radi Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam Kupilem niedawno audi A4 b6 1.8T quattro,i mam do was pytanie,poniewaz rozrzad byl wymieniany przy przebiegu 160tys ale 5 lat temu,na liczniku 193tys,po sciagnieciu obudowy od rozrzadu wszystko wyglada jak nowe,pasek nie popekany i robione na ori czesciach audi,pytanie jest takie czy wymieniach na nowy? czy narazie jezdzic jeszcze jakies 30-40tys
DeeJay_Kill Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Powiem szczerze, że ja bym jeździł, jednak producent zaleca wymianę co 5 lat, jeżeli nie przejechałeś 90-100kkm...
lukaszek13ns Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Kolego, rozrząd powinno się wymienia co 5lat ze względu, na to ze materiał(guma+tworzywo) z jakiego zrobiony jest pasek się starzeje, działają na niego czynnik atmosferyczne, mróz po -15 i upały po +30 parcieje i pojawiają się pęknięcia, lub po danym przebiegu jakie masz oznaczenie silnika, w starszych silnikach 1.8t zmieniało się co 5 lat lub 90 tys, w nowszych okres jest wydłużony nie pamiętam dokładnie ile musiał bym znacz oznaczenie silnika. Zawsze po kupnie samochodu powinno się wymienić rozrząd, chyba ze ma się udokumentowana wymianę, chociaż w dzisiejszych czasach i to można załatwić, ludzie są rożni, wiec lepiej miec spokojna głowe Ja bym ci proponował wymianę, z tego względu ze koszt rozrzadu w porównaniu do kosztu naprawy głowicy po zerwaniu paska jest dużo wyższy, rozrząd z wymiana w 1300zł max się zmiesicsz z robota, a wymiana zaworów i i wielu innych rzeczy jest dużo bardziej kosztowna. wiec wymień i będziesz spal spokojnie
fucken Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 WitamKupilem niedawno audi A4 b6 1.8T quattro,i mam do was pytanie,poniewaz rozrzad byl wymieniany przy przebiegu 160tys ale 5 lat temu,na liczniku 193tys,po sciagnieciu obudowy od rozrzadu wszystko wyglada jak nowe,pasek nie popekany i robione na ori czesciach audi,pytanie jest takie czy wymieniach na nowy? czy narazie jezdzic jeszcze jakies 30-40tys a jesteś pewny że zrobiła przez 5 lat 33tyś
predki74 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Tez zalecam wymianę rozrządu to 5 lat .Kolega ma na forum komplety w dobrej cenie oryginalne na których spoko zrobisz 120 tys km i od razu pompę wody wymień .
radi Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Opublikowano 19 Listopada 2012 Jestem pewny, bo mam ksiazke serwisowa,a w Irlandii licznikow sie nie kreci ani nie podrabia ksiazek serwisowych,nawet by na to nie wpadli zeby licznik krecic lub ksiazke podrabiac bo to tępy narod,a jezeli chodzi o czynniki atmosferyczne dzialajace na pasek to max -5 do +20,z wymiana tez niema problemu bo sam to zrobie,bo juz w nie jednym 1.8t robilem pasek,koszt mysle ze sie zmieszcze w 100e na czesci. Ok dzieki za rady,pozdr
fucken Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Jak części masz w tej cenie i sam sobie wymienisz to nawet bym się nie zastanawiał
lukaszek13ns Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Jak części masz w tej cenie i sam sobie wymienisz to nawet bym się nie zastanawiał dokładnie to cóż to za pytanie czy wymieniać jeśli, sam zrobisz, za około 400zł będziesz miał części,
radi Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Opublikowano 19 Listopada 2012 no czesci po znizkach ze sklepu od znajomego,wszystko sam ogarne,z tym niema problemu,ale czasu brak.hehe,no ale dzieki wszystkim za podpowiedzi pozdr
domjenick Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Jestem pewny, bo mam ksiazke serwisowa,a w Irlandii licznikow sie nie kreci ani nie podrabia ksiazek serwisowych,nawet by na to nie wpadli zeby licznik krecic lub ksiazke podrabiac bo to tępy narod, znam kilka przypadków , średni przebieg roczny auta z takim silnikiem, ubezpieczeniem i ceną paliwa na Wyspach-to 15-18 tysięcy rocznie-minimum, a pisze to po własnym przykładzie, bo miałem AVJ-ta przez 3 lata i wiem ile żona robiła wożąc tylko dzieci do szkoły... ale pomijając ten fakt w AVJ przy 180 tys wymiana paska i napinacza, plus pompa wody-nigdy nie patrz na lata-tylko przebieg, bo nigdy nie wiesz, jak auto było użytkowane poprzednio, to, że pasek wygląda na "nowy" wcale nie oznacza, ze nie strzeli po 5 tysiącach:whistling:
domialex Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 a tak dla scislosci jednak producent zaleca wymianę co 5 lat, nie jest to prawda. kiedys mowilo sie o 8 latach teraz audi juz w ogole nie przewiduje czynnika czasowego.
szogun0 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 taaaa, chyba w silnikach na łańcuchu. Poza tym to "dawniej" odnosi się właśnie do tych silników, o których tutaj rozmowa.
domialex Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 mowiac dawniej mialem na mysli 80-tki 100-ki itd. lancychy to mniej wytrzymoja niz paski
pioteros Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 ja osobiście bym jeszcze pojeździł trochę, jeśli na oko jest w porządku i jak mówisz "jak nowy" i masz pewność ze byl wymieniany te 30tys km temu... jasne ze może się wszystko zdarzyć ale paski są bardzo wytrzymałe i jak nie maja śladów zużycia to prędko same z siebie nie strzelają mój znajomy miał w astrze pasek tak zajechany ze w jednym miejscu trzymał tylko już na połowie szerokości a mimo to się nie zerwał, byl tak wytarty jak sandały pielgrzyma, wióry z niego leciały a jeśli chodzi o czas wymiany... wiadomo jakie mamy czasy, producenci robią samochody po to żeby zarobić na ich serwisie nie produkcji, im częściej właściciele będą wymieniać rozrządy w autach tym więcej zarobią, dlatego czas miedzy wymianami jest dość krotki i na pewno będzie jeszcze skracany w przyszłości - takie jest moje zdanie na ten temat ale z drugiej strony, ja masz możliwość zrobić to tanio to czemu nie... przy okazji sprawdzisz kondycje motoru... wycieki itp
domialex Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 dlatego czas miedzy wymianami jest dość krotki i na pewno będzie jeszcze skracany w przyszłości z tym sie nie zgodze, interwaly wymiany rorzadu staja sie coraz dluzsze. teraz praktycznie nie ma mogelu ponizej 150000 a sa nawet niektore co maja 210000
radi Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Przy zmianie uszczelki pokrywy zaworow zrobilem fotke paska,jak oceniacie stan na fotce,mysle ze jeszcze miesiac czy dwa da rade pojezdzic,czy szykowc sie na wymiane odrazu?
domjenick Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 na fotce-to on wygląda jak nowy, ale co z tego, że tylko tak wygląda-to tak, jak byś zapytał się lekarza o stan zdrowia przez telefon...
domialex Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 stanu paska nie da sie ocenic z zewnatrz. musialbys go miec w rece i odchylic na zewnatrz i sprawdzic zemby
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się