tulaza Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Po wczorajszym myciu auta zobaczyłem że plastikowa obudowa komputera zanurzona jest cała w wodzie: [/img] Jakieś pół roku temu miałem podobny problem ze zbierającą się wodą w komorze akumulatora. Pomogło przeczyszczenie kanałów odpływowych. Wczoraj po ciemku szukałem takiego kanału pod obudową komputera ale nie znalazłem. Ktoś miał taki problem? W szukajce znalazłem tylko kłopoty w wodą w komorze aku. Dodam że w kabinie jest sucho.
sokal Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 W kabinie jest sucho do czasu W tej komorze masz dwa odpływy, obydwa trzeba czyścić a po jesieni to już obowiązkowo Poza tym na forum było o tym setki tysięcy razy, zacznijcie w końcu czytać zanim napiszecie kolejny raz o tym samym...
wojtek79 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 W tych odpływach są fabrycznie takie gumowe lejki, ja je wywaliłem w cholere bo co chwilę się zatykały. Teraz jest spokój, nic się nie zatyka.
pj_pe_jot Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Masz lekko przypchany odpływ z okolic komputera (nie mylić z tymi dwoma odpływami pod akumulatorem i serwo) dlatego zbiera ci się tam woda. Postaram się opisać jak to zrobić. Na twoim zdjęciu widać śrubkę co mocuje pokrywę od komputera. musisz wziąść jakiś "pręcik" i przepchać tą małą szparkę między obudową komputera (pod tą śrubką) a blachą. Jest tam mała szpara około 5mm na 5 mm, a może i mniejsza. Najlepiej przedmuchać ten "rowek" sprężonym powietrzem. Jak nie wiesz o czym piszę to wieczorem przerobie twoje zdjęcie, abyś wiedział gdzie to przepchać. 1
cptolgierd Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Radzę zrobić to jak najszybciej, a przy okazji - jeżeli posiadasz ogrzewany garaż albo inne ciepłe miejsce - uszczelnić otwór linki otwierania maski oraz ECU. Inaczej będzie Ci się lała woda do środka i od strony kierowcy, aż do pasażera z tyłu będziesz miał dywan mokry, a łatwo to nie jest wysuszyć.
jajcosz Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 to pod komputerem też są odpływy? myślałem, że tylko 2 pod akusem, a obudowe komputera można bez obaw odkręcić, podnieść i przeczyścić , czy trzeba na coś uważać ?
sokal Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 odkręcasz kilka śrubek (czyba 8) i podnosisz pokrywę, to jest tylko taka plastikowa pucha w której leży komputer przymocowany taką zapinką metalową żeby nie latał i w sumie kupa wolnego miejsca Odpływy w podszybiu są dwa, jeden pod aku a drugi przy wężach od nagrzewnicy od strony ECU
jajcosz Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 ok, ostatnio jak wyciągnąłem aku to do tego drugiego też było dojście,następnym razem chyba wyrzucę ten gumowy lejek z otworów, bo to w sumie on ogranicza odpływ
Klejk Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 chlopaki pod aku i pod serwem namierzone i wyczyszczone... a gdzie pod ECU jest ten odplyw to nie mam pojecia mam to samo co kolega...
sokal Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Odkręcasz obudowę ecu, odsuwasz go na bok (nic nie trzeba rozpinać), pod nim jest dziura. Jeszcze jakieś pytania na temat który był wałkowany milion razy? Dlaczego niektórzy uważają że skoro im się nie chce czytać to komuś ma się chcieć odpowiadać po raz kolejny na to samo pytanie?
horny devil Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Ja to bym z tym uważał bo jak próbowałem tą śrubkę z obudowy eku odkręcić to się ukręciła i teraz obudowa trzyma mi się tylko na jednej. A przeciekanie tej obudowy równa się zalaniu samochodu do środka
sokal Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Nie każdy powinien wykonywać wszystkie prace samodzielnie, dzięki czemu może się przyczynić do rozwoju gospodarki.
jajcosz Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Kuźwa dziś odkurzam auto i co... pod wycieraczką kierowcy mokrutko Odpływy od aku czyściłem na jesień, leje konewką w okolice kompa a w środku ciurkiem z nad pedału sprzęgła No to czeka mnie też trochę zabawy
Magicbattle Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 no audi dalo d*py na takich bzdetach ale to samo jest w pastuchach. uszczelka "papierowa" nie wytrzyma wiecznosci ale mogli by dac prog pol centa na drodzi gdzie laczy sie z pucha kompa i nie bylo by problemu jak w b6 chodz ten troche plytko to wyglada. macie koazje zobaczyc jak po 15 zachowana jest podloga. zobacz czy tez w nogach pasazera za kierowca nie jest mokro tak to trzeba fotel sciagac
jajcosz Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Na szczęście tylko mokro na dywaniku kierowcy, ogarnąłbym,ale muszę skombinować ściągacz do wycieraczek szyb. A ja się dziwiłem że mi sporadycznie coś na vagu wyskakuje z kompem i obrotomierz nie reagował na mrozach, skoro cała woda po kablach spływa.
horny devil Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Po co Ci ściągacz? ściągasz ten kapturek odkręcasz nakrętkę i ramię delikatnie wychodzi
sokal Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Nie trzeba ściągać wycieraczek, jeżeli w podszybiu nie ma otworu do odkręcenia tej najbardziej schowanej śrubki to wystarczy samo podszybie poluzować (metalowe spinki plus te plastikowe pseudo śruby od góry) i spokojnie można tam włożyć małą grzechotkę z nasadką.
jajcosz Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Wycieraczki zeszły bez ściągacza, złą technikę obrałem, wystarczyło lekko ramię odgiąć żeby wycieraczka była prostopadle do osi na którą jest nałożona i zeszła bez problemu. Jutro za dnia po robocie będę rozkręcał dalej, wydaje mi się,że wygodniej jest podszybie ściągnąć. Chce całą obudowę kompa wyciągnąć jak da radę i silikonem opitolić od ściany grodziowej ---------- Post dopisany 06-03-2013 at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2013 at 20:47 ---------- Dobra cyknę małe fotostory. Po pierwsze demontaż podszybia (mi udało się ściągając tylko prawą stronę), następnie demontaż wycieraczek, odpinamy akusa (minus) i dobieramy się do pokrywy ECU. I teraz tak....pokrywa ECU ma 6-7 śrubek jakoś tak, odkręcamy je. Następnie odkręcałem dolną część obudowy ECU. Jedna śrubką jest na zewnątrz po prawej stronie a druga w lewym tylnym narożniku ale od środka !!!. Jak już odkręcimy to odpinamy kompa i wtyczki które wchodzą do ściany grodziowe, początkowo miałem problem je wyciągnąć ale jak mocniej chwyciłem do wyszły bez oporów. Oto widok po demontażu Następnie odkurzacz i czyścimy cały syf dookoła , tzn piach paprochy i takie tam. Jak już odkurzyłem, wilgotna ściereczka, ale nie mokra, coby nie pozalewać wtyczek i lecimy dookoła do czystego. Następnie benzyna ekstrakcyjna i opitalamy całość, żeby odtłuścić, czyli dół - blachę i górę obudowy ECU. Teraz przydałby się jakiś uszczelniacz, ja wybrałem "POLIURETANOWA MASA USZCZELNIAJĄCA NOVOL" jakieś 16 zika tuba na pistolet do silikonu. Dalej wiadomo co robić następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Robimy test węża z wodą i jak nie cieknie należy się browar dodam tylko, że miałem oryginalną uszczelkę pod obudową ecu , wyglądała spoko ale ciekła 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się