Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z akumulatorem/alternatorem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś miesiąca miałem problem z pikaniem samochodu (!) zaraz po uruchomieniu silnika. Z tego co czytałem na forum jest to objaw rozładowanego akumulatora. Dzisiaj samochód nie chciał już odpalićł. Jeżdżę głównie po mieście, codziennie łącznie jakieś 10 km. Podłaczyłem akumulator pod prostownik i po 2 godzinach odpaliłem samochód. Obecnie samochód do rana będzie ładowany przez prostownik. Dziwną rzeczą jaką zauważyłem to z alternatora wydobywa się głos przypominający czyszczenie szczotką drucianą. Na jutro potrzebuje samochód. Mogę jakoś "domowym" sposobem sprawdzić czy alternator prawidłowo ładuje ? Mam kabel do samochodu.

Boję się, że dojadę do celu i już nie wróce:/

Proszę o szybką pomoc, ponieważ jutro jadę jakieś 300 km w jedną stronę, gdy dojadę będę miał kilka godzin przerwy i znowu będę wracał 300 km.

Opublikowano

Odpal auto i sprawdź miernikiem ladowanie jakie jest

Opublikowano

No właśnie miernika niestety nie posiadam. Nie wiem czy dzisiaj uda mi się zdobyć miernik. Jak w ogóle powinno być ?

Opublikowano

Miernik za 5 zł na allegro można kupić

Przypadkiem znalazłem swój i poszedłem zmierzyć u siebie

Bez zapłonu na aku jest 12 v

Na odpalonym motorze prawie 15 v

I tyle chyba powinno być

Opublikowano

Jak masz kabelek to w grupach wartości mierzonych silnika , napięcie aku pojawia się kilkukrotnie, ale nie powiem ci w których bo nie pamiętam :)

Opublikowano

W pełni naładowany akumulator powinien mieć 12,7V ale jak jest 12,5V to jest jeszcze ok (napięcie przy temperaturze ok 20st C). Przy ujemnych temperaturach napięcie może być niższe. Prawidłowe napięcie ładowania jest w granicach 14-14,4V.

Opublikowano

Dobrze, a jaki powinien być pobór prądu podczas wyłączonego silnika, zamkniętego samochodu (zwykły postój w garażu) wyrażony w A ?

Opublikowano

Pobór (uplywnosc) prądu po zamknięciu auta nie powinien przekraczać 0,05A. Jak będziesz sprawdzał poczekaj parę minut aż pobór się ustabilizuje.

Opublikowano

i co problem rozwiazałes??? bo u mnie od wczoraj tez ten (!) sie pokazuje

Opublikowano

Powyższe problemy rozwiąże wymiana akumulatora na nowy. Wcześniej proponuje pojechać do mechanika na test sprawności akumulatora pod obciążeniem:wink:

Opublikowano

wymiana aku może nie pomóc jeśli alternator nie podaje odpowiedniego napięcia ładowania.

Opublikowano

z aku to nie problem bo w poprzednim aucie mialem nowy aku taki sam jak w audi uzywany 6 miesiecy to non problem.

Opublikowano

"i co problem rozwiazałes??? bo u mnie od wczoraj tez ten (!) sie pokazuje"

Tak, wymiana akumulatora pomogła. Błąd ten był winą akumulatora. Nawet po naładowaniu starego akumulatora błąd się pojawiał, teraz mam nowy i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...