Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Plus po odpaleniu auta który przewód?


.Pablo.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamontowałem w aucie podgrzewacz płynu chłodzącego a teraz jestem na etapie robienia sterowania do niego. Chciałbym podłączyć sterowanie pod jakiś przewód na którym znajdzie się 12V ale dopiero po odpaleniu auta. Mógłbym wpiąć ten sterownik w jakiś przewód po zapłonie ale nie chciałbym obciążać aku bo będą mi grzały w takim wypadku 2 komplety świec czyli z silnika i podgrzewacza czyli 8 a to trochę dużo. Gdzie znajdę taki przewód na którym jest 12V po odpaleniu auta? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś bliżej np w skrzynce bezpieczników ? Ogrzewanie tylnej szyby nie jest czasem po odpaleniu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś nie sfajczył alternatora, jedna świeczka żarowa to około 24A poboru X8= 192A, plus trochę innego obciążenia da grubo ponad 200A.

Najmocniejszy altek daje chyba 140A, tak że będzie pracował przeciążony dopóki nie wyłączą się świeczki w silniku.

Cyba że sterownik będzie brał pod uwagę grzanie świeczek w silniku i załączy dodatkowe dopiero po ich wyłączeniu.

Ogrzewanie tylnej szyby i grzanych stołków działa dopiero po uruchomieniu motorówki, ale nie wiem czy nie steruje tym moduł centralnej elektryki.

W B7 alternatorem też steruje któryś z zewnętrznych sterowników, załączając miękko ładowanie z pewnym opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już zrobisz sterownie do tych świeczek od płynu to uprzedzam aby nie grzały wszystkie na raz, bo jeśli będzie zbyt duża różnica temperatur płynu w bloku i głowicy to możliwe jest pęknięcie głowicy.

W b5 jak włączyłeś grzanie 3 świec na chwile (na wyłączonym silniku) to płyn przy "grzałce"gotował sie po niecałej minucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega napisał że chce dogrzewać tylko na pracującym silniku, tak że z tej strony to mu nic nie grozi, przydało by się tylko uwarunkować górną temperaturę płynu chłodzącego w silniku, do której świeczki mają pracować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od sterownika pod jaki chce podłączyć świece podgrzewające płyn, bo podłączenie ich pod zwykły przełącznik i włączanie na "oko" na ile się chce to nic zdrowego dla silnika, nawet przy uruchomionym silniku, gdy płyn krąży. Wyobraź sobie, auto stoi po nocy temp -20, odpalasz auto i po minucie z krucića ze świecami płynie płyn o temp +40 a reszta cały czas na sporo na minusie.

Oryginalny sterownik bieże wiele czynników zanim uruchomi śiwce, dlatego niech kolega napisze jak chce załączać te świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak podgrzewacz ma czujnik termiczny wyłączy swiece po osiągnięciu 50 stopni przez plyn. Będzie też wylacznik on of żeby w lecie nie grzal. Producent zapewnia ze alternator 90 A spokojnie da radę. Żeby nie obciążać aku przy rozruchu chce. żeby ogrzewacz włączył się po zapaleniu auta bo uchroni to przed zagotowaniem płynu na postoju przy wyłączonym silniku. Potestuje podepne 2 swiece i zobaczę jaki efekt potem 4 i to samo. Z danych producenta podgrzewacz jest wydajny więc ciepłe powietrze powinno szybko lecieć. Co do różnicy temp płynu to się bie boję bo silniki mają taka sprawność termiczną ze jak włącze nawiew to zaraz płyn się schodził w nagrzewnicy :-P.

---------- Post dopisany at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany at 17:54 ----------

Myśle żeby zrobić sterowanie podzielone na każda parę swiec. I nie przesadzajmy ogrzewacz nie grzeje mi płynu w 3 min w końcu płyn będzie miał cały czas obieg a ciepło będzie odbierane przez nagrzewnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewacz kupiłem ma allegro widziałem go tylko raz jak znajdę sprzedawcę to podam nazwę może jeszcze ma takie podgrzewacze. Kupiłem go tylko dla tego że oryginalna chłodnica spalin została usunięta bo nie mieściła sie z turbina brd. A czas kiedy zaczynało lecieć ciepłe powietrze wydłużył się. Co do sterownika sprzedawca dolacza schemat przekaznikow który steruje świecami. Każda swieca może być osobno sterowana. Jest bardzo zimno i boisz się o głowice grzeja tylko dwie albo nawet jedna ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRZAŁKA 12V PODGRZEWACZ PŁYNU LPG lub TDI kpl. (2922987925) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Tu gość proponuje coś podobnego. Grzałka u mnie ma 4 świece reszta taka sama,z tym że u mnie nie ma sterownika tylko był schemat inny jak tu ale też na bazie przekaźników. Zasada działania podobna tylko u mnie mogę sterować każdą świecą osobno i przekrój przewodu dałem większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...