Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż intercoolera prawego/kierownicy powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W 2.0tdi 170ps producent przewidzial 2 intercoolery: lewy (dostepny takze w 140ps) i prawy ("wziety" od tfsi chyba)

(2 intercoolery sa tez w Vkach ale inne kody czesci/moze montazowo problem dokldanie taki sam)

33734a105ab22196m.jpg

W stosunku do wersji 140ps dochodzi

intercooler (czesc 2)

uchwyt/wieszak intercoolera (czesc 8)

kierownica powietrza (czesc 22)

+ jakies srubki/tuleje

Pytanie nastepujace

- jak podejsc do tematu montazu intercoolera (trzeba sciagac nagkole ?)

- jak podejsc do tematu montazu kierownicy powietrza (da sie to jakos wlozyc bez sciagania zderzaka?

- czy zamontowania na poczatku intercoolera bez kierownicy powietrza i w pozniejszym czasie montaz kierownicy powietrza oznacza koniecznosc ponownego demontazu intercoolera (czyli trzeba to wykonac jednoczesnie)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

hmmmmm najprościej to kupić prawy intercooler od 170km z wężami tunelem ,mocowaniem itd.ściągasz zderzak(10min roboty)zakładasz i śmigasz:)ściągnięcie nadkola nic Ci nie da

Spis potrzebnych części

- prawy intercooler 8E0 145 806 Q

- belka poprzeczna 199 521 ED

- mocowanie

- wąż 8E0 145 790 N

- wąż 8E0 145 837 G

- wąż 8E0 145 708 N

- ogranicznik ruchu belki 8E0 199 335 N

- kierownica powietrza 8E0 117 336 N(pod zderzak s-line)

Opublikowano

Czesc

dziekuje za odp

dokldanie to chodzi o exeo - chcialem przelozyc Wasze doswiadczenia z A4 bo to te same czesci ida z drobnymi roznicami

01c4fa4eb71b2799m.jpg

i co do tych roznic widze, ze w A4 byla inna belka dla wersji z 1 i z 2ma intercoolerami (w exeo nie widzie tej roznicy)

W Exeo widze, ze zwyczajnie w zamian intercoolera (czesc nr 3) wstawiono polkole z rurki (czesc numer 3a)... wg rysunku nie wyglada na to, ze poza uchwytem nr 18 (z a4ki), intercoolerem nr 3 (z a4ki), kierownica powietrza nr 22 (czesc exeowa/tylko ASO -) ) i garscia srubek i tulejek niczego nie potrzeba?

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT

w Exeo wg etki jest tak samo dla CAGA (143ps, 1intercooler od 08.2009) i CAHA (170ps, 2xIC)

ed91eca3899e2f5cm.jpg

a dla A4 jest jak widze inne belka dla smic i dsmic?

Opublikowano

W exeo z tego co widzę belka jest ta sama, tylko w przypadku jednego IC zastosowali inne rury powietrza. A jak chcesz się bawić w montaż, to od razu wszystko, bo bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie.

Opublikowano

dziekuje Wszystkim za odp!

Wlazlo bez sciagania zderzaka

d31d788eca2a89d5m.jpg

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Odgrzewam kotleta ,zabieram się do poprawy płuc mojego Exeo i mam pytanie

Przemek powiedz: rury prawego intercoolera w exeo takie same 143 i 170 ? tak to wygląda ale chciałem się upewnić bo robiłeś to u siebie ,

Opublikowano

exeo do 2009 jakiegos miesiaca 143 i 170 mialo taki sam dolot od a4b7 170ps...pozniej w 143 ps wycieli 1ic ale reszta dolotu jest taka sama .poszukaj etki online i sprawdz

Opublikowano

Sprawdziłem potrzebuje cooler ,mocowanie ,kierownice powietrza i elementy montażowe reszta jest taka sama i tam jest jeszcze jakieś uszczelnienie w kierownicy powietrza i kratka do zderzaka

Dzięki za pomoc

Opublikowano

potrzebujesz tzw "wieszak intercoolera", intercooler, kierownice powietrza, kratke i takie "gumki" montazowe do tego wieszaka IC... z tym, ze w wersji minimalistycznej

- w kratce dziurki da sie zrobic (ja tak robilem) /np "gruba lutonica" wytapiac i doszlifowywac pilnikiem/to kratka exeowa... nei dopasujesz jej z niczego/

- gumki do wieszaka nie sa niezbedne

- kierownica powietrza ... hmm... ja mam ale pewnie bez niej da sie obyc /traczej to czesc exeowa tylko/

ICek + wieszak + te gumki to ze starego a4 (nie b8!)

ICki to A4b7 170ps tdi LUB 1.8/2.0 tfsi (tak - sa te same)... do ktoregos roku z a4b7 byly jakies a pozniej sie niby zmienily z tym ze pasuja do exeo takze te ze "starszego a4b7"

ICek dal sie zamontowac bez zrzucania zderzaka na kanale

Przemek

Opublikowano

Jeszcze raz dzięki za pomoc

Opublikowano

Panowie, czy dolozenie drugiego ICka bez zmiany standardowej turbiny w BLB spowoduje wieksza podatnosc na wirusa? Czy jednak bez wymiany turbo, po dolozeniu IC lub nie, bezpieczna wartosc mozliwa do osiagniecia za pomoca wirusa bedzie taka sama.

Opublikowano

Panowie, czy dolozenie drugiego ICka bez zmiany standardowej turbiny w BLB spowoduje wieksza podatnosc na wirusa? Czy jednak bez wymiany turbo, po dolozeniu IC lub nie, bezpieczna wartosc mozliwa do osiagniecia za pomoca wirusa bedzie taka sama.

na pewno będzie lepiej bo temp. się zmniejszy

Opublikowano

Ja też jestem po założeniu prawego Intercoolera do Exeo (2.0 TDI CAGA).  U mnie poszedł cooler z 1.8TSFI . Jest tam ciasnawo, ale dało rady nawet bez kanału. Jak się ma wszystkie śrubki, gumki to to robota P&P na jedno popołudnie. Brakuje mi tylko kierownicy powietrza ale wydaje mi się nie jest ona niezbędna. Jeżeli chodzi o moc to nie odczuwam żadnej różnicy,ale planuje w przyszłości lekki program to na pewno się przyda.

Opublikowano (edytowane)

Witam

A moze orientuje sie ktos jak to z tym wyglada w Exeo 2.0TDI 88kW(120KM) z bodajze 09.2009 ? Wiem, ze mam tylko lewy IC ale czy przy 120KM wyglada to tak samo jak przy 143? 

 

SILNIK CAGC

 

Edit.

mój błąd ....znalazłem w etce

Edytowane przez MManeK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...