Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Klima sprawdzona, nabita a jednak znowu nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem u mechanika od klimy aby nabić klimatyzacje i sprawdzić układ. Koszt 150zł, napełnianie trwało 2 godziny. I klima śmigała 1 dzień a teraz to już cały czas leci ciepłe. Sprężarka podobno działa, dodam że mechanik mówił że dopiero jak napełnili klime i pogazowali trochę auto to sprężarka zaczęła działać. Wybiorę się do mechanika jutro znów i zareklamuje to co zrobił. Jak myślicie co może sie dziać z klimą że padła? Co ew. sprawdzić? Pozdrawiam...

Opublikowano
Wybiorę się do mechanika jutro znów i zareklamuje to co zrobił

co dokładnie chcesz reklamować ? :cool1:

Byłem u mechanika od klimy aby nabić klimatyzacje i sprawdzić układ

co sprawdzili spece ?

Opublikowano

Zareklamuje nabicie klimy oraz sprawdzenie układu które zostało zrobione. Jednakże mimo sprawdzenia i nabicia dziś klima nie działa, pomimo tego że sprężarka chodzi (tak dla jasności: nabicie robią oni od razu ze sprawdzeniem układu czy jest szczelny, inaczej nie ma sensu nabijać bo i tak by chłodziwo uciekło). Wszystko działało 1 dzień, a na następny już nie. :no:

Opublikowano

moje pytanie miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie "co sprawdzili"

Bo nie sądzę, że została sprawdzona szczelność, no niby te automaty do nabijania robią coś w tym kierunku, ale to zabawka :)

Także moim zdaniem, nie masz co reklamować :hi:

Opublikowano

Byłem, sprawdzili jeszcze raz i jest dość mały wyciek z chłodnicy klimy. Trzeba wymienić. Oczywiście sprawdzili za free bo to ich błąd że na początku słabo sprawdzili :tongue4: A co do sposobu sprawdzania o ile dobrze zauważyłem sprawdzają szczelność ultrafioletem przy zastosowaniu jakiś okularów oraz przez jakieś urządzenie z wysięgniczkiem czy czymś... :cool1:

Opublikowano

Do gazu dodają barwnik który jest widzialny w promieniowaniu UV - tak robią wszyscy

Nie wszyscy. Kontrast to ostateczność i ja stosuje go w przypadku gdy jest bardzo niewielki wyciek. Np. ostatnio robilem clio II i przez cala noc po nabiciu azotu zeszlo na zegarach z 12 barow na 11 - czyli bardzo niewiele, gdy nieszczelnosc jest wieksza mozna ja znalezc pryskajac po wszystkiech laczeniach, skraplaczu itd. roztworem ludwika z woda - w miejscu gdzie jest nieszelnosc pojawia sie banki - metoda prosta i bardzo skuteczna. Najwiekszym problemem jest to ze biora sie za nabijanie klimy ludzie ktorzy nie maja o tym pojecia. Wydaje sie to bardzo proste lecz potem sa posty tego typu "klima nabita chodzila jeden dzien" Pozdro.

Opublikowano

Najwiekszym problemem jest to ze biora sie za nabijanie klimy ludzie ktorzy nie maja o tym pojecia. Wydaje sie to bardzo proste lecz potem sa posty tego typu "klima nabita chodzila jeden dzien" Pozdro.

A to dlatego, że jest z tego typu działań całkiem intratny interes.

Kupują maszynę do obsługi za 10 - 14 tys.

Jedna obsługa wiadomo ile kosztuje.

Zainteresowani też wiedzą ile im z tego w kieszeni zostaje.

Dopóki automat robi swoje, dopóty jest OK.

Jak po obsłudze automatem nie działa, to rączki do nieba i oczekiwanie.

C'est la vie, każdy chce zarobić i pchają się tam, gdzie jest dobry zysk.

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak pisze Szogun0,najłatwiej kupic stacje obsługi i nabijac,nie mając zielonego pojęcia :kwasny:

Co do tej rzekomo "małej" nieszczelnosci w aucie kolegi estepe , nie sądze zeby był to niewielki wyciek,za szybko uszedł czynnik chłodzący.

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak pisze Szogun0,najłatwiej kupic stacje obsługi i nabijac,nie mając zielonego pojęcia :kwasny:

Co do tej rzekomo "małej" nieszczelnosci w aucie kolegi estepe , nie sądze zeby był to niewielki wyciek,za szybko uszedł czynnik chłodzący.

dlatego napisałem od razy, że nie ma podstaw do reklamacji, bo po prostu nie było żadnego sprawdzenia :)

Opublikowano

W przypadku kolegi ESTEOE musial byc spory wyciek skoro gaz polecial w jeden dzien. Niekiedy mozna przejezdzic caly sezon z malym wyciekiem. Zdarzaja sie tez tacy klienci ktorzy wola raz w roku przed sezonem napelnic i przejedzic lato, gdyz uszczelnienie sprezarki, robocizna, napelnienie to kwota rzedu 500-600 zl. Wg. mnie to zle rozumowanie, gdyz zanim czujnik niskiego cisnienia zacznie blokowac wlaczanie sprezarki chodzi ona z minimalna iloscia czynnika a co za tym idzie - slabe smarowanie sprezarki. Osobiscie nie wyobrazam sobie jezdzic z niesprawna klima, gdyz bardzo pomaga w odparowaniu szyb.

Opublikowano

kolorant powinno sie dodawać za kazdym razem przy napełnianiu a zwłaszca gdy sa podejrzenia wyciekó pozniej kontrola za 1000km

moze byc takze problem ze sprzegłem klimatyzacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...