AZIK Opublikowano 29 Listopada 2006 Opublikowano 29 Listopada 2006 Tytuł: Kontrolka świateł mijania / pozycyjnych w B5 W naszych „czwórkach” przynajmniej w większości z nich – brak jest kontrolki włączonych świateł mijania lub pozycyjnych. Jedyną oznaką włączenia świateł jest: a) podświetlenie zegarów, które nie zawsze widać w słoneczny dzień. brak pisku brzęczka zgodnie z manualem kolegi piurko2 Po krótkich kombinacjach i odczytaniu któregoś z postów kolegi dark79 postanowiłem przygotować dla chętnych przepis na ożywienie tej kontrolki. Z założenia chciałem, by świeciła typowo po załączeniu świateł mijania. Tak to wygląda. Zdjęcia ciemne bo wieczorem działałem z tą kontrolka A więc zaczynamy: I. Kluczyk mamy w stacyjce 1. Ściągamy (pociągając) zaślepkę nad kolumną kierowniczą. 2. Odkręcamy 2 śrubki z licznika – ja miałem na krzyżak ale można się spotkać na TORXy. 3. Następnie odkręcamy 2 śrubki (małym a zarazem długim krzyżakiem) pod kolumną kierowniczą patrząc od kierownicy. Potem wyjmujemy pociągając do góry - wyjmujemy do siebie. Mamy w tym momencie dostęp do okablowania przełączników. Przekręcamy kluczyk w pozycji zapłonu i za pomocą miernika szukamy plusa po włączonych światłach mijania. Zamiast miernika miałem tzw. „próblampkę” jednym końcem podłączoną do masy w okolicach zestawu pedałów. „+” zakończyłem szpilką i szukałem prądu przy załączonych światłach. Tu trzeba pamiętać, żeby nie za długa to robić, bo można pompę paliwa spalić. U mnie był to żółty kabelek na samym dole kostki wielopunktowej. 4. Jak mamy zlokalizowany „+” co finalnie będzie zasilał kontrolkę, wyłączamy zapłon, wyciągamy kluczyk ze stacyjki i zabieramy się za demontaż licznika. Wysuwamy odrobinę licznik, odbezpieczamy te plastiki i wyjmujemy 2 kostki łączące instalację z licznikiem. 5. W miejscu kontrolki znajduje się zaślepka, którą lekkim szarpnięciem wyciągamy. Do wcześniej zakupionej żarówki w plastikowej oprawce 1,2 W ( takiej jak mamy w kontrolkach licznika) lutujemy najlepiej cienkie kabelki, nie przejmując się smrodem palonego plastiku. Bynajmniej moja lutownica oprócz cyny roztopiła wokół trochę oprawki. Potem najlepiej sprawdzić czy przez to połączenie biegnie prąd i żarówka świeci. Jak tak, to zakładamy żarówkę i montujemy na drugich końcach kabelków konektorki, które później dobrze wsadzić do jakiejś złączki lub dobrze zaizolować. W finale wygląda to tak jak na foto poniżej, u mnie jeszcze podłączałem kontrolkę kierunków przyczepy. Szybkozłączka ułatwia w późniejszym czasie demontaż licznika przy okazji wymiany żarówek itp. 6. Podłączenie minusa Ja podłączyłem się do tej śrubki co jest po lewej stronie obok pedałów a kabelek przeciągłem w stronę licznika. Zdjęcie przedstawiające podłączenie masy miernika. 7. Podłączenie plusa „+” podłączamy za pomocą takiego uniwersalnego szybkozłącza, co się zaciska kombinerkami a izolacja z przewodów sama się zdziera. Oczywiście do wcześniej oznakowanego „+” po włączonych światłach mijania. 8. Oba kable zakańczamy odpowiednimi konektorkami i wkładamy do drugiego elementu szybko złączki. Kostka zasilająca: „+” od żółtego kabelka i „– ” z masy. 9. Podłączamy wszystko do kupy, tzn: nową złączkę i wtyczki do licznika. Resztę składamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy kluczyk, przekręcamy i włączamy światła. I mamy już kontrolkę jak w lepszych edycjach naszego OOOO. U W A G A 1. Przy odłączonym liczniku nie wolno przekręcać stacyjki, kluczyk najlepiej wyciągnąć i schować do kieszeni. 2. Nie trzeba odłączać akumulatora chyba, że ktoś ma tendencję do robienia zwarć. Przy odłączeniu najpierw ściągamy – a potem +. 3. Zegar się kasuje więc trzeba go ponownie nastawić. 4. Kasuje się również przebieg dzienny więc jak ktoś litrażuje furkę to polecam odpisać sobie ten licznik. Cały przebieg pojazdu auta pozostaje bez zmian. Jak coś nie jasno opisałem proszę o poprawienie lub na PW to zedytuję manuala. Koszt operacji to: ok 10 zł, Czas operacji: precyzyjnie ok 1 godz., byle jak ok 0,5 godz. PZDR AZIK i życzę powodzenia.
