Skyliner89 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Chevrolet Corvette C7 Stingray O godzinie pierwszej w nocy czasu polskiego, a dziewiętnastej wczoraj wieczorem w Detroit ujawniono zupełnie nową, siódmą już generację Corvette. Maszyna rzuca wyzwanie Viperowi oraz europejskiej czołówce, a stylistycznie podąża tam, gdzie nie nie dotarła nawet załoga USS Enterprise z serii "Star Trek". Projektanci samochodu porzucili tym razem nawiązania do przeszłości i skupili się na trendach XXI wieku. Z przodu znajdziemy odniesienia do konceptu Stingray sprzed prawie czterech lat, z tyłu akcenty zaczerpnięte z najnowszego Camaro. Cztery końcówki wydechu w jednym rzędzie to także pomysł ze Stingray. W środku kierowcę otoczono zastępami przełączników, skórzaną tapicerką i panelami z włókna węglowego oraz aluminium. , Auto nazwano Stingray, synonimem wszystkiego, co w Corvette najlepsze. Nazwa ta, jako pisane oddzielnie Sting Ray, pojawiła się pierwszy raz w wersji wyścigowej w 1959 roku, a cztery lata później znalazła się w drogowej Corvette drugiej generacji. Pokazany dziś samochód zaprojektowano od zera i ze swoim poprzednikiem dzieli on tylko dwie części. Które dokładnie? Chevrolet się nie chwali.Serce nowej Corvette poznaliśmy już w październiku minionego roku. To zupełnie nowe V8 serii LT1 o pojemności 6,2 litrów z po raz pierwszy bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem odłączania połowy cylindrów (Active Fuel Management). Wolnossąca jednostka napędowa produkuje około 455 KM i 610 Nm, ale na ostateczne parametry silnika musimy jeszcze poczekać. W zakresie 1-4 tysiąca obrotów na minutę nowe LT1 ma dawać z siebie tyle samo, co 7-litrowe LS7 ze starej Corvette Z06.Napęd przekazywany jest na tylne koła poprzez ręczną skrzynię biegów Tremec TR6070 aż o siedmiu przełożeniach z funkcją Active Rev Matching, dopasowującą obroty silnika do zmiany przełożenia. W opcji znajdzie się 6-stopniowy automat Hydra-Matic 6L80. Za pomocą przełącznika Driver Mode Selector będzie można ustawić pracę auta w jednym z pięciu trybów: Deszcz, Eko, Trasa, Sport, Tor. Każdy z nich zmieni reakcję auta na wciśnięcie pedału gazu, dźwięk wydechu, zachowanie silnika, układu kierowniczego, zawieszenia i elektronicznych pomocników.Maszyna określana przez twórców "najlepszą Corvette w historii" zbudowana jest na aluminiowym podwoziu, które jest o 57 procent sztywniejsze i o 45 kilogramów lżejsze, niż w Corvette szóstej generacji. Cały kadłub i karoseria schudły o 17 kilogramów. Rozkład masy między osie sięga idealnych 50/50. Dokładnym ciężarem auta Chevrolet na razie się nie chwali, ale wspomina, że stosunek mocy do masy będzie lepszy, niż w Porsche 911 Carrera i Audi R8.Do standardowego modelu oferowany będzie torowy zestaw Z51 Performance Package. W jego skład wejdzie elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, sucha miska olejowa, wydajniejszy układ hamulcowy z większymi tarczami (standard to 320 mm z przodu i 338 z tyłu), nowe systemy chłodzenia skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego i pakiet poprawiający aerodynamikę nadwozia. W takim wydaniu Stingray ma generować na zakrętach przeciążenia rzędu 1g, rozpędzać się do 100 km/h w niecałe cztery sekundy. Corvette Stingray będzie produkowana w zakładzie General Motor w Bowling Green w stanie Kentucky, który unowocześniono kosztem 131 milionów dolarów. W sprzedaży coupe ze zdejmowanym dachem typu targa znajdzie się w trzecim kwartale tego roku. Wtedy też poznamy pełną specyfikację oraz ceny samochodu. Na razie maszynę można oglądać na wystawie North American International Auto Show w Detroit, która będzie trwała do 27 stycznia. Żródło: autogen.pl
arris_88 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 za***iste auto i wreszcie ładne wnętrze:kox:.
jedrekx Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 przód mi się kolarzy z Ferrari 458 Italia, a tył z Chevroletem Camaro... Corvette C6 jak dla mnie jest ładniejsza
speedo Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 O wow! cudo. I rzeczywiście wnętrze godne tego co na zewnątrz w pod maską miodzio ---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:39 ---------- 2014 Chevrolet Corvette Stingray: Worthy Of The Name? | The Truth About Cars
Skyliner89 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 Postarali się . Tak jak powiedział Jędrzej, ale samochód robi wrażenie swoim wyglądem . Pojeździł bym
pioteros Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 piekna, fajnei ze nawiazuja do europejczykow wygladem, ale pomimo podobienst jest oryginalna i odrazu widac ze to vetta
Wandej Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Powiało trochę Europą ale zostali również przy swojej typowej stylistyce bryły:good: Bardzo dobre połączenie:good: Ale te 4 rury w rzedzie:facepalm:
grafi Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Ale te 4 rury w rzedzie:facepalm: lipnie to wygląda
pioteros Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 corvetty w latach 60/70 raczej słynęły z oryginalnych ackentów i dzięki temu odrywały się od stereotypów, dzięki takim szczegółom ten model też się odróżnia i myślę że to jest fajne, powrót niejako do korzeni ;]
Kaiser26 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Piękne auto... Jak dla mnie niczego więcej nie trzeba.
Lucazzz Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Autokrata - Pierwsze Corvette C7 rozbite mysle ze juz niedługo ta sztuka pojawi sie w PL jako igiełka:kox:
Rekomendowane odpowiedzi