flex78 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jak masz Vaga to podepnij się i wejdź w INSTRUMENTS (licznik). Jeżeli Vag odczyta sterownik licznika i jego nr będzie się zaczynał od 4B0 920 ... to znaczy że licznik jest z A6, jeżeli zaś będzie nr 8D0 920 ... to masz licznik z A4. Jak nie masz Vaga do wyciągnij licznik i powinna tam być naklejka z tym numerem. Jeżeli chodzi o podświetlenie to wyciągłem i przelutowałem potencjometr ze starego licznika i działa, wskaźnika paliwa nie ruszałem - pokazuje mi na odwrót. Wrzucaj fotki
santos_13 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Dzięki Artur za konkretną odpowiedź. Vaga niestety nie mam, hehe Audiczką latam od niedawna i nie wiem czy potrafiłbym z niego skorzystać =P W wyciąganie zegarów chętnie się pobawię ale dopiero w weekend jak czas i praca pozwolą- wtedy będę miał pewność. Teraz wrzucę tylko zdjęcia, co prawda żadnych napisów ani symboli nie mogłem się na nich doszukać ale może komuś oblatanemu w temacie foto wystarczy żeby z całą pewnością określić czy to ori zegary czy przekładka z A6. Pozdrawiam
rafal9119 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 oj wydaje mi sie ze w a4 nie było takich zegarow. ale jeszcze niech ktos sie wypowie. a tak po za tym to masz wskaznik paliwa zepsuty:grin:
flex78 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Nie powiem Ci, że to zegary z A6. Wizualnie zegary się nie różnią. Róznice są w sofcie zegarów. Musisz zdemontować lub VAG
santos_13 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Ok, dzięki. Przy sobocie się do nich dobiore a wcześniej jak czas pozwoli zerknę jeszcze do pływaka czy tam wszystko gra...
sokal Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Wykluczenie prawdopodobnej przyczyny kabelkiem zajęło by Ci 2 minuty
santos_13 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Na pewno masz Kolego rację ale tak jak wspominałem nie dysponuje Vagiem i nie wiem czy nawet gdybym miał umialbym z niego skorzystac. A może ktoś z forumowiczow z warszawy albo okolic ma Vaga i trochę wolnego czasu przy weekendzie i ochotę na butelkę jakąś w zamian za pomoc? =P
KacperWKK Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Może być sytuacja że ktoś wcześniej wymieniał żarówki podświetlenia i nie przykręcił wszystkich śrub mocowania lub źle wpiął kostki np :wystarczy lekko zgięty kabel i stąd objaw nie działającego wskaźnika paliwa. Ja u siebie tak miałem było małe przebicie i nie działał prędkościomierz. Sprawdź instalacje wyjmij zegary i sprawdź ścieżki. Ażeby było śmieszniej:kox: od razu zaopatrz się w nowe żarówki bo jak znam życie twoje już się wyrajały. Ja jak nowe wsadziłem to pulpit jak by nowy był. Nikt tego nie robi póki się nie przepali ale jak żarówka pali na maksymalnym rozjaśnieniu 15 lat to ma prawo się wy-jarać.
flex78 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Kolego, żarówki to były chyba w przedliftach, a ten licznik jest na LEDach i żadnych żarówek tam nie ma Może być sytuacja że ktoś wcześniej wymieniał żarówki podświetlenia i nie przykręcił wszystkich śrub mocowania lub źle wpiął kostki np :wystarczy lekko zgięty kabel i stąd objaw nie działającego wskaźnika paliwa. Ja u siebie tak miałem było małe przebicie i nie działał prędkościomierz. Sprawdź instalacje wyjmij zegary i sprawdź ścieżki. Ażeby było śmieszniej:kox: od razu zaopatrz się w nowe żarówki bo jak znam życie twoje już się wyrajały. Ja jak nowe wsadziłem to pulpit jak by nowy był. Nikt tego nie robi póki się nie przepali ale jak żarówka pali na maksymalnym rozjaśnieniu 15 lat to ma prawo się wy-jarać.
KacperWKK Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Mój błąd zatem nie doczytałem się Ja miałem przed-lifta
santos_13 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Heh, nawet nie wiedziałem że diodki też mają regulowane natężenie światła- w corsie wymienialem sobie całe podswietlenie z żarówek na LEDy i na nich potencjometr już nie działał wcale. Niezależnie od jego ustawienia natężenie było jednakowe. ---------- Post dopisany 11-03-2013 at 17:23 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2013 at 23:08 ---------- Dobrałem się Koledzy do tych zegarów i zamieszczam foto. Według tego co mówił flex78 zegary są jednak z A4 więc nie wiem skąd problem z jasnością i wskaźnikiem paliwa... A może od A4 jest tylko ta obudowa z szybką natomiast całe bebechy z softem od A6??
