Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych Audi A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy w mojej b6 AVB jeżeli odkręce korek zbiorniczka wyrównawczego i zdejmuje wąż z powrotu od nagrzewnicy nie leci płyn jeśli zakręcie korek to leci na pracującym silniku.Czy to jest normalne? I drugie pytanie Wskaźnik tem. cieczy wskazuje 90 st. włacze ogrzewanie na HI i dmuchawa na MAX to tem. spada do 70. Czy to jest normalny obiaw? Czy może termostat do wymiany założony jest vernet dwa lata temu. Dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

A kiedy wymieniałeś pompę wody?

Opublikowano (edytowane)

Będzie trochę ponad dwa lata bo robiony był rozrzad wszystko na oryginalnych częściach. Sądzisz że ukrecil się mieszalnik przy pompie? Właśnie siedzę w samochodzie tem na climatroniku ustawiona na 18 słychać swobodnie przebywająca ciecz ogrzewanie jest dmuchawa na 1 biegu. To raczej wirnik miesza. Ale tem na wskaźniku 70. Jak wyłącze ogrzewanie tem rośnie do 90 silnik pracuje na wolnych obrotach. Czy tak ma być? Czy ten vernet do wywalenia. Przewód górny od chłodnicy nie jest strasznie zimny plastik w którym siedzi termostat lekko ciepły mógł sie już nagrzac od silnika. A vag mam polskiego 2.5 więc nie sprawdze jak tem. jest na czujniku oryginalnym bo wymieniłem.

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

Może być że termostat. Ja kupiłem jeden (nie wiem jakiej firmy) i przez tydzień jazdy (ok. 1200 km) i 90* zobaczyłem w korku w Warszawie :P

Zamontowałem WAHLERA. W odróżnieniu od starego ma dużo bardziej miękką sprężynę.

Opublikowano

Mahlera miałem wytrzymał tydzień ale tem wogóle nie rosła na vernecie w jeździe trzyma 90. Zastanawia mnie czy nagrzewnica by miała aż taka wydajność by silnik na wolnych obrotach nie wydoli.

Opublikowano

Wczoraj wymieniałem u siebie termostat.

Zamontowany Vernet, podczas spokojnej jazdy silnik bez problemu uzyskuje 89-91 st.C, na postoju temperatura spada do 80 st.C( -7 st.C na dworku, klimatronik ustawiony na 16 st.C, nawiew na trzy kreski).

Na starym podczas spokojne jazdy w takich samych warunkach, temp. oscylowała w granicach 72-80 st.C, do 88 dochodziła tylko przy sandale w podłodze , i to przez dłuższy czas :decayed:

P.S. wszystkie temperatury odczytane Vagiem, nie ze wskaźnika na blacie :whistling::hi:

Opublikowano

16 stopni na klimatroniku? Jak to zrobiłeś?

Opublikowano

Zadaniem termostatu jest otwarcie się w TDI w zakresie tem 87-102. To że u mnie po uruchomieniu dmuchawy tem spada na 70 domniemywać mogę że termostat jest uchylony cały czas. Ówczesne termostatu sa produkowane po obniżonych kosztach produkcji bo zawór jest gumowy. Spróbuje poszukać berhu

Opublikowano

Witam. U mnie wygląda to tak. Sprawdziłem .Temperatura szybko rośnie na desce . Dogrzewa do 90 stopni , ale leci chłodne powietrze.Gdy przytrzymam auto na 4000 obrotach leci trochę cieplejsze powietrze .Gdy stoi na wolnych obrotach znowu leci chłodne.Węże w chłodnicy górny gorący i dolny troszkę mniej gorący , czyli termostat ok.Węże nagrzewnicy jeden i drugi w miarę gorący , czyli obieg jest ok.Z kratki od strony pasażera leci bardzo zimne powietrze Moim zdaniem problem może leżeć w samej nagrzewnicy .Może nie cała grzeje ?. Jest zamulona ? Czy ktoś się może wie , czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca .Link do wymiany nagrzewnicy znalazłem . B6 A4 Heater Core DIY .Może ktoś doradzi jak się upewnić na 100 % co jest przyczyną słabego ogrzewania , tak by nie narobić sobie roboty . Pozdrawianko .

