djzak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 siema prosil bym o zerkniecie na poprawnosc kata wtrysku czy jest okey..i ogolem na logi czy nic tam nie widac ze cos sie dzieje.. Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM intake air temp.. Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM egr Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM bs Grupy: 004,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM czy tutaj nie powinno pisac np: minus 2 ? bo w wagu pokazuje atdc ..ze wynosi okolo 2 atdc ..czy to prawidlowo?
przemik Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Pokaz screen shota z VAGa z okna 004 Basic Settings wtedy jak nastawnik ustawi sie na LATE...
djzak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Pokaz screen shota z VAGa z okna 004 Basic Settings wtedy jak nastawnik ustawi sie na LATE... tam pisze atdc i jest miedzy 1.8 a 2.2 ..tak sobie skacze no i zaraz go zrobie..
przemik Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Hmmm troche dziwne bo 000 pokazuje bardzo wczesny zaplon.
djzak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Hmmm troche dziwne bo 000 pokazuje bardzo wczesny zaplon. prosze to screen http://img51.imageshack.us/img51/2142/atdc2.png a w 000 w jakim oknie patrzec na zaplon i ile powinien wynosic..? ogolem jak sie ustawia kat wtrysku to sie patrzy potem w basic settings sprawdzajac ile ma na atdc late tak? bo tak go ustawialem
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Hmmm troche dziwne bo 000 pokazuje bardzo wczesny zaplon. wtrysk
djzak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Hmmm troche dziwne bo 000 pokazuje bardzo wczesny zaplon. wtrysk wtrysk sterujacy jest padniety? hm dziwne bo ..ogolem auto jest garazowane pare dni temy wystawilem go ..postal tak 2 dni i niechcial zapalic dobrze krecil i krecil..odpalil zgasl i dopiero zapalil ale telepalo nim zanim zlapal obroty ..a po nocy w garazu idealnie odpala..bez problemu ..a tak nic sie nie dzieje..
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Kolega zle okreslił, w dieslu nie uzywa sie okreslenia zapłon tylko wtrysk w benzynie jedno i drugie katalizator wywal, mozliwe że on jest przyczyna usterki
djzak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 heheh a juz myslalem ze to cos mi pada;p ooo fakt faktem zle napisalem no tak ale ogolnie kat wtrysku jest dobrze ustawiony?????? no bo jeszcze mam lekki problem z odpalaniem na zimnym przy minusach ..tak jak pisalem ..w garazu problemu niema odpala na dotyk ale tylko go postawie na zewnatrz i odrazu sie dusi i nim trzesie..i kreci dlugo .. ---------- Post dopisany at 21:40 ---------- Poprzedni post napisany at 21:18 ---------- a odpala tak zle odpalanie 2.5 tdi ake .mp4 - YouTube
zbyszek7791 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Kąt wtrysku masz prawidłowo ustawiony , a co do odpalania sprawdź świece żarowe jeżeli ok to czy dochodzi zasilanie do nich.
djzak Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 niby mechanik sprawdzal je poprzez stykanie jakiegos druta do akumulatora i podobno jak iskry ida to jest okey.. wiec niewiem czy sa dobre czy nie..tak na dobra sprawde a co dochodzenia pradu do nich tego nie sprawdzalem ..
siwy2326 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 1. Na zimnym jeszcze silniku zdejmij conajmniej lewą górną osłonę paska rozrządu: Do zdemontowania osłon niczego nie potrzeba odkręcać - wystarczy odpiąć kilka "blaszanych" zatrzasków, choć faktycznie - dostępność zatrzasków dolnych wymaga trochę manualnych zręczności i determinacji w działaniu :roll: . 2. Już po wyjęciu osłon z komory silnika - najlepiej od razu przygotować sobie odpowiedni kluczyk imbusowy, którym podczas właściwej regulacji będziesz luzował te trzy śrubki: Najwygodniej jest wykorzystać imbusik założony na tzw. grzechotce. Co oczywiste - na tym etapie niczego jeszcze nie odkręcasz ! ... 3. Teraz uruchamiasz silnik rozgrzewając go do temperatury powyżej 85*C /najlepiej w okolice 90*C/. 4. Po uzyskaniu temperatury > 85*C wpinasz się z VAGiem i naturalnie wybierasz adres 01 [silnik]. Potem wciskasz klawisz 08 [measuring block] i wybierasz kanał 004. Po wybraniu kanału 004 zobaczysz beżący odczyt kąta wtrysku, czyli kolejno: - obroty silnika - kąt zadany - kąt uzyskany - wspólczynnik wypełnienia impulsu cewki zawora sterujacego 5.Pozostając na kanale 004 w lewym dolnym rogu monitora znajdziesz przycisk opisany jako "Basic Setting" (czyli to co nas interesuje najbardziej). Użyj tego przycisku i nieczego się nie obawiaj, gdyż w tym momencie silnik zmieni odgłosy pracy, na liczniku zacznie migać kontrolka świec żarowych, zaś obroty biegu jałowego wzrosną do ok. 835 / min. I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE : Ja sądzę, że kiedy w drugim okienku pojawi się napis " late ", na montorze zobaczysz takie odczyty: 1 kolumna - 835 / min 2 kolumna - late 3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość) 4 kolumna - 100,2 % Reasumując jeżeli przy late w 2-gim okienku odczyty będą takie jak powyżej - regulacja kąta wtrysku jest niezbędna i w takim przypadku pozamykaj Vag-Com'a i zgaś silnik. Uzupełniajaco: Kiedy badamy kanał 004 w nastawach podstawowych (BS) kąt wtrysku cyklicznie przestawia się z pomiarów "late" /późny/ na "early" /wczesny/ lecz dla celów regulacyjnych wartości pojawiające się "podczas early" nie są dla nas interesujące. 6. Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie ATDC) Chodzi o to, aby po wykonanej regulacji odczyty nastaw podstawowych (w tzw. BSach, patrz pkt.5) przedstawiały się następująco: 1 kolumna - 835/min 2 kolumna - late 3 kolumna - 1,0 *ATDC (jeśli odczyt przy temperaturze powyżej 90*C) 4 kolumna - 100,2 % Uwaga: W tym konkretnym przypadku silnik nie osiąga pełnych 90 *C i dlatego kąt wtrysku "na late" (ok. 87*C) powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC . 7. Regulację kąta w stronę minusa wykonasz po zluzowaniu trzech śrubek (żółte strzałki) i lekko obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (strzałka niebieska): Jeżeli tak się zdarzy, że podczas regulacji opóźnisz kąt za bardzo (np. poniżej 2 *ATDC), to nic nie stoi na przeszkodzie aby ponowić czynność i lekko "powrócić" kołem regulacyjnym w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. I tak az do skutku - czasem wielokrotnie, ponieważ czułość pomp VP44 na regulacje też bywa bardzo zróżnicowana... . Po zakończonej regulacji śruby imbusowe należy dokręcać z wieeelkim wyczuciem, gdyż wiele osób zupełnie niepotrzebnie już je pourywało ... :shock: . Chyba, że posiadasz klucz dynamometryczny, to śruby należy dokręcać z siłą 20 Nm . To chyba wszystko ... . Po zakończonej regulacji kąta proszę o zlogowanie 004: - statycznie - i osobno w nastawach podstawowych (BSach) Tak ustaw a VP44 odwdzieczy ci sie dluzsza zywotnoscia. Autor:Piotruś Klub Audi A6
przemik Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Kolega zle okreslił, w dieslu nie uzywa sie okreslenia zapłon tylko wtryskw benzynie jedno i drugie katalizator wywal, mozliwe że on jest przyczyna usterki Kolega nic zle nie okreslił.... o pomyłce nie ma mowy... "zapłon" jest w kazdym silniku spalinowym. Nie ma potrzeby ustawiania zapłonu(kąta wtrysku). Jest OK. Aczkolwiek nalezy zauwazyc, ze furmanka nie moze zgrac kąta w 004 NS... co moze byc spowodowane albo zbyt niską temperaturą, albo zlym ustawieniem rozrządu.
djzak Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 no problem jest tylko pomiedzy temperaturami plus 2 slabiej odpala ale za pierwszym razem a jak jest juz minus 5 to juz pali jak na filmie.. z tym rozrzadem oco moze chodzic? co zle ustwione ?
michalik Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 WITAJ- djzak- POWIEM CI ZE JA MAM IDENTYCZNY PROBLEM W MOJEJ FURMANCE 2.5 TDI v6 SWIECE OK, KAT WTRYSKU TEZ DOBRY PRAWDOPODOBNIE PRZYCZYNA TKWI W ZAPOWIETRZANIU SIE UKLADU PALIWOWEGO.ALBO TO POMPA SIE ROZSZCZELNILA. ALE JESZCZE TEGO NIE POTWIERDZILEM. A TOBIE UDALO SIE ZDIAGNOZOWAC PROBLEM? POZDRO.
KrzysiekA4 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Zaznaczam że moja wypowiedz jest na podstawie moich doświadczeń . Przyłącze się do wątku,gdyż mam też problem z odpaleniem za 2 razem odpala normalnie.Myślałem podobnie co do wadliwości(zapowietrzenia się układu paliwowego).Jednak skłaniam się co do wypowiedzi:kolegi Przemik "Nie ma potrzeby ustawiania zapłonu(kąta wtrysku). Jest OK. Aczkolwiek nalezy zauwazyc, ze furmanka nie moze zgrac kąta w 004 NS... co moze byc spowodowane albo zbyt niską temperaturą, albo zlym ustawieniem rozrządu." Ponieważ że odpowietrzyłem układ jak należy(po wymianie odmy)mimo tego że myślałem że źle,ale pęcherzyki zniknęły z układu.Problem się jednak u mnie nadal pojawia(odpalanie za drugim razem) dlatego myślę że powinieneś kolego raczej dążyć "przemik" drogą do rozwiązania problemu.
Mariusz_7 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Witam Panowie mam prośbę do posiadaczy audi avant quattro 2.5 TDI V6 AKE manual, potrzebuję porównać wartość kodowania licznika w zakładce VAGa Instruments 17, ponieważ przez przypadek ją zmieniłem i nie mam pewności czy ustawiłem ją prawidłowo. Załaczam zdjęcie poglądowe gdzie tego szukać w VAGu. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 G Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26 Coding: 01068 Shop #: WSC 07777
zbyszek7791 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 nie wiem od której wersji ale vag zapisuje to w logach , warto tam sprawdzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się