Arturoo Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 ja u siebie też nie mam możliwości zmiany podświetlenia zegarów.........w przedlifcie miałem ...może wycofali tą możliwość ,w którymś roku???
flex78 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 No faktycznie, z naklejki na zegarach wynika, że są z A4, zobacz czy pod prawym pokrętłem jest przylutowany potencjometr na płytce (koloru niebieskiego, jak jest to on jest właśnie odpowiedzialny za regulację podświetlenia Jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to zobacz czy nie obciera on o tarczę zegarów i czy swobodnie się rusza) Heh, nawet nie wiedziałem że diodki też mają regulowane natężenie światła- w corsie wymienialem sobie całe podswietlenie z żarówek na LEDy i na nich potencjometr już nie działał wcale. Niezależnie od jego ustawienia natężenie było jednakowe.---------- Post dopisany 11-03-2013 at 17:23 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2013 at 23:08 ---------- Dobrałem się Koledzy do tych zegarów i zamieszczam foto. Według tego co mówił flex78 zegary są jednak z A4 więc nie wiem skąd problem z jasnością i wskaźnikiem paliwa... A może od A4 jest tylko ta obudowa z szybką natomiast całe bebechy z softem od A6?? http://s21.postimage.org/t48m6xjtv/IMAG0052.jpg http://s14.postimage.org/la1ymzc65/IMAG0053.jpg http://s8.postimage.org/mkyypoiyp/IMAG0054.jpg
santos_13 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Artur, potencjometru niestety nie ma- skąd taka konfiguracja? Skoro to faktycznie są od A4 zegary to czy tego potencjometru nie powinno tam być w serii? Wskazówka zdaje się chodzić normalnie- na zgaszonym silniku wskazuje zero a po przekręceniu zapłonu podnosi się ponad skalę- znaczy że ,,swobodę,, ruchu ma...
flex78 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 No to znasz już temat, jest opcja wlutowania potencjometru, lub opcja zrobienia zworki w miejscu gdzie jest wlutowywany potencjometr, wtedy podświetlenie będzie działać na full. Co do zworki to ci nie pomogę ale gdzieś o tym czytałem Artur, potencjometru niestety nie ma- skąd taka konfiguracja? Skoro to faktycznie są od A4 zegary to czy tego potencjometru nie powinno tam być w serii? Wskazówka zdaje się chodzić normalnie- na zgaszonym silniku wskazuje zero a po przekręceniu zapłonu podnosi się ponad skalę- znaczy że ,,swobodę,, ruchu ma...
santos_13 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Dla pewności jeszcze się upewnię które złącza mam zmostkować bo w okolicach potencjometru jest ich trzy. Czy to te które zaznaczyłem na foto? Czy może raczej te obydwa dolne (ten po prawej zaznaczony strzałką z tym z lewej którego nie zaznaczyłem)?? Wolę się dopytać niż zrobić jakieś zwarcie i puścić zegary z dymem hehe...
flex78 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Podłącz licznik w aucie, zapal postojówki i za pomocą drucika zewrzyj na "milisekundę" te styki, które zaznaczyłeś. Jeżeli ledy błysną, zaczną świecić jaśniej to powinno być ok. Jeżeli błysną to wykonaj taką próbę na ok 1 sek, jak nic się nie stanie to jesteś w domu UWAGA!!! ROBISZ TO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!! Czytałem też, że należy znależć terminal 58d (dimmer) we wtykach licznika (zielonej lub niebieskiej) i jak się go zewrze do masy samochodu to będzie świecić na full Znajdź ten terminal (musisz poszperać na necie, bodajże pin 15 tyko nie wiem w której wtyczce)i za pomocą miernika zobacz który z trzech punktów do wlutowania ma przejście elektryczne między tym terminalem 58d. Jeżeli będzie przejście to zmostkuj to z masą licznika i też powinno działać UWAGA!!! ROBISZ TO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!! Dla pewności jeszcze się upewnię które złącza mam zmostkować bo w okolicach potencjometru jest ich trzy. Czy to te które zaznaczyłem na foto? Czy może raczej te obydwa dolne (ten po prawej zaznaczony strzałką z tym z lewej którego nie zaznaczyłem)??Wolę się dopytać niż zrobić jakieś zwarcie i puścić zegary z dymem hehe... http://s22.postimage.org/xog8ci2zx/IMAG0055.jpg http://s3.postimage.org/ifvjofiin/IMAG0056.jpg
santos_13 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Dziękuję za odzew. Niestety pierwszy sposób choć od razu mi też wydał się logiczny nie jest wykonalny gdyż przewody do podłączenia licznika nie są zbyt długie (tylko ja tak mam??). Żeby podłączyć zegary muszę je po części włożyć na swoje miejsce i na czuja po omacku wpiąć kostki więc do tych styków nie ma dostępu... Coś jeszcze pomyśle...
flex78 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 najlepiej dolutuj kabelki i zewrzesz je na zewnąrz, tak chyba najwygodniej
santos_13 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Najciemniej pod latarnią o tym nie pomyślałem heh... A zaznaczając strzałkami styki na moich foto kierowałem się zdjęciem kolegi SOLSKIER który w temacie podmiany i rezania zegarów od A6 zamieścił takie foto (mam nadzieję że autor nie pogniewa się za łamanie praw autorskich ) potencjometr.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się