emcar Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Witam. Przeczytałem już wiele na forum ale nie dowiedziałem sie jeszcze wszystkiego na temat modelu który posiadam. A więc Audi a4 które zakupiłem z Niemiec na liczniku ma 151 tys km, 2.0 benzyna 130 km, sedan.Posiadała jednego własciciela i mam do niej książkę serwisową prowadzoną do 132 tys km.Po pierwszym przegladzie okazało się że lewy tylni amortyzator ma 0!Koszt zakupu dwóch szt. z kompletem odbojników to 475 zł plus 70 zł wymiana(sachs) i zostały wymienione, stare były z 2002 roku.Auto sie prowadzi dobrze, silnik pracuje cicho i równo, ładnie odpala, nie słychac zadnych stuków .jedyne co mi sie nie podoba to lekki szum od przodu podczas jazdy który cichnie jak auto sie zatrzymuje.Olej w silniku to Castrol edge 5W30 i stan jest na minimum, zastanawiam sie nad wymiana na nowy bo z ksiązki serwisowej wynika ze był wymieniany co 30 tys km ???? Czy to jest mozliwe??Pozostaje jeszcze sprawa rozrządu bo nic w ksiązce serwisowej nie widzę a pod maską nie ma żadnej nalepki.Co ile w takim modelu sie wymienia rozrząd i ile to kosztuje?Prosiłbym jeszcze o porady na co zwrócic uwagę i co warto by jeszcze sprawdzic ew. wymienić żeby pózniej sie nie okazało że coś przeoczyłem a co było ważne.Z góry dziękuje za porady. a to moje a4 <br /><br /> <br /><br />
Onkel Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Jak Ci sie udało dobrze trafić ( a szczęśliwców jest bardzo malo) to może Twój ALT nie będzie brał oleju. Dalej Zmien castrola na inny np. Motul bo castrol nie cieszy sie za dobra opinia. Rozrządu najlepiej wymienić zarazy po zakupie a jaki koszt to nie wiem bo mam 1.8T i tu u kolegi na forum rozrządu komplet z pompa wody ze znaczkami audi wszystko wychodzi 480zł. Poczytaj na forum to znajdziesz na wszystko psp. Zacznij od problem oleju w ALT zeby mię było zdziwienia kiedyś i o casteolu. Życzę miłej i bezawaryjnej jazdy. Wysłane z mojego HTC WILDFIRE S
Wandej Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 A więc tak... Olej zmien czym prędzej na jakiegoś motula 5w40 albo 5w50 valvoline bo ten edge zabija ten silnik:kwasny:I filterek knechta albo mann:wink: Rozrządzik już zmień bo moja przy 140tyś miała już prawie zatartą pompę wody która jest na rozrządzie:kwasny: Koszt części to jakieś 500zł no i niestety trzeba zdjąć przedni pas chociaż niektórzy robią to bez zdejmowania:wink:
uris Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Rozrząd części + wymiana to jakieś 1000-1200zł zależ jakie graty ,ja bym na twoim miejscu dolał olej taki jak był zalewany i zobaczysz czy ci będzie ubywało .
