Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Woda pod obudową komputera w A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wczorajszym myciu auta zobaczyłem że plastikowa obudowa komputera zanurzona jest cała w wodzie:

zdjcie978.jpg[/img]

Jakieś pół roku temu miałem podobny problem ze zbierającą się wodą w komorze akumulatora. Pomogło przeczyszczenie kanałów odpływowych. Wczoraj po ciemku szukałem takiego kanału pod obudową komputera ale nie znalazłem.

Ktoś miał taki problem? W szukajce znalazłem tylko kłopoty w wodą w komorze aku.

Dodam że w kabinie jest sucho.

Opublikowano

W kabinie jest sucho do czasu :wink:

W tej komorze masz dwa odpływy, obydwa trzeba czyścić a po jesieni to już obowiązkowo :wink:

Poza tym na forum było o tym setki tysięcy razy, zacznijcie w końcu czytać zanim napiszecie kolejny raz o tym samym...

Opublikowano

W tych odpływach są fabrycznie takie gumowe lejki, ja je wywaliłem w cholere bo co chwilę się zatykały. Teraz jest spokój, nic się nie zatyka.

Opublikowano

Masz lekko przypchany odpływ z okolic komputera (nie mylić z tymi dwoma odpływami pod akumulatorem i serwo) dlatego zbiera ci się tam woda. Postaram się opisać jak to zrobić. Na twoim zdjęciu widać śrubkę co mocuje pokrywę od komputera. musisz wziąść jakiś "pręcik" i przepchać tą małą szparkę między obudową komputera (pod tą śrubką) a blachą. Jest tam mała szpara około 5mm na 5 mm, a może i mniejsza. Najlepiej przedmuchać ten "rowek" sprężonym powietrzem. Jak nie wiesz o czym piszę to wieczorem przerobie twoje zdjęcie, abyś wiedział gdzie to przepchać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Radzę zrobić to jak najszybciej, a przy okazji - jeżeli posiadasz ogrzewany garaż albo inne ciepłe miejsce - uszczelnić otwór linki otwierania maski oraz ECU. Inaczej będzie Ci się lała woda do środka i od strony kierowcy, aż do pasażera z tyłu będziesz miał dywan mokry, a łatwo to nie jest wysuszyć.

Opublikowano

to pod komputerem też są odpływy? myślałem, że tylko 2 pod akusem, a obudowe komputera można bez obaw odkręcić, podnieść i przeczyścić , czy trzeba na coś uważać ?

Opublikowano

odkręcasz kilka śrubek (czyba 8) i podnosisz pokrywę, to jest tylko taka plastikowa pucha w której leży komputer przymocowany taką zapinką metalową żeby nie latał i w sumie kupa wolnego miejsca :wink: Odpływy w podszybiu są dwa, jeden pod aku a drugi przy wężach od nagrzewnicy od strony ECU

Opublikowano

o mi tez sie przyda ;)

Opublikowano

ok, ostatnio jak wyciągnąłem aku to do tego drugiego też było dojście,następnym razem chyba wyrzucę ten gumowy lejek z otworów, bo to w sumie on ogranicza odpływ

Opublikowano

chlopaki pod aku i pod serwem namierzone i wyczyszczone... a gdzie pod ECU jest ten odplyw to nie mam pojecia :P mam to samo co kolega... :)

Opublikowano

Odkręcasz obudowę ecu, odsuwasz go na bok (nic nie trzeba rozpinać), pod nim jest dziura.

Jeszcze jakieś pytania na temat który był wałkowany milion razy?

Dlaczego niektórzy uważają że skoro im się nie chce czytać to komuś ma się chcieć odpowiadać po raz kolejny na to samo pytanie? :facepalm:

Opublikowano

Ja to bym z tym uważał bo jak próbowałem tą śrubkę z obudowy eku odkręcić to się ukręciła i teraz obudowa trzyma mi się tylko na jednej. A przeciekanie tej obudowy równa się zalaniu samochodu do środka

Opublikowano

Nie każdy powinien wykonywać wszystkie prace samodzielnie, dzięki czemu może się przyczynić do rozwoju gospodarki.

