Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T 150hp czy 163hp pod gaz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeszukuję forum i niestety nie znalazłem w pełni odpowiedzi na pytanie: który silnik wybrać do zgazowania B6 - 150 czy 163 kuce?

Nie ważne ile i gdzie będę jeździł - nie chcę więc wątków na temat diesla czy też innej jednostki benzynowej (tego typu temat zawsze się rozwija właśnie w tym kierunku stąd ten wątek).

Zamierzam więc zmienić furkę i przesiąść się z A4B5 1.6 na A4B6 1.8t.

Z tego co się m.in. dokopałem:

silnik AVJ 150km 12/2000-06/2002

silnik BFB 163km 07/2002-12/2004

Kupić można bez problemu auta z w/w jednostkami - ceny są porównywalne (zależy to też od stanu, rocznika, co auto posiada, kiedy co wymieniono itp itd)

Nurtują mnie pytania

- czym te jednostki się różnią (poza mocą i rocznikiem), któraś może jest lepsza (szczególnie do zgazowania),

- któraś bardziej niezawodna,

- no co zwrócić szczególną uwagę przy ewentualnym zakupie

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź - z góry dziękuję i pozdrawiam w Nowym Roku

Opublikowano

te silniki do jedno i to samo, róznica w doładowaniu

junkers tylko na sequencie

w dziale LPG/CNG znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania

Opublikowano
Przeszukuję forum i niestety nie znalazłem w pełni odpowiedzi na pytanie: który silnik wybrać do zgazowania B6 - 150 czy 163 kuce?

Nie ważne ile i gdzie będę jeździł - nie chcę więc wątków na temat diesla czy też innej jednostki benzynowej (tego typu temat zawsze się rozwija właśnie w tym kierunku stąd ten wątek).

Zamierzam więc zmienić furkę i przesiąść się z A4B5 1.6 na A4B6 1.8t.

Z tego co się m.in. dokopałem:

silnik AVJ 150km 12/2000-06/2002

silnik BFB 163km 07/2002-12/2004

Kupić można bez problemu auta z w/w jednostkami - ceny są porównywalne (zależy to też od stanu, rocznika, co auto posiada, kiedy co wymieniono itp itd)

Nurtują mnie pytania

- czym te jednostki się różnią (poza mocą i rocznikiem), któraś może jest lepsza (szczególnie do zgazowania),

- któraś bardziej niezawodna,

- no co zwrócić szczególną uwagę przy ewentualnym zakupie

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź - z góry dziękuję i pozdrawiam w Nowym Roku

Kolego ja przesiadając się z 1.8t a4 b5 na b6 szukałbym 1.8T bex 190km:wink: ewentualnie 3.0 AXN:wink:co do gazu i ten i ten lubi lpg:wink:

Opublikowano

3.0 to ASN

ładny BEX to igła w stogu siana

Opublikowano

stawiam ze róznia sie tylko oprogramowaniem:wink: jak widac po czerwcu 2002 podlali troche wiecej koxu i zmienili oznaczenia silnika:wink:

Opublikowano
3.0 to ASN

ładny BEX to igła w stogu siana

fakt asn zamiast anx:grin:

Opublikowano
stawiam ze róznia sie tylko oprogramowaniem:wink: jak widac po czerwcu 2002 podlali troche wiecej koxu i zmienili oznaczenia silnika:wink:

No to "stawiasz" ale czy tak było???

Tak jak pisałem - więcej wątków się pojawi na temat innych silników

Opublikowano

bex jest o krok na przod w stosunku do bfb, ma wieksze wtryski, drugiego IC i wieksze turbo

ale można to sobie wynagrodzić FMICem, wymiana wtryskow i dobrym programem, i bedzie sie mialo to samo, bo reszta silnika jest ta sama

Opublikowano

ma turbine ta sama tylko z S troche bardziej wydajniejsza, w bexie wieksza robote robia wtryski.... kazdy ori IC to gowno :)

Opublikowano

Turbo ma większe więc nie mów że praktycznie to samo;), drugi ic też daje duzo w stosunku do zwykłego jednego

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

turbina z bexa k03-073 jest porownywalna do do k04-015 a nawet k03-073 ma wieksza strone zimna tzn slimak i wirnik

Opublikowano

Zgadza sie, aczkolwiek da sie przerobić turbo z bfb na k03s wymieniając koło kompresji i rozwiercajac stronę zimna

Wystukane z Pegasusa

Opublikowano

tylko ze z jakoasci wykonywanych hybryd bym sie troche zastanwil he:) ja osobiscie dorwalen noweczke k03-073 za mniej niz 2 kola ^^

Opublikowano

Też racja po prostu trzeba znaleźć kompetentny zakład

Wystukane z Pegasusa

Opublikowano

Pietros roznica miedzy tymi turbinami jest zbyt mala aby sie nia jarac.... a na ori IC to sobie jedynie zegarek mozna podkrecic...

Opublikowano
Tak jak pisałem - więcej wątków się pojawi na temat innych silników

Odpowiedz masz w pierwszym poście(zaraz po twoim zapytaniu). Tematy z reguły rozwijają się w innym kierunku niż zamierzono:wink: Z mojej strony polecam BFB:thumbup1:

junkers tylko na sequencie
:polew:
Opublikowano

czego rżysz ?

Opublikowano
Tak jak pisałem - więcej wątków się pojawi na temat innych silników

Odpowiedz masz w pierwszym poście(zaraz po twoim zapytaniu). Tematy z reguły rozwijają się w innym kierunku niż zamierzono:wink: Z mojej strony polecam BFB:thumbup1:

junkers tylko na sequencie
:polew:

I tak też chyba zrobię - BFB 163 hp

Tyle że nie dostałem informacji jak ten silnik ma się do gazu - myślę że będzie OK

Opublikowano

Ja śmigam w BFB na LPG, mam dopiero 8 000 km przejechane, więc o negatywnych oddziaływaniach instalacji LPG nie mogę się wypowiedzieć.

Jeżeli chodzi o osiągi, to nie czuć najmniejszej różnicy pomiędzy LPG a PB95

Opublikowano

czuc, ale dopiero powyzej 180km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...