Moim zdaniem aby ogrzewanie nie działało to termostat musiałby być całkowicie otwarty lub wolny przelot, a tak na pewno nie jest przy uszkodzonym termostacie.

W takim przypadku zasłaniając chłodnicę to na pewno po jakimś czasie i ona się zagrzeje a razem z nią nagrzewnica

Witaj,

u Ciebie termostat był walnięty mimo tego iż jak złapał 90st to już było wszystko ok, tyle że bardzo długo się nagrzewał?

U mnie po przejechaniu 10 km do pracy nie złapie 90st. Długo się nagrzewa, przez co zauważyłem większe spalanie. W lecie 90st. łapał błyskawicznie. Dodam, iż po złapaniu u mnie tych 90st wszystko jest ok. Ogrzewanie działa normalnie...

Opublikowano

kruper-na jakiej podstawie odczytałeś ten kod z tą usterką ja miałem termostat uszkodzony i komp nie pokazał zadnego błędu?

Opublikowano

A moze klapa spadla odpowiedzialna za wpuszczenie cieplego/zimnego powoetrza?

Sent from my iPhone using Tapatalk?

Opublikowano

Witam. U mnie jest tak samo zaczyna grzać od 2500 obrotów. Co ciekawe w ubiegłą zimę wszystko było w porządku. Na wiosnę wymieniałem rozrząd, pompę i od tamtej chwili zaczęły się problemy ale olałem sprawę bo nadeszło lato:grin: Na wolnych obrotach płyn z węża przy nagrzewnicy praktycznie nie wypływa lecz po zwiększeniu obrotów jest powódź (tak jak u większości) miałem w innym samochodzie zapchaną nagrzewnicę to objawy były takie że leciał wolno cały czas(mniej drożnych kanałów). Tak czytam posty nie tylko na tym forum i większość problemów pojawia się po wymianie pompy wody więc to może ona jest problemem, może jakiś chińczyk badziewiaste pompy zrobił bo większość tematów słabego grzania są z tego roku.

Jeśli uda mi się wymienić pompę napiszę czy są efekty.

Opublikowano

czy to mozliwe jakbym miał zapowietrzony układ ze tez tym ciękim węzem który wraca do zbiorniczka nie leci płyn chłodniczy czy tylko by nie pchał płynu przez nagrzewnicę albo ani tedy ani tamtędy???pomojając to ze ogrzewanie słabe to jednak niemam obiegu.jeden zmechanik powiedział ze pompa wody jest założona z łopatkami w drugą strone czy to by było możliwe?

Opublikowano

Możliwe że na rynku są jakieś buble i właśnie na taką trafiłeś, jaki producent tej pompy? Na takich rzeczach jak pompa, czy rozrzad się w nie oszczędza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...