Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spada za nisko z obrotów, poszarpuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyczerpały mi się już wszystkie pomysły co dolega mojej audi :( Problem objawia się tym że silnik nie równo pracuje, a jak wcisnę i puszczę pedał gazu zarówno na benzynie jak i gazie to obroty spadają poniżej 800, kilka razy zafalują i się normują. Na zimnym silniku jest dużo gorzej. Na ciepłym trochę zanika ten objaw. Podczas jazdy gdy mam małe obroty na jakimkolwiek z biegów i chce przyspieszyć to silnik jakby ma moment zastanowienia się i dopiero jedzie a niekiedy szarpnie kilka razy i dopiero przyspiesza. Przy ostrym przyspieszaniu też niekiedy czuć przerwy w "dostawie mocy" Jakby iskra się gubiła... Jutro dzwonię do tego warsztatu i spróbuje się ustawić na któryś dzień: Mechanika pojazdowa Wrocław WV AUDI SEAT SKODA - mechanik

Napiszę może od razu co zostało wymienione na nowe:

- pompa paliwa

- świece

- przewody WN

- uszczelka pod kolektorem wydechowym

- czujnik temp. 4-pinowy

- zawór węgla aktywnego N80

- filtr powietrza, paliwowy

- czujnik Halla G40

- sonda BOSCH

VAG nie pokazuje żadnych błędów. Cały dolot został sprawdzony, nie ma żadnych nieszczelności. Katalizator wycięty i wstawiony tłumik przelotowy, układ wydechowy sprawny. Podmieniany był przepływomierz i cewka od ADR z 2000r. nic nie pomogło. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana oryginalnym VCDS-em, odkręciłem nawet ten dolny plastik i przeczyściłem styki w silniczku krokowym. Wydaje mi się że przepustnica działa jak należy bo dobrze reguluje obroty tylko mieszanka nie jest spalana i przez to obroty spadają za nisko.

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

a ciśnienie paliwa sprawdzałeś ? widzę że wymieniasz części na ślepo , sonda pracuje?, jakie korekty ?

Opublikowano

Sprawdzał mi mechanik przy mnie ciśnienie na regulatorze ciśnienia paliwa. Sonda pracuje. Jakie korekty masz na myśli? Niektóre z tych części trzeba było wymienić, a niektóre tak jak napisałeś - wymieniałem na ślepo. Kasy już trochę poszło a silnik dalej źle pracuje

Opublikowano

Korekty paliwowe, zdrowy motor powinien mieć w okolicy 0,+-2% , jak dobrze pamietam to w gr, 1 powinny być , ew, 6,7 , w nowszych sterownikach od 30 grupy, ty pewnie ich nie masz.

LPG jest ?

Opublikowano

Aha, no to dzisiaj sprawdzę sobie. LPG jest na pokładzie. Byłem u chłopaków z ABART-u Ty chyba nie z dolnego śląska to raczej nie wiesz co to za warsztat. Mniejsza o to, powiedzieli mi że to raczej coś z układem wysokiego napięcia, ale widzę że nie bo wymieniłem świece, przewody, podmieniałem cewkę i nic nie pomogło. Powiedzieli chyba tak na odpierdziel bo z gazem jest wszystko w porządku. Byłem nawet u nich dwa razy w ciągu jednego miesiąca dla pewności, instalacja jeszcze jest na gwarancji.

P.S. W B6 masz motor 4.2? To ładnie musi zamiatać :decayed: Jaka skrzynia? Latałem jakiś czas temu kumpla A6 C5 z tym samym silnikiem to dość fajnie się odpychał i ten dźwięk... :kox:

Opublikowano

Może być źle lpg na jałowym ustawione i ecu robi korekty. Pojeździj kilkanaście km na pb i zobacz czy się unormowało jeśli tak to mapa lpg do poprawy.

Opublikowano

z tym poszarpywaniem miałem podobnie w moim przypadku pomogło zmniejszenie przerwy na świecach, standardowo bodajże miałem ustawione 0,7 a zmniejszyłem przerwę do 0,5 i jak ręką odjął. Natomiast z tym spadkiem obrotów borykam się również i ja. Tylko ze u mnie objawia sie to trochę inaczej, najczęściej jest tak ze dojeżdżając np do skrzyżowania obroty spadają ale na 950 chwilę tak postoją i idą na 900, lecz gdy ruszę i np przemieszczę się o kilka metrów to obroty spadają do ok 750 i wracają na 900. z tym ze nie zawsze tak właśnie jest. i też już ręce opadają w szukaniu przyczyny takiego faktu.

Opublikowano

LPG jest dobrze ustawione. Dzwoniłem dzisiaj do warsztatu i facet mi powiedział że to może być coś z rozrządem ale go nie zrozumiałem dobrze. Nie że jest przestawiony ale coś innego.

Opublikowano

Sprawdz odme czy jest szczelna ( częsta awaria w ADR-ach). Zrób reset ECU i zobacz wtedy czy sie unormowało

Opublikowano

Wszystko jest sprawdzone. ECU resetowane (jeżeli można to tak nazwać) Jeden mechanik mi mówił, że podczas odpalania napinacz hydrauliczny paska rozrządu mi stuka czy coś takiego. Nie wiem czy ma to jakiś związek z moim problemem. Odstawie za tydzień we wtorek auto do naprawy to powiem co było przyczyną.

Opublikowano

Holego Hardjack, mam coś bardzo podobnego w swoim ARG. Wczoraj kolega Darek995 z naszego forum podpiął mnie pod komputer i miałem jakiś błąd z lambdą i coś z ubogą mieszanką. Pierwsze co zrobie to jade jutro do gazownika zeby wszystko na nowo sprawdził, gdzieś wyczytałem że mogła się rozjechać mapa benzyny i dlatego tez tak sie dzieje na benzynie. Zanim założyłem gaz nie widziałem tego problemu..

Opublikowano

U mnie falowania obrotów też wcześniej nie było, ale poszarpywanie podczas przyspieszania miałem. Mi facet powiedział, że gaz nie ma nic do benzyny i że nie możliwe jest aby komputer od gazu wpływał w jakiś sposób na komputer od benzyny.

---------- Post dopisany 06-02-2013 at 19:28 ---------- Poprzedni post napisany 03-02-2013 at 13:21 ----------

A więc tak: odebrałem dzisiaj auto od mechanika i co mogę powiedzieć... że crackowanym vag-iem nie wiele można zdziałać przy samochodzie tak jak to robił mój poprzedni mechanik. Ten u którego byłem podłączył ori program i kabel, pokazało przepływomierz i przepustnicę. Przepływka została wymieniona na nową a przy przepustnicy coś jeszcze porobił oprócz adaptacji i auto teraz jakby nawet lepiej przyspiesza i nie dusi się na niskich obrotach podczas próby przyspieszania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...