Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dławi się i szarpie..


Zioba

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.. Po wymianie EGR na nowy z Wahler auto zaczęło się dławić do 2 tyś i tak przy 1,8 1,9 tyś obrotach szarpie przy dodaniu gazu.

A tak od początku to pojechałem do mechanika gdyż auto długo mi zapalało. On wymienił mi filtr paliwa i nic. Następnie zauważył, że w gruszce od sterowania klapa gasząca jest dziura, więc ją wywalił i ustawił klapę na otwartą oraz wyczyścił cały egr i kolektor. Po tym zabiegu auto zaczęło się strasznie dławić. Więc kupiłem nowy EGR i dalej się dławi.

I już nie wiem czy do niego jeździć bo miał naprawić zapalanie a auto jeździ teraz sto razy gorzej a zapalanie dalej tak jak było.

(Wiem, że zapalanie jest od włącznika świateł o czym dowiedziałem się później z tego forum, ale on twierdzi że to bzdura. Ale to już nie jest tematem tego postu bo to wiem, że na pewno tak jest) - najważniejsze żeby przestał się dławić i miał moc.

Zastanawiam, się czy to nie zawór sterujący turbiną jest zepsuty? Bo czasami mam tak że od 2,2tyś dostaje fajnego kopa, a potem przy 2,6 kolejnego. Tak jakby się to zawieszało coś.

Mechanik sprawdzał korekty na pompowtryskach i były dobre ale nie pamiętam już tych parametrów..

Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam za chaotyczną wypowiedź..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o problemy z zapalaniem to wpływ włącznika świateł bardzo łatwo zweryfikować. Wystarczy, że w ramach testów będziesz przez jakiś czas odpalał na włączonych i zobaczysz czy jest poprawa. Mechanik zamiast mówić o bzdurach to powinien sprawdzić, w końcu to żaden problem. Chociaż dobrze rozumiem, że tak na pierwszy raz to ciężko uwierzyć...

Po drugie, to dławienie o którym mówisz bardzo pasuje do niedomykającego się EGR. Moim zdaniem dobrze byłoby pokusić się o sprawdzenie N18 bo to on może już nieprawidłowo działać. Sprawdź czy to dławienie wystęuje jeśli wężyk z EGR zdejmiesz i zatkasz go czymś. Spróbuj tak pojeździć i zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Jutro po pracy wstawię śrubkę i sprawdzę czy jest różnica..

A z tym włącznikiem już mam sprawdzone i wiem, że to on powoduje złe zapalanie, ale jakoś nie doszedłem do tego żeby z tym coś zrobić bo zawsze zapalam na postojowych i już się przyzwyczaiłem.

Bardziej mnie to dławienie i brak mocy na niskich obrotach denerwuje. Wcześniej miałem 90 koni i ostatnio mi się wydaje, że na niskich to nawet lepiej szła choć miała zwykła turbinę. Ale to mi się już pewnie wydaje;)

A z logami nie mam jak zrobić bo nie mam kabelka i średnio się na takich rzeczach znam.

---------- Post dopisany 18-12-2012 at 17:39 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2012 at 21:04 ----------

Zrobiłem tak jak mówiłeś z tym zaślepieniem tych przewodów i przejechałem się kawałek i wydaje mi się, że jest lepiej. Ale jeszcze pojeżdżę tak kilka dni i zobaczę.

Jeżeli rzeczywiście nadal będzie lepiej to wystarczy, że wymienię ten sterownik n18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja ci powiem na swoim przykładzie mam AVF i miałem to samo co ty jak na razie odpukać się uspokoiło. Gdzieś wyczytałem na innym forum że to właśnie może być wina EGR więc spróbowałem go zaślepić jeździłem tak przez 2 dni niestety szarpania były dalej odczuwalne ale o wiele mniejsze, później założyłem spowrotem wężyk podciśnienia do egr'u i od tamtej pory odziwo się uspokoiło.

