tomasz102 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Witam, Od jakiegoś miesiąca miałem problem z pikaniem samochodu (!) zaraz po uruchomieniu silnika. Z tego co czytałem na forum jest to objaw rozładowanego akumulatora. Dzisiaj samochód nie chciał już odpalićł. Jeżdżę głównie po mieście, codziennie łącznie jakieś 10 km. Podłaczyłem akumulator pod prostownik i po 2 godzinach odpaliłem samochód. Obecnie samochód do rana będzie ładowany przez prostownik. Dziwną rzeczą jaką zauważyłem to z alternatora wydobywa się głos przypominający czyszczenie szczotką drucianą. Na jutro potrzebuje samochód. Mogę jakoś "domowym" sposobem sprawdzić czy alternator prawidłowo ładuje ? Mam kabel do samochodu. Boję się, że dojadę do celu i już nie wróce:/ Proszę o szybką pomoc, ponieważ jutro jadę jakieś 300 km w jedną stronę, gdy dojadę będę miał kilka godzin przerwy i znowu będę wracał 300 km.
bediks Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Odpal auto i sprawdź miernikiem ladowanie jakie jest
tomasz102 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2012 No właśnie miernika niestety nie posiadam. Nie wiem czy dzisiaj uda mi się zdobyć miernik. Jak w ogóle powinno być ?
bediks Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Miernik za 5 zł na allegro można kupić Przypadkiem znalazłem swój i poszedłem zmierzyć u siebie Bez zapłonu na aku jest 12 v Na odpalonym motorze prawie 15 v I tyle chyba powinno być
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Jak masz kabelek to w grupach wartości mierzonych silnika , napięcie aku pojawia się kilkukrotnie, ale nie powiem ci w których bo nie pamiętam
Pretor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 W pełni naładowany akumulator powinien mieć 12,7V ale jak jest 12,5V to jest jeszcze ok (napięcie przy temperaturze ok 20st C). Przy ujemnych temperaturach napięcie może być niższe. Prawidłowe napięcie ładowania jest w granicach 14-14,4V.
tomasz102 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Dobrze, a jaki powinien być pobór prądu podczas wyłączonego silnika, zamkniętego samochodu (zwykły postój w garażu) wyrażony w A ?
Pretor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Pobór (uplywnosc) prądu po zamknięciu auta nie powinien przekraczać 0,05A. Jak będziesz sprawdzał poczekaj parę minut aż pobór się ustabilizuje.
rafal9119 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 i co problem rozwiazałes??? bo u mnie od wczoraj tez ten (!) sie pokazuje
machina Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Powyższe problemy rozwiąże wymiana akumulatora na nowy. Wcześniej proponuje pojechać do mechanika na test sprawności akumulatora pod obciążeniem:wink:
mosqitt Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 wymiana aku może nie pomóc jeśli alternator nie podaje odpowiedniego napięcia ładowania.
rafal9119 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 z aku to nie problem bo w poprzednim aucie mialem nowy aku taki sam jak w audi uzywany 6 miesiecy to non problem.
tomasz102 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2012 "i co problem rozwiazałes??? bo u mnie od wczoraj tez ten (!) sie pokazuje" Tak, wymiana akumulatora pomogła. Błąd ten był winą akumulatora. Nawet po naładowaniu starego akumulatora błąd się pojawiał, teraz mam nowy i jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się