timoti26 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Szanowni koledzy / koleżanki Mam nie lada orzech do zgryzienia... W moim aucie przy dodaniu / puszczeniu gazu szarpie (mocne potrójne szarpnięcie) Nie muszę chyba tłumaczyć że w aucie tej klasy jest to b. wkurzające (polonezem lepiej się jeździ w obecnej chwili) i teraz najlepsze, o to co zrobiłem do tej pory: Wymiana rozrządu komplet z łańcuszkiem (pompa wody została stara) Kompletne sprzęgło + 2 mas Firmy sachs (wymieniane 2 krotnie w przeciągu 1 miesiąca - wada fabryczna) Wymienione wszystkie poduszki silnika Wymieniony Eżektor, DV i wszystkie wężyki podciśnieniowe Wyczyszczona przepustnica i za adaptowana VAGiem Wymieniona ODMA oleju Wymieniony filtr powietrza Wymienione świece na nowe NGK Wymieniony czujnik cieczy Wymieniony termostat i chyba tyle... VAG nie pokazuje żadnych błędów. Mm VAGa moge wszystko zczytać lecz jestem nowicjuszem Auto to A4 z 1999r silnik 1.8 T APU nie skromny przebieg 380 000 km Błagam pomóżcie....
rafal9119 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 a probowales podmienic przepustnice?
Magicbattle Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 logi musisz zrobic nowicjuszu moze cos wiecej wyjdzie. przeplywke sprawdzales ile pompuje?
timoti26 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Niestety nie mam takiej możliwości :/ istnieje sposób by ja przetestować np. Vagiem by mieć pewność że działa tak jak powinna? Logi robiłem jakiś czas temu zamieszczone tutaj http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-analize-logow-1-8t-exel-wykresy-250430/
Magicbattle Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 przeplywke sprawdza sie w latwy sposob. wchdzisz w silnik bloki pomiarowe tlyko teraz nie pamietam ktory blok chyba 3. musisz miec wartosci w g/s. na jalowym musisz miec do 4g/s a przy maks bucie np na drugim biegu trzecim 120g/s
arre Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 tez mialem szarpania i winna przeplywka... kupilem zamiennik niby niemiecki mastersport-a pochodzil pol roku i znowu szarpalo Bosch orginalny zalatwil sprawe na amen przyspiesza plynnie i elegancko a szarpania wynikaly ze zlego przeliczania powietrza - przywieszania sie bledow oczywiscie zadnych nie bylo
timoti26 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 OK pędze sprawdzić przepływkę pytanie tylko jak pomiary mają się do temp - 5 to nie ma wpływu? czy poczekać aż silnik złapie temp 90?
arre Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 silnik powinien byc rozgrzany ale powietrze rozne jest przy temp otoczenia -5 i inne przy 20C najlatwiej jak ktos CI sprawnej na podmianke uzyczy moja z master sporta na vaginie pokazywala mniej wiecej dobrze ale w ktoryms momencie sie przywieszala i nie wiedzialem o co kaman ale wiedzialem juz po poprzednim razie ze przeplywka wiec Bosch wpadl i jak nowa maszyna. tez mam APU
timoti26 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Panowie wychodzi na to że przepływka jest ok na jałowym ma ok 2,5 przy pełnym otwarciu 119 g/s silnik 90 stopni Jednak przy sprawdzaniu przepływki dostałem olśnienia, mianowicie jadąc sobie na 5 biegu ok 70km/h puszczając i dodając leciutko gazu wyczówalny jest wyraźnie ( na drążku zmiany biegów) taki jakby przeskok tak jakby przesakiwał tryb... co ciekawe na 4 biegu nie ma takich cudów i co ciekawsze na 4 mam wrażenie że nie szarpie w ogóle... na 3,2,1 biegu nie wyczuwa się aż tak tych dziwnych szarpnięć na drążku za to auto szarpie niemiłosiernie (puszczenie / dodanie gazu) więc wnioski jakie mi się nasuwają to skrzynia albo przeguby.... Istnieje jakiś sposób by sprawdzić przeguby??
arre Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Skrzynia nie bo musial bys miec 1,2,3,5 bieg zepsuty dwumase i sprzeglo pisales ze wymieniales przeguby strzelaja jak masz kola skrecone, na wprost napewno nie szarpia autem podmien przeplywke bedziesz wiedzial co jest los ja dalej na przeplywke obstawiam...
pastaldo Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 jak szarpie lewarkiem to ja bym sprawdził poduszki pod skrzynia i silnikiem. To nie TDI i nie powinno byc tak dużych skoków ale poduszki też moga dawać podobne objawy.
timoti26 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Poduszki wymienione wszystkie poza tym odbojem który znajduje się pod chłodnicą. Podobnież jest w dobrym stanie Mówisz że przeguby strzelają gdy koła są skręcone ale to się tyczy przegubów zewnętrznych a co z wewnętrznymi??
pioteros Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 poluzuj tą ramkę odboju z z przodu, 3 sruby na klucz 13 mm, pociagnij mocno wszystko w dol aby skrecic jak wszystko jak najnizej sie da, najlepiej jakby druga osoba ciagneła cały odbój z ramką w dół a ty w miedzy czasie przyłap wszystko, powinno być lepiej, warto sprobować bo nic nie kosztuje
arre Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Dev tez obstawiam ze to cos ze spalaniem... albo przeplywka w pewnym momencie zle zlicza albo cewki w 1.8T by rzucalo piecem to poduszki by pourywane byc musialy chyba
Magicbattle Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 wewnetrzne przeguby by bylo slychac przy ruszaniu na prostych kolach albo hamowaniu. podmien przeplywke na dobra. mialem ale poszla facet zadowolony mial podobne objawy. ale jak pisalem wczesniej raczej przeplywka. chyba ze ci skrzynie zle zlozyli chodz czy tak sie da
timoti26 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 W takim razie zrobię jeszcze logi przepływki na dłuższym odcinku może coś pokażą. Co do cewek da się je jakoś sprawdzić? Jedyne opcje podmiany mam na złomowisku gdzie zapewne dobrze sobie policzą a nikt nie da gwarancji że to co mi zaproponują jest sprawne :/
Rafalski82 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 A czy te objawy miałeś przed wymiana sprzęgła?
timoti26 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 Przed wymianą to właśnie te objawy skłoniły mnie do wymiany sprzęgła
benyA4 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 co do podmianek to kolego poszukaj kogos na forum co mieszka w okolicy i z nim sie umow, koledzy z forum napewno nie odmowia , a bedziesz mial okazje porownac z innym autem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się