soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Masz podane wymiary, weź metrówkę i zobacz czy się zmieszczą. Podali 28x49cm, ale na długość można spokojnie przyciąć no i grzałka wcale nie ma 28cm, więc i na szerokość daje się ją przyciąć.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ok zmierze ale poszycie bez problemu by zeszło czy nie
przemciotorun Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 ale to nie chodzi o wielkosc maty
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 przemcio, ja rozumiem o co Tobie chodzi. Ja piszę jak dokładnie te maty wyglądają od strony fizycznej. Pojęcia nie mam tylko jak fotele welurowe mają zrobione mocowanie materiału do stelaża a chętnie bym taką wiedzę przyjął. Od siebie dodam jeszcze foty tych mat: Na ostatnim zdjęciu widać, że daje się w razie co przyciąć z każdej strony po trochu a i oczka są na tyle duże, że i ew dziurawienie maty można by było zrobić byle z głową. Chociaż przerwanie jednej żyłki mało co ogranicza działanie bo wszystkie są z sobą połączone.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Czyli pozostaje mi tylko sprawdzić w jakiś cieplejszy dzień jak jest z tym poszyciem fotela
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 etam cieplejszym Fotel musisz i tak i tak wykręcić i zabrać do domu bo na miejscu się tego zrobić nie da.
Hans47 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2014 Bez termistora pod orginalem nie bedzie dzialac. Nie orginalne rozwiazania sa daremne bo to brzydko wyglada a jak podlaczysz bez tzw termostatu to sploniesz razem z tymi matami.
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 O tych matach czytałem na jakimś forum chyba hondziarzy i sobie chwalili w takiej formie jakiej jest. Tych matach jest zaklejony termostat wlutowany w masę. Ja mam je już prawie przerobione pod termistor, ale nie miałem kiedy sprawdzić jak to działa i jak grzeje.
przemciotorun Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 przemcio, ja rozumiem o co Tobie chodzi. Ja piszę jak dokładnie te maty wyglądają od strony fizycznej. Pojęcia nie mam tylko jak fotele welurowe mają zrobione mocowanie materiału do stelaża a chętnie bym taką wiedzę przyjął. Od siebie dodam jeszcze foty tych mat: http://farm4.staticflickr.com/3728/12155030496_6e6797c4e8.jpg http://farm4.staticflickr.com/3780/12154613883_6c04ebe3a6.jpg http://farm3.staticflickr.com/2819/12155030616_12d7f17bbe.jpg Na ostatnim zdjęciu widać, że daje się w razie co przyciąć z każdej strony po trochu a i oczka są na tyle duże, że i ew dziurawienie maty można by było zrobić byle z głową. Chociaż przerwanie jednej żyłki mało co ogranicza działanie bo wszystkie są z sobą połączone. http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-abc-naprawa-podgrzewania-fotelach-przednich-15659/
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Już ten temat kiedyś oglądałem i nie za bardzo z nim znalazłem informacji w których miejscach np. siedziska są te metalowe kółeczka zaczepione. Jeśli tylko wzdłuż to nie przeszkadzają, jeśli są też poprzecznie to jest problem. Natomiast jeśli poprzecznie są tylko pręty te które trzymają rowki pokrowca to też luz bo można zagiąć matę tak, że pójdzie pod prętem, zwłaszcza, że na długość jest jej trochę "za dużo". Tak tylko przypuszczam bo wciąż nie miałem czasu sam tego wykonać a tak to bym miał gotowy tutek dla potomnych
przemciotorun Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 sa wzdluz i w poprzeka, ida tak samo jak przeszycia na fotelu ---------- Post dopisany at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:57 ---------- i w dodatku sa druty mocujace material do gabki (te kółeczka) orginalne maty oparcia maja otwory przez ktore przechodza te druty, a tu jest duza szansa ze otwor wypadnie dokladnie na kablu ktory grzeje
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 No to zostaje kombinowanie z zagięciem maty pod prętem i zrobienie otworów aby te kółka znowu zagiąć lub zippaski zacisnąć. ---------- Post dopisany at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany at 19:14 ---------- Czyli te metalowe kółeczka są zarówno na zagięciach czerwonych jak i niebieskich? A kojarzysz ile gdzie?
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 no to u mnie jest pewnie podobnie jak na fotce muszę zmieżyć ile jest miedzy tymi bocznymi przeszyciami i wtedy ewentualnie docinka a tu to tak jak mówisz że mozna puścić pod prętami, ale przy tym zabawy że jak coraz więcej o tym się dowiaduję to aż się odechciewa.