Powiem szczerze że nie jestem na 100% pewny czy to na tyle pomogło ale nic innego w owym czasie nie robiłem ciekawy jestem czy u ciebie też taki zabieg pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jeśli komuś zależy żeby było wszystko do porządku to trzeba niestety po tych 10-11 latach pewne rzeczy wymienić. Cały układ niskiego ciśnienia moim zdaniem jest do wywalenia i odbudowania na nowych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o problemy z zapalaniem to wpływ włącznika świateł bardzo łatwo zweryfikować. Wystarczy, że w ramach testów będziesz przez jakiś czas odpalał na włączonych i zobaczysz czy jest poprawa. Mechanik zamiast mówić o bzdurach to powinien sprawdzić, w końcu to żaden problem. Chociaż dobrze rozumiem, że tak na pierwszy raz to ciężko uwierzyć...

Po drugie, to dławienie o którym mówisz bardzo pasuje do niedomykającego się EGR. Moim zdaniem dobrze byłoby pokusić się o sprawdzenie N18 bo to on może już nieprawidłowo działać. Sprawdź czy to dławienie wystęuje jeśli wężyk z EGR zdejmiesz i zatkasz go czymś. Spróbuj tak pojeździć i zobaczysz.

witam u mnie objawy dławienia się silnika, dziwnym trafem zdarzają się tylko wtedy, kiedy pada naprawdę mocny deszcz, albo gdy jest bardzo wilgotne powietrze, w chwili obecnej objaw dławienia pojawił sie po raz kolejny, podpiąłem Vaga i co się okazuje błędów brak, ale gdy wejde bodajże w kanał 04BS przy opcji wyświetlanej EGR OFF wszystko jest ok ale gdy tylko przeskoczy na EGR ON silnik automatycznie zaczyna sie dławić, obroty zaczynają falować, aż w koncu silnik zostaje zdławiony. Za radą kolegi ściągnąłem wężyk z egr i problem natychmiast zniknął od razy samochód zrobił się żywszy, a dławienie jak ręką odjął. I tu moje pytanie, sądzicie że winowajcą może być n18? czy raczej problemu należało by szukać w samym EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławienie o którym piszesz w BS będzie się pojawiało jeżeli zrobisz to na niedogrzanym silniku. Jeżeli występuje na dogrzanym to może będzie gdzieś nieszczelny układ chłodzenia powietrza doładowanego, wtedy spróbuj zlokalizować nieszczelność pod maską jak gdy przeskoczy na EGR ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Pisze w imieniu brata i bardzo prosze o pomoc.Auto to a4 AWX wczoraj podczas jazdy na trasie auto zaczeło sie dławic,stopniowo traciło moc działało tylko jak był delikatnie wcisniety gaz po zjechaniu na pobocze auto zgasło i juz nie zapaliło,vag pokazał takie błędy:

17571-czujnik temperatury paliwa-przerwa,zwarcie do plusa brak osprzętu nie zwiazany ze sprzetem,bład sporadyczny

18080-wentylator chłodnicy pierwszy bieg-zwarcie do plusa brak osprzętu nie zwiazany ze sprzetem

17932-przekaznik pompy paliwa-przerwa,zwarcie do plusa brak osprzętu nie zwiazany ze sprzetem,bład sporadyczny

czy moze miec to np zwiazek z przetartym gdzies kablem ktory robi zwarcie? miał tez problem z autem podczas deszczowej pogody auto zachowywało sie jakby nie miało mocy i opornie działało na gaz,ale odtykał jakies kanaliki i wszystko wracało do normy nie wiem dokładnie o jakie kanaliki chodziło ale jak wroci z pracy to dowiem sie czegos wiecej z gory dzieki za pomoc

Z tego co tu wyczytałem kreciłem autem na próbe i nic ,zdjąłem wezyk z egr i odpalił odrazu, ale troche sie dławi na poczatku oborty falują itp wiec gdzie mam szukac przyczyny? w zaworku n18? czy czyscic egr? aha i powiedzcie mi jeszcze czy taki własnie zaworek podejdzie od ibizy 2000r,110 km kod ASV chciałbym podmienic i zobaczyc na probe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprawdz czy działa pompa paliwa w zbiorniku. Zobacz równiez czy nie przyblokowała sie klapa gaszaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.. Po wymianie EGR na nowy z Wahler auto zaczęło się dławić do 2 tyś i tak przy 1,8 1,9 tyś obrotach szarpie przy dodaniu gazu.