risones Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 A więc tak... Olej zmien czym prędzej na jakiegoś motula 5w40 albo 5w50 valvoline bo ten edge zabija ten silnik:kwasny:I filterek knechta albo mann:wink: Rozrządzik już zmień bo moja przy 140tyś miała już prawie zatartą pompę wody która jest na rozrządzie:kwasny: Koszt części to jakieś 500zł no i niestety trzeba zdjąć przedni pas chociaż niektórzy robią to bez zdejmowania:wink: potwierdzam słowa kolegi olej najlepiej motul x cess 5w40 filtr koniecznie mann lub knecht posprawdzaj dokładnie wszystkie gumowe przewody czy nie są popękane a w szczególności odmę na 100 do wymiany pozdrawiam
emcar Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 poczytałem troche forum: Wątek: [b6 ALT] Propozycja rozwiązania "problemu" OLEJU w silniku 2.0 ALT, i ile postów tyle pomysłów Pojechałem do tesco po castrola edge 5W30-54 zeta.Dolałem pół litra i zobaczę co będzie sie działo.Samochodem będzie jezdzić moja żona ok 20 km dziennie. na dniach zmienie rozrząd, wymienie olej i filtr oraz sprawdzę u mechanika odme bo nie wiedziałem jak ten plastik podnieść.Ogólnie jestem załamany tym olejem Nie padła jeszcze odpowiedz co ile km zmienia sie rozrząd w tych modelach a na forum nie znalazłem .Mam tylko nadzieje ze nie bedzie brał litra na 1000km:wink: dzieki za podpowiedzi
darkle Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Rozrząd czyli pasek + rolki i napinacz co 120tys km. łańcuch wymienia się jak zacznie hałasować. Dodatkowo przy wymianie rozrządu należy wymienić pompę wody i napinacz hydrauliczny. A castrol 5w-30 z wymianą co 30tys to po prostu brutalny sposób na zakatowanie silnika. Po 150 tys takiego traktowania ma już prawo brać olej.
edekxp Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 wg innych źródeł to wymiana co 180tys foto silnika 1.8T ale w alt jest tak samo
Wandej Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 wg innych źródeł to wymiana co 180tysfoto silnika 1.8T ale w alt jest tak samo http://i3.photobucket.com/albums/y51/edekxp/Audi%20A4%20B6/rozrzad.jpg Tak jest w książce ale ja bym się bał jeździć tyle:decayed:
MaciekW. Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Od miesiąca posiadam taki sam samochód jak Twój tzn. 2.0 ALT. Zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd kompletny, a co za tym idzie również płyn chłodniczy G12. Wymieniłem olej + wszystkie filtry i świece bo wyglądały nie ciekawie. Za wszystko zapłaciłem 2000zł bez paru groszy; na częściach nie oszczędzałem. Robocizna nie jest najtańsza, gdyż tak jak pisali wyżej- trzeba rozebrać cały pas przedni i trochę jest z tym zabawy. Myślę ża najlepiej będzie jak sobie to wymienisz; zapiszesz co, kiedy i jak i wtedy masz pewne że możesz zrobić tyle i tyle km do następnej wymiany. Nie ma co ryzykować z rorządem bo mamy w silnikach po 20 zaworów itd. więc koszty naprawy po strzale rozrządu wyczyści portfel na cacy. Co do wymiany o której wspominasz czyli co 30 tys km to może to wynikać z tego iż Twoje auto było objęte programem serwisowym "Long Life Service". Nie znam dokładnie szczegółów; musiałbyś pogrzebać w necie; ale myślę że 30 tys km to trochę za dużo. Moim zdaniem- zaznaczam że nie jestem mechanikiem- to 10-15 tys km między wymianami oleju.
emcar Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam Dziekuje wszystkim za wypowiedzi, każda jest dla mnie ważna. Dzisiaj sie okazało że temperatura dochodzi do niecałych 60 stopni i oscyluje w granicach 50-60.Prawdopodobnie termostat ? i w samochodzie sie nie dogrzewa.Do wymiany rozrządu i oleju juz sie szykuję, chcę tylko po dolewce zrobić 1000km zeby sprawdzic czy i ile bedzie żarł oleju. Maciekw, napisz ile twój pali oleju i skad zakupiłes samochód jesli to nie tajemnica. pozdrawiam
