Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto dziwnie pływa po drodze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem gdyż odkąd spadł snieg i drogi są oblodzone(wczesniej tego nie odczuwałem) auto dziwnie sie zachowuje nosi je po drodze czym wieksze obciażenie tym bardziej jest to odczuwalne ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe, opony nowe Firestone Winterhawk EVO2 Czy to bedą amortyzatory ? w pażdzierniku miały 74% jutro wybieram się do diagnosty czy to może tylne tuleje są do wymiany jak najlepiej sprawdzić co jest przyczyną. (Zawieszenie jest od S-line -20mm) Jeżdząc z kumplem taką samą audi wogóle nie czuć takiego noszenia po drodze

Opublikowano

Temat był już kilkukrotnie poruszany - prawdopodobnie geometria do ustawienia ( jeśli oponki i amory wykluczasz ):wink:

Opublikowano

Zbieżność wczoraj sprawdzana i wszystko ok Jeden mechanik mi powiedział że musi być na którymś wahaczu wybita tuleja bo jak wjeżdżam na lód to niby koło ma lżej i ten luz powoduje ze autem tak nosi

Opublikowano

u mnie objawy pływającego tyłu były spowodowane źle ustawioną geometrią tylnej osi :whistling:

Opublikowano

a czy nie nosi Cię po zmianie kół na zimowe ? czy na letnich też tak było ?

Opublikowano

u mnie też pływał...

wymienione drążki i stabilizatory z przodu...

teraz zasuwa jak ta lala...:wink:

Opublikowano

Zobacz tuleje tylniej belki+ wahacze

Opublikowano
u mnie objawy pływającego tyłu były spowodowane źle ustawioną geometrią tylnej osi :whistling:

tez własnie tak miałem. latał po całej drodze a na przjsciu dla pieszych i po deszczu był masakra

Opublikowano

Na letnich nie nosiło ale na zimowych jak jade po suchej czy mokrej nawierzchni tez nie nosi ale tylko wjade na lód i sie zaczyna

Opublikowano

kolega miał podobne objawy, bo wymianie amortyzatorów i ustawieniu zbieżności jest ok.

Opublikowano
u mnie objawy pływającego tyłu były spowodowane źle ustawioną geometrią tylnej osi :whistling:

tez własnie tak miałem. latał po całej drodze a na przjsciu dla pieszych i po deszczu był masakra

No pot po po jajach ze stresu nie raz płynął - przejebane wrażenie :kwasny:

Opublikowano

Własnie wróciłem od diagnosty wachacze tył,przód bez jakichkolwiek luzów amotryzatory przód lewy 73% prawy 72% tyl lewy 69% prawy 62% (tu jest gorzej) ale stwierdzi ł ze jest git i to nie to, ale sprawdził mi cisnienie w kołach w trzech było 2,5 bar a w jednym 2,8 stwierdził ze to moze być przez to tyklo teraz lodu na drodze nie ma i nie ma jak sprawdzić :)

Opublikowano

Kolego sprawdz sobie wahacze dolne te banany... ja mam tez jak nowe no nic nie stuka w nich na dołkach ale po skreceniu kół jak ruszasz kierownica delikatnie to widac luzy na nich...;/ zobacz jeszcze taka opcje że skrec koła na maxa i na poł sprzegla delikatnie jedz do przodu i cofaj..ja mam takie objawy że koło mi sie rusza jak by było odkrecone... i juz zamowiłem wahacze w pon biore sie za wymiane.... najlepiej odkrec ich i zobacz czy na jabłku nie masz luzow ..inaczej ich nie sprawdzisz

Opublikowano
Kolego sprawdz sobie wahacze dolne te banany... ja mam tez jak nowe no nic nie stuka w nich na dołkach ale po skreceniu kół jak ruszasz kierownica delikatnie to widac luzy na nich...;/ zobacz jeszcze taka opcje że skrec koła na maxa i na poł sprzegla delikatnie jedz do przodu i cofaj..ja mam takie objawy że koło mi sie rusza jak by było odkrecone... i juz zamowiłem wahacze w pon biore sie za wymiane.... najlepiej odkrec ich i zobacz czy na jabłku nie masz luzow ..inaczej ich nie sprawdzisz

Ale odczucie jest jakby to tył pływał i myszkował po drodze wię co do tego maja przednie wachacze ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Aha... nie doczytalem ze chodzi o tył... jak tył to wina może być amortyzatorów....a luzów na łozyskach nie masz ani nic???