A tak od początku to pojechałem do mechanika gdyż auto długo mi zapalało. On wymienił mi filtr paliwa i nic. Następnie zauważył, że w gruszce od sterowania klapa gasząca jest dziura, więc ją wywalił i ustawił klapę na otwartą oraz wyczyścił cały egr i kolektor. Po tym zabiegu auto zaczęło się strasznie dławić. Więc kupiłem nowy EGR i dalej się dławi.

I już nie wiem czy do niego jeździć bo miał naprawić zapalanie a auto jeździ teraz sto razy gorzej a zapalanie dalej tak jak było.

(Wiem, że zapalanie jest od włącznika świateł o czym dowiedziałem się później z tego forum, ale on twierdzi że to bzdura. Ale to już nie jest tematem tego postu bo to wiem, że na pewno tak jest) - najważniejsze żeby przestał się dławić i miał moc.

Zastanawiam, się czy to nie zawór sterujący turbiną jest zepsuty? Bo czasami mam tak że od 2,2tyś dostaje fajnego kopa, a potem przy 2,6 kolejnego. Tak jakby się to zawieszało coś.

Mechanik sprawdzał korekty na pompowtryskach i były dobre ale nie pamiętam już tych parametrów..

Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam za chaotyczną wypowiedź..

Kolego czy ten mechanik po usunieciu gruszki klapy zablokowal w jakis sposob sama klape?jesli nie bedzie sie ona sama zamykac w czasie jazdy i silnik bedzie sie dlawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była zablokowana w pozycji na maksa otwartej.

Jeździłem ostatnio na odłączonym EGR i było ok.

Dziś podłączyłem go z powrotem i objawy wróciły od razu. Tragicznie się jechało, a musiałem się tak męczyć 200km dziś. Będę musiał podjechać do mechanika, żeby wymienił ten N18. Czy macie inne pomysły?

---------- Post dopisany 14-01-2013 at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany 05-01-2013 at 21:13 ----------

a jest możliwość, że jak mam pełny bak paliwa to mi się nie dławi i nie szarpie a jak już prawie pusty to objawy się nasilają..

Czym mogło by to być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to N18 źle steruje EGR.

Możecie mi objaśnić wątek odpalanie i wlacznik świateł :banghead:

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie.mam ten sam problem.a czy jak tak go zaczyna dlawic to slyszysz pod maska takie syczenie?bo mi tak wlasnie robi.tez tak stawiam na n18 bo egr mialem zaslepiony i nic to nie dalo.turbine mialem robiona wiec wezyki podcisnienia mam wymienione ale ten wlasnie odglos takiego ssanie jakby bral lewe powietrze alebo jakas nieszczelnosc.ale dzisiej jechalem i auto zaczelo szkubac i zgaslo.dlugo krecil zanim odpalil.mam taka jeszce jedna koncepcje podobno ze pod pod pokrywa zaworow tam sa jakies wtyczki na kazdy cylinder i one lubia sie jakby poluznic i trzeba je tylko poprzyginac.kolega tak mial akurat w pasku ale ten sam motor.czujnik temp wody wymienilem tez mialem padniety.duzo palil.a tam gdzie ta klapka do gaszenie to mam popsute ale mam waz podcisnienia zrzucony i zaslepiony.to niewiem czy dobrze bo gdzies tu czytalem ze jesli sie w czasie jazdy domknie to wtedy auto moze zgasnac.powiem ze powoli pomysly sie koncza.a na kompie zadnych bledow.zwariowac mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa gaszaca sama się nie zamknie. Trzyma ją sprezyna a zamyka się w momencie wyłączenia zapłonu stacyjka. Wtedy idzie impuls do zawóru N239 który puszcza podcisnienie do membrany od tej klapy. Auto zgaszone podcisnienie spada i klapa wraca do pozycji otwartej. Możesz jeździć z odlaczonym wezykiem. Klapa gaszaca ma powodować spokojniejsze gaszenie silnika. Mniej wibracji.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...