Wandej Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 WitamDziekuje wszystkim za wypowiedzi, każda jest dla mnie ważna. Dzisiaj sie okazało że temperatura dochodzi do niecałych 60 stopni i oscyluje w granicach 50-60.Prawdopodobnie termostat ? i w samochodzie sie nie dogrzewa.Do wymiany rozrządu i oleju juz sie szykuję, chcę tylko po dolewce zrobić 1000km zeby sprawdzic czy i ile bedzie żarł oleju. Maciekw, napisz ile twój pali oleju i skad zakupiłes samochód jesli to nie tajemnica. pozdrawiam No niestety termostat:kwasny: Drogi skurczybyk jest:kwasny:
risones Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 coś w tym musi być ja pierwsze co robiłem w aucie po przyprowadzeniu z Niemiec był właśnie termostat
emcar Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 a moze ten zepsuty termostat to lekarstwo na branie oleju??Silnik sie nie przegrzewa i po problemie? Co o tym sadzicie? wymieniac to?To ile kosztuje?Wandej bo tylko napisałes ze drogi
Wandej Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 370zł Jest niby opcja że jak masz rozkręcany na pół(a czasem takie są jak ktoś już zmieniał to kupujesz termostat za 30zł i wlutowuję się tylko przewody... No ale u mnie tak nie było:kwasny: A może i było ale kupiłem cały z ASO:kwasny:
emcar Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 370zł Jest niby opcja że jak masz rozkręcany na pół(a czasem takie są jak ktoś już zmieniał to kupujesz termostat za 30zł i wlutowuję się tylko przewody... No ale u mnie tak nie było:kwasny: A może i było ale kupiłem cały z ASO:kwasny: przeróbki zazwyczaj bardziej szkodzą niż pomagają, no chyba że chodzi tylko o reanimację. moje zdanie jest takie że robie raz , zapominam i jeżdżę, wymienie co trzeba i chce sie cieszyc jazdą, a naprawdę bardzo dobrze sie jezdzi a4.
MaciekW. Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Samochód kupiłem od osoby prywatnej. Auto było sprowadzone do Polski z Niemiec końcem lutego 2010r. Jak chodzi o olej to widzę że coś tam łyka ale nie zrobiłem takich dokładnych pomiarów tzn. od momentu zakupu zrobiłem ok. 1500km w tym czasie dolałem 400ml oleju. Wcześniej dolałem 100ml bo wyskoczyła mi na wyświetlaczu pomarańczowa konewka z napisem min. (na bagnecie było full więc dolałem tylko setkę z ciekawości czy zgaśnie "ikonka" czy nie; okazało się że nie zgasła ale przyczyną był urwany kabelek przy czyjniku w zamku maski). Co do termostatu to właśnie w poniedziałek wymieniłem na nowy; niestety tak jak piszą koledzy wyżej- koszt 370zł w ASO Autorud w Rzeszowie. Niestety roboty jest przy tym troszkę bo u mnie nie obeszło się bez ruszania kolektora dolotowego i alternatora; chociaż czytałem po forum że chłopaki potrafią to zrobić bez ruszania czegokolwiek. Chyba mam za duże dłonie
emcar Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zasłoniłem chłodnice tekturą i jest dobrze, poradzono mi go nie wymieniać zeby silnik sie nie przegrzewał.Nie wiem czy dobrze robie ale na razie nie wymieniam.
grzesiek1186 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Jak nie wymienisz termostatu to będziesz miał większe spalanie ponieważ silnik będzie cały czas nie dogrzany. Ja pare tygodni temu wymieniałem na oryginalny 360zł i odrazu widzę że mam mniejsze spalanie wymieniałem go bez zdejmowania kolektora zajeło mi to dużo czasu i miałem przy tym dużo gimnastyki. Jak będziesz jezdził tak z tą tekturą to wtedy go naprawde przegrzejesz.
MaciekW. Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Jak nie wymienisz termostatu to będziesz miał większe spalanie ponieważ silnik będzie cały czas nie dogrzany. Ja pare tygodni temu wymieniałem na oryginalny 360zł i odrazu widzę że mam mniejsze spalanie wymieniałem go bez zdejmowania kolektora zajeło mi to dużo czasu i miałem przy tym dużo gimnastyki. Jak będziesz jezdził tak z tą tekturą to wtedy go naprawde przegrzejesz. Dokładnie tak samo myślę; przynajmniej w moim przypadku problem polegał na tym że silnik wyglądał na niedogrzany (to co pisałem wyżej że w trasie temperatura spadała a w mieście w normie). Gdyby był przegrzany to wskazówka zasuwała by powyżej 90 stopni. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się