Opublikowano

Panowie ja też mam ten sam problem prowadza na śliskim i równym asfalcie(wtedy można wyrażnie wyczuć)Zauważyłem to przy pierwszych oblodzeniach tej zimy i miałem odczucie że tył niestabilny.Wczoraj wymieniłem tulejki i łącznik tylnego stabilizatora,bo miały małe luzy a dzisiaj rano wyjechałem i na drodze szklanka i znów to samo więc sprawdzam czy przy gwałtownych i mocnych skrętach kierownicą jak auto się zachowuje-trzyma się i ESP też działa.Teraz druga próba -jadę i trzymam kierownicę bez żadnego ruchu nie skręcając i wtedy czuję wyrażnie że audi "chodzi"(wręcz uskakuje)na boki jakby w koleinach i myślę że to nie wina tyłu tylko raczej przód to powoduje. A co powiecie na cenę 400zł za sprawdzenie zawieszenia,ukł. kierowniczego i sprawdzenie geometri w ASO.Jeżeli będzie konieczność ustawienia zbieżności to 100 więcej.Bo żeby geometria była prawidłowa to nigdzie nie może być luzu a jadąc do stacji diagnostycznej sprawdzą zbieżność skasują prawie 100wę powiedzą że wszystko ok. a wyjedziesz i dalej to samo to jedziesz do nast.szpeca i znów bulisz i znów się wnerwiasz aż się uzbiera z tego prawie to samo co w ASO.Może nie do końca mam zaufanie co do aso ale również brak do okolicznych diagnostów. Może to jakaś podpowiedż dla innych bo w moim modelu nie ustawia się kątów kół tylnych zapewnili mnie mnie w aso a okoliczni mechanicy zalecają ich ustawienie.

Opublikowano

A nie masz z tyłu szerszych opon albo dystansów ?

Opublikowano
Panowie ja też mam ten sam problem prowadza na śliskim i równym asfalcie(wtedy można wyrażnie wyczuć)Zauważyłem to przy pierwszych oblodzeniach tej zimy i miałem odczucie że tył niestabilny.Wczoraj wymieniłem tulejki i łącznik tylnego stabilizatora,bo miały małe luzy a dzisiaj rano wyjechałem i na drodze szklanka i znów to samo więc sprawdzam czy przy gwałtownych i mocnych skrętach kierownicą jak auto się zachowuje-trzyma się i ESP też działa.Teraz druga próba -jadę i trzymam kierownicę bez żadnego ruchu nie skręcając i wtedy czuję wyrażnie że audi "chodzi"(wręcz uskakuje)na boki jakby w koleinach i myślę że to nie wina tyłu tylko raczej przód to powoduje. A co powiecie na cenę 400zł za sprawdzenie zawieszenia,ukł. kierowniczego i sprawdzenie geometri w ASO.Jeżeli będzie konieczność ustawienia zbieżności to 100 więcej.Bo żeby geometria była prawidłowa to nigdzie nie może być luzu a jadąc do stacji diagnostycznej sprawdzą zbieżność skasują prawie 100wę powiedzą że wszystko ok. a wyjedziesz i dalej to samo to jedziesz do nast.szpeca i znów bulisz i znów się wnerwiasz aż się uzbiera z tego prawie to samo co w ASO.Może nie do końca mam zaufanie co do aso ale również brak do okolicznych diagnostów. Może to jakaś podpowiedż dla innych bo w moim modelu nie ustawia się kątów kół tylnych zapewnili mnie mnie w aso a okoliczni mechanicy zalecają ich ustawienie.

Idealnie to opisałeś to samo mam, jak jutro zdąze to podjade na geometrie może coś wynajdą jak dojdziesz co było wina pisz jak najszybciej bo nie dam rady wiecej jezdzić z tak irytującym uczuciem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...