cypek80 Opublikowano 16 Września 2007 Opublikowano 16 Września 2007 Witam ! Super opis. ...Ja też już mam kontrolke ...tyle że podłączyłem się pod bezpieczniki.
Klima Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 A żeby tak sie podłączyć pod kontrolkę oświelenia skali w zegarze?
dziadzik Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 A żeby tak sie podłączyć pod kontrolkę oświelenia skali w zegarze? dobry pomysł i mniej roboty:)
Klima Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Tylko czy nic sie nie zjara? ścieżke nie tak trudno przepalić :/
mj Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Przeciez mozesz podlaczyc kablami zmieniajac standardowe zarowki na te z wyprowadzeniami z tyłu i do nich dolotowac kabelki. Co prawda pozniej z wymiana ewentualnej przepalonej takiej bedzie problem ale prostsze to niz lutowanie po plytce drukowanej (przynajmniej tak na mój rozum)
slepy Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 no dobra robota :th: tylko jak dla mnie za duzo roboty, i nie szczegolnie mi by sie chcialo przy tym grzebac... a bylem u elektryka, tylko nie widzialem tego watku, bo go chyba nawet nie bylo, bo by mi to zrobil... no ale dla pracy szacunek... :th:
ml0dy Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Mam pytanie ktore to sa diody od podswietlania ? moze ktos udzieli wskazowke ?? Nie swieci mi sie zegar na obrotomierzu w okolocy 6-7 tys i na predkosciomierzu od 0-40 Jakie zarowki kupic ?
Wihajster Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Mam pytanie ktore to sa diody od podswietlania ? moze ktos udzieli wskazowke ?? Nie swieci mi sie zegar na obrotomierzu w okolocy 6-7 tys i na predkosciomierzu od 0-40 Jakie zarowki kupic ? R5
zelmer Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Jeżeli niepotrzebnie odswieżyłem wątek z góry przepraszam ale mam pytanie - po podłączeniu zgodnie z opisem kontrolka zapala sie dopiero przy włączonej stacyjce i światłach - jak podłączyć się żeby kontrolka cały czas sygnalizowała włączone światła nawet bez stacyjki. Nie chciałbym lutować po ściezkach bo domorosły ze mnie elektryk i łatwo o wypadek . Ogólnie kontrolka wygląda wypas - super opis i b. łatwy montaż - Dzięki.
zelmer Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Mowisz? ok dzieki - to moze zamkniemy temat.
dark79 Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 kontrolke podlaczyles pod swiatla mijania, zeby ci sie swiecila kiedy masz włączone światła postojowe to podlacz ja pod jakaś żaróweczkę od podświetlenia zegarów i już, tylko ze nie będzie ci sygnalizować czy masz włączone światła mijania
fryt Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 witam koledzy. mampytanie czy to samo mozna zrobic z zarowka od drogowych bo nie swieci mi . mozliwe ze sie spalila ale to malo prawdopodobne ....
Klima Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Jak już chcesz tak robić to podłącz pod przełącznik świateł ale nie lepiej naprawić to tak jak ma być?
Darev Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 A ja zrobiłem inaczej , otóż podłączyłem ją w taki sposób aby świeciła cały czas po przekręceniu stacyjki i świeci dopóki nie załącze świateł mijania, czyli gaśnie jak włącze światła. W ten sposób sygnalizuje mi o konieczności załączenia świateł podczas jazdy (mandat za brak świateł to chyba stówka) pozdrawiam
Marek12 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 A u mnie ta kontrolka jest aktywna i dziala tylko jako kontrolka postojowek, jak włączam mijania to gasnie i zostaje tylko podswietlenie zegarow i tak jest orginalnie od No tak chyba lepiej bo w nocy taka zielona kontrolka byłaby denerwujaca na stale
zelmer Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 darev - a jak to podlaczyles? bo faktem jest ze caly czas jak jest daje po gałach i drażni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się