Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzić elektryczny termostat ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie coś znalazłem

http://i3.photobucket.com/albums/y51/edekxp/Audi%20A4%20B6/Schematnr9_zps27872f15.jpg

Tylko nie ma wszystkich pinów

Chyba trochę znalazłem

F265 to jest grzałka termostatu, zasilana napięciem 12v po bezpieczniku, masa idzie z ecu

Czyli po zagrzaniu silnika ma być 12V i ta żaróweczka twoja powinna się zaświecić

Sprawdź bezpiecznik, czasem śniedzieją styki, miałem tak od abs

Schematnr9_zps27872f15.jpg

Opublikowano

Minus który idzie z ecu na kostkę do termostatu pin 116 jest ok.Czy ktoś wie jakie napięcie pojawia się na kostce która idzie do termostatu w momencie przekręcenia zapłonu i jakie po odpaleniu silnika?Czy podpinając żaróweczkę 12 v 5w po kostkę która idzie do termostatu żaróweczka ta powinna zaświecić ?

Opublikowano

Sprawdzałeś czujnik temperatury?

Skoro kabel jest dobry do pinu 116 to mało prawdopodobne aby uszkodził się ECU.

Wątpie aby ktoś sprawdzał napięcia o te co pytasz, a nawet jakby Ci podał to co zrobisz jak u ciebie bedzie inaczej.

Sprawdź czujnik G62 może on robi całą awarię

wg. schematu 12v jest po przekręceniu kluczyka.

Tak samo zasilanie wtryskiwaczy.

Odpalenie silnika nic nie zmienia cały czas 12v.

Wiesz jakby dostęp do tej wtyczki był lepszy to sam bym sprawdził u siebie i bym ci podał.

Tapatalk

Opublikowano

Dzięki.Własnie wymontowałem czujnik g62 .Czujnik był zalany płynem g12.W środku czujnika był płyn i cała kostka była mokra.Nie mam pojęcia skąd się tam wziął płyn.Jutro kupię nowy czujnik ,zobaczymy czy termostat otworzy.Trochę dziwne bo na kompie nie pokazywało żadnego błędu czujnika g62.

Opublikowano

O widzisz

Błedu nie było bo połączenie było.

Mówiłem że to jakaś pierdoła i abyś sprawdził czujnik vagiem-silnik i licznik.

Pewnie to było przyczyną ale daj znać czy pomogło

Tapatalk

Opublikowano

Jasne dam znać.Zobaczymy czy po wymianie czujnika g62 będzie ok.Pozdro.

Opublikowano

Jak tam problem z termostatem?

Działa już?

Tapatalk

Opublikowano

Wszystko jest ok na ta chwilę. Cały problem był w czujniku G 62..Dzięki wszystkim za rady.Pozdrawiam.

Opublikowano

Mówiłem :wink: Pozdro

Opublikowano

panowie czy termostat ma swój bezpiecznik bo u mnie na rozpisce tablicy bezpieczników w ogóle nie wzmianki o bezpieczniku?

Opublikowano

Studiując różne fora internetowe na temat nieszczęsnego termostatu elektrycznego wynika, że ta grzałka spełnia rolę amortyzatora starającego się utrzymać optymalną temperaturę silnika przyspieszając bezwładność termostatu.  

 Brak jednak wiedzy do jakiej temperatury zabezpiecza silnik sam termostat bez grzałki. Na podstawie moich obserwacji wynika, że 85 lub 95 stopni i można to sprawdzi grzejąc silnik na wolnych obrotach. Przy temperaturze 85 po około  minucie dolna rura robi się gorąca a po uzyskaniu 95 okresowo wchodzi do pracy wentylator utrzymując tą temperaturę       Zasadnicze pytanie, czy przy spalonej grzałce termostat zabezpieczy silnik przed przegrzaniem i czy grzałka jest niezbędna do odpowiedniego zwiększenia otwarcia termostatu przy większych obciążeniach, aby zabezpieczyć temperaturę silnika. Uwzględnić tu trzeba idiotyczne wskazywania temperatury 90 w zakresie rzeczywistym 85-110 . Proszę znających temat tego ekologicznego wynalazku o wyjaśnienie wątpliwości dotyczących tego tematu.

 

Opublikowano

A co w przypadku kiedy podczas jazdy przy 140 km/h temperatura spada do 60 - 70 stopni ?
Taka sama sytuacja jak na postoju już po rozgrzaniu włączy się nawiew na HI na maksymalny nadmuch środkowy.
Przy normalnej jeździe temperatura na wskazaniu 90 stopni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...