Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodatki i uszlachetniacze do Diesla zimą...


fireman82

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już o tym zeszłej zimy , ale napiszę i tu , paliwo kupowałem 4 lutego 2012 więc nie jest to początek zimy... na stacji shell , paliwo diesel V-power , pytałem wyraźnie , na -30 st.C zobaczcie jak wytrąciła się parafina przy -15 st. C , butelkę miałem przed garażem.

paliwo.jpg

<br /><br />

paliwo_2.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się zawsze dolewa uszlachetnicz do paliwa przeciwdziałąjący wytrącaniu się parafiny. Nigdy nie przytrafiło mi się aby mój diesel nie odpalił z rana a szwagrowi, gdzie obaj tankujemy na tej samej stacji, przy -25*C zamarzło paliwo w przewodach paliwowych. On nic nie dolewał do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artek04 tyle parafiny to jeszcze nic groźnego. Ja miałem o wiele więcej parafiny, praktycznie biała ropa a mój diesel jeździł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, co do przeczyszczenia ukł. wtryskowego jak wyżej napisano już wiemy, że Liqui Moly lub Motul się nadają, zresztą marki te mówią same za siebie. Jeżeli chodzi o wytrącanie parafiny to Diesel zimowy powinien być odporny do -20 st. a Diesel "arktyczny" do -30 st. ale różnie to bywa, więc czy znacie może dodatki przeciw wytrącaniu parafiny i chroniące przed tym zjawiskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online

używałem SKYDD, STP i Castrol TDA... wszystkie działają podobnie... nie miałem problemów przy -30.....

kto chce niech leje, kto nie chce i wierzy w reklamy o jakości diesli na stacjach niech wyda zaoszczędzone pieniądze na flaszkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jezdze dieslem juz 3 lata.. i nigdy nic nie lalem z dodatkow.. auto stoi caly czas na podworku.. bywalo -30 stopni a on bez problemu odpalil..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacjach szukaj produktów STP są nie tylko do czyszczenia układu ale także zapobiegają wytrącaniu się parafiny, w marketach tego też pełno, środek sprawdzony cena w granicach do 20 pln. Sam to leje i mam głowę spokojną na zimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja w tamtym roku zalalem autko v-powerem z shella i dostalem zonka bo paliwo zamarzlo ;/ do wymiany filtr paliwa, swiece, odpowietrzenie ukladu i autko dwa dni w garazu musialem przetrzymac. wiec w tym roku leje uszlachetniacz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam super środek Skydd, stosuję już 4 rok i auto zawsze odpala nawet na -25*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam po raz kolejny, tu nie chodzi o jakość paliwa czy auto pojedzie słabiej czy lepiej, tylko o słabą mrozoodporność paliwa na polskich stacjach, szczególnie w okresie przejściowym z letniego na zimowe, większość sprzedaje letnie wczesna zima bo tańsze dla nich w zakupie.

stacje sieciowe maja paliwo dostosowane do danej pory roku, rowniez do okresow przejsciowych. dlatego teraz nie warto tankowac wiekszych porcji paliwa alby nie zostac do silnych mrozow z paliwem do nich nieprzystosowanym. jezdze 6sty rok "dieslem" i nie zdazyly mi sie problemy z rozruchem, zamarzaniem paliwa itp. nigdy nie stosowalem zadnych dodatkow.

Fakt rok temu zatankowane na shelu paliwo zniszczylo mi PD. Jednak problem dotyczyl jakosci paliwa na konkretnej stacji, a nie sieci. Pozatym pomimo zlej jakosci paliwa zimny silnik startowal bez problemow. Generalnie trzeba uwazac gdzie sie tankuje, miec swoja - pewna stacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak 2.0 TDI to udany silnik grupy VAG.

Lejta co chceta, ja doświadczyłem problemu i nie żałuje deprasatora do ropy 20zl na 500 litrów ON a pewność większa.

A że nalałeś gówno do PD-ka to inna sprawa, mówimy tu o dodatkach do AFN'a który ma jechać na wszystkim. Owszem tak, ale w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam po raz kolejny, tu nie chodzi o jakość paliwa czy auto pojedzie słabiej czy lepiej, tylko o słabą mrozoodporność paliwa na polskich stacjach, szczególnie w okresie przejściowym z letniego na zimowe, większość sprzedaje letnie wczesna zima bo tańsze dla nich w zakupie.

stacje sieciowe maja paliwo dostosowane do danej pory roku, rowniez do okresow przejsciowych. dlatego teraz nie warto tankowac wiekszych porcji paliwa alby nie zostac do silnych mrozow z paliwem do nich nieprzystosowanym. jezdze 6sty rok "dieslem" i nie zdazyly mi sie problemy z rozruchem, zamarzaniem paliwa itp. nigdy nie stosowalem zadnych dodatkow.

Fakt rok temu zatankowane na shelu paliwo zniszczylo mi PD. Jednak problem dotyczyl jakosci paliwa na konkretnej stacji, a nie sieci. Pozatym pomimo zlej jakosci paliwa zimny silnik startowal bez problemow. Generalnie trzeba uwazac gdzie sie tankuje, miec swoja - pewna stacje.

Dokładnie tak jak piszesz, jakość paliwa to podstawa:thumbup1: Też nigdy nie miałem problemów z rozruchem podczas mrozów a w tym roku w styczniu w górach odpalałem auto po nocy podczas której było -35 i odpalił bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jeszcze nie raz ale narazie lipa ze śniegiem była, a w zeszły weekend już miałem jechać a narazie w piątek do Livignio na nartki jadę:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie: Bukowina, Białka, Wisła, Szczyrk, Korbielów:wink:

Dobra bo OT w technicznym robimy i nas zaraz mod:bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja specjalnie na zimę jakiś uszlachetniaczy nie dolewam. Tankuję paliwo tylko na Orlenie i jak na razie 2 zimy objechałem bez problemu. W lecie dolewałem do paliwa środek do czyszczenia wtrysków diesla KleenFlo (czerwona buteleczka), ale to po to, żeby trochę wtryski przeczyścić, bo w logach mi korekcję trochę podskoczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak 2.0 TDI to udany silnik grupy VAG.

Lejta co chceta, ja doświadczyłem problemu i nie żałuje deprasatora do ropy 20zl na 500 litrów ON a pewność większa.

A że nalałeś gówno do PD-ka to inna sprawa, mówimy tu o dodatkach do AFN'a który ma jechać na wszystkim. Owszem tak, ale w lecie.

Wlasnie 2.0 tdi to bardzo dobry silnik. A najwiecej zlych opini jest od tych ktorzy o nim wylacznie czytali :decayed:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...