wypsiu Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Gili właśnie od piątku i przez najbliższe dwa tygodnie mam na stanie nowego FMX -a. W środku jest wszystko jak się należy i nie sądzę aby środek walił chińszczyzną Zostawiłem go szczelnie pozamykanego i w miejscu takim aby słoneczko go dogrzewało przez cały czas.Spodziewam się w poniedziałek zapaszku o jakim marzy każdy kierowca... Gościu sobie załadowany do pełna wyjechał od nas i na wiadukcie-moście grucha się oberwał.Miał fuksa ze nie spadła ale cała ulica zamknięta, policja,straż,dźwigi miały roboty na pół dnia. Co najgorsze gościu miał już leciwą naczepę i obejmowało go tylko ubezpieczenie OC wiec dostał fakturkę na około 14 tys euro ..... Edytowane 14 Września 2014 przez wypsiu
DamianIno Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 co powiecie na to? http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/prototypy/news-rewolucja-na-autostradzie-kierowca-pojdzie-spac,nId,1504365#iwa_item=2&iwa_img=1&iwa_hash=17482&iwa_block=tiles
ucho.77 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 A ja teraz takie ujstwo z Antwerpii zabierałem 21t dwoma wózkami mi to zgniatali żeby plandeki nie pocieło quwa Polska oszczędność
mech15 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 (edytowane) z ostatniej trasy Edytowane 28 Września 2014 przez mech15
WhyMe? Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Wczoraj OBOJAN widziany na 1 okolice portu Radomsko w kierunku Piotrkowa. Kto to?
GILI Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 O której? Jak niebieski,to mnie widziałeś
WhyMe? Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Niebieski tandem. Godzina około 16:00. Krzyknąłem na cb "GILIIII" ale nikt się nie odezwał
ucho.77 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Prawidlowo zamocowany ładunek
GILI Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Nie tandem,tylko normalna przyczepa na obrotnicy,spora roznica wyciszam czesto radio,
xBladex Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Ładunek fajny..no i nie ma pustych przelotów
WhyMe? Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) Ja mijałem solówkę z przyczepą Edytowane 3 Października 2014 przez WhyMe?
wypsiu Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 W BE każdy kierowca od 2016 roku musi mieć Świadectwo Kwalifikacje Zawodowe i wymienione prawko z kodem 95 Chciałbym wam opisać jak to wygląda w BE w porównaniu z wyzyskiem kierowców w PL. Mam kalifikacje ważne do 20016 roku (robione w PL) ale szef mnie wysłał teraz na kurs z reszta kierowców aby wszyscy robili co 5 lat w jednym terminie. Pracownik biurowy naszej firmy który zajmuje się przeuczaniem nowych kierowców,sprawami tachografu,dysków urlopówek itp posiadał uprawnienia instruktora i teraz zrobił jeszcze egzaminatora. Szkolenie wygląda tak że kierowcy są podzieleni na grupy po 10 osób, na terenie firmy jest zrobiona sala wykładowa. Kawka,herbatka oraz w południe kanapeczki gratis. Całe szkolenie odbywa się na terenie firmy z pracownikiem firmy dziennie po 8 h, za które firma ci płaci bo jesteś obecny w pracy.Kiedy pan instruktor zakończy teorie z jakimś tam niby egzaminem zamienia się w egzaminatora.Wyznaczonego dnia wpada do centrali i z kierowcom robi sobie 2 kursy, zaczynając od załadunku kończąc na powrocie do firmy od klienta i w trakcje wystawia swoją opinie czy jeździsz bezpiecznie,ekonomicznie itp. Następnie po zakończeniu szkolenia teoretycznego i praktycznego przyjeżdża na firmę taka mini przychodnia na 4 kółkach i odbywają się badania lekarskie oczywiście w czasie pracy i firma za wszystko płaci. Ostatni etap to pan instruktor-egzaminator kompletuje wszystkie papiery i wysyła do ministerstwa transportu. Ministerstwo wszystko sprawdza i wysyła jeden papierek na adres zamieszkania każdego kierowcy i wtedy udajemy się do urzędu miasta na wymianę prawka gdzie płacimy my kierowcy jakieś 20-25 euro zależy od dzielnicy. W PL jest jak zwykle k**wa inaczej za wszystko musi zapłacić kierowca gdzie nie liczę straconych dniówek.....
GILI Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Gdyby,tak było w Polsce,to pan instruktor/egzaminator wspaniałomyślnie wziął by do kieszeni po czym ochoczo uchlał się z szefem.Kierowca zaś zmuszony do podpisania umowy lojalności na 99lat,a o istniejących przepisach dowiadywał by się na radiu lub uniwersytecie parkingowym od równie niewyszkolonych starych dziadów zdobywających doświatczenie życiowe na kombajnie w PGRze, Tak poważnie,to zależy od firmy. Robiłem ostatnio licencję na przewóż żywych zwierząt,to za wszystko płaciła firma,chociaż kwitek jest dożywotni. Repińscy,też opłacali wszystkie kursy,a jak trzeba było dojechać,to firmowym autem. Druga sprawa,to,że większość szefów w PL buja się na stereotyopach,ich zdaniem kierowca ma lewą kasę,to niech płaci. Fakty są takie,że zaczyna brakować ludzi w zawodzie i ''obozy pracy'' będą musiały zmieniać się na miejsca pracy dla ''białych ludzi''...Mam znajomą w UP,która twierdzi,że brakuje chętnych na kursy z dotacji,coraz mniej ma ochotę na gnicie w budzie po 3tygodnie,czy pracę na wózku widłowym za tysiąc pięćset z niedzielami. Edytowane 5 Października 2014 przez GILI
wypsiu Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Gili z tego co pamiętam i rozmawiałem z kierowcami z którymi robiłem kurs i psychotesty to co niektórym firmy płaciły ale później co miesiąc po 200 zł odliczały od wypłaty i do tego chłopaki musieli tydzień urlopu przeznaczyć na okres kursu. Oczywiście nie twierdze że jest tak w każdej firmie,ale te które opłacają sam kurs to z całego kraju pewnie można zliczyć na palcach.... Edytowane 5 Października 2014 przez wypsiu
GILI Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Sądzę,że przynajmniej połowa,to praktykuje,są też takie firmy,które płacą,ale jeśli się zwolnisz,to obcinają z ostatniej wypłaty. Bycie szefem w Polsce nie jest łatwe,bo trzeba ciągle kombinować,jak oskrobać pracownika,albo skłonić go do pracy na 2 etety jednocześnie. Słyszałem ostatnio w barze nie daleko Budziska,jak 2 kierowców rozważało propozycję właściciela firmy na zrobienie trochę kilometrów więcej niż zwykle. Za jedno kółko Zachód-Kazachstan dostają 6tyś. zajmuje to cały miesiąc,ale jak zrobią w tym samym czasie półtora koła,to szef obiecał 7,5tyś.zł. za miesiąc pracy :decayed: Edytowane 5 Października 2014 przez GILI
mojeA4 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Chłopaki potrzebuje wiedzieć ile kosztuje tuv i AU dla ciągnika MAN 2013 rok jutro kierowca musi zrobic we Frankfurcie nad Odra Potrzebuje szybkiej odp, bede wdzięczny To odpowiem sobie sam- moze komuś sie przyda- ok 200,00 euro komplet Szerokości
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się