Opublikowano

Witam. U mnie wygląda to tak. Sprawdziłem .Temperatura szybko rośnie na desce . Dogrzewa do 90 stopni , ale leci chłodne powietrze.Gdy przytrzymam auto na 4000 obrotach leci trochę cieplejsze powietrze .Gdy stoi na wolnych obrotach znowu leci chłodne.Węże w chłodnicy górny gorący i dolny troszkę mniej gorący , czyli termostat ok.Węże nagrzewnicy jeden i drugi w miarę gorący , czyli obieg jest ok.Z kratki od strony pasażera leci bardzo zimne powietrze Moim zdaniem problem może leżeć w samej nagrzewnicy .Może nie cała grzeje ?. Jest zamulona ? Czy ktoś się może wie , czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca .Link do wymiany nagrzewnicy znalazłem . B6 A4 Heater Core DIY .Może ktoś doradzi jak się upewnić na 100 % co jest przyczyną słabego ogrzewania , tak by nie narobić sobie roboty . Pozdrawianko .

Może być zakamieniona nagrzewnica. Dzisiaj miałem 2 klientów z identycznym problemem. Już po samej wadze samego wkładu nagrzewnicy czuć było że jest bardzo ciężka w porównaniu z innymi używkami.

Opublikowano

Też tak myślę ,bo jeździłem długo na wodzie i lipa .Czy można dostać się do nagrzewnicy i dotknąć ją ręką żeby sprawdzić czy cała jest gorąca ?. Ile czasu potrzeba żeby ją wyjąć ? Czy da radę ją odkamienić i zamontować z powrotem ?


Mam silnik 1.8 bfb .Czy deomontaż nagrzewnicy zaczynam od strony kierowcy demontując pedał gazu ?Jak w tym linku . B6 A4 Heater Core DIY

Opublikowano

Wlasnie, wymienial ktos w b7 tak jak w tym DIY? Bo nie ma potwierdzenia.

Opublikowano

Ponawiam . Mam silnik 1.8 bfb .Czy deomontaż nagrzewnicy zaczynam od strony kierowcy demontując pedał gazu ?Jak w tym linku . B6 A4 Heater Core DIY

Opublikowano

Do wymiany nagrzewnicy nie trzeba demontowac pedału gazu

Opublikowano (edytowane)

Ok . Ile czasu schodzi z wyminą nagrzewnicy u sprawnego mechanika ? Ile czasu wam to zajęło ? Pozdrawianko .

Edytowane przez michalak
Opublikowano

W sobotę wymieniałem zajęło mi jakieś 30 min i potem chwilę czasu na sprawdzenie.

Opublikowano

Faktem jest , że nie jest trudno wyjąć . Dziś to zrobiłem w 30 minut .Trochę trzeba się nagimnastykować .Najpierw przepłukałem nagrzewnice zdejmując dwa węże pod maską .Duże ciśnienie wody i poszło .Trochę syfu wyleciało .Po namyśle , zdecydowałem się jednak wmontować chłodnicę żeby ją na 100% dobrze oczyścić . Odkręcamy obudowę pod kierownicą, następnie odkręcamy osłonę chłodnicy(dwie śrubki).Ciężko wychodzą przewody aluminiowe które wchodzą do chłodnicy( trzeba uważać żeby nie uszkodzić przewodów i chłodnicy). Uwaga na palce żeby się nie pokaleczyć .Pedału gazu nie trzeba wymontowywać Odpinamy tylko dwie wtyczki wtedy chłodnica ładnie się wysunie . Kupiłem płukacz chłodniczy k2 .Parę razy już ją przepłukałem .Chłodnica robi się cała gorąca po zalaniu gorącej wody .Z tego wynika że jest drożna i jest ok .Zaraz będę ją montował i zobaczę czy coś to pomoże , czy w końcu będzie lecieć gorące powietrze .Napiszę dziś jak to się zakończy .


Teraz jest ok :) .Co prawda nie jeździłem jeszcze samochodem , ale na postoju już leci gorące powietrze .Z zamontowaniem chłodnicy trochę się nagimnastykowałem :kwasny: .Problem był z idealnym włożeniem przewodów do chłodnicy i zapięciem obejmami :kwasny: .Trzeba też uważać na oringi by nie zniszczyć .Ciepło w samochodzie bezcenne :D .

Opublikowano (edytowane)

Czy jest normalne gdy silnik jest rozgrzany to płyn w zbiorniczku wyrownawczyn obniża się a jak odkreci się korek zbiorniczku to wraca do normy? Czy obniżenie plynu jest wynikiem ciśnienia bo przewody się rozszerzają?

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

U mnie w samochodzie też się podobnie dzieje .

Opublikowano (edytowane)

A jak masz z ogrzewaniem? Grzeje nie grzeje czy na postoju grzeje czy tylko jak jedziesz? A co do tego plynu to jak dla mnie to dziwne bo ciecz powinna się rozszerzać a nie kurczyc ale poczekamy aż ktoś jeszcze się odezwie.

Nikt nie chcę się wypowiedzieć czy u nikogo nie ma takiego przypadku?

Edytowane przez jaceko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...