Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Maź w układzie powietrza


bintom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nagle straciłem częściowo moc w czasie jazdy. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie silnika było jakiś czas OK. Jednak problem wracał. Postanowiłem sprawdzić Vagiem. Wykazało błąd czujnika.... już nie pamiętam. Jest pod spodem rury zaznaczonej zielonym kolorem. Po wyciągnięciu czujnika okazało się, że wygląda jakby był zamoczony w oleistej mazi . Na dodatek jest jej na tyle dużo , że aż wypływa na dół i zanieczyszcza silnik.

Wyczyściłem ten czujnik i rury w pobliżu. Teraz jest ok. od jakiś 2 tyg. Martwię się jednak tą mazią . Czy to jest z turbo ? Czy moje turbo mówi , że ma dość ?

(zdjęcie poglądowe )

1000x901csilnikvwpassat.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij rury od intercoolera do kolektora ssącego i zobacz ile w nich jest tej mazi. Zawsze jakaś znikoma ilość bywa, jeżeli jest więcej to już turbina puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę robie standardowo co 12k km. Jak kupuje 4l oleju to wystarcza mi to na dolewkę. Z tym że jak jest czas na wymianę to stan jest środkowy.

Leje olej motul 8100 5w40 .

Mazi jest bardzo dużo, silnik pod tym czujnikiem wygląda bardzo źle. Zawalony jest strasznie. Chyba turbo się kończy.

Da się naprawić wyciek turbo, czy tylko tylko kompletna regeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada oddaj auto do mechanika bo sam to je tylko popsujesz:wink:

Dzięki za radę, ale nie skorzystam . Przez 4 lata oddałem auto do mechanika 4 razy i z tego 3 razy tego żałowałem.

Staram się robić wszystko sam w swoim samochodzie, chociaż tego nie lubię to robię to DLA SIEBIE i nie zależy mi tylko na tym aby wyjechał z warsztatu. Jak dotąd auto nigdy mnie nie zawiodło. Awarię się zdarzają , ale nigdy nie stanęło na drodze na amen.

Może to wina mechaników w mojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj do innych mechaników ale dobrych i zobaczysz czy powtórzy Ci sie to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wszystko wyczyścić, od filtra powietrza aż do kolektora ssącego. wyczyścić odmę i sprawdzić luzy na turbo. do czyszczenia przyda się do tego dużo benzyny i cierpliwości. kolektor ssący będzie trzeba pewnie wypalić żeby pozbyć się mazi. dopiero po dokładnym czyszczeniu będziesz mógł obserwować którędy olej się dostaje do dolotu. są dwie opcje albo odmą albo przez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało oleju od wymiany do wymiany by to turbo puszczało więc pozostaje odma. Błąd zapewne dotyczy czujnika G72 czyli temperatury powietrza w dolocie bo patrząc na foto poglądowe to czujnik G71 ciśnienia doładowania jest u góry tej rury i po jej prawej stronie od miejsca przez Ciebie zaznaczonego. Szkoda, że nie podałeś rocznika Twojego wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyliście mnie :) Dzięki. Będę miał nie długo wolne to się za to wezmę. Rocznik auta to stara babcie z 1996r.

Nie zauważyłem , że znikły moje dane z profilu. Już uaktualniam :) . BINTOM

---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ----------

spokojnie jak 2setki bierze na 12tyśiecy to jak turbo puszcza to ja jestem ksiedzem.

To nie takie dwie setki, po wymianie oleju zostaje ok. 400ml . To dolewam plus ze stanu schodzi połowa miarki, czasami troszkę więcej ( między połową , a ćwiartką ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzisz na krotkich przebiegach?? Niedogrzewasz dobrze auta moze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem tak jest jak silnik nie jest dobrze dogrzany. Dlatego pytalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie się zbierać syf bo nie ma już podciśnienia z turbosprężarki, które wcześniej zasysało opary z odmy wraz z drobinami oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...