Opublikowano

Kuźwa dziś odkurzam auto i co... pod wycieraczką kierowcy mokrutko :facepalm:

Odpływy od aku czyściłem na jesień, leje konewką w okolice kompa a w środku ciurkiem z nad pedału sprzęgła :doh: No to czeka mnie też trochę zabawy

Opublikowano

no audi dalo d*py na takich bzdetach ale to samo jest w pastuchach. uszczelka "papierowa" nie wytrzyma wiecznosci ale mogli by dac prog pol centa na drodzi gdzie laczy sie z pucha kompa i nie bylo by problemu jak w b6 chodz ten troche plytko to wyglada. macie koazje zobaczyc jak po 15 zachowana jest podloga. zobacz czy tez w nogach pasazera za kierowca nie jest mokro tak to trzeba fotel sciagac

Opublikowano

Na szczęście tylko mokro na dywaniku kierowcy, ogarnąłbym,ale muszę skombinować ściągacz do wycieraczek szyb. A ja się dziwiłem że mi sporadycznie coś na vagu wyskakuje z kompem i obrotomierz nie reagował na mrozach, skoro cała woda po kablach spływa.

Opublikowano

Po co Ci ściągacz? ściągasz ten kapturek odkręcasz nakrętkę i ramię delikatnie wychodzi

Opublikowano

no sęk w tym, że u mnie nie wychodzi

Opublikowano

Nie trzeba ściągać wycieraczek, jeżeli w podszybiu nie ma otworu do odkręcenia tej najbardziej schowanej śrubki to wystarczy samo podszybie poluzować (metalowe spinki plus te plastikowe pseudo śruby od góry) i spokojnie można tam włożyć małą grzechotkę z nasadką.

Opublikowano

Wycieraczki zeszły bez ściągacza, złą technikę obrałem, wystarczyło lekko ramię odgiąć żeby wycieraczka była prostopadle do osi na którą jest nałożona i zeszła bez problemu. Jutro za dnia po robocie będę rozkręcał dalej, wydaje mi się,że wygodniej jest podszybie ściągnąć. Chce całą obudowę kompa wyciągnąć jak da radę i silikonem opitolić od ściany grodziowej :naughty:

---------- Post dopisany 06-03-2013 at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany 04-03-2013 at 20:47 ----------

Dobra cyknę małe fotostory.

Po pierwsze demontaż podszybia (mi udało się ściągając tylko prawą stronę), następnie demontaż wycieraczek, odpinamy akusa (minus) i dobieramy się do pokrywy ECU. I teraz tak....pokrywa ECU ma 6-7 śrubek jakoś tak, odkręcamy je. Następnie odkręcałem dolną część obudowy ECU. Jedna śrubką jest na zewnątrz po prawej stronie a druga w lewym tylnym narożniku ale od środka !!!. Jak już odkręcimy to odpinamy kompa i wtyczki które wchodzą do ściany grodziowe, początkowo miałem problem je wyciągnąć ale jak mocniej chwyciłem do wyszły bez oporów. Oto widok po demontażu

PICT0283.JPG

Następnie odkurzacz i czyścimy cały syf dookoła , tzn piach paprochy i takie tam. Jak już odkurzyłem, wilgotna ściereczka, ale nie mokra, coby nie pozalewać wtyczek i lecimy dookoła do czystego.

PICT0284.JPG

Następnie benzyna ekstrakcyjna i opitalamy całość, żeby odtłuścić, czyli dół - blachę i górę obudowy ECU.

PICT0288.JPG

Teraz przydałby się jakiś uszczelniacz, ja wybrałem "POLIURETANOWA MASA USZCZELNIAJĄCA NOVOL" jakieś 16 zika tuba na pistolet do silikonu. Dalej wiadomo co robić :naughty:

PICT0296.JPG

następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Robimy test węża z wodą i jak nie cieknie należy się browar :decayed:

dodam tylko, że miałem oryginalną uszczelkę pod obudową ecu , wyglądała spoko ale ciekła

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...