Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zużyta listwa wtryskowa VALTER (czerwony) objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka mam pytanie jakie są objawy zużytych wtrysków VAlTEK bo zaczęły mi jak jest zimno dość głośno cykać i samochód jakiś słabszy się troszeczkę zrobił.

Opublikowano

No właśnie zużycie objawia się głośniejszą pracą,można je zregenerować wymieniając tłoczki w listwie ale się raczej to nie opłaca.Na allegro możesz kupić listwę STAGA AC W01 za około 200pln jest naprawdę dobra.Ale zaraz znajdą się koledzy co będą doradzać tylko HANY.

Opublikowano

A czy jak podłącze te stag to będę musiał w sterowniku zmieniać czy nie bo nie mam kabla a nie uśmiecha mi się jechać do gazownika i za głupie podłączenie kabla zapłacić 50 zł :)

Opublikowano

No niestety trzeba zmienić w sterowniku na AC

---------- Post dopisany at 19:24 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

50pln trochę jakby za dużo,popytaj może ktoś ze znajomych ma kabel.

Opublikowano

No niestety trzeba zmienić w sterowniku rodzaj wtryskiwaczy dysze rozwiercić i auto kalibracje zrobić i zobaczyć jaki mnożnik będzie,Szukaj kolegów koło siebie ktoś na pewno pomorze.

Opublikowano

Moje wtryski jak siadly to palily na 3 moze 4 gary na wolnych obrotach i autem trzeslo na prawo i lewo poza tym auto niemialo sily isc do przodu ..

Opublikowano
Moje wtryski jak siadly to palily na 3 moze 4 gary na wolnych obrotach i autem trzeslo na prawo i lewo poza tym auto niemialo sily isc do przodu ..

zgadza się, u mnie w V-ce to telepanka była straszna, wymiana tłoczków i ręczna kalibracja suwmiarką cyfrową pomogły...do czasu aż okazało się że zaczęły puszczać gaz w okolicy śrubek regulacyjnych. Dodam że należy unikać gazowników robiących samą autokalibrację na postoju...

Opublikowano

Moja listwa wytrzymała jakieś 60 tyś km zanim całkiem padła. Rzeczywiście pierwszym objawem była coraz głośniejsza jej praca (cykanie). Następny to szarpnięcia i przerywanie silnika przy zmianie z benzyny na gaz i odwrotnie oraz falowanie obrotów. Kolejny objaw dobitnie świadczący o jej całkowitym zużyciu to to że nie trzymała ciśnienia i po odpaleniu zimnego silnika auto po chwili gasło lub z trudem wchodziło na obroty.

Można ją oczywiście zregenerować ale mija się to z celem. Po założeniu nowej wszystkie problemy jak ręką odjął

Opublikowano

Ja jestem trochę innego zdania, sam regeneruje swoją listwę wtryskową gdy uważam że chodzi już jak "Diesel" :) . Koszt 4 szt zestawów naprawczych do listwy to ok 48 zł w Inter Cars bez zniżek. Wymiana banalnie prosta bez większej wiedzy każdy jest w stanie zrobić to poprawnie. Listwa sama w sobie się nie psuje tylko gumki na tłoczkach. Więc jaki sens jest zmieniać całą listwę którą trzeba kalibrować ?

Opublikowano

Ja jestem trochę innego zdania, sam regeneruje swoją listwę wtryskową gdy uważam że chodzi już jak "Diesel" :) . Koszt 4 szt zestawów naprawczych do listwy to ok 48 zł w Inter Cars bez zniżek. Wymiana banalnie prosta bez większej wiedzy każdy jest w stanie zrobić to poprawnie. Listwa sama w sobie się nie psuje tylko gumki na tłoczkach. Więc jaki sens jest zmieniać całą listwę którą trzeba kalibrować ?

Nowa listwa jest już skalibrowana,właśnie po wymianie tłoczków listwę trzeba kalibrować bo sama wymiana tłoczków nic nie da-pomoże na krótko,w valtekach zużyciu ulega też materiał,z których zrobiona jest listwa a do kalibracji potrzebny jest specjalny przyrząd

Opublikowano

ja bym nie wierzył w seryjną kalibrację Valteców i wyleczyłem się z nich a nie chciałem, myślałem długo ale to bardzo długo i padło na Barracudy :decayed: i Polecam :thumbup1:

Opublikowano

Ja jestem trochę innego zdania, sam regeneruje swoją listwę wtryskową gdy uważam że chodzi już jak "Diesel" :) . Koszt 4 szt zestawów naprawczych do listwy to ok 48 zł w Inter Cars bez zniżek. Wymiana banalnie prosta bez większej wiedzy każdy jest w stanie zrobić to poprawnie. Listwa sama w sobie się nie psuje tylko gumki na tłoczkach. Więc jaki sens jest zmieniać całą listwę którą trzeba kalibrować ?

Nowa listwa jest już skalibrowana,właśnie po wymianie tłoczków listwę trzeba kalibrować bo sama wymiana tłoczków nic nie da-pomoże na krótko,w valtekach zużyciu ulega też materiał,z których zrobiona jest listwa a do kalibracji potrzebny jest specjalny przyrząd

Możesz mi wytłumaczyć dlaczego po wymianie tłoczków w listwie trzeba ją skalibrować ? Bo przecież kalibracja polega na ustawieniu skoku tłoczka w listwie a przy wymianie samego tłoczka nie ruszasz śruby która jest za to odpowiedzialna ? Nowa listwa jest może i wstępnie skalibrowana ale i tak wychodzi to dopiero po włożeniu jej do samochodu i sprawdzeniu na kompie, pomijając już sprawę dysz jakie są zamontowane... Osobiście zmieniam same zestawy naprawcze i nie kalibruje, wszystkie parametry są takie jak powinny.

Opublikowano

a jak sie to ma do gwarancji ? u u mnie jak zauważylem konczy se listwa i mam jeszcze rok gwarancji na instalacje czy bede mogl ubiegac sie o zalorzenie nowej listwy w ramach reklamacji ?

Opublikowano

Witam! Możesz się ubiegać, ale tak na chłopski rozum, oddasz ją na gwarancję (pewnie u gazownika, on ją wyśle ....itd) ale Ty musisz na czymś jechać... Powiem Ci tak, ja zrobiłem sobie to sam. Wymonciłem listwę, benzynka ekstrakcyjna, wd40... rozmonciłem ja na części pierwsze, stare tłoczki wywaliłem, zamówiłem komplet naprawczy, poczyściłem wszystko, skręciłem tak jak była nowa, nic nie ustawiałem, nie korygowałem itp... i chodzi jak miodzik. Tak dla pewności podpiąłem kompa sprawdzić mnożnik i wszystko cyka tak jak ma być :)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...