Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 APU] Dziwne odgłosy przy zmniejszaniu się obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :hi: a wiec problem jest taki iz przy spadaniu silnika z obrotow slychac tak jak by jakies dzwonienie .I tylko przy schodzeniu silnika z obrotow ,bo przy wchodzeniu na obroty jest ok.Dzwiek jest jakby cos bylo luzne i latalo dzwonilo z lewej strony silnika.Jak kiedys bylem u mechanika powiedzial mi ze to moga byc szklanki.Moze ktos z was mial podobny problem?Z gory dzieki

Opublikowano

Witam! Wlasnie te odglosy pochodza z okolicy turbo i katalizatora.Ale kiedys przy przegladaniu forum ktos pisal ze mu dzwonila blaszka w turbo chyba upustowa od cisnienia,cos sie tam wyrabia i dzwoni.Ale ja mysle iz bardziej jest to ten napinacz.Bo glos jest taki jakby lozysko bylo wywalone i dzwoni.

Opublikowano

Ja u siebie bardziej obstawiam ten zawór upustowy w turbinie. Wielokrotnie z mechanikiem słuchaliśmy skąd dobiega to brzęczenie i stwierdziliśmy, że jest to okolica turbiny. Również czytałem kiedyś starego posta w którym opisana była ta usterka, ale do tej pory nie zdecydowałem się na wyjęcie turbiny, choć nie ukrywam, że chętnie bym się pozbył tego brzęczenia. Może ktoś doradzi na co trzeba zwrócić uwagę przy wyjmowaniu turbiny w AEB, lub ogólnie w 1.8T.

Chodzi konkretnie o ten zaworek:

95f8a21549818918m.jpg

Opublikowano

Dzwonienie to odgłos blow offa.Bardzo dobrze go slychac jak przygazujesz i puscisz gaz.

Opublikowano

Na 90% to napinacz lancuszka tez to mam i tak samo brzeczy! kiedys nawet rzadziej bylo slychac .. zrob test otworz okno . przejedz sie autem , rozpedz sie i pusc gas powinno brzeczec potem zrob tak samo ale wcisnij sprzeglo, pozostan na bieg powinno nie brzeczec :wallbash: u mnie juz jest na etapie brzeczenia nawet na luzie , nie ma mowy o zadnym tubrie bo slychac ten brzekot nawet na 1200 obrotach... tez sie zastanawiam jak to przezkaz do wiadomosci angielskiemu mechaniorowi , z doswiadczenia wiem ze bedzie gzebal gdzie indziej :tongue4: pozdro

ps polecam ten link http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732 co prawda tyczy on silnika 2002 AWM ale zasada ta sama , czesci inne pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Ja natomiast jestem pewien na 99%, że jest to zawór upustowy w turbinie. Na początku, tak jak Ty byłem przekonany, że jest to napinacz łańcuszka rozrządu. Wmówiłem to sobie do tego stopnia, że w końcu zdecydowałem się na wymianę napinacza. Po wymianie "brzęczenie" nawet o ułamek się nie zmniejszyło :disgust:, a w pracy silnika nie zaszły żadne zmiany. Jakieś jeszcze sugestie?

Opublikowano

a lancuch wymiwniales? podobno sam napinacz nie wystarcza :/

Opublikowano

Skoro po wymianie napinacza silnik pracował bez zmian, to co wspólnego z brzęczeniem ma łańcuch. Brzęczenie jest wyraźnie słyszalne z lewej strony silnika, a nie z tyłu. Jak chcesz wymieniać napinacz z łańcuchem to wymieniaj, tylko nie zapomnij napisać jakie rezultaty to przyniosło.

Opublikowano

Dzis bylem u mechaników którzy bawia sie tylko w auta VW oraz audi. Powiedzial ze to napinacz lancuszka :wallbash: i u niego tak samo jest w A3 z silnikiem 1.8 T koszt takiejnaprawy wyliczyl mi na okolo 800zl :kwasny: myslicie ze to duzo??

Opublikowano

Mam jeszcze swój napinacz do AEB, który niepotrzebnie wymieniłem przy 125000 km. Jeżeli chciałbyś zakupić używkę to pisz na priw-a.

Opublikowano

ja tam sadze ze to jest zawor upustowy.jak ktos chce to moze sobie wsadzic reke pomiedzy kolektor a turbo i poruszac ciegnem ktore otwiera i zamyka zawor.ten sam dzwiek troszke cichszy ale to to samo metaliczny dzwiek.no i teraz opcja jest taka:czy mozna odlaczys przewod od gruszki (zawor bedzie caly czas zamkniety) i wstawic jakiegos blow offa?no i jak to bedzie dzialac i czy wogole bedzie dzialac.jak jest regulowana gruszka kiedy ma otwierac zawor?w blow offie niekiedy jest regulacja sprezyny wiec teoretycznie mozna regulowac.dzieki za odp z gory :hi:

Opublikowano

Jestem właśnie po naprawie turbiny. Po wyjęciu okazało się, że jest spory luz na ośce która przechodzi przez kolektor wydechowy (tzw. część gorącą), oraz na ramieniu do którego zanitowane jest cięgło wychodzące z gruszki. W zakładzie zajmującym się turbinami wymienili mi samą tzw. część gorącą ze spasowanymi wcześniej opisanymi częściami. Na samym zaworku upustowym musi być luz, żeby szczelniej on się zamykał. Tym sposobem pozbyłem się nękającego mnie od dłuższego czasu brzęczenia.

Opublikowano

jakie koszty takiej zabawy jesli mozna wiedziec

Opublikowano

Mi też bardziej to wygląda na zawór upustowy turbiny :confused4:... A tym bardziej że miałem Passat z silnikem 1.8T APU, też mi dzwoniło- i to był zawór :(.... Wymieniłem turbo i było OK :decayed:...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...