prezesik18 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Witam, od prawie dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem A4 1.8 125km (oznaczenie silnika ADR). Na benzynie silnik pracuje równo na wolnych obrotach, nic nie szarpie, idzie jak torpeda. Kody błędów sprawdzone poprzez złącze OBD w aucie, kiedyś pojawiały się błędy składu mieszanki, ale od wykasowania ponad miesiąc temu, do dziś się nie pojawił. Instalacje do niej założył poprzedni właściciel w 2006 roku. Zrobiłem 30 000km bez żadnego problemu z gazem, lecz ostatnio mam z instalacją problem :? Od założenia instalacja ma przelot 120 000km, wiem że listwa wtryskowa była już raz wymieniana. Specyfikacja instalacji: Sterownik: OMVL DREAM XXI N Reduktor: Reg by omvl k901704 Wtryskiwacze: IG1 Nero - napis odczytany z listwy; na wtryskiw. wybite - amp 3ohm Dysze wtryskiwaczy: Nie mam pojęcia Problem polega na falowaniu wolnych obrotów, silnikiem lekko trzęsie jakby wypadały zapłony. Auto powyżej 3000 obr nie ma dużej ochoty przyśpieszać. Pierwsze objawy były takie - auto zbiera się dobrze do 3500obr, potem łapał muła na kilkanaście sekund (tak do 4200obr), przez chwilę żwawo przyśpieszał i znów miał muła. Teraz auto powyżej 3000obr nie jedzie :/ Wydaje mi się że wtryski zaczęły ostatnio troszkę głośniej pracować. Co sprawdziłem? - świece zapłonowe - wszystkie sprawne - wtryskiwacze gazowe - odłączałem kolejno wtyczki i obserwowałem zmiany w pracy silnika - każdy wtryskiwacz tak samo oddziaływał na pracę - auto przestawało chodzić na jeden gar. Kupiłem interfejs do gazu ale jak to zwykle bywa miałem problem z podłączeniem się do ECU. Jak się okazało brak napięcia +12V do zasilania interfejsu. Program jaki mam zainstalowany na lapku: DREAM XXI-N 6.0.3 305 IC Interfejs mam od Viakena pod złącze com. Ustawienia instalacji: Wykresy (logi) z jazdy: But w podłogę, od pierwszego biegu do 4tego (jazda na PB) But w podłogę, od 3 biegu (1500obr/min)(zaczyna się w 180 sekundzie, jazda na LPG) A to log podczas przełączania zasilania z PB => LPG => PB Nagrałem filmik na postoju, widok na parametry (wykonałem też loga nagrywając filmik): Myślę że dałem wystarczającą ilość informacji abyście mi mogli pomóc, a nie wróżyć z fusów Jak pierwszy raz podłączyłem interfejs domyślnie były ustawione: temp przełączania - 45 stopni obroty przełączania - 1600 Delay - 40s I te wartości zmieniłem na bardziej optymalne jak dla mnie. Pozostałych parametrów nie zmieniałem. Zastanawia mnie fakt skąd się biorą takie wartości napięcia sondy lambda podczas nagrywania filmiku, skoro sonda jest nie podłączona do ecu lpg? Spadek ciśnienia na reduktorze nie jest za wysoki? A może przyczyną tych wszystkich problemów są przytkane filtry? Przyznam szczerze że odkąd mam auto to ich nie wymieniałem Od czego mam zacząć?
Mariot Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 zacznij od wtrysków... naprawa badz wymiana
prezesik18 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2012 Takie same odpowiedzi otrzymałem na innych forach Zamawiam te sam co mam teraz.
pablosan Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Kolego, a nie lepiej kupić sobie: MEGAPOL - samochodowe instalacje gazowe - LPG - auto gaz - autogaz, to jest wersja ekono, bo jak znacznie lepiej to HANA, ale one są droższe ponad 2 razy.
prezesik18 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Kolego też brałem pod uwagę te wtryski, jednak powiedziano mi że są nieznacznie lepsze od moich aktualnych. Kolejna sprawa to czy wtedy nie będzie problemu z czujnikami temp i ciśnienia gazu na listwie. Poza tym ze starych dysz mogę wykręcić dysze które są już odpowiednio rozwiercone.