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Tak sobie teraz pomyślałem, że problemu w sumie nie ma. Siatka grzewcza jest po bokach połączona miedzianą tasiemką i to w sumie można się pokusić o pocięcie tej maty na takie paski aby weszły pomiędzy przetłoczenia a taśmę miedzianą połączyć ze sobą przewodem tak jak to jest w oryginale.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 a masz może jakieś foto jak to wygląda bo nie kapuje za bardzo
przemciotorun Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 nie uda sie tej maty puscic pod pretami...... jedynie ja pociac i polaczyc na przewodach tak jak kolega wyzej pisze, tych spinek jest ok 20 szt na samym siedzeniu, na tych krotkich czerwonych liniach masz z 4 sztuki na kazdej
soulmaster3m Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 No to można zrobić tak: - czerwona przerywana przeciąć, tylko tak aby jak najmniej linek (czarnych) przeciąć - żółte linie to miedziana wstążka, więc się w nią wlutować będzie można jak pokazałem zielonymi przewodami i przepuścić je pod prętem. Tylko pociąć tak aby zmieściło się pomiędzy czerwonymi:
xXPiotrekXx19 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Aha no to teraz rozumiem jak to ma być. Czyli ją tu do tych mat nie musiał bym już nic dokładać
soulmaster3m Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Pobawiłem się trochę matami, akurat miałem aku w domu to mogłem na sucho. Maty to mam na myśli te z allegro uniwersalne, o których już była mowa, i z których wylutowałem termostat a wstawiłem termistor. Według opisu grzeją się do 70*C, ale to jak zwykle przesada "producenta" ew. może przy podłączeniu pod 14,4V po zapłonie to wyciśnie się więcej niż udało mi się osiągnąć. Powiem tak. Wstawiłem oba termistory jakie miałem: 5kOhma (~20*C) i 10kOhma (~20*C). Startowałem w złych warunkach, temperatura pokojowa 23*C, po posadzeniu zadka na macie mata ogrzała się do 30*C w 8 minut i z tego poziomu zaczynałem grzanie. Pewnie wyniki będą całkiem inne przy warunkach w jakich faktycznie się używa tych mat czyli mrozie na zewnątrz i około 0*C wewnątrz. Przy 5kOHM: W upę nieźle ciepło było już przy 33*C, ale jechałem dalej. Nie udało mi się dojechać do odcięcia napięcia na 6 pozycji grzania, ale na 5 pozycji odcinało napięcie na 37*C a ogrzanie o 7*C trwało 6,5 minuty. Grzałem ją jeszcze przez kolejne 25 minut co dało wzrost temperatury z 37*C do 46*C, ale napięcia nie odcinało. Wnioskuję, że wpływ miały tutaj warunki w jakich robiłem test albo ta mata się po prostu dalej ogrzać nie ogrzeje. Zmieniłem termistor na 10kOhm i po minucie temperatura wzrosła do 46,5*C, ale dalej nic i też bez odcięcia napięcia. Ogólnie temperatura rośnie liniowo co by dało 1*C na 1 minutę grzania biorąc pod uwagę, że maty faktycznie grzeją się siedząc na nich, więc i tyłek bierze udział w dogrzaniu jej. Ostatecznie wsadzę ten 10kOhm w obie maty bo szybciej samemu wyłączy się grzanie niż ona dojedzie za daleko. Cały set zdjęć tutaj: Audi A4 B5 - Podgrzewane fotele - a set on Flickr ---------- Post dopisany at 01:48 ---------- Poprzedni post napisany at 00:05 ---------- Kilka przetłumaczonych cytatów z zagranicznych for. Każdy termistor NTC o oporze pomiędzy 10K a 15K będzie dobry.Zazwyczaj używam 10k. Najlepiej jak termistor jest płaski. Sensor G59 i G60 są ulokowane w matach grzewczych. Sensor ma pomiędzy 10K a 15K ohm. Kup po prostu termistor 10k ohm NTC dla każdego siedzenia. Jeden koniec do PINu 3 w przełączniku a drugi do masy. ... przy ~72°F (20°C) sensor powiniem nieć około 7,7k omów. Wraz ze wzrostem temperatury opór maleje. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem rozwiązanie w temacie o naprawie niedziałających mat ktoś kto kupił używane maty miał pełną fabryczną wiązkę. Wykazywały 6.8kohma. Podłączyłem dzisiaj wszystko. Użyłem termistor 6.8k ohm polecany powyżej. Taki miał najbliższą wartość do tych fabrycznych. Działało świetnie, po 30 minutach jazdy z fotelem ustawionym na 5 zrobiło się idealnie gorąco.
karolasterka Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Witam:hi:Mam takie szybkie pytanie: czy stelaż metalowy siedziska z fotela tzw. "placka" strona kierowcy pasuje do pod gąbki fotela siedziska kubełkowego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się