pablosan Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Czy są nieznacznie lepsze, to nie wiem, zadaj to pytanie na: lpg-forum.pl Ja nie montuję LPG, nie mam więc jakiejś mega wiedzy. z tego co wyczytałem to te wtryski są całkiem niezgorsze.
prezesik18 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Wiem, jestem na tamtym forum od kilku tygodni.
mateogda Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Po obejrzeniu filmiku myślę kolego, że masz dwa problemy. Jeden to reduktor, który nie trzyma ciśnienia, przez co auto nie jedzie na wysokich obrotach ( dużych obciążeniach ). Drugi to listwa wtryskowa przez co nierówna praca na wolnych obrotach. Co do wtrysków, nie kupuj NERO, mają wadę fabryczną. Lepiej weź VERDE lub wróć do listwy REGa, która pewnie była oryginalnie do tej instalacji. Wysłane z telefonu...
prezesik18 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 reduktor już się prosi o zestaw do regeneracji? Nad wtryskami się jeszcze zastanowię, na czym polegała wada fabryczna tych wtrysków?
mateogda Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Po pewnym przebiegu potrafią się klinować tłoczki.
Karolchrz Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 kupuj zestaw naprawczy parownika to po pierwsze jesli problem sie bedzie powtazal to wtryski hany i bedziesz jezdził długo. ps filtry to podstawa lpg
RobertWS Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Mam ten sam parownik i też mam problemy z nim. Właśnie ,jest sens go regenerować czy lepiej nowy?
RobertWS Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Cennik to ja znam, ale fakt 200zł w kieszeni zostaje, ale żebym za 2 miesiące nie musiał znowu w niego ingerować.
prezesik18 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2012 Ja narazie wymienię listwę wtryskową i filterki, później zobaczymy co dalej
RobertWS Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Ja do wiosny jeszcze pojeżdżę na nim, daj znać jak będziesz regenerował i jakie rezultaty:wink:
edekxp Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Kolego sprawdz szczelność bo MAP wynosi 45 to trochę za dużo powinno być około 25-35, jak wartośc większa więc ciągnie lewe powietrze Obroty będą nie równe Miałem podobną instalkę Elpigaz, zmieniłem wtyski na Rosso (mam nadal chodzą ok) Parownik też zmieniłem na AC-r01 było już dużo lepiej ale ta mapa to tragedia Pomagałem sobie vagiem ale było nie tak jak chciałem Kupiłem Staga 300 ISA2 i teraz jest idealnie, nawet nie czuć kiedy przełącza PB>LPG
prezesik18 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Panowie, mam znów mały problem. Wszystko zaczęło się po tym jak uderzyłem 2msc temu w nocy w kota, po ujechaniu 200metrów, przerzuciło zasilanie na PB, na centralne diody od ilości paliwa w butli zgasły i zaczęło pikać. Po przełączeniu PB -> LPG nadal ta sama reakcja. Dopiero wyłączenie i włączenie zapłonu i mogłem dalej jechać na LPG. Podejrzewam że wyskakuje jakiś błąd i dlatego trzeba wyłączyć silnik. Myślę że to nie wina reduktora ponieważ gdy przełączało mi z winy reduktora na PB to diody od ilości lpg w zbiorniku mrugały, i dało się bez wyłączania silnika z powrotem przełączyć na zasilanie lpg. Możliwa jest to wina czujnika temp reduktora? Kiedyś jak robiłem logi to był motyw że zdarzało się że nagle temp z 40 stopni spadała nawet poniżej 0. Elektrozawór w butli? - czasem gdy auto jeszcze jest zimne, po przejechaniu 200m słyszę go jak kilka razy cyka, załącza go, wyłącza i tak w kółko. Żeby go sprawdzić wystarczy 12V mu zapodać? Słyszałem o jego czyszczeniu coś. Ogólnie to objaw się nasila gdy temperatura spadnie poniżej 0 stopni C. Rano gdy jechałem w trasę było -8 stopni, i co kilometr mi przełączało i tak przez 30km. Potem się uspokoiło, w drodze powrotnej też. Proszę o pomoc i pozdrawiam
edekxp Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 a kot był czarny?? Zmień czujnik temperatury, przez niego masz problemy Miałem podobnie w starej instalacji Spróbuj wymusić jazdę na LPG, przyciśnij przycisk na centralce (bez stacyjki) - trzymając odpal auto jest to tryb awaryjny, nawet jak czujnik temp.uszkodzony to bedzie jechać na LPG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się